3070/3080 köpes i Västra Götaland

Permalänk
Medlem

3070/3080 köpes i Västra Götaland

Behöver ett grafikkort jag kan använda för 4k HDR och över 60hz. Såvitt jag vet är det bara Nvidia modellerna så:

Köper ett 3070 eller 3080.. Ej frakt utan vi kör avhämtning nånstans i Västra Götaland.

Har även ett mycket bra Aorus 1080Ti i super skick om någon vill byta ner sig lite + cash.
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N108TAORUS-11GD#kf

Grafikkortet är helt flawless, inget coilwhine eller andra problem. Bytte både kylpasta och värmekuddar till helt nya och bra inköpt från inet. Så det är fresh.

PM mig för överrenskommelse.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nya AMD modellerna är också väldigt bra bara så du vet, hade absolut inte nekat ett om jag fått chansen

Permalänk
Medlem

Vet att det inte är exakt det kortet du söker men säljer ett 2080 ti som kan likställas med ett 3070 om inte något bättre vid högre upplösning tack vara mer grafikminne:
https://www.sweclockers.com/marknad/200665-msi-geforce-rtx-20...

Jag kan även skicka paketet mot en fraktkostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon676:

Nya AMD modellerna är också väldigt bra bara så du vet, hade absolut inte nekat ett om jag fått chansen

Har de inte mycket problem med drivrutiner?
Jag har egentligen emot emot AMD kort. Nästan hellre ett AMD kort pga kör Linux som main system. Bara Windows vid spelande.
Men just för spelande på en lg cx så tror jag nvidia är bättre? Med gsync och DLSS osv..

Skrivet av Slayman:

Vet att det inte är exakt det kortet du söker men säljer ett 2080 ti som kan likställas med ett 3070 om inte något bättre vid högre upplösning tack vara mer grafikminne:
https://www.sweclockers.com/marknad/200665-msi-geforce-rtx-20...

Jag kan även skicka paketet mot en fraktkostnad.

Tyvärr är HDMI 2.1 ett krav för mig då jag ska köra det till en LG CX oled med 4k HDR i över 60hz

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har ett MSI GeForce RTX 3080 Ti Suprim X till salu om det kan vara intressant. Helt nytt och oöppnad säljes för inköpspriset då jag vill att den kommer till någon på sweclockers istället för att skicka tillbaka den. Finns i Göteborg.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Har ett MSI GeForce RTX 3080 Ti Suprim X till salu om det kan vara intressant. Helt nytt och oöppnad säljes för inköpspriset då jag vill att den kommer till någon på sweclockers istället för att skicka tillbaka den. Finns i Göteborg.

tack men tycker 3080ti är helt galet pris på 18-20k sek med väldigt lite förbättring över 3080..

Har för övrigt fått tag i ett 3070ti och ett 3070 för 9500 respektive 11k sek.

Jag kommer troligen behålla 3070ti MSI surpim X för 11k sek såvida jag inte hittar ett 3080 för några tusenlappar till max..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

tack men tycker 3080ti är helt galet pris på 18-20k sek med väldigt lite förbättring över 3080..

Har för övrigt fått tag i ett 3070ti och ett 3070 för 9500 respektive 11k sek.

Jag kommer troligen behålla 3070ti MSI surpim X för 11k sek såvida jag inte hittar ett 3080 för några tusenlappar till max..

Helt lugnt och förstår dig. Tänkte mer att jag hellre vill att de kommer till en swecklockers än att jag lämnar tillbaka dem då jag fick tag på annat av mindre kraft. Kan tyvärr inte lägga upp fler rtx annonser då jag haft uppe en tidigare så får försöka på andra ställen. Skönt att du har alternativ i alla fall

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Helt lugnt och förstår dig. Tänkte mer att jag hellre vill att de kommer till en swecklockers än att jag lämnar tillbaka dem då jag fick tag på annat av mindre kraft. Kan tyvärr inte lägga upp fler rtx annonser då jag haft uppe en tidigare så får försöka på andra ställen. Skönt att du har alternativ i alla fall

förstår helt!
uppskattas också som fellow sweclocker. Sjukt bara att grafikkorten kostar så absurt mycket.. Hade inte haft emot ett 3080ti givetvis... för typ 14-15 lax max.. helst 12

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har ett oöppnat EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK från inet, som jag kan tänkas att släppa för 15000 finns i Vänersborg och skickar helst inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har de inte mycket problem med drivrutiner?
Jag har egentligen emot emot AMD kort. Nästan hellre ett AMD kort pga kör Linux som main system. Bara Windows vid spelande.
Men just för spelande på en lg cx så tror jag nvidia är bättre? Med gsync och DLSS osv..

Nej, det är gammalt, det var mest för dem första 6 månaderna av launch för RX 5000 serien, drivrutinerna har blivit väldigt bra de senaste 2 åren nu, speciellt på Linux där dem är mycket bättre än Nvidia. Dem ska ju lansera sin egna version av DLSS nu också den 22 juni. Hade definitivt rekommenderat AMD över Nvidia för Linux användare, och hade inte haft ett problem att rekommendera för Windows heller.