Kandidatprogram i digitala medier

Permalänk
Medlem

Kandidatprogram i digitala medier

Kom in på utbildningen digitala medier på su idag, är det någon som gått den eller liknande och har erfarenhet att dela med sig?

Undrar mest vad för möjligheter det finns efter utbildning, är det master som gäller för att hitta jobb?

Gillar ljud, bild, och programering. Är det någon som har förslag på andra utbildningar?

Ha det gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernaw1:

Kom in på utbildningen digitala medier på su idag, är det någon som gått den eller liknande och har erfarenhet att dela med sig?

Undrar mest vad för möjligheter det finns efter utbildning, är det master som gäller för att hitta jobb?

Gillar ljud, bild, och programering. Är det någon som har förslag på andra utbildningar?

Ha det gött

Om du gillar programmering ska du välja en utbildning inom data- eller informationsteknik. Typ en högskoleingenjörsutbildning, gärna civilingenjör.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Om du gillar programmering ska du välja en utbildning inom data- eller informationsteknik. Typ en högskoleingenjörsutbildning, gärna civilingenjör.

Försökte mig på civilingenjör men var för mycket teori för mig. Är nog mer kretiv lagd, gillar att göra musik (fast jag programerar små program som gör musik åt mig). Samma sak med film och färgsättning, gillar det tekniska innom det kretiva.

Har du pluggat något du rekomenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernaw1:

Försökte mig på civilingenjör men var för mycket teori för mig. Är nog mer kretiv lagd, gillar att göra musik (fast jag programerar små program som gör musik åt mig). Samma sak med film och färgsättning, gillar det tekniska innom det kretiva.

Har du pluggat något du rekomenderar?

Jag har läst D300 (Civilingenjör Datateknik) på Chalmers och rekommenderar det varmt om du vill ha en framtidsäker utbildning. Detta sagt -- det är en hel del räknande Vill du få en känsla för (och kanske bli lite överväldigad) kan du kika in materialet jag samlat på mig från min studietid -> https://thorsell.io/chalmers/.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕