Oculus Rift, nytt mekaniskt tangentbord, fläktar, cpu-kylare

Permalänk
Medlem

Oculus Rift, nytt mekaniskt tangentbord, fläktar, cpu-kylare

Hej

Har lite saker jag vill bli av med. Allting kan skickas men då står köparen för frakten och allting ska betalas i förskott. Jag prioriterar dock de köpare som kan hämta sakerna framför de som vill ha de skickade.

Jag skriver inga priser så kom med bud. Även skambud går bra men jag är som sagt bekväm av mig och jag tänker inte ta mig tiden att skicka t.ex. en fläkt för endast en tjuga eller två.

Sakerna finns att hämta utanför Upphärad (halvtimme söder om Trollhättan) men det finns eventuellt möjlighet att mötas i t.ex. Ale norr om Göteborg eller på Överby i Trollhättan. Skriv ett meddelande om det är intressant så kan vi se om det går att lösa en tid och plats att mötas.

Oculus Rift - första konsumentversionen.
Den fungerar bra men köparen måste vara medveten om att det är en av de första generationerna vr med allt vad det innebär. Upplösningen är kass, ”screendoor effect” är påtaglig, svärtan är mer grå osv osv. Med andra ord är det ingenting för den som vill ha den optimala vr-upplevelsen med dagens mått mätt men det passar den som är på en budget och/eller som vill testa vr utan att spendera en massa pengar. Trots sina brister har den dock gett mig många timmars nöje så inget fel på den fronten! Säljes för att jag köpt en Quest 2.
Som synes på ena bilden har den lite märken på sig men det är inget som påverkar funktionen.

Originalkartong med allt som syns på bilden ingår, d.v.s. allt som behövs men däremot inte klistermärken, spel och eventuellt annat lull-lull som ingick vid köp.

Corsair K65 RGB mini - 60 % tangentbord med röda cherry-brytare (=linjära)
Ett nästintill nytt tangentbord som jag vann av inet för ett tag sedan. Blev riktigt glad eftersom jag behöver ett nytt tangentbord samt länge velat testa en liten modell men tyvärr passar det inte mig. Det har använts i kanske fem timmar och under den tiden har jag märkt att jag använder piltangenterna väldigt mycket så formfaktorn på tangentbordet är tyvärr inget för mig.
I övrigt är jag mycket nöjd med tangentbordet. Det fungerar bra utan extra mjukvara, gedigen byggkvalitet såvitt jag vet, äkta cherry mx-brytare, rgb som kan ställas in (eller av) på mängder av sätt osv osv. Enda nackdelen jag kan komma på är att när jag trycker relativt snabbt och hårt på en tangent så kan det ibland komma ett metalliskt ”ding”-ljud. Jag tror inte det är något som en hyfsat normal person bryr sig om vid normal användning men det är bra att veta om.

Originalkartong med alla tillbehör finns.

Sitter du på ett mekaniskt tangentbord som är TKL samt med taktila och relativt tysta brytare kan ett byte vara av intresse.

Chassifläkt 140 mm - Noctua NF-P14s redux
Bara att googla modellnamnet för mer info. Ingen originalkartong och inga tillbehör följer med.

Chassifläkt 120 mm - bequiet! Silent wings 3
Som namnet skvallrar om är det här en riktigt tyst fläkt och det ingår även lite tillbehör som kan göra den ännu tystare. Originalkartong och alla tillbehör följer med (tror det är alla tillbehör i alla fall, det som syns på bilden är det du får).

CPU-kylare - Scythe Big Shuriken 2 Rev B
En lågprofilskylare med en höjd på knappa 6 cm enligt google.
Endast en ”backplate”, eller vad den nu kallas, följer med. Har passat de intelprocessorer jag haft. Vill minnas att det följde med en platta för amd-processorer men den är tyvärr borta.
Ingen originalkartong.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vette tusan varför vissa av bilderna blev upp och ned. De är rättvända på min ipad samt på imgur.com. Men men, ni får väl vrida på huvudet

Permalänk
Medlem

Det finns NF-P14s:
* 900
* 1200
* 1500 rpm

Vad har ditt för hastighet?

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Det finns NF-P14s:
* 900
* 1200
* 1500 rpm

Vad har ditt för hastighet?

Där ser man. Utgår från att min har 1500 rpm med tanke på texten. Kan styras med pwm.

Permalänk
Testpilot

@Trunk
Öppnar med 350kr + frakt: Corsair K65 RGB mini

Lite på den låga sidan kanske, men börjar där i alla fall

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på att köpa en quest 2, men jag vet fortfarande inte om VR är för mej. Med det sagt så kan jag tänka mej att betala 300 kr plus frakt för det gamla oculus rift för att bilda mej en vettig uppfattning innan jag slänger iväg 4-5000 kr på ett nytt 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Hej och hå! VR till flickvännen är vad jag skådar, bjuder 400 kr + frakt för Oculus Rift!

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Andreas

Permalänk

Oculus Rift (eller Ovilja Roft som telefonen tycker den heter)
500kr +frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@Tdoll
Öppnar med 350kr + frakt: Corsair K65 RGB mini

Lite på den låga sidan kanske, men börjar där i alla fall

Skrivet av 900-Mange:

Oculus Rift (eller Ovilja Roft som telefonen tycker den heter)
500kr +frakt

Buden är noterade men de är lite väl låga för att jag ska slänga mig på SÅLD-knappen. Jag avvaktar lite till så får vi se hur det utvecklar sig.

Permalänk

Lägger 1000kr +frakt då så får vi se om det gör någon skillnad.

Permalänk

Oculus Rift 1100 + frakt!

Visa signatur

Bärbar Asus Datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

Lägger 1000kr +frakt då så får vi se om det gör någon skillnad.

Skrivet av Lunarstorm94:

Oculus Rift 1100 + frakt!

Nu har jag visserligen skickat pm till er men för alla andras skull vill jag nämna att riften är såld. För 1.000 kronor till Mange (vi har skickat pm med varandra och jag sa att han kunde få den för 1.000 kronor plus frakt vilket han accepterade innan Lunarstorm lade sitt bud)

Skulle han av någon anledning ångra sig så får Lunarstorm köpa den för samma pris.

Permalänk
Medlem

Svårt att veta andrahandsvärdet på ett tangentbord (även om det är i nyskick), speciellt eftersom det är ganska nytt. Men jag slänger ut ett "köp nu"-pris på 600 kronor + frakt (avhämtning går som sagt bra). Den första som nappar på det här i tråden eller i pm får den för det priset.

Skulle ingen nappa på det under ett par dagar så får det bli ett lägre bud.

600 kronor är trots allt mindre än halva priset https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5737407

Jag pingar @Yatagarasu för säkerhetsskull eftersom du visat ett intresse.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Trunk:

Svårt att veta andrahandsvärdet på ett tangentbord (även om det är i nyskick), speciellt eftersom det är ganska nytt. Men jag slänger ut ett "köp nu"-pris på 600 kronor + frakt (avhämtning går som sagt bra). Den första som nappar på det här i tråden eller i pm får den för det priset.

Skulle ingen nappa på det under ett par dagar så får det bli ett lägre bud.

600 kronor är trots allt mindre än halva priset https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5737407

Jag pingar @Yatagarasu för säkerhetsskull eftersom du visat ett intresse.

Tackar för pingen!

Håller i hatten så länge och väntar på hur det utvecklas

// Yatagarasu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

@Trunk
Vet inte om du haft fullt upp eller om PM inte fungerar?
Har skickat ett gäng PM men inte fått något svar, har du ändrat dig?

Permalänk

Är det någon annan här som köpt Riften?
Jag har fortfarande inte hört något…