Helgsnack: Vilket spel spelar du just nu?

Permalänk
Medlem

Just nu varvar jag mellan Horizon Zero Dawn på pc och Warzone, innan har det blivit obegripliga mängder satisfactory under typ 2 års tid men har svalnat av lite just nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

WoW och Starcraft 2, och ibland Amigaspelet "Logical" genom Amiga-emulator (WinUAE).

Permalänk
Medlem

Jag spelar om Ghost Recon Wildlands med nyare hårdvara i datorn.
Det spelet ser också trevligt ut i 4k.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Europman:

WoW och Starcraft 2, och ibland Amigaspelet "Logical" genom Amiga-emulator (WinUAE).

Du har sett https://store.steampowered.com/app/1023310/Logical_Now/ va?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Diablo 1, på ett RTX 3090. 😁

Permalänk

Fallout 2
Melee run

Permalänk
Inaktiv

Hell let loose och Flight som 2020

Permalänk
Medlem

Senaste dagarna har det pendlats mellan Sackboy: A Big Adventure och F.E.A.R. Två väldigt olika spel. Måste säga att det senare håller än idag - kanske t.o.m. den bästa Matrix-simulatorn?

Omformulering
Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Växlande mellan Overwatch, Hots och FFXIV

Permalänk
Medlem

Börjat spela It takes two med sambon! Mysigt. Annars blir det mest lite BF5 & COD. Spelade igenom Cyberpunk för någon vecka sedan med, det var helt okej! Men inte riktigt hittat något spel i år att fastna i någon längre period.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kört igenom en drös Assassins Creed och är nu mitt i Odyssey
Varvar detta med Warzone och GTA 5!

Permalänk
Medlem

Moddat Skyrim Special Edition. >_>

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Portal 2 på xbox 360

Permalänk

WoW Classic å Mass Effect Andromeda

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem

Har en paus från spel. Spelar mycket under vinterhalvåret. Då senast Valheim. Nu "spelar" jag mycket Fusion 360 och CURA. Är medveten om att jag kommer åka ner i spelträsket runt september igen

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Blev lite nostalgisk idag och drog igång Red Alert på Playstation.
Nu när Horizon Zero Dawn var gratis på Playstation blir det nog att testa det. Annars håller jag på med GTA V och Assassins Creed Valhalla väntar också.

Permalänk
Medlem

Breatheredge

Permalänk

Nu spelas det rätt mycket DayZ och ännu mer Kingdom Come Diliverance. Fantastiska spel i sitt respektive segment!

Permalänk
Medlem

World of Warcraft: Shadowlands 😎

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

MapleStory som vanligt

Är det retail eller privat server?

Kändes som att de klassiska MS Privatservrarna var mer i liv än de Europeiska servarna på retail.

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic 3. Det funkar alltid

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

I hemmasittandets tidevarv har spelandet ökat det senaste året. Har du snöat in på något speciellt spel eller är du en ständig allätare?

Läs hela artikeln här

Grim Dawn 2K+ timmar...

Permalänk
Medlem

Dishonored 2 faktiskt. Jag älskade ettan och var rejält hypad inför tvåan. Men pga av prestandaproblem när spelet kom valde jag att vänta tills det löst sig, för att inte förstöra upplevelsen. Det blev till slut att jag spelade annat o glömde av tvåan.

Spola fram till 2021 och jag sitter på monsterdator och någon nämnde tvåan som Arkane's mästerverk. Tänkte att det var ypperligt tillfälle att testa.

Spelet håller otroligt bra fortfarande. Väldigt snyggt pga av sin utmärkande stil men också märkbart halvdan prestanda med tanke på datorn jag har. Alltså de flyter fantastiskt men borde vara bättre.

Hur som helst. Det är ju ett mästerverk. Har inte klarat ut det men det är verkligen svårt att minnas när ett fps var så spännande, kreativt och rakt igenom inspirerande. Atmosfären och level design springer nästan varv runt motståndet. Clockwork Mansion. Nog häftigaste nivån jag sett i ett fps. Verkligen lyrisk och minns igen varför denna serie verkligen är något extra.

Så tråkigt att fps främst är samma gamla krig i samma gamla form och unika skapelser som dessa nästan inte pratas om. Börjar ju äntligen minnas varför fps en gång i tiden var min favorit genre.

Spelet påminner mig även om hur grym level design man kan få om det inte tvingas in i open world formatet. Istället är det små nivåer i open world format som går att lösa på mängder av sätt och där allt är intressant och spännande.

Permalänk
Medlem

Outriders och Enlisted

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

WoW privatserver som kör patch 3.0. Alltid kul att återuppleva den bästa expansionen

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Lirat en hel del Assassins Creed Valhalla (kanske runt 70%) fram tills Valheim släpptes, sen dess har jag varvat Valheim med Total War Warhammer 2. Har varit lite snålt med gaming senaste veckorna dock för tjejen tjurar.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

NieR Replicant ver.1.22474487139
Lever upp till förväntningarna än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Är det retail eller privat server?

Kändes som att de klassiska MS Privatservrarna var mer i liv än de Europeiska servarna på retail.

Privatserver, har inte spelat GMS sedan typ 2008

Permalänk
Medlem

Total war Atilla med medieval kingdoms mod.....ja torkan är riktigt. Erövrat hela balkan och allt fram tills aleppo.

Permalänk
Medlem

Ligger i slutfasen av Assassins Ccreed Valhalla med ca 120h in, väntar där in den nya expansionen, Wrath of the druids, som kommer nu i Maj.
har precis påbörjat Horizon Zero Dawn på PC, verkar fruktansvärt lovande måste jag säga med ca 20h in.

Om det krisar blir det ett att fixa D2 med Beyond Light, vilket jag mest troligt kommer skaffa oavsett, väldigt bra spel som man kan spendera otaliga timmar med.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods