Beställa från computerSalg? Vågar man

Permalänk
Medlem

Beställa från computerSalg? Vågar man

Tjena allihopa, har suttit i ett tag och funderat på att klicka hem denna Lenovo ThinkPad T14 Gen 1 20UD - Ryzen 7 Pro 4750U / 1.7 GHz - Win 10 Pro 64-bitars - 16 GB RAM - 512 GB SSD Hittar ej just denna modell någon annanstans än på denna hemsida, är slut i lager på lenovo för den delen också. Min fråga till er då? vågar man köpa något såhär dyrt från denna hemsida? Riktigt skeptisk, har ni några erfarenheter?

Ska man köra säkert på elgiganten elr dustin home typ? Dem har ej den modellen däremot

mvh

https://www.computersalg.se/i/6850423/lenovo-thinkpad-t14-gen...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min nuvarande datorskärm kommer från dem, var inga problem med att köpa via dem.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

En stor dansk webbshop, har inte upplevt några problem därifrån.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör dig skeptisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

Vad är det som gör dig skeptisk?

Har ingen aning om hur det är m deras garantier etc? Vad händer om det är fel på varan etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

Vad är det som gör dig skeptisk?

Hörde du inte? De är DANSKAR!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har läst att många av recensionerna är fake.

Permalänk
Medlem

@Fangirl, själv har jag köpt chassifläktar, processorkylare och minnen därifrån (mitt nuvarande bygge) och det var inga konstigheter. Helt okej leveranstid också om jag kommer ihåg rätt.

Edit: Finns redan flera trådar med liknande fråga som du kan läsa så sök runt på forumet, länkar en stor tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490980-butiken-comput...

Omformulering
Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fangirl:

Har läst att många av recensionerna är fake.

ComputerSalg är som sagt en av de största aktörerna i Norden, du kan jämföra dessa med Elgigantene eller t ex Komplett. Självklart kan det bli lite stök med returer och dyl. med tanke på att de har primärverksamhet i Danmark och inte Sverige, samma med kundtjänst mm.

Men jag hade nog inte förväntat mig sämre service hos ComputerSalg än hos Media Markt/Elgiganten eller liknande el-lador.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en datorskärm och ett tangentbord därifrån. Tangentbordet fick jag reklamera men den returen fungerade smidigt.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Köpt flera gånger, fungerar hur bra som helst.

Helt ok leveranstider, man kan räkna med 1 extra dag leveranstid jämfört med t.ex. Webhallen/Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

@Fangirl, själv har jag köpt chassifläktar, processorkylare och minnen därifrån (mitt nuvarande bygge) och det var inga konstigheter. Helt okej leveranstid också om jag kommer ihåg rätt.

Edit: Finns redan flera trådar med liknande fråga som du kan läsa så sök runt på forumet, länkar en stor tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490980-butiken-comput...

Snackade precis med deras kundservice, blev förvånad över hur trevliga dem var

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Köpt flera gånger, fungerar hur bra som helst.

Helt ok leveranstider, man kan räkna med 1 extra dag leveranstid jämfört med t.ex. Webhallen/Inet.

Snackade med deras kundservice precis, förvånad över hur trevliga dem var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Hörde du inte? De är DANSKAR!

Nej, prøv nu lige at hør her, min ven, alle ved at danskere er det bedste der findes!

Permalänk
Medlem

Köpte den, önska mig lycka för en felfri upplevelse

Permalänk
Medlem

ComputerSalg har skickat mig fel saker, sedan skyllt på mig och krånglat med returen och återbetalning.

Då är Proshop mycket bättre.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Har handlat datadelar, batteridrivna maskiner, mm där, vid ett flertal tillfällen, har aldrig varit några problem, tvärtom.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Har handlat datadelar, batteridrivna maskiner, mm där, vid ett flertal tillfällen, har aldrig varit några problem, tvärtom.

Får väl hoppas att jag får samma öde. Aldrig ngt strul alltså? Anledningen till skepticismen är då jag aldrig hört talas om denna sida innan

Förbereder mig för de värsta.