Permalänk
Medlem

Högt sprak Sonos Beam

Hej,

Jag har en Sonos Beam som ibland ger ifrån sig höga konstiga sprak/ljud precis när ljud ska spelas upp.

En hög ton/sprak precis när ljudet börjar spelas upp. Enklast att få fram ljudet är t.ex. när man bläddrar i Netflix och ljudet från förhandvisningen drar igång. Då kommer ett högt ljud/klick/sprak och ljudet från det som visas på skärmen spelas upp som vanligt.

Har svårt att beskriva ljudet i text, men nån som känner igen nåt liknande?

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Antar du kör ARC/eARC passthrough genom din TV? Låter som att förstärkarkretsen i TV:n går i någon slags standby, och när den sedan slår på igen vid in-signal, så blir det en spännings-spik i förstärkarkretsen vilket förorsakar spraket.

Har du en annan TV att prova med för att utesluta att Beam:en är kass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Antar du kör ARC/eARC passthrough genom din TV? Låter som att förstärkarkretsen i TV:n går i någon slags standby, och när den sedan slår på igen vid in-signal, så blir det en spännings-spik i förstärkarkretsen vilket förorsakar spraket.

Har du en annan TV att prova med för att utesluta att Beam:en är kass?

Otroligt okunnig på ljud. Men jag kör soundbaren med en hdmi-kabel in till tvn. Kopplade in kabeln i ett hdmi-uttag med (arc).

Har tyvärr ingen annan tv som jag kan testa med. Det kan inte vara nåt med kabeln?

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Otroligt okunnig på ljud. Men jag kör soundbaren med en hdmi-kabel in till tvn. Kopplade in kabeln i ett hdmi-uttag med (arc).

Har tyvärr ingen annan tv som jag kan testa med. Det kan inte vara nåt med kabeln?

Tror inte det är kabel, men du kan ju prova med en annan, går väl snabbt.
Annars skulle jag bemödat mig att släpa hem Beam:en till någon annan och testat med deras TV.