3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

@komplett tror vi är många som hoppas på att få en ny chans som fick ett negativt dragningsbesked

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk
Medlem

Fick varken positivt eller negativt besked av Komplett på lottdragningen om 3070ti.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ImTheMeaN:

Woop woop!
https://imgshare.io/image/pvVXHd

Hur lägger man upp så att bilden visas direkt i inlägget?

Du lägger in URLen mellan "[img]" och "[/img"]" Men ta bort alla "

Skrivet av Laddin:

@komplett

Något nytt att nämna om detta? Både dragningen för 3080 ti och 3070 ti. Jag nappar gärna på ett erbjudande om strix 3070 ti )

Skrivet av samuelll:

@komplett tror vi är många som hoppas på att få en ny chans som fick ett negativt dragningsbesked

I förmiddags fick klart listorna för antal 3080ti och 3070ti som vi kan utse vinnare för. 3080Ti dras och kontaktas inom några dagar. 3070Ti följer efter det, troligtvis under nästa vecka.

Skrivet av Milewulf:

Fick varken positivt eller negativt besked av Komplett på lottdragningen om 3070ti.

Fick du inget mail över huvud taget? Återkom med ditt kodnummer via PM så ska vi kolla på det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Woop woop!
https://imgshare.io/image/pvVXHd

Hur lägger man upp så att bilden visas direkt i inlägget?

Grattis! För att bilden ska visas direkt i inlägget får du klicka på förhandsgranska vid skapande av inlägg eller inget alls om du redigerar. Och sedan klickar du på "länka bild" ikonen bredvid alla de andra ikonerna under "Meddelande*". Sedan lägger du in länk till bilden (jag kör alltid imgur, finns även tutorial på hur du gör detta här) och ger den ett fint namn.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Var man tvungen och regga sig igen eller låg man kvar från sist? På @komplett s dragning

Visa signatur

Corsair 4000x Svart | MSI B550 Carbon Wifi | Ryzen 5800X | Ballistix 32gb 3600 cl16 | BeQuiet SL 2 280mm AIO | Seasonic 850W | MSI 3070ti x trio | Lenovo 27" 1440p 165hz + AOC 27" 144hz | Corsair HS70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Woop woop!
https://imgshare.io/image/pvVXHd

Hur lägger man upp så att bilden visas direkt i inlägget?

Lite vårdslöst att inte använda en bil-barnstol.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av conna:

Var man tvungen och regga sig igen eller låg man kvar från sist? På @komplett s dragning

Tjenixen,

För den här gången ligger de som redan registrerat sig för 3070 / 3080 Ti-dragningarna (och inte redan vunnit) kvar.
Det är alltså samma personer som varit med tidigare som vi lottar bland.

// Noa

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjenixen,

För den här gången ligger de som redan registrerat sig för 3070 / 3080 Ti-dragningarna (och inte redan vunnit) kvar.
Det är alltså samma personer som varit med tidigare som vi lottar bland.

// Noa

Hej komplett hur fungerar de om man registrerat sig för en modell (den är slutsåld) och ni fått in andra modeller?

Är man med i alla korten ändå? Eller hur tänker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Hej komplett hur fungerar de om man registrerat sig för en modell (den är slutsåld) och ni fått in andra modeller?

Är man med i alla korten ändå? Eller hur tänker ni?

Förmodligen kommer du bara vara med i dragning för den modell du valde. Om där inte finns några kort av den modellen, så har du inget lotteri att vinna i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jjstork:

Ringde precis WH och frågade,

Dom är slut men det går att beställa av någon anledning, han var lite förvirrade han med.

Så verkar som att man kan få köplats iaf!

Webhallen har redan skickat/bokat frakt fast de skulle vara slut i lager 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Webhallen har redan skickat/bokat frakt fast de skulle vara slut i lager 😁

Men vafan.. ringde ju o frågade och han sa att de va slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Webhallen har redan skickat/bokat frakt fast de skulle vara slut i lager 😁

Yes, samma här, ÄNTLIGEN! Frågan är hur många de hade för det gick ju att beställa riktigt länge. Eller var det bara för vissa medlemmar kanske? Var helt säker på att jag hade missat det ännu en gång. Visst, ett bra kort men billigt var det fan inte. Frågan är väl om det ens var prisvärt? För jäkligt att man skall behöva betala dessa priser ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjenixen,

För den här gången ligger de som redan registrerat sig för 3070 / 3080 Ti-dragningarna (och inte redan vunnit) kvar.
Det är alltså samma personer som varit med tidigare som vi lottar bland.

// Noa

@Komplett hur går man med i denna dragning?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

En bilresa och ett stort hål i plånboken. 3070 Vision OC från Net on Net uppsala har nu mera fått sig ett riktigt kärleksfullt hem. Han sitter i baksätet i bilbarnstol och flytväst. Har även satt upp en sån där gul skylt i bakrutan som nyblivna föräldrar brukar ha: VARNING Grafikkort i bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Yes, samma här, ÄNTLIGEN! Frågan är hur många de hade för det gick ju att beställa riktigt länge. Eller var det bara för vissa medlemmar kanske? Var helt säker på att jag hade missat det ännu en gång. Visst, ett bra kort men billigt var det fan inte. Frågan är väl om det ens var prisvärt? För jäkligt att man skall behöva betala dessa priser ...

Antagligen, för när jag tittade precis efter att jag beställt så stod det typ "medlemskön är fullbokad" och det gick inte längre att beställa. Själv är jag guldkund.

Det var dyrt, men ändå relativt bra för ett Strix-kort idag, och man kan trösta sig med att få extra bra betalt för sitt gamla grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Antagligen, för när jag tittade precis efter att jag beställt så stod det typ "medlemskön är fullbokad" och det gick inte längre att beställa. Själv är jag guldkund.

Det var dyrt, men ändå relativt bra för ett Strix-kort idag, och man kan trösta sig med att få extra bra betalt för sitt gamla grafikkort.

Gratulerar passar på och njut nu, kanske lite control nu när det var gratis? (Y)

Jo det är någon medlemsnivågräns, jag kan ej boka ett.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av sifri:

Hej komplett hur fungerar de om man registrerat sig för en modell (den är slutsåld) och ni fått in andra modeller?

Är man med i alla korten ändå? Eller hur tänker ni?

Man är endast med om den modellen man valde. Efter nästa dragning kommer vi tömma alla listor med anmälningar. Kör vi fler lottningar så kommer man behöva anmäla sig till dessa. Men i så fall kommer info ut på webben/våra sociala medier.
Denna omgång kommer vi köra dragningar för

  • MSI GeForce RTX3070Ti SUPRIM X

  • MSI GeForce RTX3070Ti GAMING X TRIO

  • Gigabyte GeForce RTX3070Ti Gaming OC

  • Palit GeForce RTX3070Ti GameRock OC

Skrivet av jetblack:

@Komplett hur går man med i denna dragning?

Vi blev precis klara med 3080Ti och vinnarna får ett mail i dagarna som kommer. För 3070Ti så drar vi vinnarna någon gång i nästa vecka. Är man en vinnare i 3070Ti-dragningen så får man ett mail innan fredag nästa vecka.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av t90tho:

Finns fortfarande kvar, förmodligen från viss medlemsnivå.

Och nu finns mitt 3070 Strix i butik att hämta!

Permalänk

Finns över 40 st ROG STRIX 3060 LHR på webhallen, 6490 kr styck. https://www.webhallen.com/se/product/337082-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Finns över 40 st ROG STRIX 3060 LHR på webhallen, 6490 kr styck. https://www.webhallen.com/se/product/337082-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Kan inte vara många med tillräcklig medlemsnivå eftersom det fortfarande är 42 st

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Kan inte vara många med tillräcklig medlemsnivå eftersom det fortfarande är 42 st

Inte för att jag skulle köpa ett sånt kort för dubbla priset men vad behövs det egentligen för nivå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Inte för att jag skulle köpa ett sånt kort för dubbla priset men vad behövs det egentligen för nivå?

Jag kan köpa med Level 9(Guld) och någon i den andra tråden kunde inte köpa med Silver(4-8, så någonstans mellan där då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodss:

Jag kan köpa med Level 9(Guld) och någon i den andra tråden kunde inte köpa med Silver(4-8, så någonstans mellan där då.

Verkar som Webhallen ändrat vem som får köpa detta dyra kort. Igår kunde jag inte köpa med lvl 12, men nu kan jag det. Var inne några gånger och kollade lagersaldot men det rörde sig inte så då sänkte de väl nivån för att få några sålda.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Verkar som Webhallen ändrat vem som får köpa detta dyra kort. Igår kunde jag inte köpa med lvl 12, men nu kan jag det. Var inne några gånger och kollade lagersaldot men det rörde sig inte så då sänkte de väl nivån för att få några sålda.

Igår låg där 42 stycken vid ett tillfälle, nu är där 45. Får hoppas att folk inte köper LHR 3060 kort för de priserna.

Permalänk
Medlem

Får hem ett 3070 strix oc för 9190:- snart.
Har fortfarande öppet köp på mitt 6800 xt tuf oc för 13490:-, det är ett riktigt bra kort som klockar 2600mhz men det har irriterande coilwhine.

Vilket ska man behålla? Om 3070:t är ett bra ex som inte har coilwhine så borde det väl vara mer prisvärt?

Permalänk
Skrivet av jetblack:

Kan inte vara många med tillräcklig medlemsnivå eftersom det fortfarande är 42 st

Skrivet av Semjonov:

Inte för att jag skulle köpa ett sånt kort för dubbla priset men vad behövs det egentligen för nivå?

Level 9 räcker. Nu är det till och med 45 st kvar, så det var visst inte så intressant bland allmänheten. Kortet är förvisso relativt dyrt jämfört med t.ex. ASUS Dual OC LHR kostade ju 4890 kr, å andra sidan kostar flera icke LHR-kort 6 tkr. Men det är bara bra att det finns kort i lager även om det delvis beror på medlemskrav, det tyder på att begagnatmarknaden kommer fortsätta normaliseras framöver.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Level 5 räcker också, tipsade om detta i endast tips tråden men det blev borttaget för någon anledning, intressant...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Webhallen
Skrivet av shenaswift:

Level 5 räcker också, tipsade om detta i endast tips tråden men det blev borttaget för någon anledning, intressant...

troligen pga medlemskravet

Släppte upp till silvernivå för ett tag sedan

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyter:

Igår låg där 42 stycken vid ett tillfälle, nu är där 45. Får hoppas att folk inte köper LHR 3060 kort för de priserna.

Problemet med 3060 är att det inte ens är ett bra kort för MSRP, än mindre med LHR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Problemet med 3060 är att det inte ens är ett bra kort för MSRP, än mindre med LHR.

Precis, jag resonerar så att det är bättre och lägga några tusen extra på ett 3070 kort så man får lite ordentlig prestanda!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...