Permalänk

Internet problem

Hej

har haft problem nu 1-2 månader med mitt internet, jag är den enda i hushållet som sitter med sladd resterande använder Wi-Fi. När jag har datorn kopplad med sladden så fuckar det upp hela internet för hela hushållet att t.ex Netflix, ytube osv bara snurrar, vanliga webbsidor bara laddar Och dylikt. Men det har enbart varit så typ 2 månader..

Vi har inte fiber ännu(är beställt) är just nu via telefon jack och det vet jag slöar ner det också. Men hela hösten o ännu längre tillbaka har det inte varit strul :/
Och har tänkt lite på sladden o datorn.. Men kan sladden eller datorn orsaka problem för resterande? Blir även strul när bara min dator med sladden är kopplad.

Detta har jag provat.
Ändrat uttag i routern, startat om routern, inaknaktivera och aktivera igen..

Permalänk
Medlem

Routern är inte felkopplat då? Så du har stoppat i din nätverkskabel i WAN (inkommande utifrån) kontakten, så din dator typ blir som en router? Upplevde själv det problemet hemma hos morsan för ett antal år sedan

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligenda:

Hej

har haft problem nu 1-2 månader med mitt internet, jag är den enda i hushållet som sitter med sladd resterande använder Wi-Fi. När jag har datorn kopplad med sladden så fuckar det upp hela internet för hela hushållet att t.ex Netflix, ytube osv bara snurrar, vanliga webbsidor bara laddar Och dylikt. Men det har enbart varit så typ 2 månader..

Vi har inte fiber ännu(är beställt) är just nu via telefon jack och det vet jag slöar ner det också. Men hela hösten o ännu längre tillbaka har det inte varit strul :/
Och har tänkt lite på sladden o datorn.. Men kan sladden eller datorn orsaka problem för resterande? Blir även strul när bara min dator med sladden är kopplad.

Detta har jag provat.
Ändrat uttag i routern, startat om routern, inaknaktivera och aktivera igen..

Ett möjligt scenario skulle kunna vara att du har något program igång på din dator som slukar all bandbredd så fort du kopplar den till nätverket, t.ex. en torrent-klient eller nåt som körs i bakgrunden.

Kommer ihåg att jag var tvungen att begränsa hastigheten på mina torrents förr när jag hade ADSL för att inte resten av nätverket skulle bli segt som sirap.

Öppna aktivitetshanteraren så kan du se om det är något program som tar mycket bandbredd.

Glömde skriva om aktivitetshanteraren
Visa signatur