PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

De sa samma sak på chattsupporten dock, tror du att det är en konspiration om att alla webhallens medarbetare köper upp PS5or innan öppning eller?

Det som förmodligen hände var att nån som bokade längesen inte hämtade upp produkten. I och med att man inte kunnat boka ps5 för upphämtning sedan 2020 så är det nog därför den blev grön, 1 på miljonen chans typ.
Förmodligen visste du om att den var grön innan medarbetaren.

Nej webhallen tillåter inte anställa beställa varor på kampanj t.ex så bra rutiner har de för sånt, men butiker skickar knappt webborders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det som förmodligen hände var att nån som bokade längesen inte hämtade upp produkten. I och med att man inte kunnat boka ps5 för upphämtning sedan 2020 så är det nog därför den blev grön, 1 på miljonen chans typ.
Förmodligen visste du om att den var grön innan medarbetaren.

Nej webhallen tillåter inte anställa beställa varor på kampanj t.ex så bra rutiner har de för sånt, men butiker skickar knappt webborders

I Stockholm var det 5-6 butiker som hade flera PS5 (5+, någon hade 10) i lager, alla försvann från sidan runt 7 på morgonen (exakt samtidigt också), trots att butikerna inte öppnade innan 9-10. Tror inte att det var för de som jobbade där "tog" dom, det är mer troligt att systemet inte uppdaterade snabbt nog, med tanke på att de försvann samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

I Stockholm var det 5-6 butiker som hade flera PS5 (5+, någon hade 10) i lager, alla försvann från sidan runt 7 på morgonen (exakt samtidigt också), trots att butikerna inte öppnade innan 9-10. Tror inte att det var för de som jobbade där "tog" dom, det är mer troligt att systemet inte uppdaterade snabbt nog, med tanke på att de försvann samtidigt.

Det du beskriver är nåt helt annat mot att du går dit när den är grön och helt plötsligt ska den skickas iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det du beskriver är nåt helt annat mot att du går dit när den är grön och helt plötsligt ska den skickas iväg.

Vad jag menar är att det är mer troligt att någon avbokat i den butiken och att hemsidan inte uppdaterat innan den flyttats till någon annan i förbokningskön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Vad jag menar är att det är mer troligt att någon avbokat i den butiken och att hemsidan inte uppdaterat innan den flyttats till någon annan i förbokningskön.

Lagersaldon uppdateras på sekunden, deras system är riktigt rappt på den fronten.
Men bra att du har godtro i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwerty132:

Ni som köpte era PS5 i tisdags på Mediamarkt l, behövde man vara med i bokningskön för att kunna köpa den?

Nej.
Räcker med att vara medlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Lagersaldon uppdateras på sekunden

Hade det varit sant så hade ju inte flera Stockholms butiker haft saldo i flera timmar under natten som försvann tidigt på morgonen, som jag sa tidigare.

Permalänk
Medlem

Var det endast kampanjen med extra handkontroll man kunde köpa vid släppet dom hade i veckan, eller var det även enbart digital och diskversion man kunde handla?, nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Var det endast kampanjen med extra handkontroll man kunde köpa vid släppet dom hade i veckan, eller var det även enbart digital och diskversion man kunde handla?, nån som vet?

Det var endast kampanjen med extra handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Var det endast kampanjen med extra handkontroll man kunde köpa vid släppet dom hade i veckan, eller var det även enbart digital och diskversion man kunde handla?, nån som vet?

Det var bara den med extra handkontroll. Det går fortfarande att klicka på köpknappen på den, men man kan inte beställa då den inte finns i lager. De andra står bara "fullbokad" på och går inte ens att försöka köpa, var likadant i tisdags.

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

Var det endast kampanjen med extra handkontroll man kunde köpa vid släppet dom hade i veckan, eller var det även enbart digital och diskversion man kunde handla?, nån som vet?

Standard edition med extra handkontroll. Var för klubbmedlemmar.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, då vet jag.

Japp, har försökt trycka igenom beställning men går då inte då den inte finns i webblager, i tisdags då dessa släpptes, stod det då att det fanns i webblagret? Undrar bara så jag vet hur det skall se ut när man kan handla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Tack för alla svar, då vet jag.

Japp, har försökt trycka igenom beställning men går då inte då den inte finns i webblager, i tisdags då dessa släpptes, stod det då att det fanns i webblagret? Undrar bara så jag vet hur det skall se ut när man kan handla.

Ja, det gjorde det.

Permalänk

Såg nu att denna sida släppte PS5 tycker dock att det är väldigt högt pris..

https://www.neonet24.se/product/playstation-5/?utm_source=Pri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PotatoGhost:

Såg nu att denna sida släppte PS5 tycker dock att det är väldigt högt pris..

https://www.neonet24.se/product/playstation-5/?utm_source=Pri...

Ohederlig butik. Bojkottas!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Ohederlig butik. Bojkottas!

Vidriga butiker som kör mer än msrp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedaE:

Vidriga butiker som kör mer än msrp.

Går inte ens att betala med faktura, är helt säker på att de ljuger om sin lagersaldo och att man kommer behöva ringa som fan för att avbryta sin order och få pengarna tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Halio:

Går inte ens att betala med faktura, är helt säker på att de ljuger om sin lagersaldo och att man kommer behöva ringa som fan för att avbryta sin order och få pengarna tillbaka.

Med tanke på att företaget innan har hetat: Hyrbil-Online enligt företagsfakta så hade jag dragit öronen åt mig.
Ägs av en Ahman som bor i Malmö, medan onlinebutiken ligger i löddeköpinge. Nä, det luktar fisk

Permalänk
Skrivet av Halio:

Går inte ens att betala med faktura, är helt säker på att de ljuger om sin lagersaldo och att man kommer behöva ringa som fan för att avbryta sin order och få pengarna tillbaka.

Är nog exakt som sidan iphonehome.se
Var inne och kikade där när det begav sig. Beställde dock inget då det inte verkade helt seriöst. Såg sen att alla som beställt Ps5a därifrån blivit lurade på pengarna.

Permalänk
Medlem

Står ”14st påväg” på webhallen men står ändå ”fullbokad” är det 14st reserverade eller kommer man kunna lägga en order?

Permalänk
Medlem

Fick hem disc ed med extra handkontroll från MM idag, allt funkar felfritt. Tack till den som tipsade!

Visa signatur

It is known, however, that the brightest and best philosophers, priests, and warriors came together on a single world long ago to discuss their discoveries involving the enigmatic, mystical Force, and that the concentration of these efforts eventually led to the development of the Jedi Order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Står ”14st påväg” på webhallen men står ändå ”fullbokad” är det 14st reserverade eller kommer man kunna lägga en order?

Det är till för folk som har bokat i förväg troligtvis. De har nog inte betat av sin kö ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det är till för folk som har bokat i förväg troligtvis. De har nog inte betat av sin kö ännu.

Typiskt... Oerhört svårt att få tag på en konsol om man inte sitter och uppdaterar hela tiden, tråkigt att så många köper bara för att sedan kränga vidare för högre pris.

Något tips för en som inte har tid att sitta och uppdatera hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Typiskt... Oerhört svårt att få tag på en konsol om man inte sitter och uppdaterar hela tiden, tråkigt att så många köper bara för att sedan kränga vidare för högre pris.

Något tips för en som inte har tid att sitta och uppdatera hela tiden?

De senaste gångerna de gick att köpa från MediaMarkt och CDON så fanns de PS5or på lager i flera timmar, så kommer det flera såna chanser räcker det nog med att du kikar in på denna tråd någon gång om dagen.

Permalänk

Blev bamboozled av Mediamarkt idag, uppdaterade min kundvagn och plötsligt fanns den i lager. Valde faktura och gick till betala, då försvann all data..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Halio:

De senaste gångerna de gick att köpa från MediaMarkt och CDON så fanns de PS5or på lager i flera timmar, så kommer det flera såna chanser räcker det nog med att du kikar in på denna tråd någon gång om dagen.

Jag blev nyligen intresserad av att köpa en PS5, så har inte följt denna tråden. Ungefär hur ofta händer det att vi som inte förbokat får "chansen" att beställa?

Som du säger så får jag börja hålla koll på den här tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag blev nyligen intresserad av att köpa en PS5, så har inte följt denna tråden. Ungefär hur ofta händer det att vi som inte förbokat får "chansen" att beställa?

Som du säger så får jag börja hålla koll på den här tråden!

Har inte försökt leta PS5 jätte länge, men ser ut som att det har varit runt 2 gånger i månaden som det dykt upp något, antingen om det funnits i lager eller om någon butik har lottat ut en kod för att få köpa PS5.

Permalänk
Skrivet av NovaTotalo:

Blev bamboozled av Mediamarkt idag, uppdaterade min kundvagn och plötsligt fanns den i lager. Valde faktura och gick till betala, då försvann all data..

De har tagit bort produkten nu. Så det måste blivit nåt fel då när de raderade den antar jag.

Permalänk
Skrivet av Bryggare_Bob:

De har tagit bort produkten nu. Så det måste blivit nåt fel då när de raderade den antar jag.

Ja jo, insåg det också. Men den minuten jag trodde jag hade en PS5 påväg hem..

Permalänk
Skrivet av NovaTotalo:

Ja jo, insåg det också. Men den minuten jag trodde jag hade en PS5 påväg hem..

Haha! Surt, jag hade blivit grinig. Jag är fortfarande tjurig över att jag misslyckades fatalt i tisdags. Hade iof inte så mycket tid över då till att sitta och trycka som en dåre. 😂