Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Nån mer som har fått i sin mail om 10$ credit att claima ?

Sånt som kommer då och då.
Länge sen jag köpte ett spel till ordinarie på Oculus

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saandberg:

Jag har fått det två gånger, senaste för en månad sedan ca.

/S

Skrivet av Molotov:

Sånt som kommer då och då.
Länge sen jag köpte ett spel till ordinarie på Oculus

Jaha oki tack för det, då jag va orolig av hackers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Jaha oki tack för det, då jag va orolig av hackers.

Vill du vara helt säker så kolla butiken direkt om du har rabatten.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Vill du vara helt säker så kolla butiken direkt om du har rabatten.

Oki, tack för tipset ska kolla.

Permalänk
Medlem

Aldrig fått någon rabatt säkert handlat för 1500-2000 i butiken deras

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Aldrig fått någon rabatt säkert handlat för 1500-2000 i butiken deras

Det kan vara slumpmässigt, men jag tycker mig ha sett ett mönster att sällanköpare får rabattkoder oftare vilket ju är logiskt. Jag har erbjudits 30%-kuponger typ en gång i månaden de senaste 3-4 (?) månaderna men har heller inte köpt något.

Skulle inte förvåna mig om dom håller på det vid stora spelsläpp också, som Resident Evil 4.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Det kan vara slumpmässigt, men jag tycker mig ha sett ett mönster att sällanköpare får rabattkoder oftare vilket ju är logiskt. Jag har erbjudits 30%-kuponger typ en gång i månaden de senaste 3-4 (?) månaderna men har heller inte köpt något.

Skulle inte förvåna mig om dom håller på det vid stora spelsläpp också, som Resident Evil 4.

Har inte fått någon rabatt heller, bara köpt VD dock. Men får man det på mejl eller bara via appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har inte fått någon rabatt heller, bara köpt VD dock. Men får man det på mejl eller bara via appen?

Både och, brukar komma ett mail samt en notis i appen.

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft problem med att WiFi kopplar bort i tid och otid när Air Link eller Virtual Desktop används? Har inte alltid haft det så och det är inga andra enheter på mitt nätverk (vad jag vet) som beter sig så. Har testat omstart och att inaktivera och återaktivera Air Link.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Någon annan som haft problem med att WiFi kopplar bort i tid och otid när Air Link eller Virtual Desktop används? Har inte alltid haft det så och det är inga andra enheter på mitt nätverk (vad jag vet) som beter sig så. Har testat omstart och att inaktivera och återaktivera Air Link.

Har det problemet med sedan uppdateringen (kör VD). Trodde att det var min router, man kanske det inte är då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon annan som haft problem med att WiFi kopplar bort i tid och otid när Air Link eller Virtual Desktop används? Har inte alltid haft det så och det är inga andra enheter på mitt nätverk (vad jag vet) som beter sig så. Har testat omstart och att inaktivera och återaktivera Air Link.

Inte specifikt AirLink eller VD utan när som helst man använder nått över nätet.
Har många ggr på senaste tappat wifi medans jag spelar eleven Table Tennis och även när jag körde Echo arena.
Har hjälpt att stänga av spelet så har wifi hoppat igång igen.
Tror inte jag råkat ut för det när jag kört AirLink.
Men som sagt det har hänt några ggr att jag reagerat på det i eleven.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Någon annan som haft problem med att WiFi kopplar bort i tid och otid när Air Link eller Virtual Desktop används? Har inte alltid haft det så och det är inga andra enheter på mitt nätverk (vad jag vet) som beter sig så. Har testat omstart och att inaktivera och återaktivera Air Link.

Sitter du på version 30 av mjukvaran (i headsetet)? Detta var ett känt problem med just den versionen. WiFi uppkopplingen tappades lite då och då, speciellt efter man hade precis startat upp headsetet.

Dock verkar det fixat i den senaste versionen (v31.1). Med den så har det blivit stabilt igen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Sitter du på version 30 av mjukvaran (i headsetet)? Detta var ett känt problem med just den versionen. WiFi uppkopplingen tappades lite då och då, speciellt efter man hade precis startat upp headsetet.

Dock verkar det fixat i den senaste versionen (v31.1). Med den så har det blivit stabilt igen för mig.

Ah, det visade sig att jag fortfarande hade v30 inlagt. Håller tummarna för att problemet försvinner på v31 då.

Permalänk
Medlem

Låter lovande, har/hade samma problem med air link att det ofta krävdes flera försök att koppla upp sig innan det krokade ihop ordentligt.

Permalänk
Medlem

Varför finns inte quest att köpa hus elgiganten komplett osv längre?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Varför finns inte quest att köpa hus elgiganten komplett osv längre?

Slut i lager och försäljningsstoppad fram an till 24 augusti.
Pga risk för hudirritation, så efter 24e augusti byts 64gb varianten ut mot en 128GB + att man får med ett silikonskydd

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Min grabb har lyckats aktivera en prestandaruta när man kör igång ett spel i SteamVR. Den redovisar latency för för den drös saker, codec, fps m.m m.m. Någon som vet var man inaktiverar denna?
Det måste vara kopplat till SteamVR eller Virtual Desktop skulle jag tro, då det inte syns i några Quest 2 spel.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Min grabb har lyckats aktivera en prestandaruta när man kör igång ett spel i SteamVR. Den redovisar latency för för den drös saker, codec, fps m.m m.m. Någon som vet var man inaktiverar denna?
Det måste vara kopplat till SteamVR eller Virtual Desktop skulle jag tro, då det inte syns i några Quest 2 spel.

Starta steamvr manuellt från steam (sök på steamvr), längs uppe till vänster hittar du display performance graph, settings, med mera vet inte om det löser problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Starta steamvr manuellt från steam (sök på steamvr), längs uppe till vänster hittar du display performance graph, settings, med mera vet inte om det löser problemet.

Snyggt, ska kolla in det!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Snyggt, ska kolla in det!

Om det inte är SteamVR så kan det vara virtual desktop performance overlay, som är en ruta man bockar i eller ur under "streaming"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Om det inte är SteamVR så kan det vara virtual desktop performance overlay, som är en ruta man bockar i eller ur under "streaming"

Den var det! Tusen tack.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Nu finns Quest 2 128 GB att beställa på Oculus.com.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Intressant se vad svenska priset blir. När 64GB försvann så gick priset i taket. Kommer det bli runt 3700kr som på oculus eller matcha 4500kr innan 64Gb försvann.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Fråga till er som köpt, är det värt att köpa accessories direkt från oculus eller bör man typ kolla runt på andra ställen efter det? Tänker på facial interface, kabel, straps, carry case etc.?

Samt kan det vara värt att köpa tillbehör från tredjepart dvs. kopior?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nån som haft problem med att skriva in postnumret på Occulus site när är i kassan innan man ska gå vidare till betalning? Oavsett vad jag skriver in tycker den att postnumret är ogiltigt.

Provat ladda om sidan, incognito mode, annan webbläsare. Testat att skriva in fler än 5 siffror, mindre än etc. Läser man folk som haft detta problemet säger occulus själv att det kan ha att gör med att det kort du försöker använda inte stämmer överens med det du angett som postnummer. Problemet är bara att man lägger till adressen i steget före man lägger till sitt betalkort etc.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Även intressant att jag valde att få ett mail när 128GB varianten börjas sälja och Swec var snabbare. Ännu inte fått mail om att det går köpa 128GB oculus...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som haft problem med att skriva in postnumret på Occulus site när är i kassan innan man ska gå vidare till betalning? Oavsett vad jag skriver in tycker den att postnumret är ogiltigt.

Provat ladda om sidan, incognito mode, annan webbläsare. Testat att skriva in fler än 5 siffror, mindre än etc.

https://i.imgur.com/5Cy8rtY.png

Lägg in ett mellanslag efter 3 siffror

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Lägg in ett mellanslag efter 3 siffror

Haha fan vad dum jag känner mig, tack!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Haha fan vad dum jag känner mig, tack!

Snarare systemet som är dumt som inte förstår ändå

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!