PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag vet inte med Pro då jag aldrig lirat nått krävande på PS4, använde vanliga PS4 som mediamaskin. Men jämför man PS5 med XBX så är det ljusår i skillnad. XBX hör du inte även om du stänger av ljudet på TV, PS5 hör du i idle med TVn på, och spelar du så måste du kranka på riktigt hög ljudnivå och ändå höra eländet.

Sedan är det inte bara fläktljud, det är inget konsistent jämt blåsljud, utan surr och pip, och delvis som en mindre dammsugare i spel. Utöver det, som på min första, får man kanske coil whine i gpu eller cpu som varierar vad du ser på skärmen.

Jag har min andra på övervåningen men har inte hunnit testa än, tankar ner de två spelen som var värst nu. Fläkten är inte tyst, även i idle, men har den inte coil whine kan jag tänka mig att köpa en fläkt och ringarna.

Det är sån skillnad i ljudnivå att man gottar ner sig i soffan av nöjdhet när man sitter framför XBX.

Ps4 pro låter som ett jetplan... läst att det går att byta pasta för att få det bättre ... men vågar inte skruva så mycke i ps4an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag vet inte med Pro då jag aldrig lirat nått krävande på PS4, använde vanliga PS4 som mediamaskin. Men jämför man PS5 med XBX så är det ljusår i skillnad. XBX hör du inte även om du stänger av ljudet på TV, PS5 hör du i idle med TVn på, och spelar du så måste du kranka på riktigt hög ljudnivå och ändå höra eländet.

Sedan är det inte bara fläktljud, det är inget konsistent jämt blåsljud, utan surr och pip, och delvis som en mindre dammsugare i spel. Utöver det, som på min första, får man kanske coil whine i gpu eller cpu som varierar vad du ser på skärmen.

Jag har min andra på övervåningen men har inte hunnit testa än, tankar ner de två spelen som var värst nu. Fläkten är inte tyst, även i idle, men har den inte coil whine kan jag tänka mig att köpa en fläkt och ringarna.

Det är sån skillnad i ljudnivå att man gottar ner sig i soffan av nöjdhet när man sitter framför XBX.

Fortfarande inte hört ps5an då jag haft ljud på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Fortfarande inte hört ps5an då jag haft ljud på.

Det är väll den varianten som alla är ute efter

Permalänk
Medlem

Jag är väl nojjig helt i onödan, men jag börjar bli orolig för att den PS5 som jag beställde från Webhallen igår kl. 16:15 inte kommer fram till imorgon. Den är fortfarande inte hämtad av PostNord och jag har inget kolli. Om PostNord hämtar paket senare än kl. 18 så borde mitt paket dessutom ha gått iväg redan igår, då det stod som packat kl. 17:21 igår.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag är väl nojjig helt i onödan, men jag börjar bli orolig för att den PS5 som jag beställde från Webhallen igår kl. 16:15 inte kommer fram till imorgon. Den är fortfarande inte hämtad av PostNord och jag har inget kolli. Om PostNord hämtar paket senare än kl. 18 så borde mitt paket dessutom ha gått iväg redan igår, då det stod som packat kl. 17:21 igår.

Jag beställde igår runt 1720 och har nyss fått kolli, hoppas jag får den imorgon.....

Permalänk
Medlem

Nu verkar Amazon ha skickat ut e-post till alla som beställde förra veckan.

"Hej,

Vi beklagar att meddela dig att leveransen av din beställning% {OrderID} är försenad på grund av ett tekniskt fel i våra system. Vi förväntar oss att ditt paket anländer inom 1-4 arbetsdagar.

Vi ber om ursäkt för förseningen och eventuella besvär. Vår högsta prioritet är att hålla våra leveranslöften. Vi gör allt för att se till att du får ditt paket så fort som möjligt.

Om du vill se dina beställningsuppgifter, besök ”Mina beställningar” under “Ditt konto” eller klicka på följande länk: https://www.amazon.se/dina-bestallningar

Obs! Det här e-postmeddelandet har skickats från en e-postadress som inte kan ta emot inkommande e-post. Vänligen svara inte på detta meddelande."

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från amazon och inte orkar vänta. Ni kan enkelt neka försändelsen när den kommer till dörren eller uthämtningsstället, och så fort ni nekat försändelsen så kan ni sedan ringa in till amazon och be dom göra återbetalning, eftersom de kan se att ni valde att inte hämta ut försändelsen.

Sedan kan ni beställa igen från webhallen, ganska säker på att de kommer lägga ut fler igen imorgon.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Nu tycker jag att dom kan ändra statusen på min order från mottagen till behandlad...

Permalänk

Sitter och hoppas på att min som jag beställde igår skickas idag, men hoppet börjar att ge vika. Webhallen måste fått en jävla leverans. Har inte sett någon annan sida lägga upp några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Nu tycker jag att dom kan ändra statusen på min order från mottagen till behandlad...

Beställde min 13.33 å jag kan fortfarande avbeställa den. Så de verkar som den inte kommer skickas förens imorogn 😟

Permalänk
Skrivet av Pigall:

Beställde min 13.33 å jag kan fortfarande avbeställa den. Så de verkar som den inte kommer skickas förens imorogn 😟

Beställde min igår vid 19 och min är inte skickad. Har stått som packad och inväntar upphämtning sedan 07:20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Beställde min igår vid 19 och min är inte skickad. Har stått som packad och inväntar upphämtning sedan 07:20.

Men då skickar dom säkert den ikväll då. Lyllo dig isf! 😀

Permalänk

För er som beställde på AMAZON har ni kollat, gått förbi eller kontaktat om de finns en Paket(PS5) med era namn hos ombudet. Möjligt att de levererades ditt, men de F up spårningen o allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pigall:

Men då skickar dom säkert den ikväll då. Lyllo dig isf! 😀

Känns mer troligt att dom kommer nästa vecka någon gång. Som jag skrev lite högre upp så har min order varit packad sedan 17:21 igår och jag har inte fått något kolli ännu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Känns mer troligt att dom kommer nästa vecka någon gång. Som jag skrev lite högre upp så har min order varit packad sedan 17:21 igår och jag har inte fått något kolli ännu.

Så kanske det är... Hade verkligen sett fram mot en gaminghelg i ruskvädret.

Permalänk
Medlem

Hur många fick de in?

Var det någon som la märke till hur många det fanns i lager när de kom in?

Visa signatur

_ _
l Define R7 Compact Noctua l Asus Rog Strix Z490-F l Intel Core i7 10700K l Asus 4070ti l HyperX 2x16GB DDR4 3600MHz l Samsung SSD 970Evo M2 l Corsair RM850X l Windows 11 l 32" Odyssey G7 l

Permalänk
Skrivet av borkok:

Var det någon som la märke till hur många det fanns i lager när de kom in?

Det har varit 50+ varje dag jag har sett. Tror inte att de visar över 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Det har varit 50+ varje dag jag har sett. Tror inte att de visar över 50.

aah ok, fanns 27st nu. Måste ha lyckats skicka min beställning precis. Nu verkar de vara borta.

Visa signatur

_ _
l Define R7 Compact Noctua l Asus Rog Strix Z490-F l Intel Core i7 10700K l Asus 4070ti l HyperX 2x16GB DDR4 3600MHz l Samsung SSD 970Evo M2 l Corsair RM850X l Windows 11 l 32" Odyssey G7 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av fasfasfasf:

För er som beställde på AMAZON har ni kollat, gått förbi eller kontaktat om de finns en Paket(PS5) med era namn hos ombudet. Möjligt att de levererades ditt, men de F up spårningen o allt?

Nej har inte kollat, men har funderat på att göra det imorgon.
Nu har dock dem som beställt fått Mail från amazon (iallafall jag och en till i tråden). Verkar som att dem fortfarande har dem och att dem ska skickas och levereras inom 1-4 arbetsdagar.

Permalänk
Medlem

Fick lagt en beställning från webhallen vid 15 tiden, tog leverans med budbee så den skulle levereras hem imorgon vid 19 tiden.
Får se om detta hålls jag är skeptisk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Känns mer troligt att dom kommer nästa vecka någon gång. Som jag skrev lite högre upp så har min order varit packad sedan 17:21 igår och jag har inte fått något kolli ännu.

Samma här, packad och klar men inte upphämtad så räknar med att få nästa vecka.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Samma här, packad och klar men inte upphämtad så räknar med att få nästa vecka.

När beställde du din?

Permalänk
Medlem

PostNord

Skrivet av sher!kan:

Fick lagt en beställning från webhallen vid 15 tiden, tog leverans med budbee så den skulle levereras hem imorgon vid 19 tiden.
Får se om detta hålls jag är skeptisk..

Mitt är på väg och kommer till Willys i min stad imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pigall:

När beställde du din?

Igår runt 19.30 så efter wh2ne, men jag misstänker att de har väldigt mycket att skicka iväg på samma gång och att man inte får ut alla samtidigt.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Igår runt 19.30 så efter wh2ne, men jag misstänker att de har väldigt mycket att skicka iväg på samma gång och att man inte får ut alla samtidigt.

Man kan ju tycka att det borde göras i turordning, men icke. Verkar vara flera som har fått sina skickade trots att dom beställde efter mig.

16:15 i onsdags var min beställning gjord, 17:21 i onsdags var den packad och inväntade PostNord.

Ingen uppdatering sedan dess och inget kolli.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Min har gått från "Mottagen" till "Behandlas". Hype is real

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Verkar som Webhallen inte säljer PS5or

Varje gång jag går in och tittar in på Webhallen står det att länken är trasig eller så kommer det inte upp alls, är det så för alla när det väl inte finns något i lager eller bara så för mig. Väldigt frustrerande att Webhallen inte ger något svar på detta heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton333:

Varje gång jag går in och tittar in på Webhallen står det att länken är trasig eller så kommer det inte upp alls, är det så för alla när det väl inte finns något i lager eller bara så för mig. Väldigt frustrerande att Webhallen inte ger något svar på detta heller

Ja, det betyder att det inte finns i lager. När de får in fler kommer länken funka igen.