Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Träningar må man ha öppet i en ström, som vitt brus nu och då. Annars så enbart kval och race.
Finns som inget som står på spel under de där träningspassen. Mer än att Mazepin gör oss besvikna dårå, om han inte spinner.

Träningarna kan ha viss vikt ibland. Om det regnar så pass mycket under kvalet att man ställer in så är det senaste träningen som avgör startordningen i racet. Men generellt så är det mest bakgrundsljud för mig också.

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Uttråkad? SVT sänder Världsmästerskapet i Rally från Kenya:
https://www.svtplay.se/video/31364038/motorsport-rally-vm/mot...

Permalänk

Max ser otroligt fokuserad ut, han har definitivt vunnit första halvan och vi får se om Lewis kan komma tillbaka efter summer break.

Permalänk
Medlem

Intressant att se Hamilton nu, verkar klart stressad över farten Max och RB har.

Snyggt varv av Max för Pole också

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Max ser otroligt fokuserad ut, han har definitivt vunnit första halvan och vi får se om Lewis kan komma tillbaka efter summer break.

Jo, vi har ju sett under varenda race under hela Mercs dominans att de alltid spelar ner sig själv och låtsas vara underdogs (vilket brittisk media verkar tro på). Även nu gör det samma sak men Hams kroppspråk ser lite mer oroligt ut nu än tidigare.

Permalänk
Skrivet av Sidde:

Jo, vi har ju sett under varenda race under hela Mercs dominans att de alltid spelar ner sig själv och låtsas vara underdogs (vilket brittisk media verkar tro på). Även nu gör det samma sak men Hams kroppspråk ser lite mer oroligt ut nu än tidigare.

Håller med, jag hoppas Max kan hålla sig kvar där uppe för då kan vi få titelfajt till de sista loppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jo, vi har ju sett under varenda race under hela Mercs dominans att de alltid spelar ner sig själv och låtsas vara underdogs (vilket brittisk media verkar tro på). Även nu gör det samma sak men Hams kroppspråk ser lite mer oroligt ut nu än tidigare.

Bättre gå efter bilens kroppsspråk än Hamiltons kroppsspråk. Om de inte har problem med balansen så fejkar Ham och Bottas detta grymt bra. Vete fasen om det är Max år ändå. Lewis ser verkligen till att få allting att gå hans håll. Ja bortsett då missen med brake magic han hade lett rätt så rejält om han inte gjort den tabben trots Red Bull till synes ha en bättre bil överlag och Mercedes kan nog utveckla ikapp och fri. Kanske fixa sin egen flexiving bak

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bättre gå efter bilens kroppsspråk än Hamiltons kroppsspråk. Om de inte har problem med balansen så fejkar Ham och Bottas detta grymt bra. Vete fasen om det är Max år ändå. Lewis ser verkligen till att få allting att gå hans håll. Ja bortsett då missen med brake magic han hade lett rätt så rejält om han inte gjort den tabben trots Red Bull till synes ha en bättre bil överlag och Mercedes kan nog utveckla ikapp och fri. Kanske fixa sin egen flexiving bak

Jag antar att Mercedes inte vill lägga allt för mycket pengar på årets bil då budgeten måste gå till 2022 bilen. Att Bottas kraschade rejält blev nog ganska dyrt också vilket ytterligare minskade budgeten.

Det ska bli riktigt intressant att se starten imorgon. Perez och Norris kan eventuellt fajta sig förbi VER och HAM med sina mjuka däck. Jag undrar vad strategin blir för Red Bull imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag antar att Mercedes inte vill lägga allt för mycket pengar på årets bil då budgeten måste gå till 2022 bilen. Att Bottas kraschade rejält blev nog ganska dyrt också vilket ytterligare minskade budgeten.

Det ska bli riktigt intressant att se starten imorgon. Perez och Norris kan eventuellt fajta sig förbi VER och HAM med sina mjuka däck. Jag undrar vad strategin blir för Red Bull imorgon.

Nä inga vill lägga för mycket pengar på årets bil... Men jag tror nog det finns lika hårda vinnarskallar i mercedes team som det finns i Red Bull så tror inte direkt de kommer ge bort titeln och pumpa in bra många mer mille i årets bil än planerat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Mja.. lite synd att det inte verkar bli ett race i regn. Torr bana gör att resultaten iofs känns mera rättvist. Samtidigt vore det önskvärt med lite spänning och kalabalik.

Nu är fältet rätt så mixat uppe i toppen med fabrikatörer, så det blir nog kanske ett bra race ändå. Hoppas Norris kan knycka Hamiltons position vid starten(om än tillfälligt bara). Gillar Hamilton men.. vi behöver fasen få ett nervpirrigt VM -- lik det 2016. Få se också om Bottas blir en slugg för Gasly och Leclerc att passera. Eller kan Bottas överraska(!) skutta sig fram genom fältet?

Aja, ca 1h kvar till avblåsning. Verstappen ser iaf riktigt stadig ut och han verkar ha kul.(Gasly trivs där han är också o/)

Permalänk
Medlem

Stackars Pierre. Heja Stroll och Max!

Permalänk
Medlem

Ricciardo har allvarliga problem. När vänder det? Vilka är ursäkterna?

Permalänk
Medlem

Lider med Gasly och Russel. Hoppas verkligen att Russel får en bättre bil nästa år i stället för det där gamla vraket. Tsunoda börjar bli varm i kläderna och jag tror att han kan bli riktigt farlig snarare än vad man kan tro. Otroligt bra kört senaste tiden, särskilt jämfört med de andra nykomlingarna.

Jag får känslan från rösten, kroppsspråket och körning att Hamilton inte tycker att det är särskilt kul att köra i det här läget som han är i nu. Jag tror att det finns en viss risk (eller chans för de som ser det så) att han kommer att lämna F1 snart. Han verkade vela lite redan förra året, och han har väl sagt att han fortsätter så länge det känns roligt att köra.

Permalänk
Medlem

Ham gillar inte förlora nej. Men nytt reglemente han är garanterat på bollen igen
Williams ser bättre ut än på länge men de hade trimmat sönder tydligen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Reglementet för i år har ju skadat dem mer än nån annan(Osäker på Aston Martin) så nej, jag tror ingen skulle tycka det här är kul i den bilen.. Än är det fan inte över men det ser inte ljust ut, bra poäng idag dock men ja återstå att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Ricciardo har allvarliga problem. När vänder det? Vilka är ursäkterna?

Hmmm, kanske den mest överskattade föraren i hela VM men trevlig är han, verkar mycket populär i Sverige av någon orsak som jag inte blir klok på, kanske är det just trevligheten?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av makatech:

Den mest överskattade föraren i hela VM men trevlig är han, verkar mycket populär i Sverige av någon orsak som jag inte blir klok på, kanske är det just trevligheten?

Förutom att vara trevlig så är han inte rädd för att vara sig själv även framför kamerorna. Många andra förare är bara stela och vågar inte visa sitt riktiga jag. Man såg det väldigt tydligt i Drive to Survive där mitt starkaste minne är när Ricciardo sjunger om sina bollar på väg till en bana. Sen har han även Shoey (förvisso lånat som han kallar det) och leendet som är bredare än bilen själv. Med det sagt är han inte min favorit men han är en skön lirare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Förutom att vara trevlig så är han inte rädd för att vara sig själv även framför kamerorna. Många andra förare är bara stela och vågar inte visa sitt riktiga jag. Man såg det väldigt tydligt i Drive to Survive där mitt starkaste minne är när Ricciardo sjunger om sina bollar på väg till en bana. Sen har han även Shoey (förvisso lånat som han kallar det) och leendet som är bredare än bilen själv. Med det sagt är han inte min favorit men han är en skön lirare.

För egen del tycker jag att sången bara var tafflig och löjlig. Inte min sorts humor, men jag tycker han åtminstone verkar sympatisk.
Kan vi prata om Ricciardos resultat: Är de tillräckligt dåliga för att Daniel ska få problem att behålla jobbet?
När tror ni det vänder och varför?

Lando Norris har ju fantastiska resultat just nu och det känns som att Papayan har en fin-fin potential. Det lär ju inte vara "anpassar mig fortfarande till bilen" och "bilen är passar inte min körstil"

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zipparn:

För egen del tycker jag att sången bara var tafflig och löjlig. Inte min sorts humor, men jag tycker han åtminstone verkar sympatisk.
Kan vi prata om Ricciardos resultat: Är de tillräckligt dåliga för att Daniel ska få problem att behålla jobbet?
När tror ni det vänder och varför?

Lando Norris har ju fantastiska resultat just nu och det känns som att Papayan har en fin-fin potential. Det lär ju inte vara "anpassar mig fortfarande till bilen" och "bilen är passar inte min körstil"

Jag tror absolut det fortfarande handlar om körstil och anpassning till bilen. Han körde bra förra året med Renault och tror inte han blev en dålig förare över vintern helt plötsligt. Ibland visar han faktiskt bra fart och är med i matchen, men tyvärr är det väldigt sällan just nu. Själv skulle jag hållit kvar honom till minst nästa år när så mycket ändras och utvärdera därifrån.

Permalänk
Medlem

En skapligt förbannad spansk tjur

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Mad Max har blivit Mature Max, inte helt omöjligt att han tar en 5 VM????

Permalänk

Max är verkligen het nu. Men Norris då? Wow, nära att han knep pole ju. Gillar den grabben 😁

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Max är verkligen het nu. Men Norris då? Wow, nära att han knep pole ju. Gillar den grabben 😁

Ja, väldigt imponerande!
Han gör ju väldigt bra ifrån sig i race också dessutom.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Bra jobbat av Max, Checo, Norris och Russell. Men vad hände med Ferrari? Och när ska Riccardo hitta tempot?

För övrigt rätt sjukt att topplagen är Redbull McLaren Mercedes Alfa Tauri Aston Martin och Williams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Bra jobbat av Max, Checo, Norris och Russell. Men vad hände med Ferrari? Och när ska Riccardo hitta tempot

Ricciardo och Räikkönen kör nog sina sista säsonger. Båda har tappat udden helt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Snacka om att Norris vrider nacken om det där bilen.
Snacka om att Russel vrider nacken om den där bilen.
Underbart

Men är fan oroliga för Ferrari, man fick väl göra en uppdatering på motorn mellan avslut av förra säsongen (2020) och början av 2022? Jag tror att Ferrari gjorde sin enda tillåtna uppdatering till 2021 vilket innebär ingen uppdatering till nästa säsong. Och sen är de ju slut på utvecklingen, de kommer ha några jobbiga är framför sig om så är fallet

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Misströsta icke. Nästa år kommer en helt ny generation av bilar till sporten och alla lag har samma förutsättningar (bortser från pengar) att skapa någonting innovativt och bra från grunden. Jag hoppas Sauber och Williams kommer göra någonting bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Misströsta icke. Nästa år kommer en helt ny generation av bilar till sporten och alla lag har samma förutsättningar (bortser från pengar) att skapa någonting innovativt och bra från grunden. Jag hoppas Sauber och Williams kommer göra någonting bra

Ferrari har en bra bil, det märktes i Monaco och Baku. Det är ju en motor som saknas och det kommer ju inte regeländringar förändra.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag får alltid lagg när jag kollar på f1tv i webbläsaren på fullskärm. Inte när jag kör det lilla fönstret. Är det så för alla eller vet ni någon fix för det? Har provat spola tillbaka en bit, men det hjälper inte. Har bra uppkoppling som ska klara bandbredden