Vilka vill du se gästa SweClockers Live! 2021 i november?

Permalänk
Melding Plague

Vilka vill du se gästa SweClockers Live! 2021 i november?

I november är det återigen dags för SweClockers Live! och nu vill vi ha tips på gäster. AMD, Intel och Nvidia i all ära, omväxling förnöjer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Självklart Nvidia vs Intel i grafikkorts kampen :

Pris vs prestanda

Ät gott , spela seriöst !

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Avstängd

Varför inte någon utvecklare från DICE? är väl ändå sveriges största spelutvecklare som dessutom är högaktuella med ny titel på gång :D,
Även om de säkert inte får avslöja mycket om kommande spel så utvecklar de ju även spelmotorn Frostbite, kan vara intressant att höra vad de har att säga om stulen källkod, implementering av DLSS, raytracing (och motsvarande AMD tekniker) etc och hur nya tekniker påverkar deras arbete

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Klubba:

Varför inte någon utvecklare från DICE? är väl ändå sveriges största spelutvecklare som dessutom är högaktuella med ny titel på gång :D,
Även om de säkert inte får avslöja mycket om kommande spel så utvecklar de ju även spelmotorn Frostbite, kan vara intressant att höra vad de har att säga om stulen källkod, implementering av DLSS, raytracing (och motsvarande AMD tekniker) etc och hur nya tekniker påverkar deras arbete

Kul att du säger det. Just spelutvecklare är något vi också funderade på.
Det ska vi säkert kunna få till någon!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av UndaC:

Kul att du säger det. Just spelutvecklare är något vi också funderade på.
Det ska vi säkert kunna få till någon!

Ja, hade varit riktigt kul att få dit folk från dice, massive, kanske Fares som alltid har nåt kul att säga ( ) eller folk från embracer som kanske vill promota sitt ”nya” spelarkiv?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

UK´s tidigare försvarsminister, Nick Pope, kanske?
Kanske kan förklara lite mer om hur vi helt plötsligt fick datorer?

trailer:

avsnitt 1:

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av NordhNet:

Ja, hade varit riktigt kul att få dit folk från dice, massive, kanske Fares som alltid har nåt kul att säga ( ) eller folk från embracer som kanske vill promota sitt ”nya” spelarkiv?

Min erfarenhet hittills är att dice och massive brukar vara svårflörtade och hårt styrda av ea/ubi vad det gäller kontakt med media men ska definitivt ge det ett försök!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Tycker företag kan låta som lite tradiga pressmeddelanden, svårt att få ur dem något som faktiskt är intressant.

Kanske kan bjuda in lite svenska e-sportare? Typ Zai. Måste inte vara intervjuer heller, få ihop lite folk och kör nån lek istället, trivia questions osv.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se vår konung Carl Gustaf bygga en dator!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja se Bethesda och mer tillbehörs utvecklare som Logitech och Roccat på Sweclockers live

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

jag skulle vilja se Bethesda och mer tillbehörs utvecklare som Logitech och Roccat på Sweclockers live

Roccat? Totalt ignorerat dem sen deras framträdande på Dreamhack för en massa år sedan.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det inte något större spel som släpps då ?, kanske hade varit kul med en intervju från någon större spelstudio eller utvecklare ?

... för omväxlingsskull och ta bort lite fokus på hårdvara ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kanske blizzard så vi kan fråga varför det är femtio11 bots efter ett par månader i d2r.
Skämt åsido kanske det kunde vara kul med någon spel utvecklare och se hur de anappar nya tekniker i nya spel.
Personligen är jag väldigt nyfiken på creation engine 2. Är det faktiskt en bra motor eller samma urspårning som blev plågad i fallout 4/76. Får fortfarande drops till 20 fps i vissa områden i fallout 4 med 3080 och 5900x utan moddar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

IBM

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Apple

Permalänk
Medlem

"Välkända" personer från Sweclockers kanske? Medlemmar tänker jag på alltså, t.ex @Yoshman

Permalänk
Avstängd

Ny redaktör och värd på sweclockers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tycker ju Emanuel från Asus är jävligt skön alltså!
Ta med honom på efterfesten iaf!

@Jacob Om han inte kan lösa en lika fet dator som sist så kan detta bli en bra ersättare!

Dold text
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tycker ju Emanuel från Asus är jävligt skön alltså!
Ta med honom på efterfesten iaf!

@Jacob Om han inte kan lösa en lika fet dator som sist så kan detta bli en bra ersättare!

Personligen tycker jag Asus reppen var ganska tråkig

Permalänk
Medlem

Bill Gates

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vitalik Buterin, Dogecoin developers, Elon Musk (hehe kan alltid försöka ), några kända moddare, eller spel/hårdvaru-streamers från youtube, kanske jackfrags (riktigt bra battlefield streamer), e-sport profiler kanske inom typ CSGO ?

AMD och Nvidia representanter är alltid underhållande att lyssna på tycker jag, lite favoriter i repris där .
Vill gärna se Inet samarbete/stream chitchat igen, alltid kul att höra på det gänget

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Inaktiv

Steve Ballmer! Annars tänker jag inte titta.

Bonus kvällspyssel, räkna pixlar:

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ryssfemma:

Personligen tycker jag Asus reppen var ganska tråkig

Den som vet, den vet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

En framtidsspaning kring hur internet kommer levereras? Skall se om jag kan hitta något namn.

Visa signatur

🎮 → 12900K • Z690 • 32GB, 3200mhz • 3080 TUF OC • EKWB Hardtubes
🖥️ → Odyssey G9 49" 240 hz
⌨️ → GMMK Pro 75%
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → SS Nova pro Wireless

Permalänk
Medlem

Självklart någon från Valve och ställ dem mot väggen och fråga när Half Life 3 kommer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Rauf och snacka överklockning!

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Steve Burke!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bjud in Huawei och PTS till en debatt, hade varit kul att höra båda sidor resonera och debattera kring beslutet rörande 5G

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Fundera på om det finns någon intressant ”IT-evangelist” som kan prata lite framtidsspaning. Inte bara utifrån ett specifikts företags produkter då.

Var tros man vara om 10-15 år med…?
-swec intresseområden

Visa signatur