finns det trådlösa hörlurar som stämmer på mina kriterier?

Permalänk
Medlem

finns det trådlösa hörlurar som stämmer på mina kriterier?

Har försökt söka runt en hel del men lyckas inte hitta något som stämmer överens med mina kräsna kriterier så vänder mig hit för assistans.

1: In Ear (så jag kan ha dom under hjälmen på jobbet ifall jag önskar)

2: Trådlösa (behöver inte vara true wireless)

3: Mic som gör att folk hör en tydligt även om man är ute och går med trafik i närheten (antar någon form av ANC behövs)

4: Stänger ute ljud runt omkring väl så man även kan använda dom på verkstaden där jag jobbar med mycket ljud runt omkring utan att behöva ha skyhög volym för att höra (och därmed riskera skada hörseln)

5: Helst inte kosta mer än 2000kr fast kan sträcka mig några hundralappar mer i nödfall.

Svåraste i sökningen efter dessa har varit #4 då jag inte lyckas hitta bra info angående detta.

Någon som kan hjälpa i sökandet?

Tack på förhand till dom som försöker hjälpa mig i sökandet.

justera grammatik fel
Permalänk
Medlem

Om du jobbar på verkstad tycker jag du ska höra med chefen om att få ett par peltor kåpor.
Dom fyller nog alla kriterier förutom att dom är dyrare men om du kan få jobbet att betala dom?

Permalänk
Medlem

Tänkte använda lurarna privat också så därför jag tänkte köpa egna lurar

Permalänk
Medlem

Om ni har bullriga miljöer på jobbet är det inte alls säkert att det är ok att ha egna hörlurar som hörselskydd. När jag jobbade på industrier vad det de enda tillåtna hörlurarna sådana som var inbyggda i hörselkåpor. Ett ställe jag var på var all form av hörlurar förbjudet då man var tvungen att kunna höra ifall det gick något larm.

Hör med din chef vad som är ok och inte ok. Bästa är nog om jobbet kan fixa åt sig som axelaxel nämnde, sen kan du köpa ett par till dig själv att använda privat.

Permalänk
Medlem

De kommer nog fallera på punk 3, Jag har inte varit med om några vanliga hörlurar(Bluetooth eller trådade) till en telefon där mikrofonen inte plockar upp allt ljud ifrån omgivningen runt om.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Så det är i princip omöjligt att att finna lurar som stämmer in på alla mina kriterier?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nimafor:

Så det är i princip omöjligt att att finna lurar som stämmer in på alla mina kriterier?

Ja. Tekniskt går det kanske tex via system för scen/musik bruk men då faller det på priset.
Finns också hörselskydd med kommunikationssystem men de faller bort på att de aldrig är in-ear och priset.
Du bör nog använda flera olika prylar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om man sänker lite på kravet av #4 och bara att dom ska stänga ute ljud likt stängda over ear då?
och även kan tänka sig öka budget till 3000kr? (fast helst närmare 2000kr om det finns)
Finns några tillgängliga alternativ då?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nimafor:

Om man sänker lite på kravet av #4 och bara att dom ska stänga ute ljud likt stängda over ear då?
och även kan tänka sig öka budget till 3000kr? (fast helst närmare 2000kr om det finns)
Finns några tillgängliga alternativ då?

Det blir enklare om du kan ha hörselskyddskåpor utanpå ett par i örat headset. Är det en möjlighet eller måste du ha medhörning av säkerhetsskäl ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Har försökt söka runt en hel del men lyckas inte hitta något som stämmer överens med mina kräsna kriterier så vänder mig hit för assistans.

1: In Ear (så jag kan ha dom under hjälmen på jobbet ifall jag önskar)

2: Trådlösa (behöver inte vara true wireless)

3: Mic som gör att folk hör en tydligt även om man är ute och går med trafik i närheten (antar någon form av ANC behövs)

4: Stänger ute ljud runt omkring väl så man även kan använda dom på verkstaden där jag jobbar med mycket ljud runt omkring utan att behöva ha skyhög volym för att höra (och därmed riskera skada hörseln)

5: Helst inte kosta mer än 2000kr fast kan sträcka mig några hundralappar mer i nödfall.

Svåraste i sökningen efter dessa har varit #4 då jag inte lyckas hitta bra info angående detta.

Någon som kan hjälpa i sökandet?

Tack på förhand till dom som försöker hjälpa mig i sökandet.

kan verkligen rekommendera mpow x3 väldigt svårslagna för vad man betalar. https://www.aliexpress.com/item/4000982657945.html?spm=a2g0s....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det blir enklare om du kan ha hörselskyddskåpor utanpå ett par i örat headset. Är det en möjlighet eller måste du ha medhörning av säkerhetsskäl ?

problemet är att over ear kåpor inte får plats under svetshjälmen, därav anledningen att jag letar in ear.
Och nej, finns inget krav på medhörning

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nimafor:

problemet är att over ear kåpor inte får plats under svetshjälmen, därav anledningen att jag letar in ear.
Och nej, finns inget krav på medhörning

Ok, jag har svetsat en del och vill ofta höra hur svetsen låter men det kan ju skilja, hursomhelst så låter det lite som du har en opassande svetshjälm för det finns hjälmar med möjlighet till hörselkåpor hos Speedglas >

https://multimedia.3m.com/mws/media/1324156O/3m-speedglas-pro...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ok, jag har svetsat en del och vill ofta höra hur svetsen låter men det kan ju skilja, hursomhelst så låter det lite som du har en opassande svetshjälm för det finns hjälmar med möjlighet till hörselkåpor hos Speedglas >
https://multimedia.3m.com/mws/media/1001260F/speedglas-welding-helmet-9100-mp-with-ear-muffs.jpg
https://multimedia.3m.com/mws/media/1324156O/3m-speedglas-pro...

jo jag vet att det finns hjälmar anpassade för ändamålet, men tvivlar på att företaget vill bekosta ny hjälm åt mig för att jag vill använda lurar/kåpor