Permalänk
Medlem

Bluetooth funkar inte win 11

Tänkte koppla ett bluetoothtangentbord till min bärbara Asus dator för att kunna använda större tangentbord och extern skärm. Det funkade inte. Provade sedan med bluetoothhörlurar. De hittades inte heller av min bärbara. Har jag missat någon säkerhetsinställning eller annat jag missat. Jag kör beta av win 11 och det är möjligt att det spelar roll...

Permalänk
Medlem

Är BT aktiverat? Har du rätt drivrutiner? Hur ser det ut i Device manager?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är BT aktiverat? Har du rätt drivrutiner? Hur ser det ut i Device manager?

Jag har gått igenom allt ovan och det funkar som det ska.

Permalänk
Avstängd

Kanske skillnad på inställningar eller hårdvara m.a.p. äldre "klassisk" Bluetooth och den nya Bluetooth Low Power. En del men inte allt funkar om man blandar.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte säker, men kan vara så att du måste tillåta platstjänster lr liknande "låt applikationer ta reda på var jag är"-inställning för att bluetooth ska fungera i Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlidZ:

Nu är jag inte säker, men kan vara så att du måste tillåta platstjänster lr liknande "låt applikationer ta reda på var jag är"-inställning för att bluetooth ska fungera i Windows 11.

Jag kollade, men kunde inte hitta något där heller.

Det händer inget när jag trycker på knappen "lägg till enhet" i bluetooth. Så datorn verkar inte ens kunna söka efter andra enheter. Skumt.

Permalänk

På min dator hittar bt iaf min telefon. Inte testat mycket mer än så dock.