PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Jag beställde 19.22 igår och har fått i postnord appen att det är påväg.. jobbar dom sent på Telia tro ? så jag hämta ut mitt nu i eftermidda om det går bra

Beställde du via länken eller genuint?

Permalänk
Medlem

Beställde igår vid 21 tiden, fick sms och länk till min sida där det står att den plockas.

Hoppas det stämmer...! Leverans imorgon.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Beställde igår vid 19.20 från Telia (ej kund), fick sms om att leverans kommer imorgon och att beställningen är "pågående".
Nu på morgonen är beställningen borta från deras hemsida, antar att dom kontrollerat vilka som är kunder..

Står dock "Vissa ärenden kan inte visas just nu på grund av ett tekniskt fel. Vänligen försök igen senare om ditt ärende saknas nedanför."

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkaa:

Beställde igår vid 19.20 från Telia (ej kund), fick sms om att leverans kommer imorgon och att beställningen är "pågående".
Nu på morgonen är beställningen borta från deras hemsida, antar att dom kontrollerat vilka som är kunder..

Står dock "Vissa ärenden kan inte visas just nu på grund av ett tekniskt fel. Vänligen försök igen senare om ditt ärende saknas nedanför."

Loggade in och kollade på min sida nu, var samma sak för mig, dock är jag kund.
Fan! Får hoppas den kommer ändå 😁

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Beställde via Telialänken igår vid 22-tiden. Fick beställningen bekräftad per mail och SMS. Nu på morgonen fick jag ett nytt SMS där lev.datum är skjutet en dag framåt i tiden.
Kontrollerade "Mitt Telia" och där är ordern borttagen.

Permalänk
Medlem

Vet någon varför ordrarna försvinner från mitt Telia?

Permalänk

Har ni kvar bekräftelsen på Telias hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKummy:

Vet någon varför ordrarna försvinner från mitt Telia?

Troligtvis har de väl upptäckt "felaktiga ordrar" och tagit bort dem.

Får väl se hur det utvecklar sig under dagen...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Pratade med dem på chatten och de har ett tekniskt fel. Har man fått bekräftelsen så är där inga problem. De kunde se min bekräftelse och att den kommer fixas under dagen och levereras enligt plan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanjagkandu:

Har ni kvar bekräftelsen på Telias hemsida?

Ja min bekräftelse finns kvar. Men det är ju SMSet som skickades ut, antar jag?
Har både meddelande och bekräftelse under fliken "Meddelanden"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helin82:

Pratade med dem på chatten och de har ett tekniskt fel. Har man fått bekräftelsen så är där inga problem. De kunde se min bekräftelse och att den kommer fixas under dagen och levereras enligt plan

Vilken lättnad 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helin82:

Pratade med dem på chatten och de har ett tekniskt fel. Har man fått bekräftelsen så är där inga problem. De kunde se min bekräftelse och att den kommer fixas under dagen och levereras enligt plan

Är du kund?

Permalänk
Medlem

Kan inte bara vara jag som känner att det är smått omoraliskt av Telia att bunkra upp bristvaror och sedan endast sälja dem till sina mest betalande kunder? A new level of scalping has been reached

Permalänk
Medlem

Ärendesidan har bevisligen oklara tekniska problem. Hoppas på att allt löser sig.

Förtydliganden
Permalänk

Jag pratade med kundtjänst igår om man behövde vara kund för att kunna köpa ps5, personen kollade på min order och sa "Om du kan beställa den så ska det inte vara några problem". Vet att det tidigare i det här trådet har postats en bild där Telia har gått ut med ett mail men de kanske har backat på detta av någon anledning?

Ordarna som inte syns kommer alla komma tillbaka också enligt deras kundtjänst

Trevlig dag

Permalänk

Vi får hålla tummarna men tror tyvärr att dom kommer ta bort alla som inte fått mejlet personligen. Men hoppas verkligen att jag har fel.

Permalänk
Medlem

Haha. Trodde det var bluffmail från "Telia", klickade inte på länkar alls.

Dum fråga, nyfiken, vad kostar en hos Telia?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Grattis till er som skickar länk till andra. Ni har just bidragit till att det finns ännu fler scalpers som lägger upp dessa på Blocket/Tradera.

Permalänk
Medlem

Min order är också borta nu. Tror tyvärr också det handlar om att felaktiga ordrar avbokas, inte säkert kundtjänst är så insatta i vad som pågår och därför ger fel svar om man frågar.

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ms90:

Min order var borta förut men den har kommit tillbaka nu

Samma här!

Beräknad leverans: 2021-04-15

Permalänk
Medlem

Mitt paket har sorterats och är på väg till utlämningsstället. Hoppas det löser sig för er som det strular för.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Grattis till er som skickar länk till andra. Ni har just bidragit till att det finns ännu fler scalpers som lägger upp dessa på Blocket/Tradera.

Vad menar du med ”andra”? Andra än i den här tråden?

Permalänk
Medlem

Problemet är att ni inte har en aning om vilka ni hjälper. Det kan mycket väl vara scalpers. Har ju funnits en del i tråden som har bekänt att de är scalpers också och inte ser några som helst fel med att sälja det vidare till ockerpriser.

Permalänk
Medlem

Min order är också tillbaka nu.

Beräknad leverans 2021-04-15.
Gul plupp, men står "plockas" i sms:et jag fick.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasherz:

https://i.imgur.com/K6ONtz9.png
Ärendesidan har bevisligen oklara tekniska problem. Hoppas på att allt löser sig.

Min order är tillbaka och syns nu i listan. Hoppas detta funkar......... 👀👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Problemet är att ni inte har en aning om vilka ni hjälper. Det kan mycket väl vara scalpers. Har ju funnits en del i tråden som har bekänt att de är scalpers också och inte ser några som helst fel med att sälja det vidare till ockerpriser.

Visst kan det vara så. Men med den logiken så kan detsamma sägas om alla tips som ges i den här tråden. Ska alla sluta hjälpas åt här då eftersom ett antal personer kan vara scalpers?

Permalänk
Medlem

Jag är kund hos Telia med mobil och bredband men jag har inte fått någon Mejl med länk jag har kollat skräpposten också inget där 👀

Permalänk
Medlem

Päronen verkar inte ha fått något mail trots att de har TV, bredband samt mobil. Kan det vara så att Telia siktar på en viss åldersgrupp?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av DallasDuncan:

Vad menar du med ”andra”? Andra än i den här tråden?

Det hänger nog gott om scalpers i denna tråd. Många användare i tråden reggade sig nyligen med få inlägg och spammar "vart finns det ps5?" som om deras liv hängde på det.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krukbrun:

Visst kan det vara så. Men med den logiken så kan detsamma sägas om alla tips som ges i den här tråden. Ska alla sluta hjälpas åt här då eftersom ett antal personer kan vara scalpers?

Sant. Förhoppningsvis så har alla som beställt har också behov av Playstation och inte säljer det vidare.
Men finns oroväckande många användare som har registrerat sig senaste månaderna vars enda aktivitet är att fråga var det finns en PS5 till salu.