Era planer efter Ethereum Merge (PoS)

Permalänk
Medlem

Era planer efter Ethereum Merge (PoS)

Som rubriken lyder - vad har ni för planer efter The Merge och Ethereum inte längre är brytbart? Likvidera grafikkorten eller bryta annat mynt? Om ni säljer av korten, kommer ni sälja alla eller några? Eller är det så att ni fortfarande köper fler kort?

Själv kommer jag nog ha kvar några kort och byta till Ergo och möjligtvis Ravencoin men det beror självfallet på hur lönsamt det är i form av antal mynt per dag. Jag tror vi kommer ligga i en bear market ett tag till och att lönsamheten kommer vara rätt låg. Speciellt om majoriteten av miners byter till dessa "mindre" mynt. Men det är ju trots allt i en bear market man ska bryta om man spelar det långa spelet!

Är det så att mining t.o.m. dör ut inom kort, eller vad tror ni? Vad har ni för tankar och planer kring detta och tiden efter Proof of Stake?

Permalänk
Medlem

Tänker samla på mig så mycket som möjligt, Ravencoin eller Ergo, antagligen Ravencoin. Hade en tanke att Proof of Work är utöende på grund av hur pass ineffektivt det är jämfört med proof of stake. Bestämmer mig i alla fall för att fortsätta och kanske skaffa en liten rigg under eventuell bear market. Vad jag förstår så är Proof of Stake mest gynnsamt för de med mycket coins? Så jag tror att det i framtiden kommer finns plats för proof of work/mining.

Permalänk
Medlem

Ravencoin är en generisk fork av bitcoin med en fraktion av användarna, vad får er att tro att den ska locka massa pengar?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Ravencoin är en generisk fork av bitcoin med en fraktion av användarna, vad får er att tro att den ska locka massa pengar?

Egentligen har jag ingen rationell anledning att tro att Ravencoin kommer bli stort utan jag hoppas väl mest. Det blir nog mest Ergo jag kommer satsa på. Mest för att mining med ASICs, för tillfället i alla fall, inte är möjligt och att jag hoppas att det kommer fler NFTs samt att Ergo läggs upp på större exchanges som Coinbase, Kraken, Binance. Men hur det faktiskt blir får tiden utvisa..

Permalänk
Skrivet av Teval:

Ravencoin är en generisk fork av bitcoin med en fraktion av användarna, vad får er att tro att den ska locka massa pengar?

Ravencoin är mycket riktigt en fork av bitcoin där man förutom att ha bytt till ASIC-resistant algo (KAWPOW) även sett till att det inte var något förköp/ICO av coins, inte heller utvecklarna har fått någon fördel vad gäller coins och så är det community styrt.
Man har valt att inrikta sig mot asset/token hantering (NFTs) och ägandeskap av dessa, det skulle kunna användas på oerhört bred front.

Allt från ägarbeviset för ditt hus eller tex din bil skulle kunna finnas i blockchainen, man skulle även kunna använda ravencoin tokens för att hantera mjukvarulicenser, dem skulle kunna representera ägandeskap av ett skin i ett spel, påvisa medlemskap i en klubb osv osv.

Den största downsiden jag ser med ravencoin är väl framförallt två saker, just att det är community drivet medför också att det saknas en marknadsföringsavdelning och det tycker jag märks.
Det saknas även en större implementation av det, jag tror det hade gjort väldigt mycket att få in en stor implementation där man skulle kunna tydligt påvisa syftet och fördelar.

Bra att känna till också är väl att det är halvning planerad till 10/1-22.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KanyeHezd:

Ravencoin är mycket riktigt en fork av bitcoin där man förutom att ha bytt till ASIC-resistant algo (KAWPOW) även sett till att det inte var något förköp/ICO av coins, inte heller utvecklarna har fått någon fördel vad gäller coins och så är det community styrt.
Man har valt att inrikta sig mot asset/token hantering (NFTs) och ägandeskap av dessa, det skulle kunna användas på oerhört bred front.

Allt från ägarbeviset för ditt hus eller tex din bil skulle kunna finnas i blockchainen, man skulle även kunna använda ravencoin tokens för att hantera mjukvarulicenser, dem skulle kunna representera ägandeskap av ett skin i ett spel, påvisa medlemskap i en klubb osv osv.

Den största downsiden jag ser med ravencoin är väl framförallt två saker, just att det är community drivet medför också att det saknas en marknadsföringsavdelning och det tycker jag märks.
Det saknas även en större implementation av det, jag tror det hade gjort väldigt mycket att få in en stor implementation där man skulle kunna tydligt påvisa syftet och fördelar.

Bra att känna till också är väl att det är halvning planerad till 10/1-22.

Vad menas med halvning?