Steams sommarrea 2021 – har du gjort några fynd?

Permalänk
Skrivmaskin

Steams sommarrea 2021 – har du gjort några fynd?

Valve håller som väntat liv i traditionen att bjuda på nedsatta priser i skiftet juni–juli och i vanlig ordning är den digitala butikens förstasida fylld med olika filtrerade listor: Genrer, prisnivåer, rabattnivåer, storsäljare och så vidare.

Jag brukar vara ganska snabb på köpknappen när det är storspel som dyker upp till schysst rabatt, men för det mesta samlar de bara digitalt damm på Steam-hyllan – fastnar alltid i CS:GO istället I år blir det därför förmodligen inga köp för min del, eftersom jag har hyllmeter att beta av och därtill en aktiv Game Pass Ultimate-prenumeration som gäller sommaren igenom.

Har du spanat in någon titel med bra pris, eller har du kanske redan lättat på lädret? Om du ännu inte spanat in rean är det ingen större brådska; den löper mellan 26 juni och 8 juli klockan 19.

Permalänk
DingDongerMcDongface

För mig blev det precis en till Planet Zoo-DLC, Aquatic Pack Lägger ner orimligt mycket tid på det spelet i perioder, men det är väldigt avslappnande att sitta och bygga saker och lyssna på poddar samtidigt!

Har browsat rean lite i övrigt, men tar tacksamt emot tips för att bygga på min redan för stora samling ytterligare!

Permalänk
Avstängd

Skippar. Jag har spel för flera år framåt om jag skulle ens sätta igång med dem.

Dessutom så är inte ens Steam ofta det billigaste alternativet. Fanatical kan t.ex. ha bättre priser och isthereanydeal.com kan vara till ytterligare hjälp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har redan så sjukt mycket ospelade spel, samt att inget direkt tilltalar mig. Kanske blir några få köp, men inget än.

Permalänk
Medlem

Har letat efter något att köpa, har en del i min wishlist som det är rea på nu, men blir som med 90% av alla spel man köper, man har inte tid att spela dem.. Så avvaktar lite 😁

Skrivet av landmarks:

För mig blev det precis en till Planet Zoo-DLC, Aquatic Pack Lägger ner orimligt mycket tid på det spelet i perioder, men det är väldigt avslappnande att sitta och bygga saker och lyssna på poddar samtidigt!

Har browsat rean lite i övrigt, men tar tacksamt emot tips för att bygga på min redan för stora samling ytterligare!

Gillar du Planet Zoo så kan jag även rekommendera Surviving Mars och Jurassic World Evolution, två spel jag har lagt ner allt för mycket tid på.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Tales of Berseria igår, men inte för att spelet var på rea utan för att jag ville spela det. Jag hade faktiskt missat att sommarrean var igång, så att spelet var nedsatt 85% var en trevlig överraskning. I övrigt har jag inte köpt något och kommer troligtvis inte göra det heller, det blir annars mest Switch-spel nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1+4+5 för 230:- kunde man ju inte låta bli...
Hösten är räddad!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skippar. Jag har spel för flera år framåt om jag skulle ens sätta igång med dem.

Dessutom så är inte ens Steam ofta det billigaste alternativet. Fanatical kan t.ex. ha bättre priser och isthereanydeal.com kan vara till ytterligare hjälp.

Brukar handla på Fanatical eller Wingamestore 😉

Permalänk
Medlem

Ground Control Anthology

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

vackra ”Open world” spel på rea är problematisk för mig. Jag köpa, installera prova några timmer o sedan orka jag inte längre.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Nej, jag hinner inte ens lira klart alla gratisspel på epic, så det blir nog en lugn rea

Permalänk
Medlem

senast va CnC remastered i juni förra året.

Köper knappt spel längre.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

För stor baklogg som det är, och alla spel som intresserar mig är -33 eller -50% bara. Kommer ihåg när -75% var standard nästan. Det var tider det.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Har redan köpt nästan 30 spel på rean Får se hur många jag hinner spela igenom.
Några av inköpen hittills: Firewatch, Subnautica, The Blind Prophet, Shakedown: Hawaii, Unto the End, Demon Skin, Don't Starve Together, Balan Wonderworld.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Har redan köpt nästan 30 spel på rean Får se hur många jag hinner spela igenom.
Några av inköpen hittills: Firewatch, Subnautica, The Blind Prophet, Shakedown: Hawaii, Unto the End, Demon Skin, Don't Starve Together, Balan Wonderworld.

Subnautica får du lägga prio på, helt underbart spel :-). Själv har jag fått hem ny hårdvara så det blev inköp av Cyberpunk.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Blir nog inga köp för en annan.
Har varken plats på hårddisken eller tid att spela ngt speciellt. Och finner jag tid till det är det mest online med vänner som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Subnautica får du lägga prio på, helt underbart spel

Ja Subnautica har jag suktat efter länge, det verkar väldigt kul Men jag tror jag har lite talassofobi... bara hajarna i Far Cry 3 och Demon fish i Far cry 4 var jobbiga nog för att få mig att undvika att simma i dom spelen

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Väldigt blaha de här priserna och bättre har jag sett förr återigen gällande steams "reor"

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kikade snabbt på om det fanns en rea på "The Forest" som överlevnadspel. och köpte det direkt.

EDIT: Märkte spelet finns även i trådstarten..

Permalänk
Medlem

Alltså, kommer att shocka mig själv om jag ens ids kolla rean för steams reor har suuugit senaste åren.

Permalänk
Medlem

För mycket i backloggen tyvärr

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag slog till på Dying Light med tillhörande expansion för att kunna spela något med min andra familj Lite lagom med 75% rabatt

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Köpte No Mans Sky, har fler på in önskelista på rea men rejäl backlog så de får nog vänta tills annan gång.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Tycker att reaprisen på Steams reor inte är särskilt imponerande längre, hittar ofta spelen billigare på Fanatical, Humble eller GMG. Tror inte jag köpt ett spel direkt från Steam på ett par år nu och efter att ha tittat på utbudet i år så blir det nog inget köp denna rea heller.

Permalänk
Medlem

För mycket spel i backloggen, sen har jag Xbox Game Pass med, många av spelen finns även där...

Lite intresserad av Total War, Rome Remastered dock.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Inte hittat nåt, vissa gammal spel har rea på 33% men kostar 60€ annars och är skitgamla.

Finns spel jag vill ha men inte till priset dom begär för rätt gamla spel och jag har ju en backlog med så.

Blir nog att vänta vidare.

Permalänk
Medlem

Jag upplever att man läser från en herrans många människor som köper en massa spel kanske i huvudsak på rea och har ordagrant 1000-tals spel i deras Steam-bibliotek.

De måste ju ha spenderat en ofantligt mycket större summa än vad de hade gjort om de köpt spelen allt eftersom istället för att bara köpa för det stor en stor % på omslagen / namnen.

Jag har köpt två spel jag haft på min wishlist ett tag som nu kostade 10 och 50 sek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag upplever att man läser från en herrans många människor som köper en massa spel kanske i huvudsak på rea och har ordagrant 1000-tals spel i deras Steam-bibliotek.

De måste ju ha spenderat en ofantligt mycket större summa än vad de hade gjort om de köpt spelen allt eftersom istället för att bara köpa för det stor en stor % på omslagen / namnen.

Jag har köpt två spel jag haft på min wishlist ett tag som nu kostade 10 och 50 sek.

Hade de köpt alla tusen spel vid lanseringen hade det kostat mer om det prompt skulle köpas via steam iaf. Men absolut det finns ju mycket tidsoptimism inblandat det är nog rätt så vanligt med stor backlog.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lite sugen på Subnautica och the Forest, meen har så månge spel redan som jag inte spelar så tror jag hoppar.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Köpte Half-Life ALYX till mitt VR-Headset