Steam. Hur kan vänner se nyinköpta spel?

Permalänk
Medlem

Steam. Hur kan vänner se nyinköpta spel?

Hatar mina rubriksättningar.........

Har en vän på Steam. Han har benkoll på vad jag köper på Steam och jag är mer än lovligt nyfiken på hur han kan ha sån koll.

Som igår. Köpte "City of Gangsters" i går morse. Installerade det men lirade inte utan tog en vända i WoW istället. Killen loggar in i Bnet och efter morsningar hit och dit så frågar han, "så. City of Gangsters, är det bra?" Han var inte inloggad i Steam vid köptillfället.

Jag har tusentals spel i Steambiblioteket och lirade det inte då, hade som sagt inte lirat det ens. Hur f-n kunde han veta att jag köpt det? Är han "savant" som memorerat hela min katalog eller får han på något sätt nyhetsnotiser från Steam om mina inköp?

Alltså. Inte fråga om att dölja spel från honom, har inget att dölja. Är nyfiken på hur han kan ha sån koll på vilka inköp jag gör.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem

Som standard delar den allt. Men du kan göra lite inställningar kring vad den ska dela. Själv har jag stängt av allt.

Klicka på ditt namn i Steamklienten, Välj Redigera profil och sedan Integritetsinställningar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Varför inte fråga honom?

M

Permalänk
Medlem

Det finns en "Friend Activity" tabb där han kan se detta. Du bör kunna ändra dina profilinställningar så att du döljer sådan information.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4113-YUDH...

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Fråga honom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Som standard delar den allt. Men du kan göra lite inställningar kring vad den ska dela. Själv har jag stängt av allt.

Klicka på ditt namn i Steamklienten, Välj Redigera profil och sedan Integritetsinställningar.

Skrivet av Treant:

Det finns en "Friend Activity" tabb där han kan se detta. Du bör kunna ändra dina profilinställningar så att du döljer sådan information.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4113-YUDH...

Tack. Ska kolla in det!

Skrivet av Oortcloud:

Varför inte fråga honom?

M

Skrivet av dlq84:

Fråga honom?

Frågat honom men han tycker det är kul att inte berätta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Frågat honom men han tycker det är kul att inte berätta.

Blockera eller ta bort honom som vän.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en bra rubrik. Tydlig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Blockera eller ta bort honom som vän.

Skrivet av fiskebulle:

Tyckte det var en bra rubrik. Tydlig.

Tackar, höll på att få hjärnblödning att korta ner den.

Provat runt men kan inte se hans inköp eller så.

Han kan se vad jag äger. Han köper från Humble och då kan det vara spel han har redan så jag får det/de han redan har (i princip han som "byggt" upp hela mitt bibliotek!). Men fattar inte hur han kan se mina inköp bland mängden spel jag har.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

[...] Han kan se vad jag äger. Han köper från Humble och då kan det vara spel han har redan så jag får det/de han redan har (i princip han som "byggt" upp hela mitt bibliotek!). Men fattar inte hur han kan se mina inköp bland mängden spel jag har.

Den du citerade visade med en bild var man trycker på Steam för att se vänners aktivitet såsom köp av spel. För att se vilka spel någon äger behöver man bara klicka på den personens profil på Steam och sedan på personens spel så till vida att denna inte dolt det för andra.