Är det värt det? Mining av ethereum

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Varför har du ether på nicehash? Varför har du bytt från Bitcoin till Ether där när de tar en avgift? Skicka dina bitcoin till Coinbase och växla dem till vilken kryptovaluta du vill gratis. Du kan även skicka dem till din wallet därifrån.
Ditt problem blir att byta till bitcoin från eth på nicehash kommer kosta. Jag använder nicehash för att bryta eth...sen skickar jag dem som bitcoin så fort jag kan till coinbase för att växla över dem till eth gratis.

Har gjort det förut till beskedliga 1 halv euro i avgift men detta?

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Har gjort det förut till beskedliga 1 halv euro i avgift men detta?

Det är därför det är så bra avkastning för miners nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Ser ut som att Estimated Earnings åker ner nu till normalare nivåer 😅
Det va kul medans det varade 😂😂😂
(Kina farmarna kopplar säkert upp sig igen) 😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Ser ut som att Estimated Earnings åker ner nu till normalare nivåer 😅
Det va kul medans det varade 😂😂😂
(Kina farmarna kopplar säkert upp sig igen) 😂😂

Fort skapa ett DeFi-projekt och hypa upp den!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 9inety9ine:

Synd bara att man snart inte kan bryta Eth. Då blir det till att bryta andra mynt sk shit coins med antagligen klappkass lönsamhet

mmmmm det är som att stå på perrongen o bara se på när tåget går... så som jag gjorde när Bitcion kom 2009 eller vilket år det var..
Kan jag inte låna ettpar grafikkort av dig så länge då? *hahaha*
Skämt o sido.. det är lite trist att bara se på faktiskt.. jag har all hårdvara när det kommer till datorer o nätverk.. Men absolut inga grafikkort mer än mina två antiker som snart hör hemma på spel museum. *haha*

Permalänk
Medlem

"Exchange rate of 1 BTC ≈ €40,945.23 is used".

Jag kommer fortsätta minea och ser det som ett fint tillfälle att köpa BTC-certifikat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Ser ut som att Estimated Earnings åker ner nu till normalare nivåer 😅
Det va kul medans det varade 😂😂😂
(Kina farmarna kopplar säkert upp sig igen) 😂😂

Ja nu har det normaliserat sig. Som mest låg jag runt estimerat värde per år på 90000 kr Nu på mer beskedliga 25000-30000 kr.
Lägg då till att BTC som man får betalt med gått ner ganska mycket jämfört med ETH som man växlar till. Surt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Jag har absolut inga behov av sådana grafikkort i mina datorer jag arbetar med... jag har kört på intern grafik sedan jag slutade spela för 15+år sedan.. Jag har till och med inte ens maxat GPU minnet i bios då jag föredrar att få liiite mer arbetsminne och så länge grafiken inte laggar på en 256 eller 512MB inställning så får det gå på det... i en maskin har jag det på minimum 32MB grafik hahaha

Jag får försöka flirta lite med er här inne om beggade grafikkort för att testa lite med asså
Vem vet, det kan ju vara så att jag får smak för det o vill ha en liten extrainkomst framöver. Men som jag har förstått så är bitmining lite som aktier och spela på hästar... Man ska aldrig förvänta sig och förlita sig på att det ger avkastning.

Låter som ett 1060 då. Ska du nörda ned dig o köra egen wallet så kan man göra geth (https://geth.ethereum.org/). För att göra det behöver man hela blockkedjan lokalt, just nu ca 1000GB och SSD är så gott som ett krav.

Jag har kört mot nanopool, och då kan man köra deras nanominer, eller så kör man ethminer. Nu verkar inte senaste version av ethminer gå bra med ett 1060, blir många rejects men tidigare versioner har funkat bra.

Finns källkod att ladda ned på ovanstående om man vill studera eller försöka kompilera själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAFA:

Låter som ett 1060 då. Ska du nörda ned dig o köra egen wallet så kan man göra geth (https://geth.ethereum.org/). För att göra det behöver man hela blockkedjan lokalt, just nu ca 1000GB och SSD är så gott som ett krav.

Jag har kört mot nanopool, och då kan man köra deras nanominer, eller så kör man ethminer. Nu verkar inte senaste version av ethminer gå bra med ett 1060, blir många rejects men tidigare versioner har funkat bra.

Finns källkod att ladda ned på ovanstående om man vill studera eller försöka kompilera själv.

Hade jag haft 1060 kort hade jag varit lycklig *hihi*
Jag har ett Gigabyte GeForce GTX 460 1GB och ett Inno3D 8800 GTS 340MB Nu blir du imponerad av prestandan va? *hihi*
SSD diskar använder jag mig inte utav, då de inte är lika säkra som klassiska HDD samt mer GB/kr på en HDD Jag har kanske en 120GBSSD jag slet ur nyaste laptoppen o bytte till en 2TB HDD
Men att köra lokalt kräver väl hyfsade GPUer oxå?

Edit:
Interngrafiken i mina datorer som är nyare än 10år är Intel's i3 och i5or.. så inget att hänga i julgranen heller.

Permalänk
Medlem

Estimated Earnings nere ännu mer idag 😅😅😅
Funderar nästan på att skaffa en extra 3070 😂😂😂

Permalänk
Medlem

Från /r/EtherMining

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt just nu. Mycket FUD och negativitet. Kanske är många som vill hjälpa Elon köpa in sig igen på lägsta möjliga kurs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Hade jag haft 1060 kort hade jag varit lycklig *hihi*
Jag har ett Gigabyte GeForce GTX 460 1GB och ett Inno3D 8800 GTS 340MB Nu blir du imponerad av prestandan va? *hihi*
SSD diskar använder jag mig inte utav, då de inte är lika säkra som klassiska HDD samt mer GB/kr på en HDD Jag har kanske en 120GBSSD jag slet ur nyaste laptoppen o bytte till en 2TB HDD
Men att köra lokalt kräver väl hyfsade GPUer oxå?

Edit:
Interngrafiken i mina datorer som är nyare än 10år är Intel's i3 och i5or.. så inget att hänga i julgranen heller.

Tja, då är det kanske inget för dig då. Utan SSD så kanske en raid-array på ett halvdussin snabba snurrdiskar klarar hålla blockkedjan uppdaterad, men det kan ju ta månader att göra den initiala synkningen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAFA:

Tja, då är det kanske inget för dig då. Utan SSD så kanske en raid-array på ett halvdussin snabba snurrdiskar klarar hålla blockkedjan uppdaterad, men det kan ju ta månader att göra den initiala synkningen.

Det får bli grafikkort framöver när tillfälle ges... då mining inte är en garanterad inkomst som täcker grafikkorten så snabbt, så får sommarbilen mina pengar, då den ger mig ett glatt leende ända fram till sista oktober
Nu jobbar jag bara 25% så inkomsten är inget att skryta med.. det blir ju hårda prioriteringar om man vill hålla sig skuldfri
Raid kapacitet har jag... Min server är en HP 2x3,2GHz xenon dock inte mycket minne då den inte används till VM eller sådant bara 32GB och den har 6st SAS diskar.. dock winserver på den. Grafik har jag aldrig prioriterat efter 2005 när jag la ner spelandet.

Hur bra/dåligt fungerar intels inbyggda grafik?
Nvidia och AMD är ju bara det som diskuterats i trådarna så att säga.

Permalänk
Medlem

De flesta minar med GPU minnena så nä, det går inte med intels inbyggda grafik.
Du kan mina med CPUn men det går ganska segt, det är knappast alls lönsamt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Det får bli grafikkort framöver när tillfälle ges... då mining inte är en garanterad inkomst som täcker grafikkorten så snabbt, så får sommarbilen mina pengar, då den ger mig ett glatt leende ända fram till sista oktober
Nu jobbar jag bara 25% så inkomsten är inget att skryta med.. det blir ju hårda prioriteringar om man vill hålla sig skuldfri
Raid kapacitet har jag... Min server är en HP 2x3,2GHz xenon dock inte mycket minne då den inte används till VM eller sådant bara 32GB och den har 6st SAS diskar.. dock winserver på den. Grafik har jag aldrig prioriterat efter 2005 när jag la ner spelandet.

Hur bra/dåligt fungerar intels inbyggda grafik?
Nvidia och AMD är ju bara det som diskuterats i trådarna så att säga.

När du minar med CPU så minar du andra valutor och då kanske du gör 1-2 euro om dagen med en 5900X och då kommer den jobba 100% på alla kärnor/trådar sedan ska du dra elkostnaden på det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Intel kan du glömma gällande mining. Dom har inga dedikerade grafikkort, därför nämns dom inte.

Edit: Intels inbyggda grafik duger inte för någon meningsfull mining, om någon överhuvudtaget.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

De flesta minar med GPU minnena så nä, det går inte med intels inbyggda grafik.
Du kan mina med CPUn men det går ganska segt, det är knappast alls lönsamt.

Skrivet av vinylens:

När du minar med CPU så minar du andra valutor och då kanske du gör 1-2 euro om dagen med en 5900X och då kommer den jobba 100% på alla kärnor/trådar sedan ska du dra elkostnaden på det.

Skrivet av nu1mlock:

Intel kan du glömma gällande mining. Dom har inga dedikerade grafikkort, därför nämns dom inte.

Edit: Intels inbyggda grafik duger inte för någon meningsfull mining, om någon överhuvudtaget.

Det var det jag misstänkte om intel, då ingen pratat om dem... det var därför jag skrev bra/dåligt i frågeställningen. haha

CPU mining är inte aktuellt alls.. Jag är okej med att bränna ett externt grafikkort, men absolut inte mina CPUer..
Mina datorer måste under alla omständigheter fungera till mitt arbete primärt. Servern kan jag nyttja diskkapacitet på då den ändå har det som en av arbetsuppgifterna i normala fall.. den har även första stegs-backup på alla mina datorer, PXE-boot för snabb recovery av systempartitionerna samt mina profiler och personlig data ligger på den till mina datorer.. på så vis är mina datorer alltid säkra om en eller två ryker. Naturligtvis är det backup på servern oxå.. åskan kan ju slå ner vid fel tillfälle

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Det får bli grafikkort framöver när tillfälle ges... då mining inte är en garanterad inkomst som täcker grafikkorten så snabbt, så får sommarbilen mina pengar, då den ger mig ett glatt leende ända fram till sista oktober
Nu jobbar jag bara 25% så inkomsten är inget att skryta med.. det blir ju hårda prioriteringar om man vill hålla sig skuldfri
Raid kapacitet har jag... Min server är en HP 2x3,2GHz xenon dock inte mycket minne då den inte används till VM eller sådant bara 32GB och den har 6st SAS diskar.. dock winserver på den. Grafik har jag aldrig prioriterat efter 2005 när jag la ner spelandet.

Hur bra/dåligt fungerar intels inbyggda grafik?
Nvidia och AMD är ju bara det som diskuterats i trådarna så att säga.

Geth finns ju till Windows också så är ju bara prova om man vill. Minnet ska ju räcka, programmet drar runt 10 GB virtuellt varav 6 GB resident på Linux. Sen vet jag inte hur bra diskcachen är på Win, men den spelar stor roll för prestanda.

En snabb googling ger vid handen att det ska gå köra på några versioner av Intels inbyggda grafik men prestandan är ca en tusendel av vad ett gtx1060 ger så kommer inte ge några inkomster i dagens läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Det var det jag misstänkte om intel, då ingen pratat om dem... det var därför jag skrev bra/dåligt i frågeställningen. haha

CPU mining är inte aktuellt alls.. Jag är okej med att bränna ett externt grafikkort, men absolut inte mina CPUer..
Mina datorer måste under alla omständigheter fungera till mitt arbete primärt. Servern kan jag nyttja diskkapacitet på då den ändå har det som en av arbetsuppgifterna i normala fall.. den har även första stegs-backup på alla mina datorer, PXE-boot för snabb recovery av systempartitionerna samt mina profiler och personlig data ligger på den till mina datorer.. på så vis är mina datorer alltid säkra om en eller två ryker. Naturligtvis är det backup på servern oxå.. åskan kan ju slå ner vid fel tillfälle

Och inget av det du nämnde är relevant för mining.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAFA:

Geth finns ju till Windows också så är ju bara prova om man vill. Minnet ska ju räcka, programmet drar runt 10 GB virtuellt varav 6 GB resident på Linux. Sen vet jag inte hur bra diskcachen är på Win, men den spelar stor roll för prestanda.

En snabb googling ger vid handen att det ska gå köra på några versioner av Intels inbyggda grafik men prestandan är ca en tusendel av vad ett gtx1060 ger så kommer inte ge några inkomster i dagens läge.

Okej.. tackar tackar för tipset.... Det är bara min server jag har windows på fortfarande då jag inte är tillräckligt vass på linux att installera om den och få alla funktioner att funka direkt... Men då allt hänger på grafikkort så låter jag nog servern vara i fred, så får den göra sitt jobb som jag faktiskt skaffade den till
Jag vet i katten om jag ens har installerat mukvaran för att köra VM's på den. Det är 5-6år sedan jag installerade servern så minnet är lite vagt vad jag la in på den... jag anpassar alltid OS-installationer minimalt efter behov, för att hålla systemet så slimmat som möjligt.
Jag ska försöka springa på grafikkort framöver.. Jag ska börja med att testa med mins skräpkort jag nämnde.. då lär jag mig ju praktiken iallafall.. ett steg i rätt riktning även om det inte ger utdelning

Men det är kul att få lära mig saker av er... och att ni vill ta er tid att svara på mina noobie-frågor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Och inget av det du nämnde är relevant för mining.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Okej.. tackar tackar för tipset.... Det är bara min server jag har windows på fortfarande då jag inte är tillräckligt vass på linux att installera om den och få alla funktioner att funka direkt... Men då allt hänger på grafikkort så låter jag nog servern vara i fred, så får den göra sitt jobb som jag faktiskt skaffade den till
Jag vet i katten om jag ens har installerat mukvaran för att köra VM's på den. Det är 5-6år sedan jag installerade servern så minnet är lite vagt vad jag la in på den... jag anpassar alltid OS-installationer minimalt efter behov, för att hålla systemet så slimmat som möjligt.
Jag ska försöka springa på grafikkort framöver.. Jag ska börja med att testa med mins skräpkort jag nämnde.. då lär jag mig ju praktiken iallafall.. ett steg i rätt riktning även om det inte ger utdelning

Men det är kul att få lära mig saker av er... och att ni vill ta er tid att svara på mina noobie-frågor.

Dina gamla grafikkort kommer inte gå att mina med. Lägg det hela på hyllan och återkom när du har ett nyare grafikkort från Nvidia (GTX 1060 6GB eller bättre) eller AMD (RX 580 8GB eller bättre).

Vill du tjäna något så krävs bättre än så.

Nu är det mest irrelevant server-snack som inte har något med mining att göra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Dina gamla grafikkort kommer inte gå att mina med. Lägg det hela på hyllan och återkom när du har ett nyare grafikkort från Nvidia (GTX 1060 6GB eller bättre) eller AMD (RX 580 8GB eller bättre).

Vill du tjäna något så krävs bättre än så.

Nu är det mest irrelevant server-snack som inte har något med mining att göra.

Jag gav dig ju tummen upp på inlägget att det var irrelevant, så varför säga det en gång till?? Glömde du att du redan hade sagt det?

Permalänk
Medlem

Nu kommer dippen 😂

Permalänk
Medlem

ja gått ner till samma nivå som för 2 veckor sen, biter i o håller och hoppas de svänger upp igen. Nackskott på elon musk? -_-

Permalänk
Medlem

Idag fick jag äntligen tummen ur och installerade vattenblocket på min gpu samt en extra radiator i loopen.

Trist att rewards gått ned så mycket men får väl vara nöjd ändå med tanke på att jag ansåg det vara ok med down time för att få dit vattenblocket 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

ja gått ner till samma nivå som för 2 veckor sen, biter i o håller och hoppas de svänger upp igen. Nackskott på elon musk? -_-

Då vi sköt upp så snabbt kanske det var dags för en dipp ändå.

Kanske laddar på med mer certifikat om det fortsätter nedåt.

Tror definitivt att denna nedgång är temporär.
Mycket som talar för högre pris framöver.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

ja gått ner till samma nivå som för 2 veckor sen, biter i o håller och hoppas de svänger upp igen. Nackskott på elon musk? -_-

ETH ja, BTC faller nu och ligger t.om. på februarinivå.
Även om man tror mer på ETH så ska man inte underskatta den psykologiska effekten av att ifall BTC faller spiller det över förväntningarna på andra krypto.
Skakigt värre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

ETH ja, BTC faller nu och ligger t.om. på februarinivå.
Även om man tror mer på ETH så ska man inte underskatta den psykologiska effekten av att ifall BTC faller spiller det över förväntningarna på andra krypto.
Skakigt värre...

Håller med! Sitter och kollar Fibonacci nivåer och tror vi passerade första nivån (jag är dock inte jätte kunnig om detta).
Går vi inte upp om ett par dagar är risken att vi dyker ner till nästa nivå.

Aja, is i magen 😂