PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Och där kom mailet från NetOnNet, PS5 på väg! Tack för alla tips, nu är det dags att lämna denna tråd

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ph0x:

Och där kom mailet från NetOnNet, PS5 på väg! Tack för alla tips, nu är det dags att lämna denna tråd

Scalpers rejoice!

Permalänk

Fortfarande inget på Webhallen, trodde verkligen att de skulle komma något idag.

Permalänk
Skrivet av The Enderman:

Fortfarande inget på Webhallen, trodde verkligen att de skulle komma något idag.

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Scalpers rejoice!

Eh? Om du insinuerar att jag är en scalper så är du väldigt snett på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ph0x:

Eh? Om du insinuerar att jag är en scalper så är du väldigt snett på det.

Sorry, menade inte just dig. Vi respekterar veteraner här.

Permalänk
Skrivet av The Enderman:

Fortfarande inget på Webhallen, trodde verkligen att de skulle komma något idag.

Chattade med dem tidigare idag och tydligen var det ett hundratal leveranser kvar till dem som bokat långt innan. Om det nu är så eller ej låter jag vara osagt, men det var vad kundtjänst svarade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Sorry, menade inte just dig. Vi respekterar veteraner här.

Tack! Vet inte om jag är smickrad av att vara veteran, men såg att det är 20års-jubileum för mig på SweC detta året, tack för påminnelsen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kommer det att vara lättare att få tag på en ps5 runt Augusti eller September 2021? Eller måste man vänta tills 2022?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pilifman:

Kommer det att vara lättare att få tag på en ps5 runt Augusti eller September 2021? Eller måste man vänta tills 2022?

Only time will tell 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Only time will tell 😂

De är ju bara att hoppas att det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pilifman:

Kommer det att vara lättare att få tag på en ps5 runt Augusti eller September 2021? Eller måste man vänta tills 2022?

Jag tror det kommer vara lättare from typ nu till augusti. Många hittar på andra saker på sommaren och prioriterar elektronik och datorer (gpu's) lägre...

Sedan beror det såklart på hur mättad marknaden blivit och om produktionen hunnit ifatt.

Permalänk
Medlem

Nu har kategorin "konsol" tagits bort helt hos Webhallen för PS5. Kanske lägger de upp kategorin igen efter att de betat av kön för alla som har förbeställt.

Permalänk
Medlem

Ni som varit med i Elgigantens tidigare utlottningar. Får man fortfarande ett mail även om man inte råkade ha turen dennan gången?
Så man slipper behöva vara på helspänn hela dagen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det står på Instagram att Elgiganten kommer skicka ut svar på utlottningen tidigast kl 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ni som varit med i Elgigantens tidigare utlottningar. Får man fortfarande ett mail även om man inte råkade ha turen dennan gången?
Så man slipper behöva vara på helspänn hela dagen.

Man ska få, men det fungerar sisådär. Många klagar över att de inte får mail. Sannolikt fastnar en hel del i spamfilter, eller så buggar Elgigantens system.

Jag har alltid fått mail från dem (använder privat domän utan spamfilter). Några av mina vänner har aldrig fått mail och då har jag suttit bredvid dem när de registrerat sig för att se till att felet inte ligger på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ni som varit med i Elgigantens tidigare utlottningar. Får man fortfarande ett mail även om man inte råkade ha turen dennan gången?
Så man slipper behöva vara på helspänn hela dagen.

Vissa fick det, andra inte. Jag fick inget besked förra utlottningen :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Jag fick en. Stort tack my man

Permalänk
Medlem
Permalänk

Webhallen nu

Permalänk
Skrivet av WhosMakarov:

Webhallen nu

Perfekt. Refreshade, fått igenom ordern!

Permalänk
Skrivet av Delejon:

Vart fick du länken ifrån förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Enderman:

Vart fick du länken ifrån förresten?

Deras facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delejon:

Deras facebook

Saxat från deras FB:

OMG! Vi har fått in konsoler så vi har täckt bokningar OCH har ett gäng extra Playstation 5 över. Är du medlem? Bra, för detta är din chans. Du har möjlighet att lägga vantarna på en av våra fyra bundlingar: 3 st med extra handkontroll och 1 st med Ratchet & Clank.
Det finns 100 st av varje bundling. Så det är extremt limiterat och det är först till kvarn som gäller.
Members only.
Max 1 köp per kund, och har du redan en PS5 så var en kompis och låt någon annan också få chansen att köpa

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för tipset om webhallen! Min 5e PS5 jag fått tag på nu

Och ja, alla har gått till vänner och familj till inköpspris innan någon hoppar på mig. Denna som klickades ner nu går till syrran och hennes familj.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Tack, jag lyckades med att fånga upp en bundling med röd kontroll. Det står dock i deras bekräftelsemejl att

"En eller flera produkter finns ännu inte i lager. Så snart din order har lämnat lagret skickar vi ett nytt mail till dig. "

Hoppas det inte stämmer

Permalänk

Då står det att min order behandlas (Y) beställde bundle med spelet 10:12