amazon.de: this item cannot be shipped to your selected address

Permalänk
Medlem

amazon.de: this item cannot be shipped to your selected address

Brukar ni stöta på detta när ni handlar på amazon.de, för att dagen efter se att den vara ni ville beställa nu helt plötsligt går att beställa? Jag skulle handla en vara som räckte för behovet jag hade, men kunde inte beställa på grund av min address. Istället köpte jag en dyrare produkt. Dagen efter ser jag att jag nu kan beställa varan till min address. Det handlar om exakt samma produkt och försäljare.

Inte den produkt jag köpte, men här är ett exempel:

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Jag har sett detta på många artiklar, men oftast gäller det mer populära märken som kanske redan har en generalagent i Sverige, och därför får inte Amazon.de skicka till Sverige.
Varför det står det på denna vara har jag ingen aning om.

Permalänk
Hjälpsam

Kan även vara klausuler på vapenreplikor, leksaker etc, att leverantör har exporträtt på det då lokala lager från land till land kan skilja på hur strikta reglerna är kring vapenleksaker?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Det verkar ibland även handla om att saker som innehåller litiumbatterier inte får skickas till andra länder eller till vissa typer av utlämningsställen.
Det här visas inte, som du märkte, förrän i något av de sista stegen av köpet, vilket kan vara lite irriterande …

Jag har själv varit med om detta när jag har köpt billiga storpack med knappceller och velat hämta dem under resor till London eftersom de inte skickades till Sverige. Det gick dessutom inte att hämta dessa batterier på postkontor, men väl på andra ställen. Testa med att välja ett annat utlämningsställe under slutfasen av köpet och se om det kan bero på detta.
Här kan du söka efter utlämningsställen (kräver att du är inloggad på Amazon) i förväg:
https://www.amazon.de/gp/css/account/address/view.html?viewID...

Förtydligade ...
Permalänk
Medlem

Oftast är det handlare som säljer via Amazon som har valt att bara skeppa inom landet, fett irriterande, Amazon borde ställa krav att handlarna ska skeppa överallt om de ska få sälja via deras plattform. (de ställer ju redan andra krav på handlarna)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Brukar ni stöta på detta när ni handlar på amazon.de, för att dagen efter se att den vara ni ville beställa nu helt plötsligt går att beställa? Jag skulle handla en vara som räckte för behovet jag hade, men kunde inte beställa på grund av min address. Istället köpte jag en dyrare produkt. Dagen efter ser jag att jag nu kan beställa varan till min address. Det handlar om exakt samma produkt och försäljare.

Inte den produkt jag köpte, men här är ett exempel: https://d2bvhe78se1grn.cloudfront.net/original/3X/e/0/e0a46a5b92c09f56de094730607c7324d753b669.png

Stötte på detta med en Wi-Fi modul jag vill köpa.Så får skicka den till min forwardingtjänst inom det landet och sedan skicka vidare den till mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag köpte thermal pads och inte vapenreplikor. Exakta varan jag ville köpa var denna: https://www.amazon.de/-/en/Extreme-Silver-Thermal-Conductive-...

Den fanns i lager, precis som dom andra storlekarna jag köpte, men just denna storlek fick jag inte beställa av någon anledning till min adress.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Kan tillägga att jag köpte thermal pads och inte vapenreplikor. Exakta varan jag ville köpa var denna: https://www.amazon.de/-/en/Extreme-Silver-Thermal-Conductive-...

Den fanns i lager, precis som dom andra storlekarna jag köpte, men just denna storlek fick jag inte beställa av någon anledning till min adress.

…och förklaringen återfinns i ”Sold by Coolsierra de”, det är problemet med 3dje parts handlarna som säljer via Amazon, synd att Amazon inte ställer ännu högre krav för att få använda deras plattform i det här fallet. (detta har hänt mig flera ggr på småsaker som man vill ha tag i med handlare som vägrar skeppa utanför deras egna land)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Har stött på det med kurslitteratur, som varit mkt billigare via amazon.de.
Väntat någon dg så har det gått att skicka till min adress i Sverige.

Lite skumt.