Nytt spel till uttråkad pappa

Permalänk

Nytt spel till uttråkad pappa

Hej, spelat massor i mina dagar. Allt från Diablo series, WoW, CS, Apex, Path of Exile, GTA, Battlefield, Dota, Arma (Listan göras mycket lång) sen dom släppte PC spel. Nu spelar jag inte lika mycket längre och nu haft en relativt lång paus ifrån datorn. Vill egentligen hitta ett mutliplayer spel jag kan hoppa in i direkt, gärna lite nyare och behöver inte lägga 40 timmar i veckan på att ha kul, samtidigt får det gärna vara lite skill-based. Tänker äldre spel är lite svårare då folk hunnit bli så sabla bra på det och lärt sig alla trick... Jag måste inte vara bäst på spelet, men gärna ha chans att vinna lite... Några tipps?

Permalänk
Avstängd

Håll i dig i två till tre månader så kommer det många trevliga spel att prova på: D2:Resurrected, BF2042, Far Cry 6.

Håll även utkik efter Turtles: Shredder's Revenge (om du gillade SNES-spelet Turtles in Time).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Om det är FPS du är sugen på så kanske Valorant är en grej? Spelkänslan (med vapen och rörelser) är väldigt lik CS 1.6. Kom ut strax över ett år sedan och du behöver inte spela för att låsa upp nya vapen, dock behöver du det för att låsa upp nya karaktärer.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Håll i dig i två till tre månader så kommer det många trevliga spel att prova på: D2:Resurrected, BF2042, Far Cry 6.

Håll även utkik efter Turtles: Shredder's Revenge (om du gillade SNES-spelet Turtles in Time).

Tack, jag är dock lite inne på "nu, spela ikväll helst, tack!

Skrivet av Jerkanftw:

Om det är FPS du är sugen på så kanske Valorant är en grej? Spelkänslan (med vapen och rörelser) är väldigt lik CS 1.6. Kom ut strax över ett år sedan och du behöver inte spela för att låsa upp nya vapen, dock behöver du det för att låsa upp nya karaktärer.

Ranking system eller dyl? Har ju CS skiljer detta sig något positivt?

Permalänk
Medlem

World of Tanks anses som gubbspel. Lost Ark (koreanskt D3 som anses mycket bra) finns nu i beta med på steam om jag inte minns fel

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

kan instämma på World of tanks även om det är lite långsamt så har det vart min räddning efter att ha tröttnat på typ allt annat. kan va lite seg progress när man kommer upp i tiers men är ändå inte så farligt

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jupiters Hell

Permalänk
Medlem

Destiny 2 har i och för sig rolls på vapen och liknande men jag upplever inte PvP vara en del av spelet man inte kan njuta av för att man inte har det eller det vapnet, vill man dominera blir det mer viktigt men många verkar spela spelet mest för att det är kul numera, dom som är riktigt vassa har gått vidare till annat.
För mig handlar det mer om att hitta en typ av vapen i varje slot och en spelstil som matchar dom, allt ifrån sniping till hagelbössa rätt i ansiktet går att spela och den "space-magic" man har tillgång till kryddar det hela.
Spelet i sig är gratis på Steam så som jag tolkar deras sida där, om du bara vill testa på PvP så är det bara att ladda hem, expansioner och liknande finns givetvis att köpa om du vill spela PvE-äventyr och sånt i framtiden, förutsatt att du fastnar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Tack, jag är dock lite inne på "nu, spela ikväll helst, tack!

Ranking system eller dyl? Har ju CS skiljer detta sig något positivt?

Jag hade ca 2-3000h i 1.6, och har kanske 20h i CS:GO. Fastnade aldrig för GO och har väldigt dålig koll på hur rankningen i GO fungerar, men ja du kan köra rankat i Valorant. Sen om det skiljer något positivt vet jag inte. Mycket mindre fuskare i Valorant iaf, spelat sen betan och har stött på en kanske som var 100% fuskare.

Det blir lite mer att hålla koll på med alla abilites men när du kommer in i det blir det inte så mycket att hålla reda på.

Riot gör dessutom ett väldigt bra jobb med att uppdatera spelet och lyssna på spelarna. Läggs till efterfrågade saker hela tiden.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Tack, något enklare RPG spel? MMORPG? Inte wow eller final fantasy utan igen. Lite enklare?

Vill heller inte vara bitter, men hoppas någon har lite "nyare" spel att rekomundera

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2? Finns ju vanliga PvE men även World vs World och PvP också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Guild Wars 2? Finns ju vanliga PvE men även World vs World och PvP också.

Jupp för flera år sadan.... Hur mycket som helst Vill dock ha något nytt. Mvh

Permalänk
Medlem

Modern Warfare: Warzone, gratis, du kommer igång direkt, kul att spela som novis o som semipro

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Valheim är klart spelvärt. Spela först igenom det som finns utan moddar. Sen ta ner lite moddar som ger roligare loot, svårare monster och kanske lite spells/skills.

Permalänk
Medlem

Rust borde du ge en chans

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter RPG så kan du lira Divinity: Original Sin 2. Fantastiskt spel som man dessutom kan lira i coop

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Tack, jag är dock lite inne på "nu, spela ikväll helst, tack!

Ranking system eller dyl? Har ju CS skiljer detta sig något positivt?

Valorant är väl en mix mellan CS och Overwatch enkelt sagt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Hej, spelat massor i mina dagar. Allt från Diablo series, WoW, CS, Apex, Path of Exile, GTA, Battlefield, Dota, Arma (Listan göras mycket lång) sen dom släppte PC spel. Nu spelar jag inte lika mycket längre och nu haft en relativt lång paus ifrån datorn. Vill egentligen hitta ett mutliplayer spel jag kan hoppa in i direkt, gärna lite nyare och behöver inte lägga 40 timmar i veckan på att ha kul, samtidigt får det gärna vara lite skill-based. Tänker äldre spel är lite svårare då folk hunnit bli så sabla bra på det och lärt sig alla trick... Jag måste inte vara bäst på spelet, men gärna ha chans att vinna lite... Några tipps?

Curve fever och agar.io kan ju vara lite roliga bara sådär om man vill spela lite snabbt någon gång. Webbläsarspel.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

@spicy_mama

Jag är nog i din sits just nu med växande familj och annat som är prio MEN, ”SCUM” rekommenderar jag starkt, survival, casual, pVp/pVe (beroende på server) samt single player mode.

Spelat sedans förra året, spelet i sig är vackert, ej så krävande av GPU, early access med riktigt sköna utvecklare (de lyssnar på spelarbasen) med mycket humor.

Du spelar som du vill/var du vill, härligt utbud av vapen (dock måste man hitta dessa vilket kan vara jobbigt/svårt beroende på server om man väljer officiella servrar är det knapert medans privata är mer generösa).

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk

Kanske inte rätt genre men ”art of rally”

Permalänk
Medlem

Sekiro: Shadows die twice kommer förändra ditt gamer-liv för all framtid.

Permalänk

Förlåt för sent svar. Tack alla för tipsen, varit lite olika bud på enspelar spel, äldre spel och lite nytt. Några här ska jag definitivt prova Tack!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot när riders republic kommer till PC.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Också uttråkad pappa. Började lira Guild Wars 2 igen efter alla dessa år.

Helt perfekt spel för oss som inte har 10 timmar om dagen. Helt perfekt casual-spel och med hur dom har lagt upp sin progression att den är helt horisontell (alltså att inte nytt content dödar gammalt content. Ingen gear-grind) så har vi nu alltså 9 år av content som allt är relevant och intressant.

Kan starkt rekommendera. Väldigt annorlunda mot WoW eller Final Fantasy, till det bättre.

Dessutom är hela grundspelet gratis att spela igenom. Bara där har du ofantligt många timmar av nöje.

Edit: Insåg att förslaget redan kommit upp och avfärdats Detta va tredje gången jag försökte komma igång med det men det är mycket mer intressant nu än förut enligt mig. Mounts och masteries m.m.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Inaktiv

Hell let loose. bästa spel jag spelat då det kräver lagarbete, snack och taktik. Mycket folk som är 35+ och väldigt trevligt community.

Dessutom är inte kills det viktiga, det är lagarbete och alla klasser har sin funktion, vissa matcher är jag Ingenjör och skjuter inte en person men har mest XP i truppen..sen kan du variera med tanks eller ligga längst fram i skyttegraven.

Permalänk
Medlem

Till andra pappor! Kanske ett bra sätt att kombinera nöje (tvspel) med barns lärobehov (nytta):
https://prizbee.com/alpha-test ?

Permalänk
Medlem

Inte multiplayer förvisso men måste ändå rekommendera Psychonauts 2 som kom ut precis. Grymt roligt spel.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

@spicy_mama OldSchool Runescape

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson