Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem

Bra intro på trailern, banorna ser häftiga ut. Kommer definitivt se "gameplay reveal" på söndag.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Mer förstörelse om det ska vara intressant. Tycker fordrande BF bad Company 2 var grymt på den delen och det spelet är över 10 år gammalt, och sen dess ha förstörelse bara hållits tillbaka och blivit " Levelation + lite väder effekter" som bara kan triggas en gång under match= tråkigt. Förstörelse ska kunna spridas ut över hela kartan och inte bara fokusera på några få byggnader/ event.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på att det var en jäkla stor folksamling av soldater i varje scen? Det må vara 2042 men det var ingen modern krigsföring i den trailern.

Permalänk
Medlem

Problemet idag är att det inte går som spelutvecklare att leva upp till förväntningarna.
De flesta spelarna förväntar sig något som inte är möjligt eller för specifikt för de bara eller att det skall leverera samma känsla som när man lirade t ex BF, WoW etc första gången, vilket inte är möjligt det heller.
Därför är de flesta spelsläpp alltid dissade. Bara om det är något helt nytt i någon ny tappning så kan det bli hype igen och de flesta är positiva.

Permalänk
Medlem

Inte imponerad.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Inte imponerad.

//C

Insiktsfullt

Permalänk
Sötast

Såg ut som färgglad adhd

Permalänk
Medlem

Hoppa ut från flygplanet och spräng det andra planet med en bazooka, klättra sen in i cockpiten igen och flyg vidare..........what!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Mycket boomer kommentarer här med nostalgiglasögon här inne. xD

Permalänk
Medlem

Mycket bättre sköt denna gång på en reveal trailer.

Såg inget negativt alls av trailern att döma.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Viking

För någon som inte spelat Battlefield tidigare så såg det intressant ut. Kanske blir ett köp.

Skrivet av Mangee75:

Hoppa ut från flygplanet och spräng det andra planet med en bazooka, klättra sen in i cockpiten igen och flyg vidare..........what!!!

Läs tråden så förstår du.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

För någon som inte spelat Battlefield tidigare så såg det intressant ut. Kanske blir ett köp.

Läs tråden så förstår du.

Jag förstår och jag kommer att köpa även detta Battlefield spel.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Robothundar används inte riktigt i den utsträckningen idag som det visas i videon?

USA har börja smått använda det, men det som jag vill komma till är att 21 år framemot i tiden har inte hänt så jättemycket.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Bara jag som reagerade på att det var en jäkla stor folksamling av soldater i varje scen? Det må vara 2042 men det var ingen modern krigsföring i den trailern.

Läs in dig på storyn bakom så klarnar det lite.

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Flygplanet när han hoppa ur och sköt efterföljande plan med en Kung Carl Gustav och sedan hoppar tillbaka in i cockpit efter, eh?

4 hjulingen på hustaket som kördes över kanten av huset på helikoptern? Uh?

Supertornadon som kom som fick alla att flyga - med vingdräkten... Jag orkar inte! Töntfaktorn är total...

Knarka de nakna i en bastu när de kom på denna trailer? Nått slog slint i hjärnan på Dice.

Det är ju precis sådana saker man försöker göra i spelet och det är sjukt nice när man lyckas.
Tvärt om så är det bra att de visar att de försöker få tillbaka den gamla känslan med "only in Battlefield moments" som typ aldrig hände i bf1 och V pga långsamma animationer mm.

Jag blev sjukt sugen att spela detta spel nu till skillnad från bfv trailern vilket betyder att det var en bra trailer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

USA har börja smått använda det, men det som jag vill komma till är att 21 år framemot i tiden har inte hänt så jättemycket.

Hmm. Vad jag vet är det typ endast bara större robotar som är bensindrivna som används? De som syns på videon är väl inte direkt implementerat än…? Eller?

Nä det har ju inte hänt så mycket 21 år bakåt heller…

21 år är ganska lite utveckling som sker inom denna bransch. Om det inte är storkrig typ ww2 etc.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara alldeles för futuristiskt, tråkigt. Assult med spiderweb som man kan svinga med jättekul. Eller support som kan reviva och hela med sin pistol, hallå wtf? Också töntiga weapon charms o stickers. Vet inte om gameplay revealen kan rädda detta, känns lite för mycket framtiden för min smak.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Grönberg:

Håller med dig. Som andra säger det är klassiska "battlefield moments" men man tar ju inte med det i trailern! Det är ju saker man gör själv när man spelar, inte något som ska ses som en del av det "vanlig" gameplay som man tar med i en trailer. Oseriös ton på trailern och för mycket klipp av stora arméer med folk som stannar mitt i en en eldstrid för att stirra på saker.

Även att stanna upp och stirra är inte en ovanlig sak i Battlefield, om man ska utgå från "community" och "Only in Battlefield"-moment.

När Siege of Shanghai var ny och fräsch karta i BF4 var det en oskriven regel att alla slutade skjuta på serven för att kolla på skyskrapan rasa. Fanns server-admins som kickade folk som dödade andra spelare under detta 'event' - Därmed inte "ovanligt" alls i min mening sett till trailern och dess syfte.

Hela trailern som visades idag är inget annat än en stor hommage till BF3/BF4 egentligen. Allt från dog tags, quad-bike ramming, att stanna upp och beundra levolution – hela vägen till Jet-rocket jumping. Man vill helt enkelt visa fansen att storheten av BF3/BF4 är tillbaka med allt vad det innebär, och mer därtill

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Bara jag som reagerade på att det var en jäkla stor folksamling av soldater i varje scen? Det må vara 2042 men det var ingen modern krigsföring i den trailern.

Inget? Weaponized weather, robotar eller transformation suits...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Även att stanna upp och stirra är inte en ovanlig sak i Battlefield, om man ska utgå från "community" och "Only in Battlefield"-moment.

När Siege of Shanghai var ny och fräsch karta i BF4 var det en oskriven regel att alla slutade skjuta på serven för att kolla på skyskrapan rasa. Fanns server-admins som kickade folk som dödade andra spelare under detta 'event' - Därmed inte "ovanligt" alls i min mening sett till trailern och dess syfte.

Hela trailern som visades idag är inget annat än en stor hommage till BF3/BF4 egentligen. Allt från dog tags, quad-bike ramming, att stanna upp och beundra levolution – hela vägen till Jet-rocket jumping. Man vill helt enkelt visa fansen att storheten av BF3/BF4 är tillbaka med allt vad det innebär, och mer därtill

Ja det verkar som det. Kopiera bf4s gunplay så kommer detta spel bli succé.
Bf4 har fler spelare nu än både bf1 och bfv vilket borde säga en del.

Permalänk
Medlem

Gubbarna kommer säkert få såna där trevliga giraffhalsar som BF3 hade (bug)
Själv har jag inget intresse för såna här spel längre. Senaste spelet jag köpte var Bad Company 2 som ligger och samlar damm på steam nu för tiden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hoppa ut från flygplanet och spräng det andra planet med en bazooka, klättra sen in i cockpiten igen och flyg vidare..........what!!!

Du vet att man kunnat göra det i alla BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Du vet att man kunnat göra det i alla BF?

Men du vet väl att det inte är 100% realistiskt och historiskt korrekt? Battlefield är ju trots allt enligt vissa (låter det som?) en militärsimulator. Kan ju inte påstå att 1942 var sådär superrealistiskt när man via expansion kunde flyga Jetpack, men vad vet jag

Permalänk
Medlem

Målgrupp, P12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Du vet att man kunnat göra det i alla BF?

Flyger aldrig, spelar bara som infanterist
Men som svar på din fråga så vet jag

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt B ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Du vet att man kunnat göra det i alla BF?

Det var lite småklurigt i bad company och hardline dock!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av oordning:

Dice LA jobbade ju på ett ”game mode” dom inte avslöjat än.
Inte helt omöjligt att det är BR, enda positiva är isåfall att dom satt ganska mycket resurser på det.

DICE har sagt att vi kommer inte få ett BR till releasen och det DICE LA jobbar med är något BF veteraner kommer gilla (deras egna ord) så det är inte BR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Men du vet väl att det inte är 100% realistiskt och historiskt korrekt? Battlefield är ju trots allt enligt vissa (låter det som?) en militärsimulator. Kan ju inte påstå att 1942 var sådär superrealistiskt när man via expansion kunde flyga Jetpack, men vad vet jag

Nej, battlefield är knappast en simulator. Och det är inte något dåligt med det, men ett vägval i speldesignen.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad tanken är med de överdrivet elektroniska som musiken hade. Skulle kört nutid med framtid som en dlc.