Bästa ljudkortet för tung bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Hehe det är ju alltid väldigt subjektivt, vad som upplevs basfattigt och inte.

Har märkt att i audiophile communityt på internet generellt så får jag känslan att de flesta är väldigt tekniska när det kommer till att bedöma hörlurar, och många ser ner på tyngre bas. Säkert många av dessa hörlurar som hyllas, låter väldigt tomma och fattiga om man förväntat sig något annat.

Klippte själv ett par fidelio x3 då jag hittade dem billigt, var dock de första öppna lurarna jag kört på, och det är absolut inget fel på öppna lurar, men just det där trycket och tyngden i basen finns inte som på andra stängda lurar jag haft. Blev lite chockad. Som Extrapaj skrev, kändes som de inte fanns nån bas alls^^

Otroligt fint ljud i hälften av all musik jag lyssnar på, men den andra hälften känns det lite meh.

Så det blir till att köpa ett stängt par för mig och hoppas jag blir mer nöjd.

Vore bra med ett alternativ på lurar till TS som faktiskt går att köpa nya som har riktigt fet djup bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Vilken Fostex är aktuell om man inte vill köpa en beggad?

Nu fanns de ju beggade så det var min rekommendation för tillfället. Oavsett hade jag aldrig rekommenderat HD650 till någon som söker bastunga lurar. Gå ifrån Sennheiser och kolla på stängda lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Har märkt att i audiophile communityt på internet generellt så får jag känslan att de flesta är väldigt tekniska när det kommer till att bedöma hörlurar, och många ser ner på tyngre bas.

Ett genomgående problem med audiofiler är att de inte använder sina anläggningar för att lyssna på musik, utan använder musik för att lyssna på sina anläggningar, och därför bör man ta det mesta om "ljudkvalitet" med en saltbil när det ordet nämns. De allra flesta prioriterar musiken över det tekniska raffinemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Nu fanns de ju beggade så det var min rekommendation för tillfället. Oavsett hade jag aldrig rekommenderat HD650 till någon som söker bastunga lurar. Gå ifrån Sennheiser och kolla på stängda lurar.

Sennheiser låter väldigt bra men som ni skriver är de inte bastunga lurar.
Vad skulle ni ha för alternativ som går att köpa nya idag?
Är själv intresserad att prova som alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Vore bra med ett alternativ på lurar till TS som faktiskt går att köpa nya som har riktigt fet djup bas.

Jag skickade ju en länk längre upp med jättemånga alternativ, kan dra länken igen:

https://www.head-fi.org/threads/the-hardest-hitting-headphone...

Tror det finns en sammanställning på första sidan. Jag letar själv efter ett par, vill också köpa dem nya.

Jävla sne på att Fostex inte gör dem längre, kanske kommer en refresh så småningom. Jag hade direkt köpt Fostex TR X00 ebony om de fanns tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående gäng när det gäller Sennheiser, grymt ljud absolut men knappast tung bas. Jag skulle slå ett slag för att provlyssna Denon Ahd-5200!

Permalänk

Jag förstår nada när du menar tung bas och piano. Menar du då de mörka tonerna.
Om du skall lyssna på klassisk musik så säger jag att du skall se på en hörlur som återger mer än bara mellanregister. Det är vad Sennheiser fokuserar hårt i sina lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vobbe:

Håller med ovanstående gäng när det gäller Sennheiser, grymt ljud absolut men knappast tung bas. Jag skulle slå ett slag för att provlyssna Denon Ahd-5200!

Hade faktiskt själv tänkt beställa dessa och testa, såg att de finns på amazon ganska billigt!

https://www.amazon.se/Denon-AHD5200EM-Premium-Over-Ear-Hörlur...

Permalänk
Medlem

Ni som tjatar om baslurar har ju missat halva diskussionen.

TS har idag "skräplurar", troligen så dåliga att han inte ens vill skriva vad det är. Det är med andra ord troligt att HD650 kommer ha betydligt mer och bättre bas än vad han har idag. Dessutom ville TS lyssna mycket på klassisk musik och piano och liknande. Slutsatsen är att han ska inte "baslurar" som gör bas, bas, bas och det mesta annat kass. Han ska ha hifi-lurar som är balanserade och allround, det är det som HD650 är. HD650 är neutral med en liten upphöjning i "midbass". Sedan när det kommer till allt annat som inte handlar om max bas spöar HD600 och HD650 skiten ur det mesta under 10k. Det finns de som har dac och amp för runt 100k.. och som fortfarande använder HD600.

HD650 går lågt och den går högt, den har helt ok soundstage och ett fantastiskt mellanregister. HD600 och HD650 har varit en hörlursreferens i runt i nästan 20 år, andra tillverkare har byggt och mätt sina produkter mot HD600 och HD650. HD650 är dessutom den perfekta luren att börja sin hi-fi resa med, för nästan alla jämför fortfarande mot HD650. Den här luren hade mer eller mindre bas än HD650, bättre eller sämre soundstage etc. Har man en HD650 kan man läsa reviews av andra hörlurar och förstå vad de pratar om.

Jag har själv ägt diverse fostex lurar, och de som det står fostex på är väldigt v-formade och färgade i min mening. Helt ok om man mest lyssnar på elektronisk musik och rap, men vill man lyssna på klassisk musik och piano och akustisk musik etc är HD650 och HD600 betydligt bättre. Vill man ha en sluten lur med hyfsat med bas, bra mellanregister och som inte kostar hutlösa pengar skulle jag istället rekommendera E-MU Teak. Men det är ingen lur man går och köper på inet direkt, den måste man leta upp beggad och kanske ta hem från USA. Går ibland att hitta beggad in Europa men det är inte ofta. Jag har ett par.. och nej.. jag säljer inte. Dock inte "bättre" än HD650, men sluten och aningen mer bas. HD650 är dock objektivt sett bättre och med bättre mellanregister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ni som tjatar om baslurar har ju missat halva diskussionen.

TS har idag "skräplurar", troligen så dåliga att han inte ens vill skriva vad det är. Det är med andra ord troligt att HD650 kommer ha betydligt mer och bättre bas än vad han har idag.

Fast, i många fall är det nog förstärkaren som är problemet. Pratar vi Sennheiser så kan t.o.m. deras billigare modeller typ HD558 låta vettigt (särskilt för prisklassen) om man inte försöker driva dem från integrerade ljudkort.

Det märks tydligt på mina NAD-prylar att även enklare högtalare kan låta väldigt mycket bättre än systemen de normalt paras ihop med, typ Yamaha/Pioneer-prylar med jättestora displayer från någon stapel hos närmaste elektroniklada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ni som tjatar om baslurar har ju missat halva diskussionen.

Nu har ju dock TS , förutom att nämnt bas i rubriken, också sagt i tråden att det är bas han/hon vill prioritera

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn Japp, om man försöker driva HD650 från något sunkigt moderkort låter det nog inge vidare kul. Den kräver lite power för att vakna till liv.

Skrivet av PeoplesMC:

Nu har ju dock TS , förutom att nämnt bas i rubriken, också sagt i tråden att det är bas han/hon vill prioritera

Driv en HD650 ordentligt och lägg på en +6dB bass boost, den kan rocka ganska fett. Vill man verkligen ha mera bas, riktig bas och inte sladdrig svennebas, får man gå upp till något som Audeze LCD-3 och en riktig förstärkare. Men det kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Men va fan, låg du och sov? Du kunde ju vaknat en aning tidigare??? Jaja tror jag blir nöjd ändå

Skulle du behöva lite annan tuning så skulle du kunna testa ett par Yaxi pads till dina lurar.

https://www.yaxi.jp/product-gallery/hd650/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ni som tjatar om baslurar har ju missat halva diskussionen.

TS har idag "skräplurar", troligen så dåliga att han inte ens vill skriva vad det är. Det är med andra ord troligt att HD650 kommer ha betydligt mer och bättre bas än vad han har idag. Dessutom ville TS lyssna mycket på klassisk musik och piano och liknande. Slutsatsen är att han ska inte "baslurar" som gör bas, bas, bas och det mesta annat kass. Han ska ha hifi-lurar som är balanserade och allround, det är det som HD650 är. HD650 är neutral med en liten upphöjning i "midbass". Sedan när det kommer till allt annat som inte handlar om max bas spöar HD600 och HD650 skiten ur det mesta under 10k. Det finns de som har dac och amp för runt 100k.. och som fortfarande använder HD600.

HD650 går lågt och den går högt, den har helt ok soundstage och ett fantastiskt mellanregister. HD600 och HD650 har varit en hörlursreferens i runt i nästan 20 år, andra tillverkare har byggt och mätt sina produkter mot HD600 och HD650. HD650 är dessutom den perfekta luren att börja sin hi-fi resa med, för nästan alla jämför fortfarande mot HD650. Den här luren hade mer eller mindre bas än HD650, bättre eller sämre soundstage etc. Har man en HD650 kan man läsa reviews av andra hörlurar och förstå vad de pratar om.

Jag har själv ägt diverse fostex lurar, och de som det står fostex på är väldigt v-formade och färgade i min mening. Helt ok om man mest lyssnar på elektronisk musik och rap, men vill man lyssna på klassisk musik och piano och akustisk musik etc är HD650 och HD600 betydligt bättre. Vill man ha en sluten lur med hyfsat med bas, bra mellanregister och som inte kostar hutlösa pengar skulle jag istället rekommendera E-MU Teak. Men det är ingen lur man går och köper på inet direkt, den måste man leta upp beggad och kanske ta hem från USA. Går ibland att hitta beggad in Europa men det är inte ofta. Jag har ett par.. och nej.. jag säljer inte. Dock inte "bättre" än HD650, men sluten och aningen mer bas. HD650 är dock objektivt sett bättre och med bättre mellanregister.

Jag är rädd för att du missat halva diskussionen du med. Kan citera lite han skrivit tidigare i tråden.

Titel "Tung bas"

"...vill ha ett ljudkort som överträffar detta grymt bra, gamla kort på alla punkter. Framförallt basmässigt."

"det är ingen fråga om att det ljudkortet levererar otroligt mycket bättre ljud, och tyngre bas."

"Inte att jag vill ha överdriven bas, mer möjligheten till det!" -Inga möjligheter för HD650 till "överdriven bas", inte ens med EQ. HD650 är som sagt öppna lurar, det är omöjligt för de att spela lågbas t.ex.

"När jag lyssnar på klassisk musik, eller piano, är ljudet viktigare än basen. Lyssnar jag på Techno, eller house musik blir basen viktig!" -Återigen, den så viktiga basen kommer inte att hittas i några HD650

"Lyssnar lika mycket på __väldigt bastung musik__, som piano och klassisk"

"Men i detta fall, prioriterar jag tung bas. Precis som rubriken"

Har inga problem att du rekommenderar HD650 till honom ifall han endast var ute efter ljud till akustisk musik, men nu var han ju inte det, därmed är det en dålig rekommendation. Jag sitter själv på ett par HD600 atm, så har inget emot hörlurarna förutom att de saknar lite bas, precis som mina HD650. Förstärkaren är det inga fel på, när jag kopplar in hörlurar som faktiskt har botten så spelar den botten. HD650 har dålig botten, helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

@Sveklockarn Japp, om man försöker driva HD650 från något sunkigt moderkort låter det nog inge vidare kul. Den kräver lite power för att vakna till liv.

Driv en HD650 ordentligt och lägg på en +6dB bass boost, den kan rocka ganska fett. Vill man verkligen ha mera bas, riktig bas och inte sladdrig svennebas, får man gå upp till något som Audeze LCD-3 och en riktig förstärkare. Men det kostar.

Jag har testat mina HD650 genom moderkort för att prova, de låter som de brukar men kanske lite tunnare, knappast som en helt annan hörlur som vissa vill få det till. En amp gör absolut ingen natt och dag skillnad, det är mest placebo. Den höjer volymen högre än moderkortet dock, vilket uppfattas som mer drag.

En bra amp kommer inte att höja basmängden, då hade den varit defekt.

Du rekommenderar en lur som sen behöver EQas? Det jag upptäckt när man EQar HD650 är att det blöder över till mellanregistret, och därmed låter hörlurarna dåligt ändå. Och någon vidare tung bas finns fortfarande inte.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Jag har testat mina HD650 genom moderkort för att prova, de låter som de brukar men kanske lite tunnare, knappast som en helt annan hörlur som vissa vill få det till. En amp gör absolut ingen natt och dag skillnad, det är mest placebo. Den höjer volymen högre än moderkortet dock, vilket uppfattas som mer drag.

En bra amp kommer inte att höja basmängden, då hade den varit defekt.

Du rekommenderar en lur som sen behöver EQas? Det jag upptäckt när man EQar HD650 är att det blöder över till mellanregistret, och därmed låter hörlurarna dåligt ändå. Och någon vidare tung bas finns fortfarande inte.

Blir lite orolig, ska jag avbeställa. Och köpa något annat i stället? Trodde man fick bra pump för 3400kr, samtidigt som det gick att lyssna på piano, och klassiskt?

Permalänk

Ljudkortet Creative Soundblaster ZXR Är väl ok ändå?

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Det är svårt att vara insatt i alla ljudkort på marknaden, men de tre jag rekommenderade vet jag är bra och kan driva HD650. Har själv drivit HD650 med ett ZXR. ZXR har ingång för 6.3mm plugg och är specad för hörlurar upp till 600 ohm, HD650 ligger på 300 ohm cirka..

Det är nog bara att googla och se om någon testat G5 med HD650.

En viktig punkt är om du vill ha tillgång till soundblaster programvara med equalizer och surrond sound etc eller om du skiter i det. För om du inte behöver det kan du köpa i princip vilken hörlurs USB-AMP-DAC som helst.

Annars beställ ett sådant där EVGA Nu Audio från ebay.com, den är bra.

Har sb eq till mitt 11 år gamla kort. Funkar kanon

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Ni som tjatar om baslurar har ju missat halva diskussionen.

TS har idag "skräplurar", troligen så dåliga att han inte ens vill skriva vad det är.

Har inga problem att skriva vilket skräp, jag har idag. Det borde jag ha gjort redan i trådstart! Jag har bra lurar, med avklippta sladdar. Jag har skräplurar, med avklippta sladdar. Senaste lurarna med hel sladd är. Creative HS 600

Permalänk
Skrivet av kallandes:

Blir lite orolig, ska jag avbeställa. Och köpa något annat i stället? Trodde man fick bra pump för 3400kr, samtidigt som det gick att lyssna på piano, och klassiskt?

Leta efter en stängd lur om bas är prio.
Problemet senare ju högre upp i pris ju mer känsla krävs det att välja rätt förstärkare/dac
Sennheiser är i mitt tycke helt fel för det du önskar. Bara vad jag tycker. Lyssna inte på mig.

Tips
Audio Technica ATH-A990Z
Beställs på deras egen hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Blir lite orolig, ska jag avbeställa. Och köpa något annat i stället? Trodde man fick bra pump för 3400kr, samtidigt som det gick att lyssna på piano, och klassiskt?

Kolla med affären du köpte ifrån om det går bra att lämna tillbaka om inte ljudet passar en.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kallandes:

Vill ha internt! Bra kvalitet!

Varför? Kan knappt komma på något mer ovärt än ett internt ljudkort. Omöjliggör ITX, funkar bara med stationära datorer, är i praktiken tämligen låst till den dator det sitter i och kräver i bästa fall extra hårdvara för lättillgänglig volymratt, hörlursjack etc.

Jämför det med en extern setup som inte sätter några begränsningar på datorns formfaktor, funkar med laptops (och i många fall telefoner, TV-apparater, konsoler, mobiler osv), är busenkel att koppla ur och flytta till en annan enhet samt har volymratt och hörlursjack mitt på skrivbordet. Oerhört mycket mer flexibelt och bättre på i stort sett alla sätt.

Tror dessutom att interna ljudkort brukar kräva särskilda drivrutiner, medan externa DAC:ar i regel är antingen USB Audio Class-kompatibla eller optiskt anslutna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Varför? Kan knappt komma på något mer ovärt än ett internt ljudkort. Omöjliggör ITX, funkar bara med stationära datorer, är i praktiken tämligen låst till den dator det sitter i och kräver i bästa fall extra hårdvara för lättillgänglig volymratt, hörlursjack etc.

Jämför det med en extern setup som inte sätter några begränsningar på datorns formfaktor, funkar med laptops (och i många fall telefoner, TV-apparater, konsoler, mobiler osv), är busenkel att koppla ur och flytta till en annan enhet samt har volymratt och hörlursjack mitt på skrivbordet. Oerhört mycket mer flexibelt och bättre på i stort sett alla sätt.

Tror dessutom att interna ljudkort brukar kräva särskilda drivrutiner, medan externa DAC:ar i regel är antingen USB Audio Class-kompatibla eller optiskt anslutna.

Du har säkert en poäng. Men jag har alltid haft stora, välkylda chassin. Så plats finns. Jaja, är ju redan beställt. Och jag känner mig hemma med Creative, då det är vad jag haft i alla burkar, sen den första i mitten på 90 talet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kallandes:

Halloj

Som i rubriken, letar jag ljudkort för tung bas. För dyrt att köpa alla på marknaden för test. Så jag hoppas på er Jag har en skapligt modern burk, med ett Asus Rog Strix Z390E-Gaming moderkort. Skapligt ljud från moderkortets inbyggda ljudkort. Men långt ifrån mitt 11år gamla Creative X-FI Titanium Fatal1ty Champion 64MB, som sitter i gamla burken. Vill ha ett ljudkort som överträffar detta grymt bra, gamla kort på alla punkter. Framförallt basmässigt. <3000kr

Även hörlurar, för musik av god kvalitet med grym bas. Skulle det uppskattas tips om! Prismässigt ca 1000-3000kr Att det är från 1k, är för att slippa bastunga hörlurar av låg kvlitet som offrar annat för basen!

Allt detta, till min familjs. Och grannarnas stora förskräckelse

Tack på förhand

"Tung" bas sitter i storleken av baselementet vilket är begränsat i hörlurar så tillvida inte du bara är ute efter själva basljudbilden och inte nödvändigtvis hur basen vibrerar din kropp och omgivning. Sistnämnda kräver hög effekt och minst 8" i baselement, gärna större för lägre basfrekvenser. Dessutom hinner basfrekvenserna inte utvidga sig lika mycket i hörlurar som i högtalare.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av kallandes:

Du har säkert en poäng. Men jag har alltid haft stora, välkylda chassin. Så plats finns. Jaja, är ju redan beställt. Och jag känner mig hemma med Creative, då det är vad jag haft i alla burkar, sen den första i mitten på 90 talet.

Det är inte utrymme utan en dedikerad extern hörlursförstärkare har bättre förmåga att ge max eftersom det kan ha låg utimpendans och bättre krets. Creative är inget du borde använda.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kallandes:

Du har säkert en poäng. Men jag har alltid haft stora, välkylda chassin. Så plats finns.

Kanske inte alltid kommer vara fallet. Missa inte heller de andra poängerna.

Citat:

Jaja, är ju redan beställt.

Du har 14 dagars ångerrätt på alla distansköp.

Citat:

Och jag känner mig hemma med Creative, då det är vad jag haft i alla burkar, sen den första i mitten på 90 talet.

Skulle rekommendera att gå efter recensioner och/eller mätningar snarare än vilket märke du använt sedan 90-talet. Det har hänt mycket bara de senaste fem åren med avseende på pris vs prestanda på externa ljudsetups.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Så, Hörlurar beställda och betalda!!!

Ljudkort!! Som det handlade om, från början? Tips?

Det har tipsats om en DAC- och förstärkarkombo som heter ODAC/O2 flertalet gånger i tråden. Jag har en sådan (till ett par Sennheiser HD598) och mig veterligen finns det inget skäl att leta upp något annat: inga av de mätningar som gjorts hos välrenommerade recensenter tyder på att apparaten gör några fel. Kanske finns det något som är billigare och modernare någon annanstans, men för mig som redan har en produkt som ju är snudd på perfekt så (t ex ultralåg dist, hög strömstyrka) är det knappast lönt att leta upp något nytt. Jag har suttit nöjd i tio år och försöker till största möjliga mån att undvika alla kompromisser som finns.
O2 är byggd enligt principen att det helt enkelt inte ska kosta stora pengar att s a s ta en liten signal och göra den större.
Mitt ex är köpt genom JDS Labs som nu verkar ha bytt ut produkten mot "Element II" - den vet jag inget om så jag kommer inte yttra mig, men en välrenommerad recensent verkar mer än nöjd (https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/jd...).

JAG TYCKER...

När det gäller hifiutrustning så

m å s t e

man titta på mätningar. En recension eller test av utrustning som inte bygger på mätningar är mig veterligen

v ä r d e l ö s

därför att människan är kapabel till att lura i sig praktiskt taget vad som helst och det finns helt enkelt utrymme för alldeles för mycket personliga preferenser, t ex design.

Börjar man mixa och matcha produkter efter "mer bas" eller "mindre bas" eller "bättre blajblaj" så riskerar man att hamna i en djungel av osäkerhet där man faktiskt inte på riktigt och/eller med någon som helst vetenskaplig grund vet vad man lägger sina surt fördärvade pengar i. Mycket av hifiindustrin handlar mig veterligen om att slösa på pengar därför att det är roligt och inte att göra rationella val.

Ditt val av hörlurar säger mig att du vill investera dina pengar i långlivad högkvalitativ utrustning snarare än att slösa pengar.

Edit:

Ser nu att TS redan köpt ett ljudkort for no particular reason och blev snabbt påmind om att jag måste slusa slösa tid på forum.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Det är inte utrymme utan en dedikerad extern hörlursförstärkare har bättre förmåga att ge max eftersom det kan ha låg utimpendans och bättre krets. Creative är inget du borde använda.

Vilken del tycker du är sämst på ett Sound Blaster ZxR?

Skrivet av Elfsberg:

En recension eller test av utrustning som inte bygger på mätningar är mig veterligen

v ä r d e l ö s

Nej, det som är värdelöst är att läsa massa siffror utan att förstå deras praktiska innebörd och köpa något för att en godtycklig publikation tyckte en sak en gång.

Skrivet av Alling:

Skulle rekommendera att gå efter recensioner och/eller mätningar snarare än vilket märke du använt sedan 90-talet. Det har hänt mycket bara de senaste fem åren med avseende på pris vs prestanda på externa ljudsetups.

Länka gärna en (1) DAC med bättre tekniska specifikationer, som kostar mindre än ett ZxR.

Permalänk
Medlem

Driver mina HD650 med ett Klass A försteg, grymt nöjd med ljudet.

Men så är vi inne på en helt annan prisklass.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nej, det som är värdelöst är att läsa massa siffror utan att förstå deras praktiska innebörd och köpa något för att en godtycklig publikation tyckte en sak en gång.

Ja, som med allt annat får man väl utbilda sig lite på ämnet, tills man har ett hum om vad det pratas om, om man inte vill riskera att bli grundlurad av första bästa. Men man måste börja någonstans, så din ställning håller inte ändå. Man måste inte vara expert.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077