PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av gythor:

Nu var det dags. In och tävla, lycka till!

https://www.elgiganten.se/cms/ps5-digital-rc/exklusiv-utlottn...

Verkar bara vara Rachet & Clank-bundle med Standard Edition den här gången. Skumt om de bara fått in bundle-versioner när så många andra fått in "rena" PS5:or. Men man får väl ta det som finns tillgängligt antar jag!

Bilden visar en PS5 med blueray men url antyder ju på att det är en digital edition.

Edit: i mailet så står det standard edition

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_SLain_Man:

Bilden visar en PS5 med blueray men url antyder ju på att det är en digital edition.

En polare nämnde att bekräftelsemailet säger Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_SLain_Man:

Bilden visar en PS5 med blueray men url antyder ju på att det är en digital edition.

Deras Instagrampost skriver "Nu är det äntligen dags för utlottning igen! Denna gång har vi fått in en bundling med PS5 Standard Edition och Ratchet & Clank: Rift Apart. ", så jag misstänker det är en Standard Edition..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara spelet som är en digital edition och inte konsolen kanske?

Permalänk

Vore gött om det gick o se på förpackningen vilken fläkt man fått/får 🤔

Permalänk
Medlem

Stod inget om priset på PS5 på elgigantens sida, men antar att det är 6k som gäller?

Permalänk

Fler som har ”Mottagen” som status fortfarande i netonnet-ordern som gjordes i fredags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbohoffa:

Fler som har ”Mottagen” som status fortfarande i netonnet-ordern som gjordes i fredags?

Yes, dom som tog expressfrakt fick deras skickade igår, troligen så blir resten skickade idag eller imorgon

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbohoffa:

Fler som har ”Mottagen” som status fortfarande i netonnet-ordern som gjordes i fredags?

Ajjemen, vi som valde standardfrakt får hålla andan ett tag till 😎

Permalänk
Medlem

Varför säger den att jag måste bli medlem för utlottningen? Jag är ju redan medlem och vill använda samma info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrows:

Varför säger den att jag måste bli medlem för utlottningen? Jag är ju redan medlem och vill använda samma info.

Använd samma mall så funkar det ändå. Stod nåt om det längre ner på sidan

Permalänk
Medlem

Ah, okej trodde jag läste allt. Står att man inte får något bekräftelsemail men att man ska ha kommit med i utlottningen ändå.

Permalänk

Har registrerat mig för lottningen, nu e de ba hålla tummarna.. någon som vet priset? Hittar inte det någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Nu var det dags. In och tävla, lycka till!

https://www.elgiganten.se/cms/ps5-digital-rc/exklusiv-utlottn...

Verkar bara vara Rachet & Clank-bundle med Standard Edition den här gången. Skumt om de bara fått in bundle-versioner när så många andra fått in "rena" PS5:or. Men man får väl ta det som finns tillgängligt antar jag!

Permalänk
Medlem

Pris bundle

Skrivet av voro12:

Stod inget om priset på PS5 på elgigantens sida, men antar att det är 6k som gäller?

Samma bundle släpptes i vissa butiker i UK med ett prispåslag på motsvarande ca 350 kr.

Fel ordval
Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Yes, dom som tog expressfrakt fick deras skickade igår, troligen så blir resten skickade idag eller imorgon

Pratade med deras kundtjänst chatt i förrmiddags. Dom sade att det skickas imorgon,

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Stod inget om priset på PS5 på elgigantens sida, men antar att det är 6k som gäller?

6590 kr

Permalänk

Det är jobbigt att vara otålig och snål på samma gång 😁

Skrivet av voro12:

Ajjemen, vi som valde standardfrakt får hålla andan ett tag till 😎

Permalänk
Medlem

Beställde på NetonNet i fredags (11/6), fick orderbekräftelse kl 13.13. Valde att betala med fraktura och betalade 99 kr för frakt med ombud. Idag (14/6) kom paketet Tack för all hjälp som denna tråd erbjudit, önskar er lycka till!

Permalänk
Medlem

Hur har det varait med spel som kommer i bundel på Playstation 4. Kommer de på skiva eller som en kård? Jag vill/hoppas på skiva tänker om de kör samma system för tillexempel nu Rachet och Clank till PS5.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Jerre00K:

Beställde på NetonNet i fredags (11/6), fick orderbekräftelse kl 13.13. Valde att betala med fraktura och betalade 99 kr för frakt med ombud. Idag (14/6) kom paketet Tack för all hjälp som denna tråd erbjudit, önskar er lycka till!

Intressant. Beställde också i fredags, valde att betala med swish och vanlig frakt. Har endast fått orderbekräftelse men ingen info om leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hur brukar det vara med spel som kommer i bundel som nu Rachet och Clank. Kommer de på skiva eller som en kård? Jag vill/hoppas på skiva

Vad jag vet så är detta första PS5-bundlen, så blir intressant att se. Vore dock ganska antiklimaktiskt om de bundle:ar en elektronisk kopia av spelet med en Standard Edition...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nchannelmosfet:

Intressant. Beställde också i fredags, valde att betala med swish och vanlig frakt. Har endast fått orderbekräftelse men ingen info om leverans

Tidigare i tråden hade någon varit i kontakt med Netonnet och frågat när standardfraktade PS5:or skickas, varpå svaret var ikväll eller imorgon. Har själv heller inte hört någonting mer, men jag valde snålfrakt och ger mig därför till tåls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nchannelmosfet:

Intressant. Beställde också i fredags, valde att betala med swish och vanlig frakt. Har endast fått orderbekräftelse men ingen info om leverans

Ja du har ju svaret själv. Du betalade inte extra för express frakt. Därav varför din inte skickats än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerre00K:

Beställde på NetonNet i fredags (11/6), fick orderbekräftelse kl 13.13. Valde att betala med fraktura och betalade 99 kr för frakt med ombud. Idag (14/6) kom paketet Tack för all hjälp som denna tråd erbjudit, önskar er lycka till!

Kan du kontrollera om det är en 23-bladig fläkt eller 17? Det kan vara intressant för oss som beställde från NetonNet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peymano:

Kan du kontrollera om det är en 23-bladig fläkt eller 17? Det kan vara intressant för oss som beställde från NetonNet.

Jag vet inte hur man kontrollerar det tyvärr :/

Permalänk
Skrivet av peymano:

Kan du kontrollera om det är en 23-bladig fläkt eller 17? Det kan vara intressant för oss som beställde från NetonNet.

Jag kan kolla när mitt kommer ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuckasTTV:

Behöver inte ens räkna de egentligen. Om bladen sträcker sig till mittcirkeln är det 17-bladig, vilket man kan se på bilden

NMB-fläktens blad sträcker sig ända in fast den har 23 blad, så det stämmer inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

NMB-fläktens blad sträcker sig ända in fast den har 23 blad, så det stämmer inte riktigt.

Är tanken alltså att fläkten indirekt ska påverka coil whine-ljudet?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Är tanken alltså att fläkten indirekt ska påverka coil whine-ljudet?

Vet inte om fläkten i sig påverkar om det är mer eller mindre coil whine. Däremot, om du har en tystare fläkt, kan du möjligtvis höra coil while mer än vid en "högljud" fläkt antar jag.