Uppnå 4K 10/12bits färgdjup i 60Hz - vilket kort?

Permalänk
Medlem

Uppnå 4K 10/12bits färgdjup i 60Hz - vilket kort?

Hej,
Jag vill kunna spela upp filmer med 10bits färgdjup på min TV (LG 4k OLED) från en Windows 10 dator. Det sitter ett Geforce 1030 i den (med HDMI 2.1 kabel direkt till TV:n) nu som bara klarar detta i 30Hz. Men en film vill man ju se i 60Hz för 30 blir flimrigt på alla sätt och vis.

Vad behöver man för kort för detta? Ett ur nya 3000-serien eller klarar äldre versioner av det?

(Jag vet att 10-12 bitar kanske inte ger så mycket synbart bättre bild, men nu förekommer det och ser inte bra ut när TV:n går i 8 bitar.)

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Du behöver ett grafikkort med HDMI 2.1, vilket stöds av Nvidia 3000 och AMD Radeon 6000.

Ett annat alternativ som jag kör på om du framförallt spelar lokala filer är att dela ditt bibliotek via DLNA, och sen spela upp filmerna från TV:n istället. LG OLEDs mediaspelare kan spela nästan vad som helst, inklusive HDR.

Självklart kan man också sätta upp en Plexserver och köra Plex-appen på din TV, men jag har personligen inte tyckt att det behövts.

Permalänk
Medlem

'Film' är oftast i 24Hz. Video på youtube osv kan vara i 60Hz.
Om din tv och grafikkort har stöd för att ställa om till 4k@24hz, så kan det hjälpa att minimera flimmer i filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rb64:

Men en film vill man ju se i 60Hz för 30 blir flimrigt på alla sätt och vis.

Otroligt nyfiken här... Vad menar du med att det blir flimrigt? Kör du BFI på OLED:en eller vad är det frågan om? Annars ska ju inget flimra.

Dessutom om filmen körs i 24/1,001 (23,976~) bilder per sekund så blir det hackigt och kasst i 30/60 Hz om inte man har någon bearbetning i vägen.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att använda 4:2:2 eller 4:2:0 subsampling, vilket fungerar i 60 Hz med HDMI 2.0. Det är inte så roligt för t.ex. vanlig skrivbordanvändning eller spel, men bör fungera för video eftersom video nästan alltid använder 4:2:0-subsampling ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rb64:

Hej,
Jag vill kunna spela upp filmer med 10bits färgdjup på min TV (LG 4k OLED) från en Windows 10 dator. Det sitter ett Geforce 1030 i den (med HDMI 2.1 kabel direkt till TV:n) nu som bara klarar detta i 30Hz. Men en film vill man ju se i 60Hz för 30 blir flimrigt på alla sätt och vis.

Vad behöver man för kort för detta? Ett ur nya 3000-serien eller klarar äldre versioner av det?

(Jag vet att 10-12 bitar kanske inte ger så mycket synbart bättre bild, men nu förekommer det och ser inte bra ut när TV:n går i 8 bitar.)

Jag har kunna tittat på 4K HDR 10-bitars filmer med endast ett GTX1050 Ti och Intel G5400 med HDMI 2.1-kabel (dock laggar 4K@60fps YT-klipp ibland trots att jag kör med hårdvaruacceleration - så kanske processor som flaskar där).

Jag vet inte vilka "filmer" du avser skall visas i 4K@60Hz dock? Antar att du då menar 4K@60fps 10-bitars videoklipp?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Du behöver ett grafikkort med HDMI 2.1, vilket stöds av Nvidia 3000 och AMD Radeon 6000.

Ett annat alternativ som jag kör på om du framförallt spelar lokala filer är att dela ditt bibliotek via DLNA, och sen spela upp filmerna från TV:n istället. LG OLEDs mediaspelare kan spela nästan vad som helst, inklusive HDR.

Självklart kan man också sätta upp en Plexserver och köra Plex-appen på din TV, men jag har personligen inte tyckt att det behövts.

Ja spela upp från TV:ns spelare kanske jag ska testa igen, tyckte dock sist att det var svårare där att kontrollera filmens uppspelning (hoppa fram/tillbaka) och undertexter och så.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Otroligt nyfiken här... Vad menar du med att det blir flimrigt? Kör du BFI på OLED:en eller vad är det frågan om? Annars ska ju inget flimra.

Dessutom om filmen körs i 24/1,001 (23,976~) bilder per sekund så blir det hackigt och kasst i 30/60 Hz om inte man har någon bearbetning i vägen.

Nja TV:n var nog inte boven i flimmer-dramat utan att köra Windows i 30Hz på TV:n var det. Musens animering flyter inte och så. Jag vet att filmer i sig inte behöver visas i 60Hz för att se bra ut. Men vill ha datorn gående i 4K@60Hz, och färgdjupet på 10/12 bitar. Jag vill inte konfigurera om Windows från 8bit/60Hz till 12bit/30Hz varje gång film ska ses på.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag har kunna tittat på 4K HDR 10-bitars filmer med endast ett GTX1050 Ti och Intel G5400 med HDMI 2.1-kabel (dock laggar 4K@60fps YT-klipp ibland trots att jag kör med hårdvaruacceleration - så kanske processor som flaskar där).

Jag vet inte vilka "filmer" du avser skall visas i 4K@60Hz dock? Antar att du då menar 4K@60fps 10-bitars videoklipp?

Men har du Windows/Nvidia kontrollpanel ställt på 10bit då, annars spelas väl den ändå upp i 8 bitar, vilket för mig i bland sett mörkt ut. Jag har filmer jag lånat av "vänner på nätet" som är i det formatet. Det är konstigt nog ofta de lånas ut just 10bit HDR numera.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av rb64:

Jag vet att filmer i sig inte behöver visas i 60Hz för att se bra ut.

Du bör notera att du inte bara inte behöver köra 60 Hz – du bör inte göra det, för om filmen är i 23,976 fps kommer den inte flyta som den ska då. (Möjligt att adaptiv synk kan fixa biffen, men jag vet faktiskt inte om det funkar i praktiken.) På min LG B9 måste "Real Cinema" vara aktiverat för att TV:n ska återge 23,976 fps från min Blu‑ray-spelare korrekt, och självklart måste Blu‑ray-spelaren skicka en 23,976 Hz-signal.

Citat:

Men vill ha datorn gående i 4K@60Hz, och färgdjupet på 10/12 bitar. Jag vill inte konfigurera om Windows från 8bit/60Hz till 12bit/30Hz varje gång film ska ses på.

Ja, det kan man ju förstå. Har ingen lösning på rak arm tyvärr, men det kan vara så att du behöver ställa om från 60 till 23,976 Hz varje gång du ska titta på film, om inte adaptiv synk kan lösa det problemet mer dynamiskt och automatiskt.

EDIT: Vissa HTPC-inriktade OS/mjukvaror kan ställa om uppdateringsfrekvens automatiskt baserat på innehållet som spelas upp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

HDMI 2.1 "Ultra high speed" är svindyra märkte jag när jag ville ha 120hz på min tv.
10meter HDMI från datorn 3070 till tv kostade 1100kr, helt sinnessjukt.

Men att spela i 4k@120hz med Gsync är smått amazing även om svindyrt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Vad använder du för mediaspelare? Om du prompt ska använda en pc så kör mpc +mad vr och aktivera automatisk frame rate switching vid fullskärm så har du nog löst dina problem

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

HDMI 2.1 "Ultra high speed" är svindyra märkte jag när jag ville ha 120hz på min tv.
10meter HDMI från datorn 3070 till tv kostade 1100kr, helt sinnessjukt.

Men att spela i 4k@120hz med Gsync är smått amazing även om svindyrt

Jag fick hem 20m idag från Amazon som fungerar med 4K 10-bit 120Hz. Kostade 690kr inkl. frakt.
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B089GYTK8Y

För tråden: Om du är okej att använda Kodi så fixar det biffen. Ändrar Hz på skärmen till det material du spelar upp.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag rekommendera att inte använda Windows för att spela upp HDR-filmer till TVn. Implementationen av att fixa HDR eller olika bildhastigheter dynamiskt är sisådär. Jag använder själv en Vero 4K för detta. Den klarar att att dynamiskt byta både upplösnig, färgdjup och uppspelningshastighet utan problem. Filmer i 4K@60fps HDR är inga problem t.ex.
Det var längesen jag använde Windows dock så kan kanske ha ändrats men tror inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag fick hem 20m idag från Amazon som fungerar med 4K 10-bit 120Hz. Kostade 690kr inkl. frakt.
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B089GYTK8Y

För tråden: Om du är okej att använda Kodi så fixar det biffen. Ändrar Hz på skärmen till det material du spelar upp.

"4K UHD (3840 p) vid 60 Hz eller lägre"
Står det i beskrivningen, lyckas du köra 120hz ?

femhundra i sjön för mig isf

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

"4K UHD (3840 p) vid 60 Hz eller lägre"
Står det i beskrivningen, lyckas du köra 120hz ?

femhundra i sjön för mig isf

Ja, 4K 120Hz med HDR och VRR fungerar för mig.

Edit: Kabeln påstår sig klara 8K 60Hz, och gör den det så bör den klara 4K 120Hz, men det kanske är en sån där grej som man aldrig riktigt vet... Hur som, 20m bekräftat 4K 120Hz HDR och VRR av mig här hemma.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar!
Jag förstod jag skulle öppna Pandoras box med frågan ... att spela upp video på en skärm har inte blivit lättare, inte ljudet heller.

Började med XBMC för evigheter sedan innan den blev KODI, det var enklare förr (1080p och Dolby5.1/DTS det var allt) Nu blir alternativa lösningar väldigt många och det går att kompromissa överallt i kedjan eller inte. Men KODI är huvudvalet om jag kan få till det.

Jag hör till gamla sorten som gärna har en HTPC vid TV:n så den kan supporta "familjesurf" i favoritwebbläsaren med en mus i höger hand på TV-bordet när jag ligger i soffan bredvid. Så filmtittande har naturligt gjorts genom Windows-datorn som fått köra KODI eller VLC. Har därför inte behövt titta efter s.k. mediaspelare i form av hårdvara, har heller aldrig streamat till TV:n eftersom den är skärmen till datorn. Men nu hör man ju hur Apple-TV och annat ska vara bäst på detta. Hmm.

Nu med 4K, HDR, mer än 8 bitars färgdjup, femtielva format för HD-ljud, eArc och allt vad det heter så känns det som att det blivit svårare att få till något som verkligen fungerar.

Jag får kolla KODI och testa om detta lirar där utan att Win10 begränsar något. Vet inte om mediaspelaren i min LG E8 är bra nog den har ju några år på nacken den med.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av rb64:

Tack för alla bra svar!
Jag förstod jag skulle öppna Pandoras box med frågan ... att spela upp video på en skärm har inte blivit lättare, inte ljudet heller.

Började med XBMC för evigheter sedan innan den blev KODI, det var enklare förr (1080p och Dolby5.1/DTS det var allt) Nu blir alternativa lösningar väldigt många och det går att kompromissa överallt i kedjan eller inte. Men KODI är huvudvalet om jag kan få till det.

Jag hör till gamla sorten som gärna har en HTPC vid TV:n så den kan supporta "familjesurf" i favoritwebbläsaren med en mus i höger hand på TV-bordet när jag ligger i soffan bredvid. Så filmtittande har naturligt gjorts genom Windows-datorn som fått köra KODI eller VLC. Har därför inte behövt titta efter s.k. mediaspelare i form av hårdvara, har heller aldrig streamat till TV:n eftersom den är skärmen till datorn. Men nu hör man ju hur Apple-TV och annat ska vara bäst på detta. Hmm.

Nu med 4K, HDR, mer än 8 bitars färgdjup, femtielva format för HD-ljud, eArc och allt vad det heter så känns det som att det blivit svårare att få till något som verkligen fungerar.

Jag får kolla KODI och testa om detta lirar där utan att Win10 begränsar något. Vet inte om mediaspelaren i min LG E8 är bra nog den har ju några år på nacken den med.

Kanske dags för en nVidia Shield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rb64:

Tack för alla bra svar!
Jag förstod jag skulle öppna Pandoras box med frågan ... att spela upp video på en skärm har inte blivit lättare, inte ljudet heller.

Började med XBMC för evigheter sedan innan den blev KODI, det var enklare förr (1080p och Dolby5.1/DTS det var allt) Nu blir alternativa lösningar väldigt många och det går att kompromissa överallt i kedjan eller inte. Men KODI är huvudvalet om jag kan få till det.

Jag hör till gamla sorten som gärna har en HTPC vid TV:n så den kan supporta "familjesurf" i favoritwebbläsaren med en mus i höger hand på TV-bordet när jag ligger i soffan bredvid. Så filmtittande har naturligt gjorts genom Windows-datorn som fått köra KODI eller VLC. Har därför inte behövt titta efter s.k. mediaspelare i form av hårdvara, har heller aldrig streamat till TV:n eftersom den är skärmen till datorn. Men nu hör man ju hur Apple-TV och annat ska vara bäst på detta. Hmm.

Nu med 4K, HDR, mer än 8 bitars färgdjup, femtielva format för HD-ljud, eArc och allt vad det heter så känns det som att det blivit svårare att få till något som verkligen fungerar.

Jag får kolla KODI och testa om detta lirar där utan att Win10 begränsar något. Vet inte om mediaspelaren i min LG E8 är bra nog den har ju några år på nacken den med.

Jag var också ihärdig och trodde en htcp var det bästa. Sen kom hdr och även om det funkade bra även det med mad vr och lite trix så var det ju jobbigt.

Köpte en nvidia shield 2017 och för ett halvår sen en nvidia shield pro för dolby vision. Enkelt och bra

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag var också ihärdig och trodde en htcp var det bästa. Sen kom hdr och även om det funkade bra även det med mad vr och lite trix så var det ju jobbigt.

Köpte en nvidia shield 2017 och för ett halvår sen en nvidia shield pro för dolby vision. Enkelt och bra

Vero 4k+ (KODI spelare) köpte jag och spelar 4k filmer med alla ljudformat utan problem..
Största filmen jag har testat är 78GB och det flyter galant, enda problemet är att när man kör HDR så är texten EXTREMT vit och blir som en ficklampa, verkar dok vara samma fel för alla med kodi.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Vad har ni för filmer i 60fps? Sitter ni och kollar på Gemini Man om och om igen, eller finns det fler filmer i 60fps?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Vad har ni för filmer i 60fps? Sitter ni och kollar på Gemini Man om och om igen, eller finns det fler filmer i 60fps?

Billy Lynn's Long Halftime Walk är också i 60fps om jag inte misstar mig

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag var också ihärdig och trodde en htcp var det bästa. Sen kom hdr och även om det funkade bra även det med mad vr och lite trix så var det ju jobbigt.

Köpte en nvidia shield 2017 och för ett halvår sen en nvidia shield pro för dolby vision. Enkelt och bra

Jag gjorde likadant. Riktigt skönt att överge HTPC för en Nvidia Shield Pro. Blir nog en till för andra TV:n inom kort.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Vero 4k+ (KODI spelare) köpte jag och spelar 4k filmer med alla ljudformat utan problem..
Största filmen jag har testat är 78GB och det flyter galant, enda problemet är att när man kör HDR så är texten EXTREMT vit och blir som en ficklampa, verkar dok vara samma fel för alla med kodi.

Går att byta färg på texten i KODI till "mörkgrå" det blir lite bättre med HDR, inte perfekt på långa vägar, men bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Vad har ni för filmer i 60fps? Sitter ni och kollar på Gemini Man om och om igen, eller finns det fler filmer i 60fps?

A
Jag har Avatar 3D 60 fps.
Helt magiskt fin att se. Funkar såklart att se utan att se den i 3D med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

A
Jag har Avatar 3D 60 fps.
Helt magiskt fin att se. Funkar såklart att se utan att se den i 3D med.

Är det en Blu-Ray-release? Streaming? Hittar ingenting om Avatar i 60 fps. Jag blev litet intresserad av HFR efter en annan tråd här på SweClockers, men det finns ju typ inget material i 60 fps om man bortser från YouTube-klipp.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Japp, Blu-Ray.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bouxer:

Går att byta färg på texten i KODI till "mörkgrå" det blir lite bättre med HDR, inte perfekt på långa vägar, men bättre.

Ingen skillnad för mig, på HDR material så verkar inte kodi inställningarna fungera.

Dold text
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället