Fick gratis spelkupong till Intel Game Bundle - kan jag ge den till min son?

Permalänk
Medlem

Fick gratis spelkupong till Intel Game Bundle - kan jag ge den till min son?

Hej, jag byggde om min frus dator och till processorn (i5-11500) ingick en spelkupong. Jag är väl till åren och inte så intresserad av att spela men min son (utflyttad sen länge) gillar att testa olika spel. Kan jag plocka ut spellicensen och ge den till honom?

Permalänk

kan nog gå, kan vara låst så att den visserligen kollar hårdvaran när du aktiverar koden men är ju bara att skapa ett konto åt honom på sidan där du ska aktivera från datorn med processorn i fråga och sen ge grabben användarnamnet och lösenordet till kontot isf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inet
Skrivet av serafim:

Hej, jag byggde om min frus dator och till processorn (i5-11500) ingick en spelkupong. Jag är väl till åren och inte så intresserad av att spela men min son (utflyttad sen länge) gillar att testa olika spel. Kan jag plocka ut spellicensen och ge den till honom?

Hej serafim!

När du registrerar koden på Intels hemsida burkar du få själva spel-koden som du sedan kan registrera på valfritt konto för plattformen spelet är till för. Alternativt har det även funnits spel som man direkt på Intels hemsida får välja och sedan logga in med det kontot man vill binda den till.

Kort sagt så ska du kunna välja vilket konto koden aktiveras på oavsett.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej serafim!

När du registrerar koden på Intels hemsida burkar du få själva spel-koden som du sedan kan registrera på valfritt konto för plattformen spelet är till för. Alternativt har det även funnits spel som man direkt på Intels hemsida får välja och sedan logga in med det kontot man vill binda den till.

Kort sagt så ska du kunna välja vilket konto koden aktiveras på oavsett.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Så, när jag aktiverar erbjudandet får jag en kod att använda på Intels hemsida?

Permalänk
Inet
Skrivet av serafim:

Så, när jag aktiverar erbjudandet får jag en kod att använda på Intels hemsida?

Hej igen,
Du aktiverar koden du fick från oss på Intels hemsidan. Efter det kommer du att få spel-koder, dessa aktiverar du på plattformen som Intel hänvisar dig till, oftast är det Steam.
Så först aktiverar du din kod på Intels hemsida, efter det får du andra koder som du kan ge till vem som helst

Med vänliga hälsningar

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram