Veckans fråga: Hur många timmar har du i det spel du spelat mest?

Permalänk
Medlem

Över 6000 i CS:GO och antagligen över 4000 i Minecraft Det är mina två mest spelade skulle jag tro

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Över 300 dagar på WoW och runt 120 på OSRS, ingen koll på RS timmarna innan 2008 dock

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Har det fortfarande aktiva servrar? Har personligen alltid sätt på det som ett av de sämsta battlefieldspelen.

MW2 tror jag toppar, har nog iallafall 2k+ timmar över PC och Playstation. Annars är det nog CSGO, Skyrim och DOTA 2 i sjunkande ordningsföljd.

Knappt, är bara 3 servrar som är aktiva så det är tyvärr ganska dött nu för tiden.😅 Men jag tycker fortfarande det är det bästa BF spelet än så länge.

Permalänk
Medlem

OpenTTD: finns ingen mätare, men det är många många timmar!

@UndaC:
Nästa fråga: hur många timmar har du spelat senaste veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vem räknar? har säkert över 10 000 timmar i många spel.

Många (om inte alla?) launchers räknar åt en. WoW som ändå är rätt populärt räknar åt en på varje karaktär. Så nog finns det oftast lite underlag att hämta ifrån om man spelar spel som finns i launcher som typ steam, epic games osv.

Jag vet att när jag spelade WoW runt release så var ett program som hette xfire rätt populärt och detta räknade timmarna (innan launchers i princip fanns och gjorde detta åt en).

Så du har rätt i din frågeställning - ingen räknar egentligen.

Edit: Lite on topic här - ligger någonstans mellan 5000 - 5500 på CSGO. Skulle gissa att det är snarlikt på 1.6. WoW är nog i toppen men har ingen siffra faktiskt.

Permalänk
Medlem

2400 Timmar pubg
före pubg var det cod i olika förmer med
ca 3000 timmar
innan dess Battlefield 3 & 4
närmare 5000 timmar
före det cod igen men bara 1500 timmar dock.
Innan det Americas Army (AAO) fram till 2.8.1 drygt 7000 timmer kanske 1000 till på andra konton.
Innan dess CS fram till o med patch 1.6 ca 14000 timmar
innan dess Quake World eller kort o gott QW samt red alert på westwood ladder (uppringt internet med 56.6 modem) närmare 3000 timmar totalt.

Har redan gråa hår enligt frun, men det blev fan fler nu när man lägger ihop alla timmar framför skärmen genom tiderna, Pheew alltså !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Enligt statistiken på Steam så leder Binding of Isaac Rebirth (och tillhörande DLC:er inklusive nya Repentance) med över 1100 timmar om jag minns rätt nu... Härlig timesink det spelet

Sen har man kanske spenderat mer tid på något annat spel före/utanför Steam men jag tror nog inte det ändå. (möjligen kommer tiden man lade på simracingen i Grand Prix Legends eller GTR2 för några år sen nära?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIV (mmo)
Just nu 18825.3h enligt Steam. Började spela hösten 2013.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DJ-SAAB:

Första platsen ligger man på 7,158 timmar totalt i CS:GO men numera idag så spelar jag de lite mot vad jag gjorde förr, men ett och annat game kan hända bara de inte ske så ofta längre. Andra platsen kommer Euro Truck Simulator 2 på 2,553 timmar totalt.

Jag har runt 300 timmar i ETS2 och då har jag två gubbar som är hög lvl och med så många lastbilar och garage man kan ha och någon miljard på kontot, vad gör man de andra 2200 timmarna😀😀

Testade online men då det var för många som bara förstörde så ledsnade jag rätt snabbt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Herregud, det måste vara EVE Online jag lagt mest tid på. Då jag sålde av min karaktär (ja, jag bröt mot ett EULA) för att bryta beroendet har jag svårt att se hur många timmar det handlar om, men om jag räknar på hur länge jag spelade det är det lätt 10000+ timmar. Underbart spel som jag aldrig kommer återvända till.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nästan 6000 timmar i Skyrim. Finns spel jag inte har en aning som Diablo II som inte är ett steamspel men har många timmar där också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Minst 10k timmar i warcraft 3. Är så besviken på activision-blizzard för att dom förstörde det med Wc3 reforged :/

Har en hel del tid på wow och ca 100timmar på Valheim som är det som jag kör nu Fantasiskt spel och ser fram emot vad det kommer att bjuda på när det är färdigt

Permalänk
Medlem

wow i otäcka mängder över många år. main-gubben har 536 dagar just nu.

Permalänk
Bildexpert

Av spelen jag har på Steam så ligger GTA V högst upp med 96 timmar, vilket inte är mycket direkt.

Jag spelar inget multiplayer alls så WoW, CS, PUBG etc går alla bort. Och jag har en tendens att lira i princip allt jag kommer över, från alla epoker och på alla konsoler samt plattformar vilket gör att jag inte känner något större värde i att lägga ner tusentals timmar på samma spel. Vill upptäcka nya spel och få ny inspiration. Lägger jag sedan till mina andra intressen, vilka främst är film och musik, så vill jag gärna fördela tiden på ett sätt som känns vettigt för mig.

Permalänk
Medlem

Minecraft utan tvekan. Omöjligt att säga antal timmar, men lade min röst på 4k - 6k.

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på med speedrunning sedan ~2003 och detta har lett till att åtminstone Doom 3 (ett av mina favoritspel att speedrunna) och Serious Sam-originalen har sett en absurd mängd timmar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

30,000h StarCraft: Brood War. Och skulle gissa även det är underkant.

Konstant spelande mellan 99 och 10 sen avtog det kraftigt. Spelar kanske nu 2h dagligen i snitt. Lika roligt nu som då.

Klart bästa spelet jag spelat och SC:R gjorde det bara bättre.

Sätter jag mig vid datorn å spelar så slutar det oftast med det.

I övrigt spenderar jag min tid med Börsen så det finns mycket tid över att göra saker, vilket är varför jag snittar 2h dag.

Det motsvarar ungefär 4 år nonstop spelande. Klagar inte över mitt liv dock

De mesta timmarna tordes ligga 99 till 05 då det fortfarande var super hype och skola var de tråkigaste man visste om. Spelade till och med BW på skolan i datorsalen.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk

Jag har 2500h i Ark...det är nog det spel jag plöjt ner mest timmar i. Efter det Titanfall 900h och Apex Legends snart 700h.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic III

Förargelseväckande många timmar

Permalänk
Medlem

Slutade spela wow 2010 och hade runt 10 000h då.
Det finns en anledning varför jag bara kör singleplayerspel nu för tiden...

Permalänk
Medlem

vet inte men har säkert spelat alldeles för mycket diablo 2, från första släppet tills idag, även om det nuförtiden mest är någon månad efter ladder reset innan bottarna tar över.

Misstänker att D2R kommer ha en liknande effekt på mig.

nöter också en del fallout 4, speciellt när det kommer någon ny intressant mod.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Säkert wow, men har ingen uppskattning alls hur många timmar man lagt i det spelet. Det jag kan mäta som jag har mest timmar på är Sims 4, 1206 timmar. God tvåa ligger TF2 med 989 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Minst 10k timmar i warcraft 3. Är så besviken på activision-blizzard för att dom förstörde det med Wc3 reforged :/

Har en hel del tid på wow och ca 100timmar på Valheim som är det som jag kör nu Fantasiskt spel och ser fram emot vad det kommer att bjuda på när det är färdigt

Warcraft 3, detta fantastiska spel! Jag har nog några tusen timmar RT på det.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

World of Warcraft - 17000 timmar och jag suger fortfarande 😅

Permalänk
Medlem

Hade 697 days played i wow en gång i tiden.. Men måste erkänna att säkert hälften var HonorBuddys förtjänst.

Nu är det Rocket League för hela slanten och är uppe strax över 1800 timmar faktiskt speltid.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

200.000 timmar på Dan dolme. Behöver söka upp en läkare.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

World of Tanks, kanske omkring 6000 timmar. 46000 matcher, och om varje match är i genomsnitt ca 6 minuter så är det 4600 timmar "in-game", utan att räkna med all tid man har spenderat i garaget osv.

Permalänk

CS 1.6 - 5894 timmar enligt steam. Har dock betydligt mer eftersom det inte loggades tid i början för detta spel om jag minns korrekt.

CSGO - 2094 timmar
PUBG - 2640 timmar - detta spel jag i princip endast spelar för tillfället

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

8K timmar i PoE i steam men började spela det i betan 2010 och lite över 600 dagar i WoW på alla chars på min main har jag 344 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har runt 300 timmar i ETS2 och då har jag två gubbar som är hög lvl och med så många lastbilar och garage man kan ha och någon miljard på kontot, vad gör man de andra 2200 timmarna😀😀

Testade online men då det var för många som bara förstörde så ledsnade jag rätt snabbt.

Trucka runt och leverera laster från A till B och bara allmänt chilla. Bruka köra online också och har faktiskt haft tur med att slippa folk som förstör, va länge sen nån förstörde för mig tro de va nånstans 2014-2016 annars har de varit lugnt när man ligger på sina 80 km/h på vägen. Men sen får man också undvika vissa platser eller server som är populärt för katastrofer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro