PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Köper det på ett sätt men jag ångrar att jag köpte den digitala och är inte ute efter att scamma någon.

Har samma problem.
Jag köpte en till syskonbarnen, och får nu inte lov att köpa en till mig själv.
Oerhört frustrerande.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är ett 100% lotteri vilken fläkt du får, eller har enheterna så som PS4 förr fick nya artikelnummer när det var olika komponenter i lådan?

Undrar också om de flesta drops nu är bundles? Ser att det pratas om både extra spel och extra handkontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Har samma problem.
Jag köpte en till syskonbarnen, och får nu inte lov att köpa en till mig själv.
Oerhört frustrerande.

Testa prata med deras kundtjänst. Har du tur så gör de ett undantag.

Permalänk
Medlem

Jag beställde igår 15:45 från Media Markt sen skrev jag med deras kundtjänst att min order kommer skickas snart😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Jag beställde igår 15:45 från Media Markt sen skrev jag med deras kundtjänst att min order kommer skickas snart😀

Detta låter riktigt sjukt med tanke på min och andras tidigare orders haha.

Permalänk
Skrivet av Nevitar:

Har samma problem.
Jag köpte en till syskonbarnen, och får nu inte lov att köpa en till mig själv.
Oerhört frustrerande.

Jag ställde frågan till deras kundtjänst via chatten om hur länge vilkoret kommer att ligga och det verkar vara kvar ett tag till.
"Hej, det stämmer dessvärre. I dagsläget så kommer det villkoret att gälla tills det inte är en kraftig begränsning av tillgängliga konsoler, hur lång tid det kan ta blir svårt att svara på tyvärr"

Permalänk
Skrivet av xeloader:

Tänkte bara tipsa om Prylkollen, hemsida som plingar till när det kommer nya Playstation 5 på Webhallen / Inet / Komplett.

http://gpukollen.ingman.me

Tänker vara öppen med att jag har skapat sidan, men har inga finansiella incitament att driva den, ej sponsrad, driver ur egen ficka osv. Vill bara ge alla en chans att få tag på Spelkonsoler / Grafikkort (och en slap till scalpers). 💆‍♀️

Kung är du

Permalänk
Skrivet av Kimpalarsson:

Jag ställde frågan till deras kundtjänst via chatten om hur länge vilkoret kommer att ligga och det verkar vara kvar ett tag till.
"Hej, det stämmer dessvärre. I dagsläget så kommer det villkoret att gälla tills det inte är en kraftig begränsning av tillgängliga konsoler, hur lång tid det kan ta blir svårt att svara på tyvärr"

Borde det inte funka om du gör ett nytt konto med en annan mejl? Eller sitter de och kontrollerar allt från adress till namn tro?

Edit: Okej ett sjukt ineffektivt sätt att förhindra scalpers om det är så lätt att skapa ett nytt konto, så lär ju inte fungera

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Borde det inte funka om du gör ett nytt konto med en annan mejl? Eller sitter de och kontrollerar allt från adress till namn tro?

Edit: Okej ett sjukt ineffektivt sätt att förhindra scalpers om det är så lätt att skapa ett nytt konto, så lär ju inte fungera

Kanske de kollar adress och mobil nummer

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Borde det inte funka om du gör ett nytt konto med en annan mejl? Eller sitter de och kontrollerar allt från adress till namn tro?

Edit: Okej ett sjukt ineffektivt sätt att förhindra scalpers om det är så lätt att skapa ett nytt konto, så lär ju inte fungera

Jag funderade på att beställa i min sambos namn. Tänkte att det borde fungera.

Permalänk

Hur köper ens scalpers flera ps5 det är ju 1 per person?

Permalänk
Medlem

Ha inte för stora förhoppningar på Media Markt. Fick precis detta mail:

"Tack för ditt mail!

Vi måste tyvärr meddela att din beställning är ett lagersaldofel och vi kommer att skicka beställningen så snart vi har fått in produkten. Vi kommer att kolla upp när produkten beräknas finnas i lager och återkommer till dig så snart vi har ett svar.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande i lager.
Tycker dom säljs ut sakta

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av weewee:

Ha inte för stora förhoppningar på Media Markt. Fick precis detta mail:

"Tack för ditt mail!

Vi måste tyvärr meddela att din beställning är ett lagersaldofel och vi kommer att skicka beställningen så snart vi har fått in produkten. Vi kommer att kolla upp när produkten beräknas finnas i lager och återkommer till dig så snart vi har ett svar.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!"

Då har man i alla fall bokat den. Det är ju en liten tröst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Slut
Beter sig kontigt för mig. Kanske mina cookies

Står 50+, så kanske finns några att beställa

Permalänk
Skrivet av Segafreakone:

Slut
Beter sig kontigt för mig. Kanske mina cookies

Jag fick igenom en bokning precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Står 50+, så kanske finns några att beställa

Skrivet av Kimpalarsson:

Jag fick igenom en bokning precis.

Stämmer fortfarande 45 i lager

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Tänkte bara tipsa om Prylkollen, hemsida som plingar till när det kommer nya Playstation 5 på Webhallen / Inet / Komplett.

http://gpukollen.ingman.me

Tänker vara öppen med att jag har skapat sidan, men har inga finansiella incitament att driva den, ej sponsrad, driver ur egen ficka osv. Vill bara ge alla en chans att få tag på Spelkonsoler / Grafikkort (och en slap till scalpers). 💆‍♀️

Kung! Testade precis nu när någon tipsade om Webhallen https://www.webhallen.com/se/product/337219-Playstation-5-Kon...

Vet dock inte om detta händer varje gång men kanske kan vara värt att se över och det är när ÅÄÖ ska encodas i URL:en, då din URL visar: https://www.webhallen.com/se/product/337219-Playstation-5-Kon..., i detta fall "Röd" som blir "R%C3%B6d" istället för "Rod". Kan vara avgörande sekunder då konsolerna försvinner direkt Bara ett tips som sagt från en kodnörd.

Permalänk
Medlem

Beställde just på webhallen, klarna faktura utan problem.
35 kvar 14:17

Permalänk
Medlem

26 i lager skynda fynda xD

Verkar dock som att man inte kan köpa längre så stor chans att dom är slut

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Riktigt schysst av dig, undrar dock varför den inte inkluderar Netonnet och Elgiganten? Det är den enda anledningen till att jag inte har använt den än. Har det med hur deras hemsidor funkar att göra?

Har bara med att jag inte har haft tillräckligt med tid på sistone för att lägga till fler butiker, men det kommer, stay tuned. 💆‍♀️

Skrivet av JJ90:

Kung! Testade precis nu när någon tipsade om Webhallen https://www.webhallen.com/se/product/337219-Playstation-5-Kon...

Vet dock inte om detta händer varje gång men kanske kan vara värt att se över och det är när ÅÄÖ ska encodas i URL:en, då din URL visar: https://www.webhallen.com/se/product/337219-Playstation-5-Kon..., i detta fall "Röd" som blir "R%C3%B6d" istället för "Rod". Kan vara avgörande sekunder då konsolerna försvinner direkt Bara ett tips som sagt från en kodnörd.

Beat me to it, märkte det nu när den kom in i lager, det är fixat nu iaf! Tack för tips! 😌

Visa signatur

🌎 Whattaclocko
https://ingman.me

Permalänk
Medlem

Webhallen slut. Fast 26 i lager?

Permalänk

Går inte att köpa Fast de är 20+ i lager

Ahahahah

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Webhallen slut. Fast 26 i lager?

Sidan är ju sönder buggad

Permalänk
Medlem

Ligger väl bara efter i uppdatering av lager kanske

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Nu hann man ju faktiskt se lagerstatusen ticka ner där på Webhallen så det har definitivt blivit mindre tryck på dem allt eftersom fler o fler har fått dem. Scalpers borde börja svettas

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Playstation 5 Konsol + Handkontroll - Svart
https://www.webhallen.com/se/product/337218-Playstation-5-Kon...

14:42 slut

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk