Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Tips: Control Ultimate Edition finns nu att köpa på PS Store för 167.60:-
Använder man sig av GetGifted så kan man få ytterligare 20% vad jag har förstått, då blir det alltså 134,08:-
Känns som ett rätt bra pris för en uppskattad titel!

Edit:
Control Ultimate Edition PS Store

den var gratis ganska nyligen.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

den var gratis ganska nyligen.

Inte till Playstation va? isåfall missa jag något…

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fruttyh:

Inte till Playstation va? isåfall missa jag något…

Någongång i år så ingick den i PSN+. Sedan getts bort iallafall en gång på Epic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någongång i år så ingick den i PSN+. Sedan getts bort iallafall en gång på Epic.

Okej då bommande nog jag det på PS+, fick min PS5a ganska nyligen!
Det var ju synd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Tips: Control Ultimate Edition finns nu att köpa på PS Store för 167.60:-
Använder man sig av GetGifted så kan man få ytterligare 20% vad jag har förstått, då blir det alltså 134,08:-
Känns som ett rätt bra pris för en uppskattad titel!

Edit:
Control Ultimate Edition PS Store

Vi fick det på PS+ för ett tag sen. Men det är ett bra pris för er som inte hann få tag på det då.
Edit:Sen på bollen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Uppdaterar inlägget med Changelog så fort den kommer upp!

Uppdaterade min maskin fast jag hann inte se vad det gjorde.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Asssor:

Låter jättemärkligt. Är det endast Ghost of Tsushima det händer med?

Jag kunde själv sträckspela det i timmar utan problem. Har digital edition dock

Köpte spelet på en halvskum cd-nyckelsida där man fick ett konto med tillhörande login och password. Begärde refund och förbokade Directors cut till PS5an istället där PS4an-verren är inkluderad och går att spela. Laddar hem den i skrivande i stund och hoppas på mindre krascher nu.

Visa signatur

Intel i9 13900K || MSI PRO Z790-P || Kingston Fury Beast 64Gb DDR5 5600Mhz || MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO || be quiet! Silent Loop 2 360mm AIO ||

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa PS5 om jag inte gillade PS4 så mycket? Jag tror att mitt största problem är att PS4 i stort sett alltid var i 30 FPS vilket alltid känns för segt. Är ni som mest spelar på PC annars nöjda med PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Är det värt att köpa PS5 om jag inte gillade PS4 så mycket? Jag tror att mitt största problem är att PS4 i stort sett alltid var i 30 FPS vilket alltid känns för segt. Är ni som mest spelar på PC annars nöjda med PS5?

japp jag är nöjd nu när det är 60fps, kör dock enbart exklusiva Playstation spel på PS5, resten på PC då jag även har Game Pass, bästa av två världar.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Är det värt att köpa PS5 om jag inte gillade PS4 så mycket? Jag tror att mitt största problem är att PS4 i stort sett alltid var i 30 FPS vilket alltid känns för segt. Är ni som mest spelar på PC annars nöjda med PS5?

Köpte ps5 och behöll det i 2 dagar:),visst det är bättre en ps4 men jag tycker det fortfarande det är för segt.
Kanske blir bättre ju mer spel som kommer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Är det värt att köpa PS5 om jag inte gillade PS4 så mycket? Jag tror att mitt största problem är att PS4 i stort sett alltid var i 30 FPS vilket alltid känns för segt. Är ni som mest spelar på PC annars nöjda med PS5?

Nä, man köper PS5 för att man vill soff-spela och framförallt ps-exklusiva spel, inte maximerad prestanda. Vill du ha 60+ fps fortsätt med PC. Ja, finns en hel del spel som kör i 60 fps nu, men dina krav kommer öka över tid så du kommer ändå bli missnöjd med en PS5.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rSon:

Är det värt att köpa PS5 om jag inte gillade PS4 så mycket? Jag tror att mitt största problem är att PS4 i stort sett alltid var i 30 FPS vilket alltid känns för segt. Är ni som mest spelar på PC annars nöjda med PS5?

Köp inte PS5 utan vänta är mitt förslag, såvida du inte vill ha en redo för något kommande släpp. Gillade du inte PS4 och dess spelutbud finns det inte mycket att hämta hos PS5 idag. Sedan håller Sony på och portar exklusiva spel till PC, så kan vara bra att ha koll på vad som dyker upp.

Spelar mest på PC, min PS5 får väldigt lite tid. Dygnet har inte tillräckligt med timmar och PC är i dagsläget intressantare för mig. PS5 är dock en stor förbättring jämfört med PS4/PS4 Pro. Normalt sett väldigt tyst, snabbare CPU än innan vilket förhoppningsvis ger intressantare spel när utvecklarna lämnar PS4 bakom sig. Långt mer missnöjd med min PS4 Pro än min PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Är det värt att köpa PS5 om jag inte gillade PS4 så mycket? Jag tror att mitt största problem är att PS4 i stort sett alltid var i 30 FPS vilket alltid känns för segt. Är ni som mest spelar på PC annars nöjda med PS5?

PS5 har blivit min main plattform. PS4 var också det men det var vissa spel där det kändes trögt med laddningstiderna och jetplan fläkten, men med PS5 är de problemen fixade. Hitills har alla spel 60 FPS läge men det har aldrig riktigt varit avgörande för mig (alltså visst 60 FPS är alltid trevligt och bättre, men man vänjer sig fort vid 30 om spelet är bra annars).

Gillar med konsoll annars att den alltid spelar in gameplay, inga olika launchers, save files backup för alla spel och generellt "it just works" - man slipper tänka på att man kanske kan sätta bättre inställningar eller uppdatera drivutiner eller så. Visst har det sin charm också men nuförtiden tycker jag det är skönt att bara komma hem och Playstationet är redo att spelas.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@Gilgamesh @Hondaxl @Mindfighter @anon5930 @lambdan

Tack för alla svaren! Jo, jag håller med i att det klokaste är att hålla sig borta men jag är ändå intresserad. Får se om jag lyckas motstå webhallens släpp imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

PS5 har blivit min main plattform. PS4 var också det men det var vissa spel där det kändes trögt med laddningstiderna och jetplan fläkten, men med PS5 är de problemen fixade. Hitills har alla spel 60 FPS läge men det har aldrig riktigt varit avgörande för mig (alltså visst 60 FPS är alltid trevligt och bättre, men man vänjer sig fort vid 30 om spelet är bra annars).

Gillar med konsoll annars att den alltid spelar in gameplay, inga olika launchers, save files backup för alla spel och generellt "it just works" - man slipper tänka på att man kanske kan sätta bättre inställningar eller uppdatera drivutiner eller så. Visst har det sin charm också men nuförtiden tycker jag det är skönt att bara komma hem och Playstationet är redo att spelas.

+1 samma för mig, min PC är min simulator (Flight sim), övrigt spelar jag helst på min PS, nersjunken i soffan och där är maximerad prestanda inte i fokus.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

glömde väl tillägga att min PC är kopplad till TV så det är enbart soff läge som gäller just nu.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

@Gilgamesh @Hondaxl @Mindfighter @anders190 @lambdan

Tack för alla svaren! Jo, jag håller med i att det klokaste är att hålla sig borta men jag är ändå intresserad. Får se om jag lyckas motstå webhallens släpp imorgon.

Jag säger absolut köp!

Detta ältandet om fps, raytracing eller ”ultra-grafik vs konsol-grafik” osv känns föråldrat sedan de nya konsolerna släpptes. Visst finns mer på pc, framförallt buggar, patchar och drivrutiner som krånglar.

Ps bara funkar helt enkelt och det funkar väldigt bra! Har du dessutom en bra tv så hävdar jag att du inte hittar bättre spelupplevelse och spelglädje någon annan stans.

Har precis spelat igenom valhalla och snart ratchet & klank och den spelkänslan jag fått därigenom har jag inte fått på väldigt länge på pc. 60 fps, extremt fin grafik, omslutande känsla från den större skärmen och kroppen halvliggandes i en mjuk soffa, vad mer vill man ha när man spelar?! ^^

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Uppdaterar inlägget med Changelog så fort den kommer upp!

Skrivet av Mono:

Uppdaterade min maskin fast jag hann inte se vad det gjorde.

  • This system software update improves system performance

Var inget roligare än så tyvärr.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@rSon skulle säga att om du inte var that fommed av PS4 tror jag inte 5:an direkt blir bättre.
Hoppas du fått lite input.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Angpende spoilern...

Har tänkt en del på det där. Jag känner lite så här - ja, de är två brutna, trasiga och förlorade människor, ellie mer än abby, som knappt har något kvar att kämpa för. Det enda de har är sitt hat.

Samtidigt tycker jag det verkar som abby faktiskt har något mer eftersom hon ser en möjlighet till ett liv med Lev(?) och egentligen bara börjar bossfightas med ellie då Levs liv hotas.

Vad kan TLOU3 mynns ut i? Skulle helst vilka se ett scenario där abby tvingas söka upp ellie och där de tillsammans måste genomföra whatever för att nå avslut. Skulle ge ett coolt narrativ med myxket personliga spänningar och konfrontationer.

Dold text

Mer Last of Us-spoilers.

Håller med dig där, Abby verkar försöka komma vidare medans det enda Ellie verkar bry sig om är hämnd. Lämnar fru/flickvän och dotter. Plot twisten, som tyvärr blev spoilad, när man spelar som "fienden" Abby och upptäcker allt kaos Ellie orsakat är faktiskt ganska maffigt.

Hoppas verkligen att vi får se en 3'a. Och att den fortsätter. Finns mycket intressant att göra i spelvärlden som inte tagits upp.
Den där delen i första spelet när utbrottet sker och Joel flyr med sin dotter och bror. Jag hade gillat någon form av prequel där man får uppleva kaoset när världen, trots allt, går under. De flesta spel på temat, alla?, börjar ju efter skiten träffat fläkten.

Dold text

Blir att spela igen vid tillfälle. Ganska sugen även om det är lite för tidigt redan, och jag inte riktigt har tid.

Permalänk
Konsolgrävare

PlayStation 5 features:

  • Experience environment effects with the DualSense wireless controller’s haptic feedback.

  • Get closer to the world of Death Stranding with bespoke adaptive trigger resistance.

  • Hear sound effects come to life in 3D Audio (requires compatible headphones).

  • Get into the action quickly with the PS5 console’s ultra-fast SSD and near-instant load times.

  • Choose from two picture modes – Performance Mode with upscaled 4K and up to 60FPS or Fidelity Mode in native 4K – both with ultra-wide and HDR support.

https://blog.playstation.com/2021/07/08/death-stranding-direc...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hoppas uppgraderingen blir som FFVII Remake Intergrade. Gratis.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Hoppas uppgraderingen blir som FFVII Remake Intergrade. Gratis.

Upgrade path defined

  • If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10].

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

https://youtu.be/9sHd62brMtc

PlayStation 5 features:

  • Experience environment effects with the DualSense wireless controller’s haptic feedback.

  • Get closer to the world of Death Stranding with bespoke adaptive trigger resistance.

  • Hear sound effects come to life in 3D Audio (requires compatible headphones).

  • Get into the action quickly with the PS5 console’s ultra-fast SSD and near-instant load times.

  • Choose from two picture modes – Performance Mode with upscaled 4K and up to 60FPS or Fidelity Mode in native 4K – both with ultra-wide and HDR support.

https://blog.playstation.com/2021/07/08/death-stranding-direc...

"Choose from two picture modes – Performance Mode with upscaled 4K and up to 60FPS or Fidelity Mode in native 4K – both with ultra-wide and HDR support."

Med stor sannorlikhet dåligt formulerat och det är letterbox, inte riktig ultrawide som är 21:9 och bredare. Svarta fält upptill och nertill i bild. PS5 stödjer bara 1920x1080 och 3840x2160, när Sony vägrar stödja 2560x1440 så är sannorlikheten att 21:9 skulle börja stödjas låg. Av uppenbara skäl.

Eller också glömde någon att städa listan och det är features från PC-versionen som följt med in. Spelade själv Death Stranding på min ultrawide och det var riktigt maffigt. Men hoppas ingen får några större förhoppningar av ordvalet bara.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar en digital uppgradering av ett spel som death stranding och ghost of tsushima?
Krävs skivan fortfarande efter uppgraderingen för att starta spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur fungerar en digital uppgradering av ett spel som death stranding och ghost of tsushima?
Krävs skivan fortfarande efter uppgraderingen för att starta spelet?

Ja.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Hur fungerar en digital uppgradering av ett spel som death stranding och ghost of tsushima?
Krävs skivan fortfarande efter uppgraderingen för att starta spelet?

Skivan är licensen, det som gör att du kan spela spelet. Så den behövs.

Med exempelvis Days Gone så försökte jag starta spelet i dess skivbaserade och installerade form men utan skivan i. Jag hade Playstation Collection och en licens för PSN Days Gone. Men spelet kräver specifikt skivan trots att det är exakt samma spel och jag har licens för bägge. Aningen osmidigt.

Permalänk
Medlem

Måste skriva av mig lite..

Såg för någon dag sen detta:
https://www.webhallen.com/se/campaign/8902-PlayStation-Supply...

Satt förbered idag på att ta ett vid 09:30 men i vanlig ordning slutade sidan att fungera ordentligt och gick knappt att använda, likt Black Friday.
Jag fick ingen och det var fine, förbereder mig för nästa av totalt 3 vågor där Webhallen skrivit att dom ska släppa i omgångar för att ge flera en chans att köpa.
Uppdaterar sidan en liten stund innan våg 2 och ser att allting är överstrucket och dom skriver FULLBOKAT, hur kan det vara fullbokat när ni har satt vågor av omgångar att köpa dessa @Webhallen ?!

Har ordentligt ändrat min syn av kampanjer från deras sida, kanske är jag som har en dåligt dag men tröttnat på detta (tidigare erfarenheter från dom och andra aktörer).
Hoppas någon annan också reagerar på detta men livet går vidare, det är trots allt bara saker man vill ha och inte behöver

PS: väldigt lägligt att chatten blev stängd i samband med detta men kanske är under vissa tider vilket jag isf har missat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digiboy:

Måste skriva av mig lite..

Såg för någon dag sen detta:
https://www.webhallen.com/se/campaign/8902-PlayStation-Supply...

Satt förbered idag på att ta ett vid 09:30 men i vanlig ordning slutade sidan att fungera ordentligt och gick knappt att använda, likt Black Friday.
Jag fick ingen och det var fine, förbereder mig för nästa av totalt 3 vågor där Webhallen skrivit att dom ska släppa i omgångar för att ge flera en chans att köpa.
Uppdaterar sidan en liten stund innan våg 2 och ser att allting är överstrucket och dom skriver FULLBOKAT, hur kan det vara fullbokat när ni har satt vågor av omgångar att köpa dessa @Webhallen ?!

Har ordentligt ändrat min syn av kampanjer från deras sida, kanske är jag som har en dåligt dag men tröttnat på detta (tidigare erfarenheter från dom och andra aktörer).
Hoppas någon annan också reagerar på detta men livet går vidare, det är trots allt bara saker man vill ha och inte behöver

PS: väldigt lägligt att chatten blev stängd i samband med detta men kanske är under vissa tider vilket jag isf har missat!

Andas lite!
#19158590

Permalänk
Medlem

Finns det något bra quizz spel till PS5?
Både med anlinespel men även för lugna kvällar med vänner.
Typ buzzquizz fast utan kontrollerna då.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar