Helgsnack: Vilken är din största personliga triumf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Gått ner i vikt, från 135 kg till 110 kg. Och har siktet inställt på 85 kg. Sakta men säkert

Precis vad jag skulle säga ju!!

2019 började jag min viktnedgång, från 135kg till 76kg på 11 månader.
Gå ner i vikt - tråden

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Byt från ett tropisk ö till Sverige vid 28 år gammal, lära nytt språk. Överlevde 21 år i Sverige

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Min största triumf

är nog att jag lyckades få jobbet som IT Executive/Business Architect på ett stort globalt företag.

Permalänk
Medlem

Resan som jag har gjort och fortfarande gör med min mentala hälsa.

Permalänk
Medlem

Att ha blivit Pappa är utan tvekan det största, det får allt annat att verka futtigt.

Men förutom det är det nog att ha fått äran att göra soundtracket till remastern av Crystal Caves. När jag fick den frågan kändes det att jag nog blivit "stor" inom min genre på riktigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har också lyckats uppfostra två fantastiska grabbar som både har empati och vinnarskalle. Det är ju faktiskt nu när dom börjar närma sig vuxen ålder man får se om man lyckats överhuvudtaget.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Gått ner i vikt, från 135 kg till 110 kg. Och har siktet inställt på 85 kg. Sakta men säkert

Hejja!

Permalänk
Medlem

Insett att livet inte bara är jobb utan att det finns annat. Numera bara vikarie för enstaka dagar med Börsen som huvudinkomst. Mycket ledigt att göra vad man vill. Ta tag i sin egen hälsa och slippa stress.

Får hoppas ni övriga tänker på er hälsa och jobbar framåt med den, det är imo en stor triumf.

Lev livet (utan att hälsan försämras ).

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Vill nog inte dela med mig en triumf. Dock blir jag glad av att läsa att mångas triumfer rör sina barn, sin viktnedgång, sina jobbiga resor som gjort livet bättre för dem. Det är skönt att se att folk inte ser triumfer bara kringa materiella ting och sitt arbete. Det är såklart subjektivt men kul läsning. Keep it up good people!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Sjukt stolt och förvånad över att ha designat ett fungerande kretskort (med en enchipsdator och en FPGA). Och den första revisionen fungerade tillräckligt bra för att kunna användas (det blev en till revision för att rätta till några kosmetiska fel). Väldigt mycket var nytt för mig då. Första gången jag ritade ett PCB. Första gången jag programmerade en FPGA (hade dock skrivit VHDL tidigare). Inte så van vid att löda på komponenterna heller. Och en 32-bit databuss på 50 MHz på kortet. Men den fungerade. Och jag är fortfarande förvånad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Att lyckats ha ett svenssonliv med fru, barn, vettig ekonomi, hus, ett jobb jag kämpat mig upp till och trivs väl på och i allt detta vara lycklig.
Det ser jag som en prestation och min största triumf.

Permalänk
Medlem

Jag jobbade med rivning och körde runt i rusning i göteborg i flera år! Jag tog även körkort under tiden!
Jag är så himla stolt över det där, nu har jag varit sjukskriven i tre år. Men jag tänkte ofta tillbaka på dom dagarna, att jag klarade av det!

Permalänk
Medlem

Att lära mig gå !

Det har gett mig så mycket mer frihet och möjlighet till så mycket fantastiska möten med människor, fått se vackra platser och episka upplevelser i livet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har gått 10000 steg eller mer varje dag oavbrutet i 1532 dagar, har haft vinterkräksjukan och covid 2 gånger men har ändå på något sätt fått ihop mina steg. Tycker det är fult att skryta men jag är faktiskt så jävla stolt över mig själv.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFlodqvist:

Slutade med heroin och alla andra droger (inklusive alkohol) den 11e maj 2014 och har inte använt sedan dess. Alla andra framgångar i livet som bra jobb, högskola, vara en närvarande förälder till min autistiska fyraåring, ja allt jag gör framgångsrikt i livet idag hade varit totalt omöjligt om jag fortsatt leva det liv jag levde.

Stor eloge till dig!
Fruktansvärt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Lyckades träna min halvusla kropp till att springa ett Marathon, och av bara farten blev det (hittills) start i tre till. När jag gick i mål första maran grät jag som ett litet barn av lättnad och stolthet över min prestation.

Permalänk
Sötast

Är en månad tobaksfri, it aint much, but it's something!

Permalänk
Medlem

Att ha lyckats uppfostra mitt barn till en hjälpsam,ödmjuk och självtänkande individ.
Och det som ensamstående🙂

Permalänk
Medlem

Ingen här som blivit av med oskulden? ;p

Ta körkortet efter att ha skutit upp det i flera år. Nästan full pott på provet och svetten bara rann vid uppkörningen (nervöst och varmt som tusan).

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Ingen här som blivit av med oskulden? ;p

Ta körkortet efter att ha skutit upp det i flera år. Nästan full pott på provet och svetten bara rann vid uppkörningen (nervöst och varmt som tusan).

Det finns väl massor av saker att vara stolt över, och saker man hade varit ännu stoltare över men körkortet var verkligen härligt att få. Utan det hade många jobb varit svåra att få inte minst.
Jag ska försöka ta BE kort framöver, inte lika tufft men kommer vara en press såklart!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

jag fick en av de största mobbarna på flashback att bli tyst

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Som många andra skrivit att bli far. Utöver det så är det att ta sig från 2st slavjobb inom film/reklam och industri branschen till "ekonomiskt oberoende" genom tur och smarta aktie/crypto köp/sälj, så jag nu med 2 små och betald lght kan studera till det jag vill inget jämfört med den som tidigare skrev i tråden om droger, men men, mina triumfer

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Napster91:

Som många andra skrivit att bli far. Utöver det så är det att ta sig från 2st slavjobb inom film/reklam och industri branschen till "ekonomiskt oberoende" genom tur och smarta aktie/crypto köp/sälj, så jag nu med 2 små och betald lght kan studera till det jag vill inget jämfört med den som tidigare skrev i tråden om droger, men men, mina triumfer

Din triumf är inte mindre än andras. Vill man vara sådär taskig så kan man börja argumentera att du också varit drogfri och i bra fysiskt skick i (hur många år du nu är), bara det att du faktiskt aldrig knarkade eller käkade på donken 3 gånger om dan.

Jag har aldrig knarkat eller tvångsätit, så mina mål är ungefär det du har uppnått, att kunna leva på passiv inkomst, vilket inte är fruktansvärt långt borta som det känns nu.

Du ska vara nöjd med din insats, även om det kanske är liiite tur att pricka krypto-marknaden

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Att träffa min fru och i förlängningen få barn.
För 20 år sedan hade jag aldrig kunnat tro det. Studierna gick åt skogen, arbete gick åt skogen, funderade seriöst på att flytta till ett torp i skogen och odla potatis för eget bruk. Men istället gick jag (efter mycket vånda) med i diverse (student)föreningar som intresserade mig, träffade trevliga människor från andra utbildningar, och till sist min blivande fru mer eller mindre av en slump.

Därefter kändes de misslyckade studierna inte så tunga längre. Som någon annan i tråden skrev, det kan vara skönt att få ett kvitto på att man inte är korkad utan bara lat...jag har klarat många kurser, de flesta med en hårsmån, men på 2 tentor var jag bäst av alla (100 pers på ena kursen, 20 på den andra) och det var viktigt för mig i det läget, att känna att jag inte var dum. Utan bara lat. Vilket inte heller är så bra. Men ändå. En av lärarna skrev "Utan tvekan den behagligaste tenta jag någonsin rättat. Inga anmärkningar, bra jobbat!", det höll mig uppe i flera år. Sedan har jag ju skitjobb numera, pga just misslyckade studier, men så kan det gå.

En annan triumf, fast tidigare, var faktiskt mönstringen. Jag var notoriskt osportig, hade rätt dåligt självförtroende, men lyckades ändå få medelvärde på mönstringens "konditionstest", det var jag mycket nöjd med. Det var ju ändå många som sportade och drog upp medelvärdet liksom. Det var jag mer nöjd med än att få 9 på de teoretiska delarna.

Jag tror det är viktigt att ibland tänka på det man lyckats med, speciellt om man har för vana att känna sig misslyckad.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

I en omgång av BF2 så sköt jag med kanonen på stridsvagnen på måfå i en ballistisk bana efter ett jetplan som flög förbi. När flygplanet var utanför mitt synfält så blev det träffat av mitt skott. Det var rätt episkt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är den största men en milstolpe i mitt liv passerade jag nyligen då jag, efter många år av att dö lite inombords å hata världen mer å mer pga jobbet, läsa en bunt högskole-kurser samtidigt vid sidan av jobbet (jobbade 100% å läste, på pappret, 100%) å få en tjänst på samma företag jag varit på i många år, som utvecklare. Kändes riktigt stort!
Det är dessutom kul å gå till jobbet (eller ja, koppla upp sig ).
Började precis på nästa kurspaket men det är endast 50% så det är lite lugnare

Permalänk

Jag hoppade av gymnasiet och började jobba istället.

Att jag nu kom in på högskolan efter att ha läst komvux vid sidan av jobbet i flera år ser jag nog som en av de största personliga triumferna.

Permalänk
Medlem

När barnen föddes, men det är det tråkiga defaultsvaret för nästan alla föräldrar, så vi kör ett till:

När jag disputerade. 4 års hårt jobb ska presenteras inför kollegor, föräldrar, vänner och (framförallt) betygsnämnd och opponent. Sov nästan ingenting natten innan, väldigt nervös när jag körde de långa milen till KTH. Sån tur var kom en kompis lika tidigt som mig, så vi kunde skacka om lite annat den långa stunden innan det började. Kommer inte ihåg så mycket av själva disputationen, förutom att det gick väldigt bra.

Känslan efteråt när vi ska åt smörgåstårta och drack bubbel för att fira var riktigt härlig. Sen åkte jag hem och hämtade äldsta dottern på förskolan, och 3-åringarna på förskolan kallade mig doktor (även om vissa kanske trodde jag var läkare...). Sen jag jag och la mig och var helt utmattad i flera dagar.

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk

1.Perfekt snurr av pannkaka

2.Seger i mariokartturnering under den årliga korvfesten

3. Tog mig igenom det tuffa slutet på en tråkig utbildning trots akut diskbråck.

Permalänk
Skrivet av ZothOmmog:

Lyckades gå och ta corona vaccinet efter flera månaders panik, ångest och dåligt mentalt mående.

Bra jobbat, jag är stolt över dig!
Ett steg i taget, forsätt så.

Må väl, min vän.

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||