Permalänk
Medlem

Corsair Commander Pro

Köpte ett Lian Li O11 Dynamic och köpte 2st 3 pack med LL120. Men tydligen behöver med fläktplatser för varje fläkt på moderkortet… antog de båda boxarna kunde styra allt.

Har 5 platser på moderkortet och tänkte nu se om jag kan hitta en commander pro till ett bra pris? Går att köpa ny för 650 så betydligt lägre än så, annars köper jag bara en splitter åt en av fläktarna.

Smidigt om den finns i Norrköping

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Rekommenderar en Aquacomputer Octo kontroller istället. Bättre än commander pro på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Rekommenderar en Aquacomputer Octo kontroller istället. Bättre än commander pro på alla sätt och vis.

Jaså?
Har ingen koll alls på den. Har även väldigt dålig koll på fläktarna och rgb hub jag har.
Tror du jag kan ta bort båda hubbarna jag har till dessa 6 fläktar och ersätta med aqua? Tänker på lediga usb på moderkortet..

Permalänk
Medlem

Vilken rgb hub har du nu ? Om det är vanlig 4 pin (3 stift ) 5v argb så är det smidigt. Octo har en rgbpix port som med en adapter för 30kr kan styra just 5v argbs också. Om det är 12v så måste jag forska lite mer. (4 stift)

Permalänk
Medlem

Allt styrs via aquasuite som är tusen gånger bättre än corsairs link eller icue buggiga program.

Permalänk
Medlem

Octo har en 5 stift intern usb anslutning så det behöver bara en halv usb 2.0 intern port på moderkortet. Den kan styra 8 fläktar och många argb, om det är 5v som jag skrev.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Vilken rgb hub har du nu ? Om det är vanlig 4 pin (3 stift ) 5v argb så är det smidigt. Octo har en rgbpix port som med en adapter för 30kr kan styra just 5v argbs också. Om det är 12v så måste jag forska lite mer. (4 stift)

Använder den som ingick vid LL120 3-pack. Känns som den hubben du länkat är bättre, men kostar mycket mer. Egentligen räcker en splitter för några tior för att lösa mitt problem.

Permalänk
Medlem

Är en Commander Mini intressant? Skillnaden jämfört med Pro är att den är mer begränsad inom vilken belysning man kan koppla till den, men det borde inte spela så stor roll om du redan har RGB-hubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Är en Commander Mini intressant? Skillnaden jämfört med Pro är att den är mer begränsad inom vilken belysning man kan koppla till den, men det borde inte spela så stor roll om du redan har RGB-hubben.

Tja!
Vad tänker du i pris?
Tänker att en Commander pro borde gå att få för 400 begangad. En enkel googling på Mini visar massa problem när windows 10 kom, troligen kommer strula ännu mer vid windows 11 och kanske inte ens lösas då den är gammal...
Men säg ett pris! Kanske något att börja med för att få igång den sista fläkten..

Permalänk
Medlem

Jag har två commander pro som bara ligger som jag kan sälja. Utan tillbehör och så är det dvs bara basmodulen med USB anslutningen.

Jag tror någon fläktingång på någon av de är lite sådär pålitlig så jag kommer vara billig om du vill köpa de. Har kört de på windows 10 och windows server 2019.

Men OCTO / Quadro är en bättre kontroller bara så du vet.

250 kr st

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Tja!
Vad tänker du i pris?
Tänker att en Commander pro borde gå att få för 400 begangad. En enkel googling på Mini visar massa problem när windows 10 kom, troligen kommer strula ännu mer vid windows 11 och kanske inte ens lösas då den är gammal...
Men säg ett pris! Kanske något att börja med för att få igång den sista fläkten..

200 kr. Körde den på Windows 10 utan några problem.