Permalänk

Höj- och sänkbart

Hej,

Jag jobbar en hel del hemma, av förutsägbar anledning. Börjar känna att jag får lite ont i kroppen efter många timmars sittande och skulle må bra av att variera med att stå upp och jobba emellanåt. Så därför är jag är ute efter ett höj- och sänkbart skrivbord (160x80cm) som helst ska vara motordriven. Budget är 5000 kr.

Det jag har tittat på är IKEAs "BEKANT" samt ett bord från DPJ. Lutar lite mer åt bordet från DPJ, dock hittar jag inga recensioner.

Har någon erfarenhet av någon utav dessa, eller kanske ett annat? Uppskattar alla tips!

Permalänk
Medlem

Köpte DPJ skrivbord nyligen, 120x60cm i helsvart. Har fått bra intryck hittills. Känns spontant kvalitativt och rättvist för priset, hade önskat att bordsskivorna kändes lite mer premium med kanske matt yta istället för en standard kontorsvariant.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Har beställt hemma, kan återkomma när jag satt ihop den https://www.electronic-star.se/Home-och-Living/Moebler/Multid...

Permalänk
Medlem

Har detta skrivbord från DPJ sedan i somras, och än så länge är jag nöjd. Rejäl skiva om du vill skruva i det (jag hängde upp en relativt tung dator och kabelränna i det t.ex.). 12 års garanti känns också bra om motorn skulle gå sönder. Finns kanske lite småsaker att anmärka på, t.ex. var instruktionerna för att sätta ihop det inte helt klockrena som jag vill minnas, men med tanke på priset så finns inte mycket att klaga på.

Har dock hört att leverans kan vara lite si och så, speciellt om du bor i trapphus och inte har en dörr rakt mot gatan, vilket jag har. Fungerade bra för min del dock, men det väger inte nådigt mycket med alla delar. Trodde inte jag skulle få in bordsskivan på egen hand, men det gick till slut. Skulle dock klart rekommendera att du tar hjälp av någon vid både leveransen och monteringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Har detta skrivbord från DPJ sedan i somras, och än så länge är jag nöjd. Rejäl skiva om du vill skruva i det (jag hängde upp en relativt tung dator och kabelränna i det t.ex.). 12 års garanti känns också bra om motorn skulle gå sönder. Finns kanske lite småsaker att anmärka på, t.ex. var instruktionerna för att sätta ihop det inte helt klockrena som jag vill minnas, men med tanke på priset så finns inte mycket att klaga på.

Har dock hört att leverans kan vara lite si och så, speciellt om du bor i trapphus och inte har en dörr rakt mot gatan, vilket jag har. Fungerade bra för min del dock, men det väger inte nådigt mycket med alla delar. Trodde inte jag skulle få in bordsskivan på egen hand, men det gick till slut. Skulle dock klart rekommendera att du tar hjälp av någon vid både leveransen och monteringen.

Är du fortfarande nöjd med ditt skrivbord ifrån DPJ? Funderar starkt själv på att slå till på ett 180x80. 🙂

Permalänk
Medlem

Jag har dessa två bord ifrån DPJ
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/5128-124188-hoj...
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/4967-125223-di-...

Jag hade strul med leveransen som drog ut på tiden. Sen var instruktionerna kanske inte dom bästa, men inte så många komponenter att skruva ihop.

En sak att tänka på är sitthöjden. Jag köpte det dyrare till mig eftersom jag har 4 skärmar plus en laptop på mitt bord. Det andra köpte jag till min sambo, hon är ganska kort och klagade direkt om att hennes bord bara gick ner till 71,5cm medans mitt gick ner till 65cm. (Hon använder fotpedal i sitt jobb så med hennes höjd måste stolen ner till botten)

Men efter ca 6 månaders användning är vi båda nöja med borden.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benke01:

Är du fortfarande nöjd med ditt skrivbord ifrån DPJ? Funderar starkt själv på att slå till på ett 180x80. 🙂

Jodå, så nöjd som man nu kan vara med en träskiva på ben. Allt fungerar fortfarande och den har inte tagit någon spontan skada, och det är väl egentligen vad man kan begära. Tror inte du har anledning att tveka om du tycker priset är okej, men det är klart att det kan ju alltid finnas bättre och billigare hos andra leverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Jag har dessa två bord ifrån DPJ
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/5128-124188-hoj...
https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/4967-125223-di-...

Jag hade strul med leveransen som drog ut på tiden. Sen var instruktionerna kanske inte dom bästa, men inte så många komponenter att skruva ihop.

En sak att tänka på är sitthöjden. Jag köpte det dyrare till mig eftersom jag har 4 skärmar plus en laptop på mitt bord. Det andra köpte jag till min sambo, hon är ganska kort och klagade direkt om att hennes bord bara gick ner till 71,5cm medans mitt gick ner till 65cm. (Hon använder fotpedal i sitt jobb så med hennes höjd måste stolen ner till botten)

Men efter ca 6 månaders användning är vi båda nöja med borden.

Jag hade också tänkt att sikta på Premium-modellen. Visste inte minimum-nivån var sämre på Standard, bra att veta.
Lite dåliga instruktioner kan jag leva med då man skruvar ihop det bara en gång. 🙂 Men flera har sagt det så är förberedd. 😉 Blir att slå till på en! Tack för rekommendationerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benke01:

Jag hade också tänkt att sikta på Premium-modellen. Visste inte minimum-nivån var sämre på Standard, bra att veta.
Lite dåliga instruktioner kan jag leva med då man skruvar ihop det bara en gång. 🙂 Men flera har sagt det så är förberedd. 😉 Blir att slå till på en! Tack för rekommendationerna!

Vill bara förvarna för att DPJ har extremt skeva leveranstider just nu. De skriver på sin hemsida att leveranstiden är 1-5 vardagar och att allt finns i lager m.m. Men tar du en titt in på deras Trustpilot så ser du att det dröjer flera månader för andra.
Jag själv fick mitt (icke-premium) igår, men då fick jag ändå vänta ett par veckor innan det kom. Då har jag även försökt nå kundtjänst ett antal gånger både via telefon och mail utan något svar - ville nämligen avboka ordern för att köpa från någon annan istället. Men det gick såklart inte, har fortfarande inte fått svar på mailen heller och paketet kom faktiskt igår (Typ 2 dagar för leverans när det väl skickades, gick via Postnord och fick hämta på terminalen)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har detta sen ca 1 år och här fortfarande nöjd.

https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/4954-126110-di-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vill bara förvarna för att DPJ har extremt skeva leveranstider just nu. De skriver på sin hemsida att leveranstiden är 1-5 vardagar och att allt finns i lager m.m. Men tar du en titt in på deras Trustpilot så ser du att det dröjer flera månader för andra.
Jag själv fick mitt (icke-premium) igår, men då fick jag ändå vänta ett par veckor innan det kom. Då har jag även försökt nå kundtjänst ett antal gånger både via telefon och mail utan något svar - ville nämligen avboka ordern för att köpa från någon annan istället. Men det gick såklart inte, har fortfarande inte fått svar på mailen heller och paketet kom faktiskt igår (Typ 2 dagar för leverans när det väl skickades, gick via Postnord och fick hämta på terminalen)

Det var ju illa! Det är ju en sak att ha långsamma leveranstider men om man medvetet skyltar med något annat och har en kundtjänst som inte svarar så sänker det ju förtroendet för det bolaget. ☹ Jag beställde iaf med faktura ifrån Klarna så ifall jag inte får något så borde jag alltid kunna vända mig till dem och avboka.

Kinnarps hade leverans på 6 veckor. Hur många veckor fick du vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benke01:

Det var ju illa! Det är ju en sak att ha långsamma leveranstider men om man medvetet skyltar med något annat och har en kundtjänst som inte svarar så sänker det ju förtroendet för det bolaget. ☹ Jag beställde iaf med faktura ifrån Klarna så ifall jag inte får något så borde jag alltid kunna vända mig till dem och avboka.

Kinnarps hade leverans på 6 veckor. Hur många veckor fick du vänta?

Senaste mailet var för en vecka sedan där allt jag fick var ett automatiskt svar.. så det är lite ruttet tycker jag.
Tog strax över 4 veckor för leveransen, där det var helt knäpptyst fram tills den 18e då leveransaviseringen dök upp från ingenstans.
Du kommer säkert få varan, men förvänta dig inga "1-5 vardagar" direkt hehe
Betalade med kort direkt så det var lite surt att ligga ute med pengarna så länge ändå. Klarna är smidiga med fakturan ifall det skulle dröja, då är det bara att pausa tills den dyker upp 👍

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB