FZ testar Diablo II: Resurrected-betan live klockan 16:00

Permalänk
Skrivmaskin

FZ testar Diablo II: Resurrected-betan live klockan 16:00

Igår drog betatestet av den efterlängtade remastern Diablo II igång, men endast för press och de som förbokat spelet. Övriga får hålla tillgodo till den 20 augusti när ett öppet betatest drar igång. För den som vill spana in spelet redan nu kan jag tipsa om att syskonsajten FZ drar igång ett direktsänt test klockan 16:00.

Har du testat betan, eller kommer du att göra det?

Permalänk

Twitch streamers med drops enabled på https://www.twitch.tv/directory/game/Diablo%20II%3A%20Resurre... garanterar er en nyckel att testa redan nu. Tror det tar runt 2-2.5h sedan har ni access till closed betan redan nu utan att behöva förköpa spelet.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hypen kring detta. Spelet som var var ju fantastiskt, men den tiden är över. Kolla också deras trackrecord med skandaler, WC3R, WoW Classic som numer börjar splittras till olika expalsioner...

Nej Blizzard är inte vad de en gång var, och när de dessutom tar bort TCP/IP (vilket tillsammans med SP är enda sättet jag spelat spelet) så ser jag inte riktigt varken hype eller intresse...

Permalänk
Skrivet av medbor:

Jag förstår inte riktigt hypen kring detta. Spelet som var var ju fantastiskt, men den tiden är över. Kolla också deras trackrecord med skandaler, WC3R, WoW Classic som numer börjar splittras till olika expalsioner...

Nej Blizzard är inte vad de en gång var, och när de dessutom tar bort TCP/IP (vilket tillsammans med SP är enda sättet jag spelat spelet) så ser jag inte riktigt varken hype eller intresse...

Vilken tur att du inte behöver spela det, pheeew.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virrcopski:

Vilken tur att du inte behöver spela det, pheeew.

Jag håller helt med i det du säger: Vad andra gör angår inte mig. Jag försökte dock öppna för diskussion från andra sidan eftersom jag inte förstår hur man kan tycka detta verkar bra. Jag är genuint intresserad. Bortsett från retro-aspekyen, att vilja återuppleva svunna dagar, så ser jag inget med detta som verkar lovande

Edit: ’dont you guys have phones!?’

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Twitch streamers med drops enabled på https://www.twitch.tv/directory/game/Diablo%20II%3A%20Resurre... garanterar er en nyckel att testa redan nu. Tror det tar runt 2-2.5h sedan har ni access till closed betan redan nu utan att behöva förköpa spelet.
https://i.imgur.com/Aiu1n4S.png

Tack!

Permalänk
Skrivet av medbor:

Jag håller helt med i det du säger: Vad andra gör angår inte mig. Jag försökte dock öppna för diskussion från andra sidan eftersom jag inte förstår hur man kan tycka detta verkar bra. Jag är genuint intresserad. Bortsett från retro-aspekyen, att vilja återuppleva svunna dagar, så ser jag inget med detta som verkar lovande

Absolut! :D.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Kört genom dom 2 acterna nu i betan, kul, var ju 15+ år sen sist. Kommer säkert bli kul ett par veckor iallafall.

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag förstår inte riktigt hypen kring detta. Spelet som var var ju fantastiskt, men den tiden är över. Kolla också deras trackrecord med skandaler, WC3R, WoW Classic som numer börjar splittras till olika expalsioner...

Nej Blizzard är inte vad de en gång var, och när de dessutom tar bort TCP/IP (vilket tillsammans med SP är enda sättet jag spelat spelet) så ser jag inte riktigt varken hype eller intresse...

Som påpekat i andra trådar så är det inte Blizzard själva som utvecklar den är remaster/remake:n, det är Vicarious Visions, som har gjort 2 andra väldigt väl mottagna remakes; Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 samt Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Medan Blizzard självklart fortfarande håller i tyglarna, så tror jag att det kommer bli en bra remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Som påpekat i andra trådar så är det inte Blizzard själva som utvecklar den är remaster/remake:n, det är Vicarious Visions, som har gjort 2 andra väldigt väl mottagna remakes; Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 samt Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Medan Blizzard självklart fortfarande håller i tyglarna, så tror jag att det kommer bli en bra remake.

Blizzard har inte haft nåt och säga om spelutvecklingen på ett tag. Bara kolla läckan om warcraft 3 reforge och om hur Activision kvävde de på resurser för projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Blizzard har inte haft nåt och säga om spelutvecklingen på ett tag. Bara kolla läckan om warcraft 3 reforge och om hur Activision kvävde de på resurser för projektet.

Jämför det med Activision och Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 istället då, vilket Activision är utgivare för.

Permalänk
Medlem

Hur kan man jämföra detta med tony hawk pro skater? Vilken värld lever du i då?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

I like it, spelade ca 6h idag.

När man provar att köra med gamla utseendet (Via G knappen), så tycker jag att det ser mycket värre ut än vad jag kom ihåg 😅
Lite väl buggigt, fick en del krasher.

Oavsett vad mycket roligare än Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jämför det med Activision och Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 istället då, vilket Activision är utgivare för.

Ett företag har mycket mer och bevisa när det kommer till wow och diablo än tony hawk.
Marknaden blir inte direkt turbulent för att tony hawk släpps, kanske 2004.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ett företag har mycket mer och bevisa när det kommer till wow och diablo än tony hawk.
Marknaden blir inte direkt turbulent för att tony hawk släpps, kanske 2004.

Mycket väl medveten om det. Har själv slutat spela WoW nu med Shadowlands, efter att ha spelat ganska aktivt sen Wrath. WoW har gått ner sig, ja. Men Diablo? Diablo 3 är riktigt bra nu tycker jag. Bara för att det inte är som Diablo 2 så är det inte dåligt.
Och tänker man på utvecklaren, Vicarious Visions, så har dom gett ut bra spel de senaste gångerna iallafall, och då kan man anta att nästa grej är bra också. Dom är själva stora fans av Diablo 2, och utan deras egen forskning och uppletande av gammal kod med mera i Blizzards gamla fysiska lådor dom hade på sina kontor osv så hade det inte blivit något.

Permalänk
Inaktiv

Avsaknaden av offline, singelplayer och lan kommer att göra hardcore jobbigt. För blizzard har fortfarande så dåliga servrar/nätkod så att man teleporteras tillbaka på grund av server lagg.... Har inte sett någon inställning än för att sätta på blood och gore i resurrection, kan bara hoppas att de implementerar det grafiskt innan release. För i övrigt en riktigt bra remake, dock inte i samma nivå som command and conquer.

Vill du återuppleva Diablo II så är detta det du vill ha. Samma nätlagg och känsla som originalet fast med bättre grafik.. Inga ladder items i betan, men det kanske kommer. Jag rekommenderar att ni väntar en vecka till efter release för att inte bli besvikna. För Blizzard har gjort otroligt mycket fel.

Permalänk
Medlem

Vad är syftet med stängda betan? Man vill väll att så många som möjligt köper spelet, varför inte bara låta alla prova det? Varför ska man behöva sitta och titta på någon random person på Twitch i 2.5h för att få provspela ett spel, helt galet.

Permalänk
Medlem

Kul att få sig en nostalgi-trip tänkte jag. Installerade betan och skapade en karaktär, klickade på lobbyn där jag fick en black-screen of death typ, fick lov att starta om datorn på knappen. Startade om och mitt 780 ti gick i graven, artefakter över hela skärmen....

Vilken tur att det är så enkelt att få tag i grafikkort i dagens läge.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Hur kan man jämföra detta med tony hawk pro skater? Vilken värld lever du i då?

För att det är samma utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag förstår inte riktigt hypen kring detta. Spelet som var var ju fantastiskt, men den tiden är över. Kolla också deras trackrecord med skandaler, WC3R, WoW Classic som numer börjar splittras till olika expalsioner...

Nej Blizzard är inte vad de en gång var, och när de dessutom tar bort TCP/IP (vilket tillsammans med SP är enda sättet jag spelat spelet) så ser jag inte riktigt varken hype eller intresse...

Alltid kul när någon som enbart är bitter kommer med breda penseldrag utan några större kunskaper. Jag kan förstå att man är besviken över tcp/ip, men det är en extremt liten minoritet som skriker högt.

Skrivet av medbor:

Jag håller helt med i det du säger: Vad andra gör angår inte mig. Jag försökte dock öppna för diskussion från andra sidan eftersom jag inte förstår hur man kan tycka detta verkar bra. Jag är genuint intresserad. Bortsett från retro-aspekyen, att vilja återuppleva svunna dagar, så ser jag inget med detta som verkar lovande

Edit: ’dont you guys have phones!?’

Om du vill öppna för diskussion hade det ju kanske varit på sin plats att ta reda på skillnaden mellan detta spel och t ex wc3 reforged. Din inställning är dock befogad men din kritik, grundlös.

Edit: Dont you guys have Google?!

Skrivet av MeSaber:

Hur kan man jämföra detta med tony hawk pro skater? Vilken värld lever du i då?

För att det är samma studio som gjort remaken av Crash Bandicoot N sane triology och fjolårets remake av Tony Hawk 1+2 som gjort D2 Resurrected.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Vad är syftet med stängda betan? Man vill väll att så många som möjligt köper spelet, varför inte bara låta alla prova det? Varför ska man behöva sitta och titta på någon random person på Twitch i 2.5h för att få provspela ett spel, helt galet.

Det kommer en öppen beta för alla nästa helg. Syftet med stängd beta är givetvis att få folk att förboka eller att kolla på streams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag förstår inte riktigt hypen kring detta. Spelet som var var ju fantastiskt, men den tiden är över. Kolla också deras trackrecord med skandaler, WC3R, WoW Classic som numer börjar splittras till olika expalsioner...

Nej Blizzard är inte vad de en gång var, och när de dessutom tar bort TCP/IP (vilket tillsammans med SP är enda sättet jag spelat spelet) så ser jag inte riktigt varken hype eller intresse...

Hur många är det som handen på hjärtat skulle nyttja TCP/IP möjligheten, finns ens lan längre?

Jag förstår till viss del frustrationen att känna att produkten inte blir vad som lovats. Men är det ett riktigt problem eller bara en av alla gånger det dras igång någon dissapointmentrain utan att någon egentligen saknar det som försvinner.

Jag körde igår med brorsan, tyckte de va nice att återuppleva Act1 från förr.
Kul att kunna toggla mellan ny grafik och gammal med ett knapptryck.

Frågan är väl hur mycket man orkar köra när de väl släpps, men jag har fått lite nostalgi för 40€ iaf

korrigerade valuta
Permalänk
Medlem

Leker runt lite nu när man är klar med act 2, som är så långt som betan tillåter.
Lyckades få ett fint vapen till merc genom gambling, som får en bra boost av min lvl 15 might aura.
Har stött på en del problem i spelet som jag har rapporterat och hoppas verkligen de slipar vidare tills release och gärna därefter..
oavsätt så är det ett garanterat köp för mig eftersom det är ett av mina mest älskade spel genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag förstår inte riktigt hypen kring detta. Spelet som var var ju fantastiskt, men den tiden är över. Kolla också deras trackrecord med skandaler, WC3R, WoW Classic som numer börjar splittras till olika expalsioner...

Nej Blizzard är inte vad de en gång var, och när de dessutom tar bort TCP/IP (vilket tillsammans med SP är enda sättet jag spelat spelet) så ser jag inte riktigt varken hype eller intresse...

Jag är ett stort fan av D2. Allt jag sett av D2:R verkar lovande. Jag är 99% säker på att jag kommer att få en produkt som motsvarar det Blizzard har lovat vilket faller mig helt i smaken. Då tycker jag det är oväsentligt att Blizzard har klantat sig med orelaterade saker på senaste.

TCP/IP tillhör 90-talet. Bryr mig inte om det.