Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Dessa brukar säljas för 1000-1200 hela tiden.
Man ska aldrig köpa dem för 1500+

Du citerade min kommentar kring en högtalare och hans kommentar kring en mus?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Dessa brukar säljas för 1000-1200 hela tiden.
Man ska aldrig köpa dem för 1500+

Såg att komplett har den för 999 nu också (prisvärt om man betalar med kompletts kreditkort).
Annars har elgiganten den för 990 också.

Nu står jag bara och velar på om det värt att lägga så mycket på en trådlösmus när du får en trådad för halva priset.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Du citerade min kommentar kring en högtalare och hans kommentar kring en mus?

Fullt rimligt! Man ska aldrig köpa några av dom för 1500+ 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Du citerade min kommentar kring en högtalare och hans kommentar kring en mus?

Blev lite fel, menade högtalaren

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkl:

Tack så mycket för väldigt bra svar. Det var vad jag misstänkte och jag ska försöka ha is i magen

Nu är de bra rabatterna tillbaka igen på Benify, om du inte redan köpt någon av dem.

HW-Q950T:
7990 kr (sänkt från 14990 kr)

HW-Q900T:
5990 kr (sänkt från 12990 kr)

HW-Q800T:
4490 kr (sänkt från 8890 kr)

Även de billigare modellerna från 2020 är sänkta några tusenlappar också, men de orkar jag inte skriva ut.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur öppnar du den för att få ut HDD smidigt? Är det bara plugga in i NAS efter utplock?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Hur öppnar du den för att få ut HDD smidigt? Är det bara plugga in i NAS efter utplock?

In med en liten skruvmejsel och bara bända upp den. Jag kastar allt som blir över
Sen bara sätta i NASen som en vanlig disk. Redan uppe i 50% parity check på första disken. Skulle säga 50% per 24h.

De har uppdaterat priset till
3 199,00 kr

Så antar att det var fel pris, då 10, 12 och 14TB hade samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

In med en liten skruvmejsel och bara bända upp den. Jag kastar allt som blir över
Sen bara sätta i NASen som en vanlig disk. Redan uppe i 50% parity check på första disken. Skulle säga 50% per 24h.

De har uppdaterat priset till
3 199,00 kr

Så antar att det var fel pris, då 10, 12 och 14TB hade samma pris.

Kanon, testar det. Vad var det för disk som satt i?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maximm:

In med en liten skruvmejsel och bara bända upp den. Jag kastar allt som blir över
Sen bara sätta i NASen som en vanlig disk. Redan uppe i 50% parity check på första disken. Skulle säga 50% per 24h.

De har uppdaterat priset till
3 199,00 kr

Så antar att det var fel pris, då 10, 12 och 14TB hade samma pris.

Jag har gett bort några USB3 kontrollerkort plus nätdel till kompisar. Kan vara ett tips så inte allt hamnar på tippen i onödan.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jag har gett bort några USB3 kontrollerkort plus nätdel till kompisar. Kan vara ett tips så inte allt hamnar på tippen i onödan.

Tänkte spara dessa delar också, alltid bra om man vill kolla igenom en hdd som man har liggandes.

Modellen på disken som satt i mitt case var WD140EDFZ, etiketten är vit. Har dock noll koll på vad detta betyder. Någon som kan tydliggöra om det är en vettig disk?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Hur öppnar du den för att få ut HDD smidigt? Är det bara plugga in i NAS efter utplock?

Det brukar finnas bra instruktioner på både Reddit och YouTube för hur man öppnar både WD Elements och WD MyBook, där jag personligen vet att det går att öppna de sistnämnda utan att skada själva chassit.

Skrivet av Kaleid:

Jag har gett bort några USB3 kontrollerkort plus nätdel till kompisar. Kan vara ett tips så inte allt hamnar på tippen i onödan.

Notera att dessa ofta har en firmware som hindrar dem från att fungera med diskar från andra tillverkare än WD. Det kan dock avhjälpas genom att löda bort eller klippa av ett av benen på ett chipp på kretskortet så att den misslyckas att läsa WDs firmware och istället kör med sin generiska. Vissa har dock påpekat att diskar då inte alltid spinner ner korrekt.

Skrivet av Cellen:

Tänkte spara dessa delar också, alltid bra om man vill kolla igenom en hdd som man har liggandes.

Modellen på disken som satt i mitt case var WD140EDFC, etiketten är vit. Har dock noll koll på vad detta betyder. Någon som kan tydliggöra om det är en vettig disk?

Hmm, jag har personligen inte sett den modellbeteckningen tidigare. Du kan dock söka på R/N-värdet på etiketten för att se vilken modell disken baseras på.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Jag snoozade och missade 14 tb-diskarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Tänkte spara dessa delar också, alltid bra om man vill kolla igenom en hdd som man har liggandes.

Modellen på disken som satt i mitt case var WD140EDFC, etiketten är vit. Har dock noll koll på vad detta betyder. Någon som kan tydliggöra om det är en vettig disk?

Första gången jag hör att någon nämner diskar med modellbeteckningen WD140EDFC.
Har personligen bara sett WD140EDFZ och WD140EMFZ.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Första gången jag hör att någon nämner diskar med modellbeteckningen WD140EDFC.
Har personligen bara sett WD140EDFZ och WD140EMFZ.

Mvh Paw

Skrev fel. Är WD140EDFZ

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Flera skärmar på rea hos Shark Gaming.
Har aldrig handlat där, men de har en 144hz 1440p IPS med bra pris:

https://sharkgaming.se/shark-gaming-sg27-q144-27-144hz-1440p-...

2719:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Flera skärmar på rea hos Shark Gaming.
Har aldrig handlat där, men de har en 144hz 1440p IPS med bra pris:

https://sharkgaming.se/shark-gaming-sg27-q144-27-144hz-1440p-...

2719:-

Är det någon som vet vad det är för panel i denna? Är det rent skräp eller?

Har iofs en gammal 2209WA som skall bytas ut, så jag är inte jättekräsen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Är det någon som vet vad det är för panel i denna? Är det rent skräp eller?

Har iofs en gammal 2209WA som skall bytas ut, så jag är inte jättekräsen.

Nja, det är ju ändå en IPS-panel (eller AHVA eller liknande IPS-liknande variant) så om panelens faktiska specifikationer är 144 Hz så kan den troligen minst var ganska hyfsad. Möjligen köper de paneler som kan ha några pixelfel eller liknande men i värsta fall är det väl bara att returnera den inom 14 dagar.

Håller dock med om att det vore intressant att veta vilken panel det faktiskt är. Numera finns det ju flera kinesiska LCD-tillverkare som producerar paneler med en uppdateringsfrekvens från 144 Hz och uppåt som även börjat dyka upp i skärmar från mer kända varumärken.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Kan någon som tips om Micro SD kort 64 eller 128 GB, finns det någ bra rea !
Tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Blev ingen mus men jag är inte den som tackar nej till ett paket gratis granola heller.

https://i.imgur.com/FhGtlkB.png

Det fick bli lite snabbnudlar här istället:
https://cdon.se/livsmedel/snabbnudlar-pad-kee-maosmak-mama-30...

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Produkt: jaybird Vista
Länk: https://shop.halebop.se/tillbehor/ljud/vista-wireless-sports-...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5165830
Pris: 699kr

Äger dom själv, Inköpta för 1300kr. 699kr är ett kap!

Det var billigt det!

Funderar på att köpa då jag behöver ett par träningslurar när jag cyklar. Men hur är ljudet egentligen? Läst bådeoch..

De jag kollat på annars är de här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5503635
Ska vara väldigt bra ljud, dessvärre inte IPX-klassade.. men tänker att lite svett borde de ju tåla och om de nu skulle gå sönder borde det ju gå att få nya på garantin.. Hmmm

Permalänk
Skrivet av blunden:

Nja, det är ju ändå en IPS-panel (eller AHVA eller liknande IPS-liknande variant) så om panelens faktiska specifikationer är 144 Hz så kan den troligen minst var ganska hyfsad. Möjligen köper de paneler som kan ha några pixelfel eller liknande men i värsta fall är det väl bara att returnera den inom 14 dagar.

Håller dock med om att det vore intressant att veta vilken panel det faktiskt är. Numera finns det ju flera kinesiska LCD-tillverkare som producerar paneler med en uppdateringsfrekvens från 144 Hz och uppåt som även börjat dyka upp i skärmar från mer kända varumärken.

Jag betällde en skärm och hoppas på en hyfsad panel.
Googlat som tusan utan att hitta någon info eller recension om dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Det var billigt det!

Funderar på att köpa då jag behöver ett par träningslurar när jag cyklar. Men hur är ljudet egentligen? Läst bådeoch..

De jag kollat på annars är de här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5503635
Ska vara väldigt bra ljud, dessvärre inte IPX-klassade.. men tänker att lite svett borde de ju tåla och om de nu skulle gå sönder borde det ju gå att få nya på garantin.. Hmmm

2 tester:
https://www.ljudochbild.se/test/horlurar/11-tradlosa-oronprop....#lesvidere
https://m3.idg.se/2.1022/1.723878/true-wireless-jaybird-vista

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Det var billigt det!

Funderar på att köpa då jag behöver ett par träningslurar när jag cyklar. Men hur är ljudet egentligen? Läst bådeoch..

De jag kollat på annars är de här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5503635
Ska vara väldigt bra ljud, dessvärre inte IPX-klassade.. men tänker att lite svett borde de ju tåla och om de nu skulle gå sönder borde det ju gå att få nya på garantin.. Hmmm

Jag tycker de fungerar alldeles utmärkt! Det finns hörlurar som låter mycket, mycket bättre. Men de låter tillräckligt bra, speciellt efter lite tweak i mjukvaran, för träning

Men jag har provat ett helt gäng olika hörlurar som faktiskt funkar att träna med (jabra elite, Samsungs lurar och Bose) men dessa har kombinerat ljudkvalitet, passform och användbarhet i träning bäst, för mig!

Då använder jag de uteslutande till löpning dock, så har lite andra krav än dig som cyklar

Jag är iallafall jättenöjd över lurarna, även till ordinarie pris!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Niike:

AMD Ryzen 7 5800X för 4411 kr på CDON:

https://cdon.se/hemelektronik/amd-5800x-processor-p68113804

OBS! Säljs av Xtra digital storage. Läs om företaget först då de har strulat för många

La till lite info om säljaren Xtra digital storage.
Jag vet att dessa har strulat en del förr men har dålig koll på om man blivit bättre? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

La till lite info om säljaren Xtra digital storage.
Jag vet att dessa har strulat en del förr men har dålig koll på om man blivit bättre? 🤔

Väldigt bra extra info NordhNet! Inget jag tänkte på när jag såg priset. Jag har varit blind och köpt från CDON många gånger utan att kolla säljaren. Haft tur hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, Gigabyte Aorus Master x570 rev 2, 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz C16, Arctic Liquid Freezer II 360, Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Flera skärmar på rea hos Shark Gaming.
Har aldrig handlat där, men de har en 144hz 1440p IPS med bra pris:

https://sharkgaming.se/shark-gaming-sg27-q144-27-144hz-1440p-...

2719:-

Riktigt bra pris, frågan är dock vilken panel det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Riktigt bra pris, frågan är dock vilken panel det är.

Det står ju IPS

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Vill man ha billigare lurar så har Jays vårrensning på sin egna site https://jaysheadphones.se/.

Koden SPRINGCLEAN70 ger 70% rabatt på en del produkter. Bland annat m-Seven True Wireless för 390kr istället för 1290kr.

Inte sånt bra erbjudande egentligen.. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5215339

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Jag betällde en skärm och hoppas på en hyfsad panel.
Googlat som tusan utan att hitta någon info eller recension om dessa.

Nej, det verkar vara en modell från någon ODM eller OEM som butiken satt sitt varumärke på. Det gör det svårt att hitta vettig information. Meddela gärna hur den är när du får den dock. Blir spännande att höra.

Skrivet av Bosse78:

Det står ju IPS

Förvisso, men är panelen inte snabb nog för att hantera 144 Hz kan rörelse resultera i en suddig smet, vilket leder till en väldigt dålig upplevelse. Det är därför man vill veta panelens specifikationer och gärna exakt vilken panel det rör sig om.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nej, det verkar vara en modell från någon ODM eller OEM som butiken satt sitt varumärke på. Det gör det svårt att hitta vettig information. Meddela gärna hur den är när du får den dock. Blir spännande att höra.

Förvisso, men är panelen inte snabb nog för att hantera 144 Hz kan rörelse resultera i en suddig smet, vilket leder till en väldigt dålig upplevelse. Det är därför man vill veta panelens specifikationer och gärna exakt vilken panel det rör sig om.

Tråkigt att det verkar bara vara ett helgerbjudande, väntar helst till någon har fått hem skärmen och lämnar en recension.