Grym speldator säljes rtx 3080 - Med eller utan GPU

Permalänk
Medlem

Grym speldator säljes rtx 3080 - Med eller utan GPU

Då jag kommit till insikt att datorn endast kommer stå och samla damm pga studier så säljer jag den nu efter ungefär 2 månader.

Jag har själv byggt ihop allt och valt delar för maximal prestanda, både för gaming och musikproduktion (eller videoredigering om man sysslar med sånt). Under 2 månaders användning så har den kanske varit igång 250 timmar totalt, alltså är den i princip oanvänd. Jag tror inte ens jag fått upp grafikkortet över 60 grader.

SPECS:

Chassi: Lian LI PC-O11 Dynamic

Moderkort: MSI MAG x570 Tomahawk Wifi (Antenn medföljer)

RAM: G.Skill Trident Z Neo 32GB DDR4 3600Mhz (RGB Belysning)

CPU: AMD Ryzen 5950x

Kylare: NZXT Kraken Z73 (All-In-One Kylare med en LCD-skärm på pumpen där man kan se temperaturer eller .gifs om man vill det)

GPU: Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC (Behöver inte sägas mer än så)

Lagring: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVME + en WD Black 4TB 7200rpm 64MB HDD

PSU: be quiet! Straight Power 11 1000W

Fläktar: 6st Corsair QL120 RGB 120mm och på radiatorn sitter det 3st Noctua NF-F12 PWM

Windows 10 Pro installerat. Kan uppdatera drivrutiner och installera relevanta program för RGB/Fläktkontroll innan köp om så önskas.

Detta är en maskin som klarar allt du kastar på den. Att tilläggas är att grafikkortet aldrig använts för mining av kryptovalutor, utan endast spel.

UPDATE:
Nytt pris för komplett dator UTAN tillbehör:
35000:-

Alternativt kan du köpa dator utan grafikkort för 24000:- och då ingår en fullt fungerande BenQ 24" XL2430T 144hz skärm, en knappt använd Xtrfy M4 RGB Svart Mus, en SteelSeries QcK Heavy - Large musmatta och om intresse finns, ett Corsair Gaming K95 RGB MX Red tangentbord (VÄL använt) SAMT ett SteelSeries Arctis 7 trådlöst headset.

Hoppas inte jag glömt något. Kartonger till Moderkort och Grafikkortet finns om så önskas.
Datorn finnes och hämtas i Örebro.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag är inte jätteduktig på detta och menar inte på något sätt att denna dator inte är värd pengarna.
Men när den kostar nästan exakt 24.000kr ny så kanske det är lättast att sälja med ett lite lägre pris
https://komponentkoll.se/bygg/jRxXZ

(möjligtvis tänker jag fel och priset är detta för att den är färdigbyggd redan och därav enklare än att bygga ihop en helt egen)

Glöm inte att addera ett grafikkort som inte ens går att få tag i för tillfället

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag är inte jätteduktig på detta och menar inte på något sätt att denna dator inte är värd pengarna.
Men när den kostar nästan exakt 24.000kr ny så kanske det är lättast att sälja med ett lite lägre pris
https://komponentkoll.se/bygg/jRxXZ

(möjligtvis tänker jag fel och priset är detta för att den är färdigbyggd redan och därav enklare än att bygga ihop en helt egen)

Skrivet av Lodisen:

"Jag är villig att sälja datorn (inklusive allt nämnt ovan) utan grafikkort för 24.000:-"

"...inklusive allt nämnt ovan" vore dumt att förbise.

Sen blir det ungefär 600kr till på komponentkoll då det är chromax varianten av noctua-fläktarna som sitter på radiatorn.

Jag anser att 24k är ett rimligt pris utan grafikkort för som du säger så kostar den ungefär det helt ny, men du får i detta fallet med en skärm, mus, musmatta, tangentbord och ett headset (som bara det kostar runt tusenlappen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

"...inklusive allt nämnt ovan" vore dumt att förbise.

Sen blir det ungefär 600kr till på komponentkoll då det är chromax varianten av noctua-fläktarna som sitter på radiatorn.

Jag anser att 24k är ett rimligt pris utan grafikkort för som du säger så kostar den ungefär det helt ny, men du får i detta fallet med en skärm, mus, musmatta, tangentbord och ett headset (som bara det kostar runt tusenlappen)

Missade dom totalt! Sorry. Pratade om enbart datorn!
Kan ta bort mitt meddelande så det slipper ta över annonsen

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Avstängd

Väldigt intressant, PM

Permalänk
Medlem

UPDATE:
Nytt pris för komplett dator UTAN tillbehör:
35000:-

Alternativt kan du köpa dator utan grafikkort + samtliga tillbehör för 24000:-

Permalänk

Kan lägga ett litet bud om 400:- + frakt på SteelSeries Arctis 7 headset.

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Kan lägga ett litet bud om 400:- + frakt på SteelSeries Arctis 7 headset.

Kan återkomma om det blir aktuellt att sälja det styckvis

Permalänk
Medlem

Kollar intresse ang. att köpa dator utan GPU och utan tillbehör för 20.000kr!!

Permalänk
Skrivet av cin0:

Kan återkomma om det blir aktuellt att sälja det styckvis

Tjenis!
Har du fått sålt grejerna ännu eller kan du tänka dig att sälja headset vid sidan om?
Tänkte jag frågar igen, för annars beställer jag nog ett par nya.

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Tjenis!
Har du fått sålt grejerna ännu eller kan du tänka dig att sälja headset vid sidan om?
Tänkte jag frågar igen, för annars beställer jag nog ett par nya.

Tyvärr pågår ett budkrig för hela paketet just nu