Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Fick mina Technics igår och är lite besviken. Har aldrig haft anc hörlurar förut men om jag förstår rätt så är det rätt vanligt med lite brus och det jag kan köpa. Dock så är det även brus när ljud spelas och anc är avstängd, vilket är sjukt irriterande och jag kan knappt lyssna på podcasts.

Har någon mer samma problem? Är det något man kan reklamera dem för eller kommer det att vara så på alla Technics EAH-AZ70W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Fick mina Technics igår och är lite besviken. Har aldrig haft anc hörlurar förut men om jag förstår rätt så är det rätt vanligt med lite brus och det jag kan köpa. Dock så är det även brus när ljud spelas och anc är avstängd, vilket är sjukt irriterande och jag kan knappt lyssna på podcasts.

Har någon mer samma problem? Är det något man kan reklamera dem för eller kommer det att vara så på alla Technics EAH-AZ70W?

Nu har jag inte just den modellen men överlag har mitt intryck varit att in-ear alltid har någon form av brus i sig oavsett ANC. Nu har jag förvisso inte köpt så många in-ear lurar då jag gav upp efter 5e modellen

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nao132:

Fick mina Technics igår och är lite besviken. Har aldrig haft anc hörlurar förut men om jag förstår rätt så är det rätt vanligt med lite brus och det jag kan köpa. Dock så är det även brus när ljud spelas och anc är avstängd, vilket är sjukt irriterande och jag kan knappt lyssna på podcasts.

Har någon mer samma problem? Är det något man kan reklamera dem för eller kommer det att vara så på alla Technics EAH-AZ70W?

Det beror på att det är en förstärkare i dem som brusar lite och dessutom behöver du en trådlös länk som också kan påverka ljudkvaliten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Nu har jag inte just den modellen men överlag har mitt intryck varit att in-ear alltid har någon form av brus i sig oavsett ANC. Nu har jag förvisso inte köpt så många in-ear lurar då jag gav upp efter 5e modellen

Skrivet av mrqaffe:

Det beror på att det är en förstärkare i dem som brusar lite och dessutom behöver du en trådlös länk som också kan påverka ljudkvaliten.

Har ett par Jabra elite sport v2 visserligen har de inte anc men inget brus alls trots att de true-wireless in-ear hörlurar. Har nästan kört med dem nästan dagligen i snart 3 år, så de hänger på sista versen och så Technics skulle bli deras ersättare men nu vet jag inte.

Permalänk

iiglo Skärmstativ MM100 för 13-27" borde väl funka med Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"?
Stativet ska klara 10 kg och skärmen väger 8 kg. Är där någon speciell anledning varför stativet är begränsat upp till 27"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Fick mina Technics igår och är lite besviken. Har aldrig haft anc hörlurar förut men om jag förstår rätt så är det rätt vanligt med lite brus och det jag kan köpa. Dock så är det även brus när ljud spelas och anc är avstängd, vilket är sjukt irriterande och jag kan knappt lyssna på podcasts.

Har någon mer samma problem? Är det något man kan reklamera dem för eller kommer det att vara så på alla Technics EAH-AZ70W?

ANC och Ambient läget har mer brus än när det är av. Är inte speciellt störande när ANC är avstängt, och mer då till tysta inspelningar eller ljudböcker/Pods (Om man är känslig) .

Mina Samsung galaxy buds +, har inget brus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Har ett par Jabra elite sport v2 visserligen har de inte anc men inget brus alls trots att de true-wireless in-ear hörlurar. Har nästan kört med dem nästan dagligen i snart 3 år, så de hänger på sista versen och så Technics skulle bli deras ersättare men nu vet jag inte.

Efter att ha använt mina Technics-eahaz70w ett par dagar så är jag ändå positivt överraskad. Först upplevde jag knastret i vissa låtar i hemmiljö, men efter att ha haft på mig dem på stan så är jag mer nöjd. Både rymden i ljudet, dynamisk och en bra NC gör dem till ett fynd för en tusenlapp. Tycker de låter bättre än Bose quietcomfort earbuds ex.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Produkt: Huawei Matepad 11 6/128 GB+tangentbord+penna+mus+HUAWEI Freebuds 4i
Länk: https://consumer.huawei.com/pl/shop/product/huawei-MatePad-11...
Kategori: Övrigt
Pris: 4455

OBS: Huawei i Polen. Det finns forwardingtjänster som skickar paket vidare till Sverige om man inte känner någon som bor i Polen som kan göra det åt en.
1999 Zloty är i dagsläget 4453:-
Ordinarie pris på plattan är ~4500:-, lanserades för någon dag sedan. 120 Hz skärm, 40W laddning och lite annat göttans.
Så jag antar detta är ett lanseringserbjudande.

Tangentbordet kostar strax över en tusing att köpa löst, likaså pennan. Ingår även HUAWEI Freebuds 4i ~650:- samt en mus.

Verkar intressant. Någon som vet en vettig "parcel forwarding" tjänst från polen till Sverige?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Verkar intressant. Någon som vet en vettig "parcel forwarding" tjänst från polen till Sverige?

Beträffande forwarding från så har jag ingen aning. Jag åker dit rätt ofta och känner en del personer där.
Jag har däremot använt andra forwardingtjänster från Tyskland/Frankrike och de brukar vara väldigt pålitliga.
Annars kostar det 198:- att flyga T/R från Skavsta till Polen.

Lade till en ny deal, men tror någon mod trodde det var en dubbelpost och tog bort den.
Finns iaf den här också: https://consumer.huawei.com/pl/shop/product/huawei-matepad-11...
Matepad 11 + GT 2 Watch Pro (2400:- på Prisjakt) samt hörlurar.
Väldigt bra deal om man inte behöver tbord/penna, och sedan bara sälja klockan löst för att få plattan till halva priset.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

iiglo Skärmstativ MM100 för 13-27" borde väl funka med Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"?
Stativet ska klara 10 kg och skärmen väger 8 kg. Är där någon speciell anledning varför stativet är begränsat upp till 27"?

Det borde fungera fint, storken borde inte spela någon roll då vikten oavsett kommer i mitten av skärmen.
Jag köpte två stycken och de är byggda som en pansarvagn (ärligt talat svåra att bära hem) så det borde fungera fint.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beautiful_Barca:

iiglo Skärmstativ MM100 för 13-27" borde väl funka med Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"?
Stativet ska klara 10 kg och skärmen väger 8 kg. Är där någon speciell anledning varför stativet är begränsat upp till 27"?

Jag har varianten med 4 stycken 27”. Det är ju en lång böj. Så din kurvade monitor kommer funka. En funkar, men 3 funkar inte av förklarliga skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Beträffande forwarding från så har jag ingen aning. Jag åker dit rätt ofta och känner en del personer där.
Jag har däremot använt andra forwardingtjänster från Tyskland/Frankrike och de brukar vara väldigt pålitliga.
Annars kostar det 198:- att flyga T/R från Skavsta till Polen.

Lade till en ny deal, men tror någon mod trodde det var en dubbelpost och tog bort den.
Finns iaf den här också: https://consumer.huawei.com/pl/shop/product/huawei-matepad-11...
Matepad 11 + GT 2 Watch Pro (2400:- på Prisjakt) samt hörlurar.
Väldigt bra deal om man inte behöver tbord/penna, och sedan bara sälja klockan löst för att få plattan till halva priset.

Ok, tack ändå! De forwardingtjänster jag lyckas hitta för tillfället känns initialt inte sådär jättepålitliga :/

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebstr:

Ok, tack ändå! De forwardingtjänster jag lyckas hitta för tillfället känns initialt inte sådär jättepålitliga :/

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Samma här

Tagga mig om du lyckas hitta en lösning du tror på

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebstr:

Tagga mig om du lyckas hitta en lösning du tror på

Löst något, lite komplicerat men ska beställa nu iaf!
Skickar det till ett skåp i Poland. Sedan plockar kurjerzy.pl upp innehållet och skickar det till mig XD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Löst något, lite komplicerat men ska beställa nu iaf!
Skickar det till ett skåp i Poland. Sedan plockar kurjerzy.pl upp innehållet och skickar det till mig XD.

Schysst! Kan du ge lite fler detaljer på hur du gjorde?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

ANC och Ambient läget har mer brus än när det är av. Är inte speciellt störande när ANC är avstängt, och mer då till tysta inspelningar eller ljudböcker/Pods (Om man är känslig) .

Mina Samsung galaxy buds +, har inget brus.

Skrivet av carlitoman:

Efter att ha använt mina Technics-eahaz70w ett par dagar så är jag ändå positivt överraskad. Först upplevde jag knastret i vissa låtar i hemmiljö, men efter att ha haft på mig dem på stan så är jag mer nöjd. Både rymden i ljudet, dynamisk och en bra NC gör dem till ett fynd för en tusenlapp. Tycker de låter bättre än Bose quietcomfort earbuds ex.

Jo precis det är mindre brus med anc av men personligen så tycker jag det fortfarande är för störande att lyssna på podcast. Hoppas att det är som @carlitoman säger och man vänjer sig.

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Det borde fungera fint, storken borde inte spela någon roll då vikten oavsett kommer i mitten av skärmen.
Jag köpte två stycken och de är byggda som en pansarvagn (ärligt talat svåra att bära hem) så det borde fungera fint.

Skrivet av anon333222:

Jag har varianten med 4 stycken 27”. Det är ju en lång böj. Så din kurvade monitor kommer funka. En funkar, men 3 funkar inte av förklarliga skäl.

Tack för svaren. Det fick bli en beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Produkt: Lenovo Smart Clock Essential
Länk: https://www.elgiganten.se/product/smart-hem/styrenhet-till-smart-hem/203743/lenovo-smart-clock-essential-med-google-assistant-soft-touch-grey
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5655551
Pris: 399 kr

Detta erbjudande Gäller till söndag 8/8 kl 23:59

Testade att köpa denna. Verkar funka okej för det mesta, men den "hör" mig jävligt dåligt när det gäller att aktivera röststyrning (Trots att jag har sensitivity på max)

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Jag har tänkt mig köpa en eller flera airtags men inte tyckt det varit värt det.
30% rabatt så fick det bli ett fyrpack och en nyckelring. Kan vara smidigt på nyckelknippan. Övriga får bli i resväska osv.

Tack för tipset!

Är det någon som fått leverans av Airtags från Tele2 än? Beställde för en månads sen nu men inte hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriefigur:

Är det någon som fått leverans av Airtags från Tele2 än? Beställde för en månads sen nu men inte hört något.

Nej, jag har inte fått mina heller

Permalänk

Haft mina Technics ett par dagar jag med. Efter lite equalizer-skruvande är jag VÄLDIGT nöjd! Nu finns det tryck i musiken, vilket det inte fanns out-of-box. Dom är också lätta att få sitta rätt i öronen och hamnar inte fel när man joggar, gäspar, skakar på huvudet, mm. Bekväma att använda en längre stund.
Ett litet brus hör jag bara när jag inte har något ljud igång, inget knaster iaf. Men som folk säger så är det så med trådlöst.
Deras parningsapp är helt värdelös och använder du inte ANC eller Ambient-läget blir volymen låg och ljudet dåligt. Vet inte varför. Deras egna EQ är ett skämt.
Så jag testade först med Samsungs egna EQ och fick inte till basen så som jag vill ha den utan att volymen blev för låg. Så jag testade ett par EQ-appar och hamnade tillslut i Wavelet som var helt rätt för mig.
För 1000kr var det här ett av mina bästa köp på länge. Tack till tipsaren!

Bild på mina inställningar i Wavelet om någon vill testa (alla telefoninställningar för musik är av, bara ANC på i deras egna app):
Edit: Bör kanske lägga till att jag nästan bara lyssnar på metal.
https://imgur.com/lpSr4Yg

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Levan:

Testade att köpa denna. Verkar funka okej för det mesta, men den "hör" mig jävligt dåligt när det gäller att aktivera röststyrning (Trots att jag har sensitivity på max)

Skrivet av Salleee:

Produkt: Lenovo Smart Clock Essential
Länk: https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Lenovo-Smart-Clock-Essentia...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5655551
Pris: 339 kr

Nu var den tydligen ännu lite billigare än på EG, jag skaffade en för att prova om den dög som klockradio och den är definitivt mindre tal-känslig än Google Nest mini. Å andra sidan har den en klockdisplay och den gick bra att para med Ikea Eneby för att få det att låta riktigt anständigt (faktisk riktigt bra för pengarna) när man använder den som "radio".

Men den är definitivt inte lika bra som "allmän fjärrkontroll" som Nest minin men som klockradio stående nära på sängbordet och när man låter Eneby stå för musiken via blåtandskoppling så blir det bra. Smartklockan i sig självt låter inte särskilt njutbart utan har ungefär lika uselt ljud som vilken annan klockradio för 3-400 kr som helst, duger för att man ska vakna av oväsendet och i nödfall kunna lyssna på nyheterna men som sagt parad med Eneby så blir det en helt annan ljudkvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Jo precis det är mindre brus med anc av men personligen så tycker jag det fortfarande är för störande att lyssna på podcast. Hoppas att det är som @carlitoman säger och man vänjer sig.

Ja kör jabra elite 75t. Där är det noll brus osv.. Dock kan ANC vara fippligt att ställa in rätt nivå på. Men det är på jobbet den funktionen används. Å jag jobbar som snickare, så alla maskiner låter ju olika mkt. Därför den är lite jobbig att få rätt på.

Skicka tillbaka om du känner dig missnöjd, annars lär du ångra dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detox:

Produkt: Samsung 870 QVO intern SATA 2.5" SSD (2 TB)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5419279
Pris: 1649

Elgiganten har "Datadeals" i helgen så finns även en hel del annat.

Jag kan ej hitta denna hos EG. De har inte ens 970:s 2TB-modell listad vad jag kan se.. Har inte de typ "3 dagars garanti vid kampanjer" eller liknande? Jag hade gärna köpt 2st av dessa så att man kan ha än mer av Steam-biblioteket installerat och klart "utifall att" man behöver det.

Men antar att jag är 7 timmar och 20 minuter sen på denna deal. :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag kan ej hitta denna hos EG. De har inte ens 970:s 2TB-modell listad vad jag kan se.. Har inte de typ "3 dagars garanti vid kampanjer" eller liknande? Jag hade gärna köpt 2st av dessa så att man kan ha än mer av Steam-biblioteket installerat och klart "utifall att" man behöver det.

Men antar att jag är 7 timmar och 20 minuter sen på denna deal. :/

2 TB finns inte kvar vad jag kan se. Bara 4/6 TB varianterna. Du kan sortera på tillverkare.

Vad menar du med ”3 dagars garanti”? Tänker att säljer de slut så är det svårt att garantera tillgång/pris?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Nu var den tydligen ännu lite billigare än på EG, jag skaffade en för att prova om den dög som klockradio och den är definitivt mindre tal-känslig än Google Nest mini. Å andra sidan har den en klockdisplay och den gick bra att para med Ikea Eneby för att få det att låta riktigt anständigt (faktisk riktigt bra för pengarna) när man använder den som "radio".

Men den är definitivt inte lika bra som "allmän fjärrkontroll" som Nest minin men som klockradio stående nära på sängbordet och när man låter Eneby stå för musiken via blåtandskoppling så blir det bra. Smartklockan i sig självt låter inte särskilt njutbart utan har ungefär lika uselt ljud som vilken annan klockradio för 3-400 kr som helst, duger för att man ska vakna av oväsendet och i nödfall kunna lyssna på nyheterna men som sagt parad med Eneby så blir det en helt annan ljudkvalitet.

Jag har föregångaren, den som har en "riktig" skärm som dock inte kan visa video (köpte för 399 på någon rea). I övrigt är det väldigt lika så jag misstänker att ljudet är samma, och jag håller med. Den funkar bra som just väckarklocka och ljudet duger för tal men för musik är den knappt bättre än telefonen liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jioker:

2 TB finns inte kvar vad jag kan se. Bara 4/6 TB varianterna. Du kan sortera på tillverkare.

Vad menar du med ”3 dagars garanti”? Tänker att säljer de slut så är det svårt att garantera tillgång/pris?

Det jag tänker på är detta:

** 3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla.

Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Det jag tänker på är detta:

** 3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla.

Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Hmm, har en Garmin smart watch som jag beställde därifrån 21/5 (för 396 på rea), förväntad leverans 31/5 men har inte levererats än. Undrar om det är värt att trycka på för att få någon liknande eller om de bara avbryter ordern och betalar tillbaka. Det handlar inte om mycket pengar, samtidigt är det ingen produkt jag suktar efter direkt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det jag tänker på är detta:

** 3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla.

Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Hmm nice! The more you know