Vilken version av Prisjakt använder ni?

Permalänk
Medlem

Vilken version av Prisjakt använder ni?

Jag är nyfiken på fördelningen av användare av nya vs gamla (classic) Prisjakt här på Sweclockers.
Efter läst lite i tråden https://www.sweclockers.com/forum/trad/1551853-prisjakt-ar-he... är det klart att nya versionen lämnar en hel del att önska.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Använder den nya och mäst appen. Men saknar en del saker/funktioner från den gamla.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

På senare tid tycker jag att sökfunktionen i prisjakt classic har fungerat sämre. Är det bara jag eller försöker prisjakt tvinga över oss till den nya, ännu sämre, varianten?

Permalänk
Medlem

classic alla dagar i veckan! Nya är oduglig..

Permalänk
Medlem

Gamla alla dagar i veckan. Den nya har fått att vill viss del övergå mer och mer till pricerunner faktiskt. Trodde aldrig jag skulle säga det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Classic, men har faktiskt börjat använda pricerunner mer och mer.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se statistik om användarna av prisjakt över de sista två åren. Hur många som är kvar, vilken version kör dom, hur många som bytt till annan sökmotor osv.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

https://classic.prisjakt.nu/
Nya är totalt oanvändbar!

Tyvärr så ser nog statistiken inte bra ut för classic då den stora massan helt enkelt inte vet om att den finns, men skulle nog använda den istället OM dom visste om den.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

https://classic.prisjakt.nu/
Nya är totalt oanvändbar!

Tyvärr så ser nog statistiken inte bra ut för classic då den stora massan helt enkelt inte vet om att den finns, men skulle nog använda den istället OM dom visste om den.

Den nya används av mindre intelligenta människor. Den är precis lika dålig som pricerunner. Nu har tydligen den gamla plockats bort av Schibsted på obestämd tid.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Håller med om att nya är oanvändbar.
Saknar möjlighet att filtrera efter egenskaper och välja vilka egenskaper som är viktiga i listan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Den nya används av mindre intelligenta människor. Den är precis lika dålig som pricerunner. Nu har tydligen den gamla plockats bort av Schibsted på obestämd tid.

Classic funkar fortfarande här, som tur är.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Classic funkar fortfarande här, som tur är.

Är du säker? Rensa dina kakor och kolla igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Classic funkar fortfarande här, som tur är.

Skrivet av Dinkefing:

Är du säker? Rensa dina kakor och kolla igen.

Just nu får jag upp "Service temporarily unavailable." på classic sidan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Se där, då är det alltså dags att dödförklara Prisjakt. Det var kul så länge det varade.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är du säker? Rensa dina kakor och kolla igen.

Ah, ja, nu fungerar det inte
Dags att gå till *ryser* pricerunner igen kanske då :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Se där, då är det alltså dags att dödförklara Prisjakt. Det var kul så länge det varade.

Om den verkligen är nedstängd. Dock så borde det inte så "Service temporarily unavailable" och då det fetmarkerade

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@grizzly666

Linken til https://classic.prisjakt.nu/ funker ikke. Fikk bare et feil beskjed når jeg testet den.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan fungerar inte appen heller verkar det som, det är bara blankt. Så förhoppningsvis är det temporärt (som det står).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om den verkligen är nedstängd. Dock så borde det inte så "Service temporarily unavailable" och då det fetmarkerade

Det är nog bara under tiden de fixar till omdirigeringen. Med tanke på hur klantigt nya tjänsten är byggd så har de väl inte koll på andra saker heller...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Se där, då är det alltså dags att dödförklara Prisjakt. Det var kul så länge det varade.

Men vafalls, https://classic.prisjakt.nu var ju enda anledning till att man inte handlade på amazon.de
Oh well, time changes. 🥸 @prisjakt

EDIT@Svensk E-Handel är räddad! (För den här gången)

Permalänk
Medlem

Varför ändra något som funkar, suck...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Men vafalls, https://classic.prisjakt.nu var ju enda anledning till att man inte handlade på amazon.de
Oh well, time changes. 🥸 @prisjakt

Prisjakt listade inte Amazon.se bland på många produkter trots att Amazon sålde den produkten. Men detta är katastrof! Nya prisjakt är totalt oanvändbart när man sitter med stora skärmar. Orkar inte ta upp allt som är bättre med gamla men har man använt båda så förstår man.

De har verkligen förstört Prisjakt dvs Schibsted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är nog bara under tiden de fixar till omdirigeringen. Med tanke på hur klantigt nya tjänsten är byggd så har de väl inte koll på andra saker heller...

Med tanke på att Prisjakt appen (iallafall på min Android telefon) inte heller fungerar så borde man inte dra för snabba slutsatser

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Vilka fler prisjämförelse-sidor känner ni till förutom Bra Prisjakt, Dålig Prisjakt och Pricerunner?

Permalänk
Medlem

classic.prisjakt.nu verkar fungera fint för mig? Eller är länken död fortfarande för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

classic.prisjakt.nu verkar fungera fint för mig? Eller är länken död fortfarande för er?

Nu fungerar den igen Var död för mig innan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Må Classic leva för evigt. Den nya kan brinna i Gehenna för alltid. Går sönder inombords, när jag av misstag använt den nya.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"