PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Ni som köper massa och skickar tillbaka pga fläkten.

Varför inte köpa en sådan fläkt för 1000 kr om det är så viktigt. Så skippar ni all huvudvärk och jobb på att returnera?

Jag hade samma problem och efter att bytt ut ps5an tre gånger så köpte jag bara en reservdelsfläkt som fanns i teardown videon och nu är ps5an helt tyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Ni som köper massa och skickar tillbaka pga fläkten.

Varför inte köpa en sådan fläkt för 1000 kr om det är så viktigt. Så skippar ni all huvudvärk och jobb på att returnera?

Om det är det enda problemet så skulle jag göra det direkt, får se när nästa PS5 kommer i morrn, men låter den som en stucken gris från gpu/psu så åker den tillbaka igen :).

Det är inte värt att behålla nått som man kommer sitta många timmar framför i flera år om du kommer att bli störd/irriterad 99% av tiden.

Permalänk
Medlem

När tror ni att det kommer in fler på lager? Behöver man vänta 6 månader till nu?

Permalänk
Medlem

Gick in och beställde en standard edition på mediamarkt (skövde) förra veckan, fick den nu idag.

Permalänk
Skrivet av zamacs:

Gick in och beställde en standard edition på mediamarkt (skövde) förra veckan, fick den nu idag.

Kul för dig !! Var inne på MM 14 augusti i jkp och inte hört ett skvatt.

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen idag. Skickad och beräknas anlända imorgon!

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk

Beställde från MM Örebro den 9/8. Pallar inte vänta längre. Fick tag en från webhallen idag, leverans imorrn. Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

Jag hade samma problem och efter att bytt ut ps5an tre gånger så köpte jag bara en reservdelsfläkt som fanns i teardown videon och nu är ps5an helt tyst

Kan du länka till denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Kan du länka till denna?

http://egamephone.com/index.php?rt=product/product&product_id...

Permalänk

Inget nytt från amazon beställningarna idag heller. Blir så trött.

Permalänk
Skrivet av nördnisse:

Inget nytt från amazon beställningarna idag heller. Blir så trött.

Min kommer på torsdag enligt UPS.

Stort tack till alla eldsjälar som har länkat!

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nördnisse:

Inget nytt från amazon beställningarna idag heller. Blir så trött.

Jo när jag kolla fanns det för 5 min sen :S
https://gyazo.com/90fe9c48ad86803eb0a355b42246ff09

Permalänk

Någon som har tips om när ps5or brukar släppas på dagarna och vilka som är bäst på att leverera. Verkar helt klart som att MM ska undvikas.

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 Digital, är någon som lyckats att beställa denna på nätet ännu?

+

Permalänk

Beställde disc edition fr MM i Göteborg den 6/8 och fick sms idag att den är på plats.

Permalänk
Skrivet av BusterBroady:

Beställde från MM Örebro den 9/8. Pallar inte vänta längre. Fick tag en från webhallen idag, leverans imorrn. Tack för tips!

Och idag kom PS5an från MM..:)

Permalänk
Skrivet av BusterBroady:

Och idag kom PS5an från MM..:)

Får man köpa en?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Dustin Home och vet om det är att lita på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaapez:

Någon som beställt från Dustin Home och vet om det är att lita på?

Dustin är pålitliga. Dock tror jag att de har varit rätt sega överlag med sina Playstation 5.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Jag älskar dig ps5an beställd

Permalänk
Skrivet av Williamrn:

Jag älskar dig ps5an beställd

Shit de måste ha fått in många jag beställde också en ni 18:26 typ

Permalänk
Medlem

Sjukt imponerande att Webhallen är den butiken/kedjan som verkar ha fått in mest, eller om det står lika mellan de och MM.

Permalänk
Medlem

Fortfarande 50+ kvar i skrivande stund.

Permalänk
Skrivet av Nevitar:

Fortfarande 50+ kvar i skrivande stund.

Är det endast standard edition? Har sett att flera butiker har fyllt på med PS5 senaste dagarna men ingen digital dock :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterx98:

Är det endast standard edition? Har sett att flera butiker har fyllt på med PS5 senaste dagarna men ingen digital dock :/

Ja, det är standardversionen. Jag hade först tänkt köpa en utan skivläsare, då jag ändå inte har plats för fodral och föredrar digitalt om möjligt. Men sen såg jag vilka galna priser Sony tar för spelen.

I samband med mitt köp av PS5 idag så köpte jag även Last of Us Part 2 från Inet för 259kr (Sony tar 419kr), Final Fantasy 7 Remake från Elgiganten för 269kr (Sony tar 699kr), Ghost of Tsushima Director's Cut från Nettonnet för 699kr (Sony tar 849kr) och Returnal från samma butik för 599kr (Sony tar 849kr).

Kostnad för spel: 1826kr
Kostnad för spel med Digital Edition: 2816kr

Redan efter runt 4st spel (beroende på kostnad) så är man uppe i samma summa, trots att Digital Edition var 1000kr billigare vid inköp. När jag sedan köper nya Horizon och God of War nästa år så har Standard Edition sparat mig en hel del.

Men ska man bara spela två spel och sedan sälja sitt Playstation 5 så kan det ju vara vettigt med Digital Edition.

Edit: För er som inte har möjlighet att kolla forumet efter uppdateringar så kan jag rekommendera Android-appen Web Altert.

Använd appen för att skapa en alert. Enkel beskrivning finns i appen. Jag använde appen för att gå in på gpukollen.ingman.me, klicka på PS5 och sedan markera området där det står "0 av 1 system filtrerade". Bland inställningarna kan appen kolla var 10:e minut och du får en notifikation, signal, vibration när det ändrar sig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, det är standardversionen. Jag hade först tänkt köpa en utan skivläsare, då jag ändå inte har plats för fodral och föredrar digitalt om möjligt. Men sen såg jag vilka galna priser Sony tar för spelen.

I samband med mitt köp av PS5 idag så köpte jag även Last of Us Part 2 från Inet för 259kr (Sony tar 419kr), Final Fantasy 7 Remake från Elgiganten för 269kr (Sony tar 699kr), Ghost of Tsushima Director's Cut från Nettonnet för 699kr (Sony tar 849kr) och Returnal från samma butik för 599kr (Sony tar 849kr).

Kostnad för spel: 1826kr
Kostnad för spel med Digital Edition: 2816kr

Redan efter runt 4st spel (beroende på kostnad) så är man uppe i samma summa, trots att Digital Edition var 1000kr billigare vid inköp. När jag sedan köper nya Horizon och God of War nästa år så har Standard Edition sparat mig en hel del.

Men ska man bara spela två spel och sedan sälja sitt Playstation 5 så kan det ju vara vettigt med Digital Edition.

Ja i längden tjänar man på att köra en standard, kan även sälja och köpa beg. Men det är just därför Sony erbjuder en digital till billigare pris för där vet dom att man är låst till deras store där dom tjänar mer per spel.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Beställde en nu via webhallen (tack för tipset!) och preliminärt anländer den på fredag.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Beställde en nu via webhallen (tack för tipset!) och preliminärt anländer den på fredag.

Du tog nog sista, har varit uppe ett bra tag!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Tack som fan!!! Äntligen fick jag tag på en, har haft sån jeeevla otur, tänkt att det inte är meningen att jag ska få tag på ett.

Först "vann" jag i EG lottning, med en kod jag fick av en shysst person härifrån - blev makulerat. Sen beställde jag från webhallen förra veckan, men var tydligen en sekund för sent, beloppet blev reserverat men ordern gick inte igenom. Enl kundtjänst så måste de tagit slut när jag hade den i kassan.

Samt att jag har varit med på typ alla lottningar och tävlingar, och nej jag skulle aldrig gynna en scalper.

Snart blir det BF1942 wiho