Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem

Längtar så mycket till imorn så taggad :D:D och sen på torsda fyller man år, rtx 3070ti release och inet dubbelklick för att sedan avsluta med swecs fredagspanel på fredag

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Dom förstörde hela BF efter 2:an då tog dom bort massa saker, som att man inte kan blir boss över hela sitt lag och kan styra alla team vart dom ska förvara, anfalla och även hjälpa till med kit.

Det var en annan tid då.
Idag promotas solo play, kolla bara på mmorpg genren vad som hänt.

Permalänk
Inaktiv

Man är ju hyffsat taggad. Men efter alla lunchsamtal man haft med anställda under min tid på DICE-kontoret på Södermalm så har jag inte så stora förhoppningar. Och särskilt inte efter BF1 och BF5.

5 var en stor förbättring över 1, men båda var ju bra mycket sämre än BF4.

Tråkigt att dom är så styrda av EA, som i sin tur är extremister när det kommer till att vara styrda av statistisk speltid/spelartelemetri, som är den största drivande faktorn för pengar/inkomst från spelen. Det var mycket bättre när dom fick inrikta sig på sin lite mer inbitna spelarbas, som uppskattar bra core mechanics och dylikt.

Jag tänker väldigt optimistiskt ändå och hoppas att det är BC3, alternativt en uppföljare mer i stil med BF3/4. Kanske får vi äntligen en doubleseater Jet fighter i multiplayer, som jag varit taggad på sen BF3's första trailer.. (: Förmodligen inte.

Permalänk
Medlem

Antagligen samma idioti igen. Spawna på plan i luften. Hatar hela idén att de tog bort riktiga Airstrips. Sen kan man ju anta att de fullständigt ger fan i att det kryllar av Cheaters, som vanligt...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

De har redan utannonserat ett mobilspel En separat studio jobbar det medans flera andra studios jobbar på "huvudbattlefield."

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

Mardrömmen

Permalänk
Medlem

Tillåter mig ingen hype före öppna betan, men servrar i norra Europa den här gången tack.

Permalänk
Medlem

Ytterligare 1500timmar nöje!! Jag är optimist! Det bästa har inte varit! Det är på väg

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Ytterligare 1500timmar nöje!! Jag är optimist! Det bästa har inte varit! Det är på väg

Tack för lite ohejdad glädje och optimism!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragnvlad:

Antagligen samma idioti igen. Spawna på plan i luften. Hatar hela idén att de tog bort riktiga Airstrips. Sen kan man ju anta att de fullständigt ger fan i att det kryllar av Cheaters, som vanligt...

Det finns ju BF V?

Dock hade det varit mer önskvärt och framförallt funktionellt om de gick tillbaka till mer slow paced gameplay som det var i bf Vietnam och 2.

Permalänk
Medlem

Måste då försöka sluta lite tidigare imorrn! xD
Lite hypad är man men efter cyberpunk har jag slutat hypa för mkt! :/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Spelet klart Battlefield 4, allt maxat inställning i 4K, oj var värker!! Lika med spel nu förtiden
Roligt! Men singleplayer är kort.

Finns det en grattis Battelfield 3 nånstans man kan får tag på?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Är sjukt taggad. Spelade en del bf v men efter alla buggar och extremt snålt med uppdateringar tröttnade alla vi som spelade. Men jag och gänget har hoppet uppe för nya, men ingen pre-order för någon av oss.

Permalänk
Medlem

Hoppas på

Server browser med egna dedikerade servrar
Anticheat
Kunna switcha lag
kunna spotta traditionellt än bfv's urdumma squadspot som bara squadmedlemmar kan se
BFHQ meny som bf2/2142
bättre rankingsystem med äkta ranking symboler som bf2's var, än att bara visa upp tråkiga siffror.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Antagligen samma idioti igen. Spawna på plan i luften. Hatar hela idén att de tog bort riktiga Airstrips. Sen kan man ju anta att de fullständigt ger fan i att det kryllar av Cheaters, som vanligt...

Jo de där håller jag med om, vem fan tänkte att de va en bra idé att låta folk vänta på fordon utanför spelet.

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad faktiskt, hoppas på något riktigt bra!

Inte spelat sedan Battlefield 4 men hoppas på att detta kan ta tillbaka mig till dom gamla goda tiderna

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli grymt!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Kanske vore en kul ide om Sweclockers och Inet skulle köra nån stream där de tävlar mot varandra i detta spel? Skulle jag tycka vore kul i alla fall....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hoppas på

Server browser med egna dedikerade servrar
Anticheat
Kunna switcha lag
kunna spotta traditionellt än bfv's urdumma squadspot som bara squadmedlemmar kan se
BFHQ meny som bf2/2142
bättre rankingsystem med äkta ranking symboler som bf2's var, än att bara visa upp tråkiga siffror.

- ja, det är ju sånt som håller liv i de äldre titlarna. Trevligt när ett gäng polare eller andra grupper av folk kan ha en server ihop med regler de föredrar. Kontroll över att kunna banna folk också är ju ett plus.

- Finns ju redan och drösvis med folk åker ju dit hela tiden. Men jag håller med om att något bättre vore nog på sin plats. Inte för jag stöter på fuskare värst mycket. När det vart gratishelger i BF5 men annars inte mycket suspekt alls tbh. Har ca 600h spelade.

- yes plz.

- nej tack. Inte återimplementera en massa stödhjul vi äntligen blev av med i BF1 och BF5...

- Det kan jag sträcka mig till, men allvarligt talat gillar jag pingen man kan sätta ut eftersom den fungerar till allt, inte bara aktivt peka på en fiende.

- varför inte?

- ja, det vore nice. Siffran, när de till slut fick till det, är ju en väldigt tydlig indikation hur mycket någon spelat men ser ju lite trist ut helt klart.

Får se vad det blir! Jag ser fram emot det som fan iaf. BF5 hade problem men är för mig det bästa BF sedan BF2 alt BF2142 faktiskt. BF3 och BF4 var också bra, men för mycket stödhjul överallt och classic mode i BF4 kom ju runt EOL för spelet och fick ingen populäritet. Mycket mer frustrerande skit överlag i de spelen än BF5 tycker jag iaf.

Men bara de håller spotting och liknande stödhjul nere på en minimal nivå igen, fixar balansen mellan luft och mark, som BF5 lider av något extremt, samt inte ger sikten med överdriven zoom till typ alla vapen utan konsekvenser, som återigen BF5 lider av något enormt. Så har vi ett kungligt spel på G.

Eftersom allt tyder på att det är ett modernt tema igen så måste de ju lösa just zoomen iaf. Jag hoppas bara inte de går tillbaka till slumpmässig spridning och sånt trams BF3, BF4 och BF1 körde på. På med mer realistisk rekyl istället, känns som den korrekta vägen framåt efter BF5. Undersök hur siktesbilden påverkas av att skjuta på håll och implementera detta så funkar ACOG och LPVOs utmärkt på alla de vapen man kan tänkas sätta dem på liksom. I BF5 sabbades balansen av att inga vapen har någon rekyl att tala om. Så TTK på längre håll blev för kort när vapen som inte borde ha 3x fick tillgång till det...

Nåväl. Får se, hoppas de lärt sig något av BF5 iaf. Många saker de gjorde rätt där enligt mig som jag vill återse. Också en del de förhoppningsvis insett problematiken kring och åtgärdar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Man är ju hyffsat taggad. Men efter alla lunchsamtal man haft med anställda under min tid på DICE-kontoret på Södermalm så har jag inte så stora förhoppningar. Och särskilt inte efter BF1 och BF5.

5 var en stor förbättring över 1, men båda var ju bra mycket sämre än BF4.

Tråkigt att dom är så styrda av EA, som i sin tur är extremister när det kommer till att vara styrda av statistisk speltid/spelartelemetri, som är den största drivande faktorn för pengar/inkomst från spelen. Det var mycket bättre när dom fick inrikta sig på sin lite mer inbitna spelarbas, som uppskattar bra core mechanics och dylikt.

Jag tänker väldigt optimistiskt ändå och hoppas att det är BC3, alternativt en uppföljare mer i stil med BF3/4. Kanske får vi äntligen en doubleseater Jet fighter i multiplayer, som jag varit taggad på sen BF3's första trailer.. (: Förmodligen inte.

Själv pangar jag och flera vänner BF1 till och från fortfarande och det är hur trevligt som helt som lite casual shooter. Stämningen i det spelet är i princip perfekt. Snygga omgivningar, bra ljud osv. Det är tur att det finns att välja på, för titlarna tillfredsställer uppenbarligen olika personer

Visa signatur

Dator 1: 5800x | 4070 GTX | 2x16gb | 1xSamsung 980 Pro 2TB NVME
Dator 2: 9700k | 1080 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Pro NVME
Dator 3: 6700k | 1070 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Evo 830, 2x1TB, 1x750GB

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att dom utvecklar modifieringen av vapen, och inte bara kosmetiskt.

Hade varit roligt med ett system som liknar warzone(fast fungerande) där man kan ändra vapnens karaktär så det passar ens spelstil.

Permalänk
Medlem

Vad jag hoppas på

Ingen överdriven spotting. Det blir ju bara att man siktar strax under den röda ikonen istället för att faktiskt titta efter fienden. Spottingen skall enbart synas på minimap och kompass. Ett ordentligt ping-system hade fungerat så mycket bättre.

Ingen sweetspot snipers/OP Snipers: Finns inget tråkigare än när 75%+ av servern spelar Scout/Recon. Vilket är fallet just nu i både BF1 och BF5. Ingen kämpar för objectives och de få som gör det har skittråkigt när de blir pepprade med sniper-kulor hela tiden.

Medics bör var den enda klass som kan reviva.

Fler än en klass bör kunna ta kål på fordon

Ge oss tillbaka commanderrollen! BF2 spelade ju på ett helt annat sätt än de senare spelen pga av detta och är än idag det bästa BF, enligt mig.

Första och andra världskriget i BF1 och BF5 va nice. Men nu är det dags för något modernare igen. Inte framtiden bara, usch.

Attrition var en bra idé! Förstår inte varför dom tog bort det, blev bara sämre efteråt.

Ett fungerande anticheat tack.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Blir det en försättning på bf3 och bf4 så hoppas jag att det blir mer likt bf2.

Tyckte det var bra när helikoptrar var tvungna att åka till basen för att laga och fylla på ammo.
Diggar inte alls när man kan sitta uppe i luften och laga helikoptern så det hoppas jag man tar bort.

Hoppas även att tanks inte blir för op.

Spelade lite bf3 häromdagen och hade kul men gav upp pga tanks och helikoptrar.

Väldigt sugen på ett nytt Battlefield i modern tid så får hoppas på det helt enkelt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Det är klockan 17:00 står fel i rubriken.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

Commander app igen kanske?
https://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/commander-mod...

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Det är klockan 17:00 står fel i rubriken.

står 16.00 på Youtube 👍😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Det är klockan 17:00 står fel i rubriken.

Hur får man 16:00 cest till 17:00 svensk tid? 🤔

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SectionX2:

Det är klockan 17:00 står fel i rubriken.

Skrivet av Göteborgaren:

står 16.00 på Youtube 👍😉

Skrivet av 13ers3rk:

Hur får man 16:00 cest till 17:00 svensk tid? 🤔

Korrekt, det är klockan 16:00 som gäller.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

"Ni har väl mobiltelfoner?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Skriver under på ovan uttalande. BF2 var bäst av dom alla.

När man fortfarande kunde hosta egen server och bygga community kring tävlingar och så vidare. Men sen sket det sig.