Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Drar inte mer än andra köksapparater egentligen. På min står det 1450W. En brödrost är typ 1000W, Vattenkokare upp mot 2000W. (Dammsugare också högt som fan). Allt beror på hur länge det är igång. Just airfryer gör att det går fortare så igång lägre tid. Väldigt koncentrerad värme som gör att det inte går så mycket till "spillo" heller ur rent energiperspektiv.

Använder vår fritös i princip varje dag. Inga höga elräkningar här inte :).

Tackar igen.

Skrivet av Datanisse:

Min vanliga bajsugn har fläkt som blåser och pommes blir kanon i den. Behöver ingen olja eller extra pryl på bänken. Jag kör plåten i diskmaskinen ganska sällan och livet fortsätter som vanligt..

Gjorde så förr tills jag kom på att tiden det tar att värma upp ugnen och sen tiden i ugnen = nja för pommes (f-n, vill bara skriva "strips" hela tiden! )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Airfryer.
Ett helvete enligt mig att ta hand om all olja i vanlig fritös. Luktar apa dessutom.
Airfryer är enligt mig värt det bara för att slippa dom två punkterna

Håller med. Ett jävla jobb varje gång fritösen använts.

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Kör även jag Philips Airfryer. Kanske den bästa jag använt. Ingen extra olja. "Allt" går att maskindiska.

Permalänk
Medlem

Efter att min djupfritös fick för sig att spruta kokande het olja över hela bänken så skulle jag rekommendera en Airfryer även om det inte blir lika goda pommes. Men funkar bra för annat.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag kör en Tefal Oleoclean Pro Inox & Design FR8040 3,5L
Klockren, och har man den i närheten av en bra köksfläkt så är lukten överkomlig.
Enkel hantering av oljan osv.
Enkel att rengöra.

Sen så är fett inte farligt, det är så 1998

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Håller med. Ett jävla jobb varje gång fritösen använts.

Som flera länkat i tråden, denna är väldigt lättskött:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3064554

Kör du inte fisk osv behöver man bara fylla på en skvätt olja ibland och köra grejerna i diskmaskinen när det börjar se söligt ut.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jahopp. Dök upp ett alternativ till nu.

Antingen köper jag https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5121229 som jag ursprungligen tänkt. 1.290 kr på MM eller en femma dyrare på Elgiganten.

Men.

Fick ICAreklamen nu och de säljer https://www.ica.se/handla/produkt/easy-fry-deluxe-1-p-obh-nor... (Easy Fry Deluxe 1-p OBH Nordica) för 999kr , prissänkt med 700 kr (jaja).

Så. Nu velar Farbror Beginner. Såpass att hjärnan gått i stå helt. Följa planen att köpa Philipsen eller ändra om och gå på OBH Nordica?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jahopp. Dök upp ett alternativ till nu.

Antingen köper jag https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5121229 som jag ursprungligen tänkt. 1.290 kr på MM eller en femma dyrare på Elgiganten.

Men.

Fick ICAreklamen nu och de säljer https://www.ica.se/handla/produkt/easy-fry-deluxe-1-p-obh-nor... (Easy Fry Deluxe 1-p OBH Nordica) för 999kr , prissänkt med 700 kr (jaja).

Så. Nu velar Farbror Beginner. Såpass att hjärnan gått i stå helt. Följa planen att köpa Philipsen eller ändra om och gå på OBH Nordica?

Ser ut o vara denna från ica: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5198607 , o där sparar du inte så mycket om det är samma :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jahopp. Dök upp ett alternativ till nu.

Antingen köper jag https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5121229 som jag ursprungligen tänkt. 1.290 kr på MM eller en femma dyrare på Elgiganten.

Men.

Fick ICAreklamen nu och de säljer https://www.ica.se/handla/produkt/easy-fry-deluxe-1-p-obh-nor... (Easy Fry Deluxe 1-p OBH Nordica) för 999kr , prissänkt med 700 kr (jaja).

Så. Nu velar Farbror Beginner. Såpass att hjärnan gått i stå helt. Följa planen att köpa Philipsen eller ändra om och gå på OBH Nordica?

Hade kört på Philipsen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Ser ut o vara denna från ica: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5198607 , o där sparar du inte så mycket om det är samma :/

Iofs. Men 1.290kr för Philipsapparaten mot ICA´s 999kr för OBH.... Nedsatt med 700kr enligt deras eget "normal"pris. Säger ju ingenting egentligen.

Skrivet av ronz:

Hade kört på Philipsen

Dum fråga. Hur tänker du med det valet? Jag velar som en flöjel fram och tillbaks.

Som sagt. Jag velar fram och tillbaks. OBH´n verkar ju rymma mer om jag läst rätt. Å andra sidan så kanske Philips är ett "bättre" märke än OBH.

Försökt youtuba om skillnaden mellan de två men hamnar bara på de som fått sina apparater och då blir ju "omdömena" därefter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Iofs. Men 1.290kr för Philipsapparaten mot ICA´s 999kr för OBH.... Nedsatt med 700kr enligt deras eget "normal"pris. Säger ju ingenting egentligen.

Dum fråga. Hur tänker du med det valet? Jag velar som en flöjel fram och tillbaks.

Som sagt. Jag velar fram och tillbaks. OBH´n verkar ju rymma mer om jag läst rätt. Å andra sidan så kanske Philips är ett "bättre" märke än OBH.

Försökt youtuba om skillnaden mellan de två men hamnar bara på de som fått sina apparater och då blir ju "omdömena" därefter.

Haha, ingen vettig logik bakom mitt val egentligen. Gillar Philips som märke mer än OBH Nordica. Litar mer på Philips. Varför? Jag vet inte...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Hej. Jag är sugen på att köpa en airfryer men har hört att när man gör pommes i dem så blir de inte lika krispiga som i en vanlig fritös, men det var några år sen, det kanske har ändrats sen dess. Vad rekommenderar ni airfryer eller fritös? Min maxbudget ligger på 800 kr. Tänkte köpa den här om inte airfryer är så himla lysande. https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparat...

Jag kör airfryer.
Det man ska komma ihåg är att detta inte är en samma sak som en fritös.
En airfryer är i princip samma sak som en varmluftsugn, men med snabbare cirkulation som jag fått det förklarat för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Haha, ingen vettig logik bakom mitt val egentligen. Gillar Philips som märke mer än OBH Nordica. Litar mer på Philips. Varför? Jag vet inte...

Lite som jag tänker med andra ord.

Men det är ju det där med att OBH´n är lite större i kapacitet. OM jag vill fritera ett vildsvin tänker jag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lite som jag tänker med andra ord.

Men det är ju det där med att OBH´n är lite större i kapacitet. OM jag vill fritera ett vildsvin tänker jag.

Kika lite på Youtube så får du se, sök på Philips HD9251.
Ser ut att vara en OK kapacitet för två personer.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag kör airfryer.
Det man ska komma ihåg är att detta inte är en samma sak som en fritös.
En airfryer är i princip samma sak som en varmluftsugn, men med snabbare cirkulation som jag fått det förklarat för mig.

Ooops, igen. Missade.

Jepp. Mest lockande med en sån här och slippa riskera att elda upp kåken med olja. Sen även att slippa var man gör av oljan.

Skrivet av ronz:

Kika lite på Youtube så får du se, sök på Philips HD9251.
Ser ut att vara en OK kapacitet för två personer.

Danke. Ska kolla. Mest OBH´n jag inte hittar på Youtube annat än Tefalvarianten (om det nu är samma).

Tackar för svar!

Edit: Många "p" blev det i "upp".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ooops, igen. Missade.

Jepp. Mest lockande med en sån här och slippa riskera att elda uppp kåken med olja. Sen även att slippa var man gör av oljan.

Danke. Ska kolla. Mest OBH´n jag inte hittar på Youtube annat än Tefalvarianten (om det nu är samma).

Tackar för svar!

Jag gillar airfryern. Tycker det blir bra resultat.
Har gjort pommes flera gånger.
Skurit till dem i bitar, torkat bort all vätska, på med lite potatismjöl, in i airfryern, ta ut och skaka om 2-3 ggr.

Enda negativa är att det jobbigt att diska skiten efteråt, det är inget du ska slänga ned i diskmaskinen.
Jag kör denna och är nöjd, men lite över din budget tyvärr.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4527575

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag gillar airfryern. Tycker det blir bra resultat.
Har gjort pommes flera gånger.
Skurit till dem i bitar, torkat bort all vätska, på med lite potatismjöl, in i airfryern, ta ut och skaka om 2-3 ggr.

Enda negativa är att det jobbigt att diska skiten efteråt, det är inget du ska slänga ned i diskmaskinen.
Du kommer bli nöjd, men köp en philips XL och inget no-name-crap

Tackar. Jo, lutar åt Philipsen. Handdisk lär det bli. Har ingen diskmaskin.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar. Jo, lutar åt Philipsen. Handdisk lär det bli. Har ingen diskmaskin.

Editerade mitt inlägg med länk. Dumt att skriva no-name-crap med tanke på att din budget var 800:-
Inget illa menat.

Sedan att folk inte fått sina pommes krispiga är att de inte lagt ned kärlek i maten och trott att det är en fritös de handskas med
Mina pommes blir alltid krispiga, men det beror på att jag vet hur man använder en airfryer.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Beginner:

Jahopp. Dök upp ett alternativ till nu.

Antingen köper jag https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5121229 som jag ursprungligen tänkt. 1.290 kr på MM eller en femma dyrare på Elgiganten.

Men.

Fick ICAreklamen nu och de säljer https://www.ica.se/handla/produkt/easy-fry-deluxe-1-p-obh-nor... (Easy Fry Deluxe 1-p OBH Nordica) för 999kr , prissänkt med 700 kr (jaja).

Så. Nu velar Farbror Beginner. Såpass att hjärnan gått i stå helt. Följa planen att köpa Philipsen eller ändra om och gå på OBH Nordica?

Analogt vred på Philipsen, kanske inte alla som stör sig lika mycket på det men bara den saken gör att jag hellre skulle kika på den andra i första hand.
Edit: Ser dock att den har 2.9 i betyg på Mediamarkts omdömen så det kanske är fel egenskap att fokusera på.

Har en HD9220 själv som är en liknande föregångare eller "Originalet" som de kallar den och är rätt trött på att den stannar lite närsom gärna med 2-3 minuter kvar på "urverket".

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Editerade mitt inlägg med länk. Dumt att skriva no-name-crap med tanke på att din budget var 800:-
Inget illa menat.

Sedan att folk inte fått sina pommes krispiga är att de inte lagt ned kärlek i maten och trott att det är en fritös de handskas med
Mina pommes blir alltid krispiga, men det beror på att jag vet hur man använder en airfryer.

Tog inte åt mig, tänkte inte ens så. Jag resonerar så här, dög pommes att göra i ugnen förr (när jag orkade) så duger de nog mer än väl i en varmluftsfritös. Jo. Lite över min budget just nu, tyvärr. Måste försöka lägga undan pengar till AC´n i bilen som behändigt nog slutat fungera nu.

Skrivet av Daemon:

Analogt vred på Philipsen, kanske inte alla som stör sig lika mycket på det men bara den saken gör att jag hellre skulle kika på den andra i första hand.
Edit: Ser dock att den har 2.9 i betyg på Mediamarkts omdömen så det kanske är fel egenskap att fokusera på.

Har en HD9220 själv som är en liknande föregångare eller "Originalet" som de kallar den och är rätt trött på att den stannar lite närsom gärna med 2-3 minuter kvar på "urverket".

Men. Nu får du ju mig att tänka på OBH´n igen. Tack.

Har en gammal micro som har uvred och den är så. Jag vet liksom inte helt vilka tider vredet anger då den passerar "noll" med någon minut. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tog inte åt mig, tänkte inte ens så. Jag resonerar så här, dög pommes att göra i ugnen förr (när jag orkade) så duger de nog mer än väl i en varmluftsfritös. Jo. Lite över min budget just nu, tyvärr. Måste försöka lägga undan pengar till AC´n i bilen som behändigt nog slutat fungera nu.

Men. Nu får du ju mig att tänka på OBH´n igen. Tack.

Har en gammal micro som har uvred och den är så. Jag vet liksom inte helt vilka tider vredet anger då den passerar "noll" med någon minut. Haha.

Helt förståeligt!
Sedan när du fått tag i din airfryer köper du Findus gourmet, frysta fish & chips-fisk i frysdisken och kör rakt av (den behöver inte skakas)
Riktigt jäkla gott!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Helt förståeligt!
Sedan när du fått tag i din airfryer köper du Findus gourmet, frysta fish & chips-fisk i frysdisken och kör rakt av (den behöver inte skakas)
Riktigt jäkla gott!

Jepp.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Föräldrarna har en Airfryer, OBH Nordica nånting. Och ja, bara det att slippa kladdet med fritösen är suveränt, även om riktigt friterade pommes aldrig går att få till riktigt. Men gott är det ändå, inte alltför stor skillnad

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Föräldrarna har en Airfryer, OBH Nordica nånting. Och ja, bara det att slippa kladdet med fritösen är suveränt, även om riktigt friterade pommes aldrig går att få till riktigt. Men gott är det ändå, inte alltför stor skillnad

Det går att få till bra pommes, om man gör rätt och lägger ned lite tid. Se min post lite högre upp.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det går att få till bra pommes, om man gör rätt och lägger ned lite tid. Se min post lite högre upp.

Jo jag såg det, ska testa. Har inte hunnit använda den så mycket då det är päronens. Will give it a try.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jo jag såg det, ska testa. Har inte hunnit använda den så mycket då det är päronens. Will give it a try.

Kan uppdatera med en utförlig manual om detta och kanske bild/filmbevis

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kan uppdatera med en utförlig manual om detta och kanske bild/filmbevis

Om du har lust och ork så tror jag inte nån har nåt emot det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jag velar fram och tillbaks. OBH´n verkar ju rymma mer om jag läst rätt. Å andra sidan så kanske Philips är ett "bättre" märke än OBH.

Försökt youtuba om skillnaden mellan de två men hamnar bara på de som fått sina apparater och då blir ju "omdömena" därefter.

Känns det bättre om jag berättar att OBHn är en Tefal? Groupe SEB, som äger OBH, Krups, Tefal och Rowenta mfl bestämde sig för att satsa på OBH här för att varumärket är starkt i Norden. I Europa säljs den som Tefal.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Jag kör med en actifryer (obh nordicas/tefal) helt fantastiskt, med rätt procedur får man riktigt jävla najs krisp på allt från pommes till ex klyftpotatis. Jag gillar att den roterar det med i den varianten jag har, ugnen används aldrig för denna typen av matlagning, kör vårrullar, osv med blir riktigt bra. Skön att slippa oljespillet med.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Vet inte om det givits exempel innan.
Men Råd och Rön har en test på dessa.

Fler modeller och text finns i deras artikel.

https://www.radron.se/tester/koksmaskiner-stadning/luftfritoser/tabell/

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.