Här är finalisterna i SweClockers stora mobilfototävling

Permalänk
Medlem

Lägger upp tre till...

Permalänk
Medlem

Droppar några till.

Ung tidningsförsäljare, Westminister Bridge, London

Ursholmen, Bohuslän

Hardangervidda, Norge

Permalänk
Medlem

På genomresa i Norge. Bilderna är tagna med en Oneplus 7 Pro, eventuellt Oneplus 5 tom. Antagligen bästa bilderna jag lyckats ta.

No filter!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Brukar mest ta bilder på natur eller hojen

Permalänk
Medlem

Det här blir ju lätt

Ingen mining-maskin för övrigt, utan simulatorspeldator som driver 8st FHD skärmar.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Mina fem stycken bidrag:

Permalänk
Medlem

Mina bidrag.

Fotat från köksfönstret i stugan en sommarmorgon, ni kanske känner igen bergskejdan?.

På väg till en av mina och antagligen hundens absolut största intressen en tidig höstmorgon.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Temat är fantasifullt nog Sommar.
Namn på bilderna:

Lillasysters student

Rusk i farten

Förväntansfull midsommar

Bortglömd i Bergshamra

Taxi 020cm

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Denna är jag nöjd med!

Historia bakom är mitt första möte med min dejt från Kina, vi åkte till Malaysia som "dejt" Så mötte jag dessa två i bergen.

Permalänk

Kul tävling! Bifogar några av mina personliga favoriter från vintern som varit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimestam:

Tävlingen är utformad för att vaska fram duktiga hobbyfotografer från forumet, oavsett vilken utrustning som används. Sedan gäller det att använda Galaxy S21 Ultra för att knäppa bilderna i finalen.

Så det är bara de som äger en Galaxy S21 Ultra som får komma till final menar du?
Så om man inte äger en sådan är det onödigt att delta i tävlingen asså?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon309108:

Så det är bara de som äger en Galaxy S21 Ultra som får komma till final menar du?
Så om man inte äger en sådan är det onödigt att delta i tävlingen asså?

De som väljs ut till finalen får låna varsin Galaxy S21 Ultra av Samsung.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Stilleben, arrangerat och action.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Diverse telefonbilder som blev rätt schyssta. Olika telefoner också för skoj skull.

Samsung Galaxy Ace. Ingen aning vart någonstans. -13

Dold text

Nexus 5. Berlin, Tyskland. -17

Dold text

Lenovo P2. Kou Tao, Thailand. -18

Dold text

Asus Zenfone Max Pro M2. Hemma. -20

Dold text

Motorola Moto G 5G. Gamla hemma. -21

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag, jag gillar att fotografera natur och familjemedlemmar.

Bild ett:

Bild 2:

Bild 3:

Bild 4:

Bild 5:

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, tagen med en Samsung s7

Permalänk
Medlem

påsk

Tagen med Samsung S9

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag, det enda jag gör i redigeringsväg är det som finns tillgängligt i Lightroom
(dvs endast färgkorrigering, beskäring, vinjett osv)

Självporträtt i Sälen

Hem ljuva hem

Draken

Stay a while and listen

Forever remembered

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk

Målet med denna bilden är att det ska väcka känslan av avsky och förskräckelse.

Detta är varje IT-teknikers mardröm. När man som ny på jobbet ska ta över efter någon med grav sladdtourette som "skött" kabeldragningen i ett serverrum.
Skicka hjälp.

Permalänk
Medlem

Avstånd:

Perspektiv:

Reflektioner:

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

WOAH.

Som tidigare grafiker kan jag bare säga ni är ASGRYMMA på att fotografera. Jag är helt förvånat över just hur högt nivån är i denna tråd redan. Var jag domare ville det vara svårt för mig att plocka ut den bästa bilden för det finns så många fantastiska bilden här i tråden redan.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av JoOngle:

WOAH.

Som tidigare grafiker kan jag bare säga ni är ASGRYMMA på att fotografera. Jag är helt förvånat över just hur högt nivån är i denna tråd redan. Var jag domare ville det vara svårt för mig att plocka ut den bästa bilden för det finns så många fantastiska bilden här i tråden redan.

Jag kan enbart hålla med, väldigt många riktigt fina bidrag hittills. Jag är också glad att jag slipper vara den som ska välja, och i stället kan njuta fullt ut.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Inte för man har så stor chans men

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Kör väl in ett gäng foton och hoppas på det bästa

foto

Visa signatur

if it sound good, it´s good

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkmeister-F:

Detta är varje IT-teknikers mardröm. När man som ny på jobbet ska ta över efter någon med grav sladdtourette som "skött" kabeldragningen i ett serverrum.
Skicka hjälp.
https://i.imgur.com/a6PFzI5.jpeg

Du fotade åtminstone inte någon tråkig naturbild som 99% gör.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Lägger upp lite blandat och håller tummarna.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk

Mina bidrag!

Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag!

Permalänk
Medlem

Oj så många fina bilder, kul att se! Älskar att fota och fotar nästan varje dag, växlar mellan mobil och systemkamera! Hade svårt att välja enbart 5 bilder, men håller mig till reglerna och väljer ut de jag tycker om lite extra

Snygg fulparkering i Köpenhamn

Stilla morgon i Karlskrona

Luften är fri?

Mot ljusare tider

Bilderna tagna med Samsung S10e och Viltrox 85 mm på en Sony NEX-F3 som jag införskaffade mig för en massa år sedan.

Kunde inte bestämma mig för den femte och sista bilden... Ska klura på det och laddar upp en till om jag hinner bestämma mig.