PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kan dom som har telia beställa fortfarande?

Står som slutsåld

Permalänk
Medlem

Nu har jag också hämtat ut mitt ps5 från Telia. Har inte vart kund hos Telia på säkert 5 år, hoppas ni andra som faktiskt är kunder får en konsol tillslut där också.

Tack till hen som delade länken!

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av fismoln:

Det blir nog bara en läxa som Telia fick lära sig att dom nästa gång kanske skickar ut en engångskod till deras kunder som uppfyller kraven som måste användas vid beställning, eller helt enkelt bara göra beställningsalternativet tillgängligt på hemsidan efter inloggning för de kunder som uppfyller kraven.

Skrivet av Tältarn:

Det är naivt att tro att alla människor i grunden är goda och ärliga; att den här länken skulle spridas vidare och användas av externa parter (kunder eller icke-kunder) var i min mening förutsebart.

Ja, varför ska man ta ansvar för sitt eget beteende och själv agera på ett sätt som är rätt och riktigt. Varje system som går att missbruka eller utnyttja har man rätt att utnytta bara för att det går. Annars är det systemets fel, den enskilda individen har inget eget ansvar för sitt betende. Eller?
Om man resonerar så så finns det inget system som kommer att fungera, varken i smått eller stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trinnit:

Ja, varför ska man ta ansvar för sitt eget beteende och själv agera på ett sätt som är rätt och riktigt. Varje system som går att missbruka eller utnyttja har man rätt att utnytta bara för att det går. Annars är det systemets fel, den enskilda individen har inget eget ansvar för sitt betende. Eller?
Om man resonerar så så finns det inget system som kommer att fungera, varken i smått eller stort.

I detta fall tycker jag inte att någon missbrukat eller utnyttjat något system.
Det är ingen som lurat eller bedragit någon här. Man har ju tillochmed legitimerat sig och visat Telia vem man är.

Jag skulle säga att detta är jämförbart med att man går till en butik som har ett erbjudande bara för medlemmar. Man kommer dit som icke medlem legitimerar sig så att butiken kan kolla själva att man inte är det och frågar om man inte kan få ta del av erbjudandet ändå. Säger personen bakom kassan ja är det bara att tacka och vara glad. Möjligen har personen bakom kassan gjort något fel.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag beställde ett PS5 DE på komplett i september någon gång. Det står att det förväntas i lager den 3e maj men när jag skrev till supporten så sa dem att det kunde dessvärre försenas... Jag undrar hur jag ska gå till väga om jag vill ha ett ps5 så snabbt som möjligt för det börjar bli jobbigt att vänta!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limmesin:

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag beställde ett PS5 DE på komplett i september någon gång. Det står att det förväntas i lager den 3e maj men när jag skrev till supporten så sa dem att det kunde dessvärre försenas... Jag undrar hur jag ska gå till väga om jag vill ha ett ps5 så snabbt som möjligt för det börjar bli jobbigt att vänta!?

1. Sätt upp Distill web monitor för att övervaka samtliga stora elektronikkedjors lager. Guide för hur du gör finns många sidor bak i denna tråd, använd google för att hitta rätt.
2. Om detta känns komplicerat räcker det långt att bara följa denna tråd. Gå in för att läsa så ofta som möjligt. Tycker det finns åtminstone ett släpp i veckan.
3. Registrera dig på samtliga utlottningar när tillfälle finns. Exempelvis brukar elgiganten ha utlottning ungefär varannan vecka. Men än en gång kommer det stå i denna tråd.

Har du inte tålamod att bevaka 1 till 2 veckor är mig veterligen din enda utväg att vända dig till blocket/Tradera och betala en prispremie om ca 1500 kr. Du är helt nyregistrerad på Sweclockers så dina chanser att någon "skänker" dig en konsol till inköpspris är tyvärr låga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fismoln:

I detta fall tycker jag inte att någon missbrukat eller utnyttjat något system.
Det är ingen som lurat eller bedragit någon här. Man har ju tillochmed legitimerat sig och visat Telia vem man är.

Jag skulle säga att detta är jämförbart med att man går till en butik som har ett erbjudande bara för medlemmar. Man kommer dit som icke medlem legitimerar sig så att butiken kan kolla själva att man inte är det och frågar om man inte kan få ta del av erbjudandet ändå. Säger personen bakom kassan ja är det bara att tacka och vara glad. Möjligen har personen bakom kassan gjort något fel.

Instämmer. Såvida inte majoriteten av SweC / FZ skulle vara schyssta och motstå ett erbjudande för en så eftertraktad konsoll som PS5, efter ett halvår av väntan och ett år av pandemi, så finns det inte så stor chans att rätt personer skulle få erbjudandet ändå.

På FZ dolde de aldrig länken heller...

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem

Vad är FZ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gokonen:

Vad är FZ?

https://letmegooglethat.com/?q=Vad+%C3%A4r+FZ%3F

Permalänk

Fick också min från Telia igår. Stort tack alla som länkat och tipsat under månaderna som gått!

Skrivet av Gokonen:

Vad är FZ?

En Svensk hemsida med forum och artiklar för TV- och Datorspel. Lite som Sweclockers är för konsumenthårdvara fast istället inriktat på spel.

Permalänk
Medlem

Fick min i förrgår (telia) och körde genom Astros playroom, kändes som ett mer Next gen upplevelse än något jag lirat på Switchen. Kontrollen är mycket bekvämare än ps4'soch klarar säkert längre sittningar med!
Tackar den som delade telialänken.

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

Fick min i förrgår (telia) och körde genom Astros playroom, kändes som ett mer Next gen upplevelse än något jag lirat på Switchen. Kontrollen är mycket bekvämare än ps4'soch klarar säkert längre sittningar med!
Tackar den som delade telialänken.

Håller med, Astros playroom är hur coolt som helst. Lirar mest subnautica dock, väntar på 60fps patchen....

"Unknown Worlds Entertainment has finally confirmed that Subnautica: Below Zero will release for PS5 and PS4 on May 14, 2021."

Permalänk
Skrivet av Limmesin:

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag beställde ett PS5 DE på komplett i september någon gång. Det står att det förväntas i lager den 3e maj men när jag skrev till supporten så sa dem att det kunde dessvärre försenas... Jag undrar hur jag ska gå till väga om jag vill ha ett ps5 så snabbt som möjligt för det börjar bli jobbigt att vänta!?

Du måste köra med instagram och gå med på alla stora kedjors kanaler samt kolla då och då.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min PS5 i fredags som jag beställde i onsdags på Retrospelbutiken. STORT tack till den som skrev att det fanns i lager där! Har som ovan kört lite Astros Playroom för att känna på adaptive triggers. Vilken next gen känsla måste jag säga

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Ser att mobilshoppen har 17 inne, stämmer detta?

https://mobilshoppen.se/spel/playstation-5-ps5-standard-editi...

priset dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahnni:

Ser att mobilshoppen har 17 inne, stämmer detta?

https://mobilshoppen.se/spel/playstation-5-ps5-standard-editi...

priset dock...

Köper hellre från någon Scalper för 7000-7500 än att lägga 9000kr på någon sådan hemsida 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Köper hellre från någon Scalper för 7000-7500 än att lägga 9000kr på någon sådan hemsida 😂

ja typ så. irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahnni:

Ser att mobilshoppen har 17 inne, stämmer detta?

https://mobilshoppen.se/spel/playstation-5-ps5-standard-editi...

priset dock...

Läste något förut från den sidan om PS5 i stil med "Eftersom Sony har så högt tryck samt vår leverantör så måste vi sätta ett högre pris, köp nu innan Nya Kemikalieskatten 2021-04-09 träder i kraft då priser kommer gå upp ytterligare"...

Någon annan kanske vet exakt vad som stod, men något sådant som "ursäkt" att ha högt grundpris

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur tror ni levtiden ser ut om man börjar leta idag ?. Antar det är 3080 all over again.

Permalänk
Medlem

Ye, lär fan bli 3080 all over again. Man får hänga här ofta tills något löser sig

Permalänk
Medlem

Med tanke på alla möjligheter som visat sig i tråden på sistone skulle jag säga att tillgången är betydligt godare än vad den vart i november/december. Efter en titt på tradera verka även priserna där sjunkit en del jämfört med november/december.

Ett bra tips kan vara att hålla koll på elgigantens instagram, de kör ju waves med jämna mellanrum som man kan anmäla sig till för att vara med i en utlottning av "biljetter" att få köpa en konsol för.
Såg även att Power kommer köra något race för sina registrerade medlemmar som verka få någon form av förtur inför framtida PS5-släpp hos dem. Kanske kan vara en idé att registrera sig hos dem för en ökad chans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Med tanke på alla möjligheter som visat sig i tråden på sistone skulle jag säga att tillgången är betydligt godare än vad den vart i november/december. Efter en titt på tradera verka även priserna där sjunkit en del jämfört med november/december.

Ett bra tips kan vara att hålla koll på elgigantens instagram, de kör ju waves med jämna mellanrum som man kan anmäla sig till för att vara med i en utlottning av "biljetter" att få köpa en konsol för.
Såg även att Power kommer köra något race för sina registrerade medlemmar som verka få någon form av förtur inför framtida PS5-släpp hos dem. Kanske kan vara en idé att registrera sig hos dem för en ökad chans?

bra tips, reggade mig hos power och lär lägga ett extra öga på elgigantens instagram.

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt dött hos alla återförsäljare nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jockebq:

Verkar väldigt dött hos alla återförsäljare nu?

Inte hos den officiella scalper återförsäljaren mobilshoppen.se, de verkar ha roffat åt sig många konsoler.

Permalänk

Power har en "myPower kampanj" med konsol och kontroll, så det borde väl hända lite saker där snart.

Edit: Nu är även priset ändrat till 99999:- så håll utkik

Permalänk
Medlem

Kom precis ett mail från power:

Idag kl 15:00 säljer vi ett gäng PS5 med en extra kontroll för dig som är inloggad MyPOWER-medlem. Priset för PS5 Standard + extra Dualsense-kontroll är 6737 kr och priset för PS5 Digital + extra Dualsense-kontroll är 5737 kr. Rätt pris visas först när du lägger produkten i kassan och den extra kontrollen läggs till automatiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Kom precis ett mail från power:

Idag kl 15:00 säljer vi ett gäng PS5 med en extra kontroll för dig som är inloggad MyPOWER-medlem. Priset för PS5 Standard + extra Dualsense-kontroll är 6737 kr och priset för PS5 Digital + extra Dualsense-kontroll är 5737 kr. Rätt pris visas först när du lägger produkten i kassan och den extra kontrollen läggs till automatiskt

Jag är medlem men har dessvärre inte fått mailet. Har de hänvisat till någon speciell kampanjsida eller är det den vanliga Playstation 5-sidan som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iAmBenny:

Jag är medlem men har dessvärre inte fått mailet. Har de hänvisat till någon speciell kampanjsida eller är det den vanliga Playstation 5-sidan som gäller?

De nämnde inget om det och där fanns inga särskilda länkar i mailet. Så troligen är det listningarna som ligger ute på 99 999:- just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

De nämnde inget om det och där fanns inga särskilda länkar i mailet. Så troligen är det listningarna som ligger ute på 99 999:- just nu.

Blev medlem för ca en timme sen så håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Live nu, 100+ i lager.