Permalänk
Hedersmedlem

Hurra?

Grymt var det i varje fall.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Men att betala 10000kr för 8% bättre prestanda kan väl ingen tycka vara en bra deal?

Isf. skulle det vara om man lyckas sälja 3080:t för 18k.

Det har ju alltid varit mycket dyrare att ha topp produkterna. Sen är ju allt relativt men det är ju väldigt små pengar om man jämför med många andra hobbies folk håller på med ex häst/motorbåt osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men att betala 10000kr för 8% bättre prestanda kan väl ingen tycka vara en bra deal?

Isf. skulle det vara om man lyckas sälja 3080:t för 18k.

Sålde mitt 3080 suprim x för 17.5 tidigare idag, blir 1,5 i mellanskillnad för det 3080 ti tuf oc som jag beställt. Tycker det känns värt det.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Sålde mitt 3080 suprim x för 17.5 tidigare idag, blir 1,5 i mellanskillnad för det 3080 ti tuf oc som jag beställt. Tycker det känns värt det.

Som alla som sålde sin 20-seriekort och fortfarande inte fått sina 30-serie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Som alla som sålde sin 20-seriekort och fortfarande inte fått sina 30-serie?

Sitter med ett 6900xt under tiden 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Sålde mitt 3080 suprim x för 17.5 tidigare idag, blir 1,5 i mellanskillnad för det 3080 ti tuf oc som jag beställt. Tycker det känns värt det.

Vänta nu. Lyckades du få ut så mycket för ett begagnat 3080?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, jag såg korten ligga ute i typ 1 min. Man hade gott om tid på sig att beställa ett?

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
finns fortfarande i lager ifall någon letar

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Är det något fel på just den kort modelllen? Kylaren brinner upp i typiska miningriggen? Allt annat rök ju på 1 minut även för 20k.

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Jag förstår inte, jag såg korten ligga ute i typ 1 min. Man hade gott om tid på sig att beställa ett?

Korten för ockerpriser 20k, ja. Dom få som fanns att beställa till MSRP runt 13k sålde slut på 1 sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

Är det något fel på just den kort modelllen? Kylaren brinner upp i typiska miningriggen? Allt annat rök ju på 1 minut även för 20k.

nja det är bara ett märke som inte är lika populärt, troligen presterar dom nästan exakt lika bra för det är ju fortfarande samma grafikkort

eller så kanske netonnet har extra många av dom genom nåt avtal med KFA2 kanske?

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Inget fel på KFA2, mig veterligen har dom haft riktigt bra modeller tidigare. Men dom är inte så stora i norden.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Är det någon som lyckats få tag i ett kort genom någon udda strategi, typ att häcka utanför en fysisk butik eller någon obskyr internetbutik?

Permalänk
Medlem

Jag slår till för köp nu priset 26 495. Har just nu bara en laptop från 2015.

Eller är denna Inet Taurus dator för 25 000 kanske bättre att satsa på? Dock bara 3070 i den.. https://www.inet.se/produkt/1512031/taurus-gaming-elite-rtx-3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

Är det något fel på just den kort modelllen? Kylaren brinner upp i typiska miningriggen? Allt annat rök ju på 1 minut även för 20k.

Korten verkar inte vara sökbara på just Netonnet och dom listas inte heller under kategorin grafikkort.
Det enda sättet jag fått fram det där kortet i listan är genom att klicka på "3080 Ti - The ultimate play" bannern och klickat visa alla längst ner, eller via länk här på forumet.

Låter som en rimlig förklaring iaf.

Permalänk
Skrivet av jorggg:

Jag slår till för köp nu priset 26 495. Har just nu bara en laptop från 2015.

Eller är denna Inet Taurus dator för 25 000 kanske bättre att satsa på? Dock bara 3070 i den.. https://www.inet.se/produkt/1512031/taurus-gaming-elite-rtx-3...

Hallå, kolla inläggen ovanför, du kan få ett för 20k...

Edit: Ops nu vart den KFA också slut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorggg:

Jag slår till för köp nu priset 26 495. Har just nu bara en laptop från 2015.

Eller är denna Inet Taurus dator för 25 000 kanske bättre att satsa på? Dock bara 3070 i den.. https://www.inet.se/produkt/1512031/taurus-gaming-elite-rtx-3...

gör samhället en tjänst i att inte köpa från scalpers, det är det ända jag kan säga, och även ifall du skulle köpt ett på tradera så är där bättre pris på 3090-korten som är bättre överlag

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mithras:

Var samma för mig på Komplett, "meddela mig" ändrades aldrig

I det här fallet ingick alla de kort vi hade tillgängligt för "lössälj" i vår lottdragning:
www.komplett.se/kampanj/142074/rtx-lansering

Kort och gott öppnades aldrig korten för försäljning genom den ordinarie produktsidan utan samtliga personer som dragits har fått en offert med grafikkortet skickat till sig som de kan acceptera.

/Noa

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorggg:

Jag slår till för köp nu priset 26 495. Har just nu bara en laptop från 2015.

Eller är denna Inet Taurus dator för 25 000 kanske bättre att satsa på? Dock bara 3070 i den.. https://www.inet.se/produkt/1512031/taurus-gaming-elite-rtx-3...

Ett grafikkort för 13000 som säljs för 25000, eller en komplett dator med ett grafikkort som har ca 75% av prestandan för samma pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

Hallå, kolla inläggen ovanför, du kan få ett för 20k...

Jag var lite ironisk, kanske fick fram det dåligt. Kom fram till för några veckor sen att nu är det dags för en rejäl första speldator. Trodde aldrig läget var så här illa! Trodde korten i 3000 serien gick att få tag på för priserna som annonserades hösten 2020 även om man kanske behövde ha lite flyt när dom kommer in på lager.

Läste överallt om hur mycket prestanda man skulle få för en rimlig peng. MSRP osv.

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att hos KFA2 så står det inte att 3080ti LHR.

Permalänk
Medlem

Jag såg e LTT-video på youtube där Linus sa att 3080 Ti inte behöver ha tillägget LHR eftersom att alla 3080 Ti har LHR från början.
De andra korten behöver ha tillägget LHR så att man kan särskilja dem.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av jorggg:

Jag var lite ironisk, kanske fick fram det dåligt. Kom fram till för några veckor sen att nu är det dags för en rejäl första speldator. Trodde aldrig läget var så här illa! Trodde korten i 3000 serien gick att få tag på för priserna som annonserades hösten 2020 även om man kanske behövde ha lite flyt när dom kommer in på lager.

Läste överallt om hur mycket prestanda man skulle få för en rimlig peng. MSRP osv.

Skulle rekomenderra att kolla efter AMD kort i så fall, de verkar ligga på typ 50% mer än mrsp och dyka upp i lager då och då. Nvidia korten är ju ett totalt skämt som vi ser här, korten är helt omöjliga att få tag på om du inte kör någon slags avancerade bottar eller pungar ut med 2-3x msrp priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorggg:

Jag slår till för köp nu priset 26 495. Har just nu bara en laptop från 2015.

Eller är denna Inet Taurus dator för 25 000 kanske bättre att satsa på? Dock bara 3070 i den.. https://www.inet.se/produkt/1512031/taurus-gaming-elite-rtx-3...

Alltså så stor skillnad är det ju inte fps mässigt om det är det du är ute efter. Jag hade valt 3070 datorn. Då kan du köpa en bra skärm för pengarna du får över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag såg e LTT-video på youtube där Linus sa att 3080 Ti inte behöver ha tillägget LHR eftersom att alla 3080 Ti har LHR från början.
De andra korten behöver ha tillägget LHR så att man kan särskilja dem.

Vet vad LTT är, Linus tech tips, och jag vet vad LMG är, Linus media group. Men vad är LHR??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Vet vad LTT är, Linus tech tips, och jag vet vad LMG är, Linus media group. Men vad är LHR??

Limit Hash Rate. Det vill säga begränsad miningprestanda om man minear Ethereum.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Vet vad LTT är, Linus tech tips, och jag vet vad LMG är, Linus media group. Men vad är LHR??

"Lite Hash Rate" för mining av etherium.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Nu har många skrivit det redan, framförallt vid 15-tiden när korten släpptes - men jag måste också få lov att få en chans att skriva av mig.

Hade skrivit upp mig på Komplett för ett kort. Tycker det var rättvist av dem att lotta ut vilka som skulle få köpa korten. Så + till er för det.
Satt också på Proshop, eftersom detta var dem ända som hade kort inne och till ett vettigt introduktionspris på 13,000 (om man nu kan kalla det vettigt...?)
Som ni redan skrivit. 15:00:01 var korten slut.
Några av er fick upp en köpknapp som jag förstod det som. Någon skriv att det är "köp-bottar" man inte kan tävla mot på ett rättvist sätt - och det är kanske också sant, vad vet jag? Kanske hade någon på Proshop redan köpt alla korten för att sälja på Blocket/danska/tyska motsvarigheten, eller så var där helt enkelt jättejättejättemånga som ville ha korten samtidigt.

En sak som är säker. Introduktionspriset på 13,000kr är borta och kring 19,000 är nya normen - och det kommer jag aldrig ge, om jag så skall spela Battlefield 5 på 20fps så får det väl bli så.

Slutligen:
Vi ses igen vid 4080-lanseringen nästa år. Lycka till på er alla då istället!

Permalänk
Medlem

Var säljs/såldes founders edition? Såg inget på nvidias sida.