Permalänk

Fps drop modern warfare

När jag spela modern warfare så droppa fps från ~160ish till 30 hela tiden när jag spela multiplayer. Med mina specs ska detta väl inte vara ett problem? nån som vet hur jag kan fixa detta?

Specs
i5 9600k
gigabyte 3070ti
32gb
installera på en ssd

edit: glömde skriva att jag kör på 1440p också

Visa signatur

Main Rigs.
MB: ASRock B650 PG Lightning Cpu:Ryzen 7600x Gpu: 3070 ti Ram: 32 gb
laptop:
xps 15
Cpu: 6700q Gpu 960m 16gb ram

Permalänk
Inaktiv

Har du 2x16GB minne och är du säker att de körs i Dual-channel?

Permalänk

Det kan egentligen vara vilket problem som helst. Jag har också haft problem med de senaste cod spelen på PC. Kör du med fullscreen i spelet (brukar ändras till fullscreen bordeless automatiskt ibland)? Har du uppdaterat dina gpu:drivrutiner? Testa att ominstallera shaders i spelet. Man kan också ändra spelets prioritet så att datorn prioriterar spelet före andra program. (brukar vara på "normal"), du går in i aktivitetshanteraren, går till information och högerklickar på modern warfare och ändrar prioritet till "Hög" eller "Realtid".
Vet dock inte om detta kommer hjälpa med just ditt problem, men man kan alltid testa

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Har du 2x16GB minne och är du säker att de körs i Dual-channel?

yes det är jag

Visa signatur

Main Rigs.
MB: ASRock B650 PG Lightning Cpu:Ryzen 7600x Gpu: 3070 ti Ram: 32 gb
laptop:
xps 15
Cpu: 6700q Gpu 960m 16gb ram

Permalänk
Skrivet av RomeoLundmark:

Det kan egentligen vara vilket problem som helst. Jag har också haft problem med de senaste cod spelen på PC. Kör du med fullscreen i spelet (brukar ändras till fullscreen bordeless automatiskt ibland)? Har du uppdaterat dina gpu:drivrutiner? Testa att ominstallera shaders i spelet. Man kan också ändra spelets prioritet så att datorn prioriterar spelet före andra program. (brukar vara på "normal"), du går in i aktivitetshanteraren, går till information och högerklickar på modern warfare och ändrar prioritet till "Hög" eller "Realtid".
Vet dock inte om detta kommer hjälpa med just ditt problem, men man kan alltid testa

har testat all som du har skrivit då jag hade samma problem med cold war innan och det fixade det, men det verka inte hjälpa mot modern warfare

Visa signatur

Main Rigs.
MB: ASRock B650 PG Lightning Cpu:Ryzen 7600x Gpu: 3070 ti Ram: 32 gb
laptop:
xps 15
Cpu: 6700q Gpu 960m 16gb ram

Permalänk
Inaktiv

Du har inte bytt processort utan att installera om spelet heller? Minns spelet hade problem med detta när jag höll på experimentera med 9900k och hyperthreading

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Du har inte bytt processort utan att installera om spelet heller? Minns spelet hade problem med detta när jag höll på experimentera med 9900k och hyperthreading

nej, jag har inte bytt cpu.

Visa signatur

Main Rigs.
MB: ASRock B650 PG Lightning Cpu:Ryzen 7600x Gpu: 3070 ti Ram: 32 gb
laptop:
xps 15
Cpu: 6700q Gpu 960m 16gb ram

Permalänk
Skrivet av tonnydang:

har testat all som du har skrivit då jag hade samma problem med cold war innan och det fixade det, men det verka inte hjälpa mot modern warfare

då har jag ingen aning. Så tråkigt att cod aldrig ska fungera väl på pc...