DICE tillkännager två nya Battlefield-spel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sKRUVARN:

Det var nog framförallt mot bf3 det jämfördes,
och tyckte det var mycket bättre kartor i bc2, som skapade betydligt intensivare och spännande situationer. Samt att förstörbarheten av byggnader påverkade gameplay mycket. Tyckte ärligt talat att bf3 var ett nerköp på dom flesta planen.

Undra om inte bf hade tjänat på att köra på game as a service spåret, släpp ett spel som dom jobbar och underhåller i 10år istället för att släppa nya titlar som tar ett steg fram två bak hela tiden. Börja med ett som utpspelar sig i nutid, sen kan man bygga spin-offs i olika tidsåldrar allt eftersom som man håller vid liv parallellt.

Det där andra stycket alltså!
Jag tror det är väldigt spot on. Precis det där har jag och mina vänner också upplevt.
När man väl börjat sitta med BF3 och lära sig utbudet bättre så blir spelet övergivet av BF4. Repeat på den för många gånger så tröttade iaf jag på att köpa dyrare expansioner som direkt blev skåpmat.
Ja, jag har visserligen BF V sedan start också. Ingick i grafikkortsköpet.
Men jag orkade inte riktigt börja om igen med alla unlocks heller.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

"Dont you guys have mobile phones"

Permalänk
Medlem

De måste börja ta itu med fuskare. Inte bara när de gäller BF serien utan även COD och andra multiplayer spel som PUBG/CSGO.
De kan spendera hur mycket tid och pengar som helst på maps, vapen och expansioner och pass men det kommer fortfarande suga b***e när fuskarna tar över.

Går ju typ inte en enda match utan att det är en storfuskare inne och bara köttar allt i typ alla stora titlar.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

DICE förlorade mig som kund när de tvingade in identitetspolitik och annat PK-dravel i sina spel.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Mobiltelefonen är jag mest intresserad av. Datorn den sitter man hela dagen vid och det finns tusentals saker man borde ha gjort. Mobilen är mer en dötidfördrivare när man är ute och väntar på något som bussen.

Jag själv älskade när batterieldspelen för de kom med något nytt som var att köra både fordon och skjuta. Problemet med uppföljarna var att man redan hade sett det innan . Jag själv tycker inte BF5 är helt värdelös, men är spelet värt att offra fritid på? För min del ar det därför jag slutade att spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Kan det vara så att BF V redan har det här sedan några år ;).

https://www.sweclockers.com/nyhet/27197-battlefield-v-far-bat...

Skrivet av Freffo:

Finns i Battlefield V. Men det är inga som spelar det. En vecka efter Battlefield V Firestorm så släpptes Apex Legends(vilket också är en EA-titel). Så det dog ut helt i Battlefield.

Hehe, oj. Har inte spelat de senaste titlarna så mycket men det känns bekant nu när jag läser det.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Hehe, oj. Har inte spelat de senaste titlarna så mycket men det känns bekant nu när jag läser det.

Förstår. Apex Legends slukade hela Twitch och det var free2play. Så det förklarar varför det inte är många som ens vet om att Battlefield har ett battle royale. Trist för DICE såklart, massa arbetstimmar i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Förstår. Apex Legends slukade hela Twitch och det var free2play. Så det förklarar varför det inte är många som ens vet om att Battlefield har ett battle royale. Trist för DICE såklart, massa arbetstimmar i onödan.

Battlefields battleroyal var nog inte direkt seriöst menat ifrån Dice sida, bara något de patchade in som något sorts koncept provning. Visst de kanske försökte rida på BR vågen men...

Battleroyal i en WWII setting känns väll rätt B generellt, så det är inte direkt som de hade medvind där liksom.

Släpper de ett Battlefield i modärn tappning den här gången, med ett BR mode som de nu provat ett koncept för, som de även satsar hårt på och underhåller, så tror jag att det kan gå bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Alla pratar så positivt om Bad Company, jag spelade det men minns inte vad som var bättre än BF 4 t ex ? Påminn mig gärna.

Spela BF / fps spel på en mobil ? lol säger jag bara. Jag har ungar i alla åldrar och ingen ser ens på kartan att man kan spela fps spel på en mobil. Det är typ farmville och annat som man kan lira där..

Styrkan i Bad Company 2 kommer från dess tajta design i egentligen alla element: distinkta klasser med egna röster, vapen (med visst överlapp) och tydliga skillnader i silhuetter. Lagom variation vapen och egenskaper, god vapenbalans, förutsägbar och välfungerande destruktion av miljöer och byggnader som klaffar väl med det primära spelsättet: Rush. Inte att glömma bra ljudbild med mängder av dynamiska citat och röstspår som ger ett djup i spelet som jag tycker helt saknats i senare spel i serien, som istället kompenserat med mer kakofoni och höga smällar.

Däremot är jag inte såld på Bad Company 2 på PC mycket tack vare den skitdåliga tillämpningen av lagbalans, som allt för ofta slår sönder grupper som spelar ihop, och de alldeles för spretiga serverspecifika reglerna.

Battlefield 3 och 4 begår amatörmisstag i många ting. Klasserna är dåligt konstruerade och bidrar till att en klass får en för stor bredd medan andra blir laserfokuserade - och att båda lagen och klasserna ser ut som varandras karbonkopior, utan distinkta röster, siluetter eller ens utrustning. De senare spelen misslyckas också i att skapa incitament för lagspel och att spela objektivet, mycket tack vare ett hutlöst fokus på enskilda spelarprestationer i form av kills (som utgångspunkt för vapenupplåsningar) hellre än att leda spelaren till att göra vad som är tanken: spela med ett lag med delad ambition att vinna.

Battlefield 2 går, efter en stunds återinlärning, att spela fortfarande idag och är mycket mer engagerande än de nyare Battlefield-spelen. Just för att det spelet handlade i princip exklusivt om att spela objektiven, vilket också bidrar till att de som är ute efter att få kills får det genom att spelflödet naturligt formar fajterna runtomkring där spelarna förväntas vara: vid objekten. Battlefield 3 och 4 bestod mest av ökentomma Conquestkartor där punkter tenderar att falla och tas över av enskilda spelare, ibland helt befriat ens en fajt.

Skrivet av sKRUVARN:

Undra om inte bf hade tjänat på att köra på game as a service spåret, släpp ett spel som dom jobbar och underhåller i 10år istället för att släppa nya titlar som tar ett steg fram två bak hela tiden. Börja med ett som utpspelar sig i nutid, sen kan man bygga spin-offs i olika tidsåldrar allt eftersom som man håller vid liv parallellt.

Jag tror tvärtom att tjänstevarianten är döden för spelen. Battlefield 3 och 4 var nedlusade med olika DLC-paket och splittrade spelarbasen tills dom tröttnade och till slut är det ändå bara de minsta och sämsta kartorna som tycks överleva. De med mest kills per minut, för att det enda folk spelar efter är upplåsningar. Vad som behövs är mer finjusterad balans, spelmekanik och en kraftigt reformerad modell för upplåsningar av utrustning och vapen som verkar för att skapa större incitament för att få spelarna att spela spelet som tänkt.

Skrivet av Juggernawt:

DICE förlorade mig som kund när de tvingade in identitetspolitik och annat PK-dravel i sina spel.

Ja, det visar på Dice:s (eller åtminstone EA:s) dåliga omdöme i att skapa en inflammation i sin kundbas för att kunna få fri publicitet från "speljournalisterna". Ännu tramsigare när de lätt hade kunnat komma undan med att ha enarmade kvinnor och rasintegrerade trupper i Battlefield 5 genom att helt enkelt inta en lös, fantasifull tolkning av andra världskriget. Men de envisades med att vilja ta ställning för de oberättade historierna från kriget, som om det de hade på hjärtat var på riktigt.

Permalänk
Avstängd

Tänk om Dice kunde tillkännage ett anticheatsystem för en gångs skull. Kommer inte köpa spelet tills dom tar fuskare på allvar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juggernawt:

DICE förlorade mig som kund när de tvingade in identitetspolitik och annat PK-dravel i sina spel.

Samma här,Dum nog köpte jag BF5 efter två år men nu är det nedlusat av fuskare som vanligt i BF

Permalänk
Medlem

Ok. Vi får väl se om de kan vända skutan eller om det blir fortsatt fokus på att sälja clowntexturer.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 var bäst!

Permalänk
Medlem

Hoppas de återgår till att man faktiskt spawnar och springer till sina flygplan än att folk campar spawn screen. Sen måste de dummaste vara att köra old warfare 2 gånger på raken som de gjorde.

Det som gör mig orolig är att pre ordet nissar kommer få EA och DICE att dansa hela vägen till banken istället för att faktiskt utveckla content.

Permalänk
Medlem

UNDERBART! BF är de enda spel som lockar mig till PCn idag!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Lite tråkigt att de inte säger något mer än att spelet är under utveckling

Min gissning är att de inte bara ville utannonsera mobilspelet, för då kanske folk klagar på att de vill ha ett "vanligt" BF också. Vilket de nu får bekräftat samtidigt och inte behöver klaga över. Men de kunde gott vänta tills de hade trailer att visa iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Lite tråkigt att de inte säger något mer än att spelet är under utveckling

Ganska vida känt att den faktiska trailern/teasern till nästa Battlefield troligen kommer i samband med nästa investor-möte som sker i början på Maj. Räkna med en video och mer detaljer 1:a eller 2:a veckan i Maj.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av gargamelo:

Ok. Vi får väl se om de kan vända skutan eller om det blir fortsatt fokus på att sälja clowntexturer.

https://i.redd.it/wl674gfb8vg31.jpg

Där har vi fuskaren, get him! haha 🤣'
Made my day/week, tack! ohh-hahahah! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som tycker att det inte är 128-manna servrar som kan leda BF till saligheten? "mer kaos" är inte precis det som jag vill ha för ett bättre BF....

Beror väl bland annat på hur stor karta man har och vilka spellägen som finns?

Men håller väl med lite om att det är svårt att föreställa sig hur detta skulle se ut för att fungera bra.
Men jag har väl alltid sett BF som krig i lite större skala, medans CoD är i lite tajtare miljöer.
Det är också en anledning till att jag personligen föredrar BF på PC med mus och tangenbord, medans CoD fungerar rätt bra för mig på konsol.

Permalänk
Medlem

BF serien har mycket att bevisa innan jag köper ett igen. Tycker de senaste har varit skit, mycket på grund av att det inte finns community servers. Vill ha egna servrar där det är bara banor man gillar med rotationen, servrar med INGA fordon..

Ja jag var en av dom som spelade metro 24/7 väldigt länge :D.. Inte alltid men det upptog en stor del av spelandet ett tag.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Beror väl bland annat på hur stor karta man har och vilka spellägen som finns?

Men håller väl med lite om att det är svårt att föreställa sig hur detta skulle se ut för att fungera bra.
Men jag har väl alltid sett BF som krig i lite större skala, medans CoD är i lite tajtare miljöer.
Det är också en anledning till att jag personligen föredrar BF på PC med mus och tangenbord, medans CoD fungerar rätt bra för mig på konsol.

Kör exklusivt BF på PC, men tycker att 64-manna kartorna var jobbiga i BF3 och 4, och ospelbara i V. Brukade köra 32-manna servrar men det finns i princip inga alls i BF V, så jag har slutat spela helt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av livsnjutaren:

BF serien har mycket att bevisa innan jag köper ett igen. Tycker de senaste har varit skit, mycket på grund av att det inte finns community servers. Vill ha egna servrar där det är bara banor man gillar med rotationen, servrar med INGA fordon..

Ja jag var en av dom som spelade metro 24/7 väldigt länge :D.. Inte alltid men det upptog en stor del av spelandet ett tag.

Finns ju i bf5?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte alls vad ni menar med pk-dravel angående BFV. Det har sina brister absolut men att jag ibland spawnar som en tjej känns ju inte som en grej att totalt skjuta ner spelet för.

Ifall det är något jag missat med marketingen på spelet så fyll gärna i åt mig

Permalänk
Medlem

Jag tycker BF har blivit för mycket lallar- sandbox där folk springer solo som höns och försöker landa en 360 noscope. Ljud och grafiken är kalas, men det finns så mycket gameplay wise att hämta.
Introducera lite squad-liknande gameplay mechanics eller åtminstone engagera lite kraft åt att göra spelet mer co-op. Lag som samarbetar borde belönas, och det gör spelet mer socialt och kul att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag förstår inte alls vad ni menar med pk-dravel angående BFV. Det har sina brister absolut men att jag ibland spawnar som en tjej känns ju inte som en grej att totalt skjuta ner spelet för.

Ifall det är något jag missat med marketingen på spelet så fyll gärna i åt mig

Det är inte det de handlar om, finns många spel med tjejer utan några klagomål. Men de vet du nog redan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Finns ju i bf5?

Community Games är inte samma sak som att ha en rental server enligt mig.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 💯

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det nya spelet kort och gott heter Battlefield.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Det är inte det de handlar om, finns många spel med tjejer utan några klagomål. Men de vet du nog redan om.

Vad handlar det om då så någon som inte är insatt kan förstå vad klagomålet gäller?

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att det blir bättre igen. BF serien dog med 4an för mig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.