Permalänk
Medlem

Vad är default, och vad rekommenderas för inställningar på Oculus Debug Tool? Trådad, "vanlig" Link.

Tänker främst på:
Encode Resolution Width
Encode Bitrate

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av TotalF:

Köpte vorpx igår, mest för nyfikenhetens skull, och prövade att lira cyberpunk 2077 i vr. Startade utan problem och det var en rätt surrealistisk upplevelse att befinna sig inne i night city och bara se sig omkring.

Sänkte inställningarna till High då jag körde över Airlink men tänkte pröva att köra med kabel idag och försiktigt höja inställningarna.

Funkar det med rörelsekontrollerna? Alltså kan man greppa grejer osv? Eller är det spela med vanligt gamepad som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Funkar det med rörelsekontrollerna? Alltså kan man greppa grejer osv? Eller är det spela med vanligt gamepad som gäller?

Nu är jag ny på vorpx men nej, du spelar fortsatt med kontroller eller mus/tangentbord.

Jag tänker lite så här, detta är nog mest för uberentusiasten som vill känna lite på hur vr faktiskt kan vara i CP2077, inte för vanilla gamern som tror att det ska vara fullt vr med hand tracking osv.

Har nu kört ett par timmar och det är ett kul kompliment. Det tar obv en stund att lära sig om till att fightas/skjuta i vr men jag kör det just nu bara för att det är riktigt immersive 👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Ja, fast jag kontaktade Oculus Supporten så tog dom över ärendet hos UPS.
Om du betalar in importavgiften själv så kan dom inte göra annat än ge dig motsvarande belopp att handlar för i Oculusbutiken.

Förövrigt fungerar det alldeles utmärkt att titta på 3D film genom Virtual Desktop. Rekommenderas!
Nu på senare dagar har det blivit mer mediekonsumption har jag märkt, tittar på både film och Youtube och ibland slösurfar i Questen om kvällarna.

Ja jag fick ju en faktura från UPS till slut eftersom Oculus inte hörde av sig, så jag kände mig tvungen att betala den.
Visst jag hade kanske kunnat hävda att det är Oculus problem, men jag tänkte ju att supporten skulle lösa det...

Tji fick jag!

Skrivet av Molotov:

Jag blev också tvungen att betala så jag betalade till UPS.
Sen fick jag $40 att handla för i Oculus butiken. För nån vecka sen betalade UPS också tillbaka det jag hade betalat så det har varit riktigt tjorvigt.
Slutnotan blev alltså ett gratis VR-cover + $40 att handla för

Hoppas mitt löser sig så! Men som sagt, känns som att allt hamnar i skräpposten som man skickar till dem just nu.
Riktigt kass support. Ska hävda att mitt Elite strap är sönder också, de kan gott få skicka ett nytt eller skicka pengarna tillbaka, än så länge är det helt åtminstone!

Skrivet av Lupson:

Precis samma här. Bett mig skicka in serienummer etc ett par gånger, sedan händer inget trots påstötningar. De två sista gångerna jag mejlade in så fick jag inte ens några svar så jag har gett upp.

Förstår det... men jag tänker minsann inte ge upp (kanske)

Permalänk
Skrivet av Fomi:

Hoppas mitt löser sig så! Men som sagt, känns som att allt hamnar i skräpposten som man skickar till dem just nu.
Riktigt kass support. Ska hävda att mitt Elite strap är sönder också, de kan gott få skicka ett nytt eller skicka pengarna tillbaka, än så länge är det helt åtminstone!

Förstår det... men jag tänker minsann inte ge upp (kanske)

Har folk inget samvete längre? Det är ren stöld.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Har folk inget samvete längre? Det är ren stöld.

Jag skulle tro att minst 9/10 som beställde det där gratis ersättningsinterfacet (som visade sig bli en huvudvärk för vissa) inte tillhörde de 1% som hade allergiska reaktioner heller, vilket var orsaken till erbjudandet från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle tro att minst 9/10 som beställde det där gratis ersättningsinterfacet (som visade sig bli en huvudvärk för vissa) inte tillhörde de 1% som hade allergiska reaktioner heller, vilket var orsaken till erbjudandet från början.

Jag tror man inte märker reaktionerna.
Om jag kör med tex Quest 1 och Quest 2 med original mot ansiktet så har jag kraftigare röda märken efter Quest 1 pga trycket.
Quest 2 sitter skönare med original men får röda märken som kanske inte syns lika tydligt som efter Quest 1 som känns som man håller en låda mot ansiktet i jämförelse.
Men dom röda märkena är kvar betydligt längre efter Quest 2. Kan mycket väl tänka mig om man är ön kännsligare att det även börjar klia.
Kan nog vara nått medel i det där skumgummi.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle tro att minst 9/10 som beställde det där gratis ersättningsinterfacet (som visade sig bli en huvudvärk för vissa) inte tillhörde de 1% som hade allergiska reaktioner heller, vilket var orsaken till erbjudandet från början.

Jag har personligen inte beställt något ersättningsskydd, men den stora skillnaden här är att Oculus erbjuder gratis ersättning för alla som ber om det, medan personen i fråga skulle ljuga om att hens Elite Strap var trasigt för att få ytterligare ett gratis, eller pengar tillbaka för ett fullt fungetande Elite Strap.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle tro att minst 9/10 som beställde det där gratis ersättningsinterfacet (som visade sig bli en huvudvärk för vissa) inte tillhörde de 1% som hade allergiska reaktioner heller, vilket var orsaken till erbjudandet från början.

Jag fick röda ränder i ansiktet.
Krängde på Silicon överdrag och de försvann.
Så nåt skit har de i sitt skumgummi.
Väldigt dålig QA att släppa produkten med detta skumgummi.
Ännu sämre att inte klicka i att de står för alla importkostnader när de skickar dem via UPS.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har personligen inte beställt något ersättningsskydd, men den stora skillnaden här är att Oculus erbjuder gratis ersättning för alla som ber om det, medan personen i fråga skulle ljuga om att hens Elite Strap var trasigt för att få ytterligare ett gratis, eller pengar tillbaka för ett fullt fungetande Elite Strap.

Man skall icke ljuga.
Jag tror iofs det är kört där ändå.
Min elitestrap sprack i plasten, och efter flertalet... Ganska tjötiga mail fram och tillbaks under flera veckors tid, så kräver de givetvis bildbevis på skadan/skadorna samt serienummer.
Kan man inte påvisa skador, så är jag tveksam till att de skulle ersätta kostnaden för strappen över huvud taget.

Permalänk
Skrivet av BENPA:

Man skall icke ljuga.
Jag tror iofs det är kört där ändå.
Min elitestrap sprack i plasten, och efter flertalet... Ganska tjötiga mail fram och tillbaks under flera veckors tid, så kräver de givetvis bildbevis på skadan/skadorna samt serienummer.
Kan man inte påvisa skador, så är jag tveksam till att de skulle ersätta kostnaden för strappen över huvud taget.

Bra att Facebook ersätter dom som faktiskt har problem. Det är uppenbart varför dom måste krångla lite för att inte bli blåsta av fuskare.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Bra att Facebook ersätter dom som faktiskt har problem. Det är uppenbart varför dom måste krångla lite för att inte bli blåsta av fuskare.

”Bra”? De är ju förstås rätt illa tvungna.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men men.

Speldatorn finns i kontoret och sitter med ethernet i routern. Om jag kör ethernet från den routern till en router i ett annat rum. Kan jag då köra quest 2 med airlink i det andra rummet utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Kanske en dum fråga, men men.

Speldatorn finns i kontoret och sitter med ethernet i routern. Om jag kör ethernet från den routern till en router i ett annat rum. Kan jag då köra quest 2 med airlink i det andra rummet utan problem?

Router till router? Menar du router till switch? Eller kör du router 2 som accesspunkt?

Kör du router lan -> router2 wan så kommer det inte att funka.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Kanske en dum fråga, men men.

Speldatorn finns i kontoret och sitter med ethernet i routern. Om jag kör ethernet från den routern till en router i ett annat rum. Kan jag då köra quest 2 med airlink i det andra rummet utan problem?

Som x86 skriver. Det funkar finfint om du kör andra routern som accesspunkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:

Router till router? Menar du router till switch? Eller kör du router 2 som accesspunkt?

Kör du router lan -> router2 wan så kommer det inte att funka.

Nu känner jag mig gammal. Alla apparater som gör att jag kan koppla upp mig mot nätet kallas router i min ignorans.

Just nu har jag en router på varje våning (tvåplansvilla) i ett meshnätverk. Aimesh eller vad Asus nu kallar det. De snackar trådlöst med varandra via wifi ax.

Det jag funderar på att göra är att skaffa en till liknande router och koppla in i samma meshsystem, fast denna skulle då ha ethernet som går till ”huvudroutern” (den som är kopplad till fiberboxen).

Om man kallar det för mesh, access point eller något annat vet jag inte riktigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nu känner jag mig gammal. Alla apparater som gör att jag kan koppla upp mig mot nätet kallas router i min ignorans.

Just nu har jag en router på varje våning (tvåplansvilla) i ett meshnätverk. Aimesh eller vad Asus nu kallar det. De snackar trådlöst med varandra via wifi ax.

Det jag funderar på att göra är att skaffa en till liknande router och koppla in i samma meshsystem, fast denna skulle då ha ethernet som går till ”huvudroutern” (den som är kopplad till fiberboxen).

Om man kallar det för mesh, access point eller något annat vet jag inte riktigt :/

Det ska gå ja. Produkten du köper är en router, men du ställer in den som en accesspunkt. Jag har hört varierade resultat av att använda accesspunkter för Air Link & Virtual Desktop. Mest allmänna kommentarer på internetforum så det kan lika bra ha varit folk som har problem med dålig hårdvara eller att de spelar i lägenhetshus med mycket störningar. För mig hemma har det dock funkat bra när jag spelat i andra delar av huset med accesspunkt (Ubiquiti). Så testa du, du är på rätt spår i alla fall

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nu känner jag mig gammal. Alla apparater som gör att jag kan koppla upp mig mot nätet kallas router i min ignorans.

Just nu har jag en router på varje våning (tvåplansvilla) i ett meshnätverk. Aimesh eller vad Asus nu kallar det. De snackar trådlöst med varandra via wifi ax.

Det jag funderar på att göra är att skaffa en till liknande router och koppla in i samma meshsystem, fast denna skulle då ha ethernet som går till ”huvudroutern” (den som är kopplad till fiberboxen).

Om man kallar det för mesh, access point eller något annat vet jag inte riktigt :/

Så länge du använder kabel mellan dina Asus-routrar så ska det gå bra. Använder du AImesh så är den ena accesspunkt.

Vägen mellan PC och den router som din Quest 2 är ansluten till ska ha nätverkskabel.

Det räcker alltså inte med att din PC kör kabel till första routern om denna pratar trådlöst med den andra routern.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Kan jag på något vis spela in skärmen via Quest 2s inbyggda inspelningsfunktion när jag spelar med Air Link? Det gick med Virtual Desktop, men jag kan inte få upp Questmenyn via Air Link då den helt övergår till Oculus Link interfacet när jag väl är uppkopplad mot Air Link. Tyckte det var en superbra funktion att kunna spela in mitt spelande även för PC-spel och skicka direkt till kompisar via messenger. Streama hittar jag men det vill jag inte göra.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:
Skrivet av nu1mlock:

Ah, tack för svaren. Har egentligen lovat mig att vänta med uppgradering av min Rift (inte S) tills foveated rendering kommer men det blir allt svårare. Just det trådlösa lockar riktigt, riktigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ah, tack för svaren. Har egentligen lovat mig att vänta med uppgradering av min Rift (inte S) tills foveated rendering kommer men det blir allt svårare. Just det trådlösa lockar riktigt, riktigt mycket.

Den har postats flera gånger förut men den är aktuell även som svar till dig nu. Quest 2 är så jäkla billigt sett till helhetsupplevelsen så det är inte så mycket att orda om

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Kan jag på något vis spela in skärmen via Quest 2s inbyggda inspelningsfunktion när jag spelar med Air Link? Det gick med Virtual Desktop, men jag kan inte få upp Questmenyn via Air Link då den helt övergår till Oculus Link interfacet när jag väl är uppkopplad mot Air Link. Tyckte det var en superbra funktion att kunna spela in mitt spelande även för PC-spel och skicka direkt till kompisar via messenger. Streama hittar jag men det vill jag inte göra.

Nej jag har också försökt, det går inte vilket är synd.
Du får spela in på datorn ist från bildskärmen.
Eller köra med VD när du vill spela in direkt i Questen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Alla har inte fått uppdateringen än men här är en videogenomgång av v29

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Alla har inte fått uppdateringen än men här är en videogenomgång av v29

https://youtu.be/NLIYf7dIvhs

Har fått V29 men ser inte ut som på videon, "gamla" menysystemet är fortfarande kvar?

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Har fått V29 men ser inte ut som på videon, "gamla" menysystemet är fortfarande kvar?

Vissa saker Rullas ut eftersom brukar det göras.

EDIT:Såg att jag hade v29 också utan att behövt uppdatera, den har gjort det själv.
Allt ser likadant ut för mig också.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Men när ni uppdaterar måste ni också alltid koppla upp till datorn via den vägen?

Tycker det är konstigt att den inte kan tanka ner uppdateringen via Wifi och installeras rakt av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Men när ni uppdaterar måste ni också alltid koppla upp till datorn via den vägen?

Tycker det är konstigt att den inte kan tanka ner uppdateringen via Wifi och installeras rakt av?

Nej man ska inte behöva koppla till dator för att uppdatera.
Den tankar ner det via wifi som vanligt.
Sen kan man måsta koppla in headsetet på laddning för att väl installera uppdateringen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Nej man ska inte behöva koppla till dator för att uppdatera.
Den tankar ner det via wifi som vanligt.
Sen kan man måsta koppla in headsetet på laddning för att väl installera uppdateringen.

Jag kopplar alltid till mobilen med usb c ! Har nyss fått v29 både till headset och oculus app på datorn, men min meny ser likadan ut. Kanske gjorde dom en ändring pga klagomål...

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem

Medal of honor

Skrivet av Ceogar:

Hade kanske uppskattat det om JAG HADE KUNNAT SPELA SPELET.

Har ca 5 timmar in game och har lagt minst dubbla på att försöka få igång det. Klagas på att mitt vram är slut varje gång jag startar numera. Rätt vanligt problem tydligen då det verkar vara helt tafatt utvecklat. Spelar ingen roll om jag kör 50-150% resolution med mitt 3080. Har provat alla olika lösningar.

Hade jag kunnat lämna tillbaka det så hade jag gjort det. Bottar i online-multiplayer förstör mer än det bidrar tycker jag.

Hade spelet kostat 30 euro vid release hade det varit grymt, 60euro är ett hån.

Ok, jag har inte spelat så många spel. Har provat en del men inte fallit i min smak.

För mig är Medal of Honor en av mina personliga favoriter i vr hittills.

Trots att det finns många brister med integrationen av objekt och hur de funkar så är det riktigt skoj.

Varför jag gillar de är nog intresset för 2 a världskriget. Det är nog lite som med filmer. En del anses som skit filmer men vissa älskar dom.

Varför jag tycker spelet är bra är nog för atmosfären.

Ps. Märkte att jag vill ha body tracking. När man ligger ner och tar skydd så kan man inte ta magasinet. Så får hoppas de kommer till Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasjh:

Ok, jag har inte spelat så många spel. Har provat en del men inte fallit i min smak.

För mig är Medal of Honor en av mina personliga favoriter i vr hittills.

Trots att det finns många brister med integrationen av objekt och hur de funkar så är det riktigt skoj.

Varför jag gillar de är nog intresset för 2 a världskriget. Det är nog lite som med filmer. En del anses som skit filmer men vissa älskar dom.

Varför jag tycker spelet är bra är nog för atmosfären.

Ps. Märkte att jag vill ha body tracking. När man ligger ner och tar skydd så kan man inte ta magasinet. Så får hoppas de kommer till Quest 2

Kommer aldrig att komma till Quest 2 däremot så kan du använda det om du kör det ihop med SteamVR. Medal of honor är ju ändå på steam så antingen att skaffa dessa som kommer väldigt snart. Eller bas stationer tillsammans med vive trackers.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /