PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Det är intressant att samtliga PS5-recensioner på Komplett är norska (båda versionerna). Komplett är ju i huvudsak norskt (även om de sedan länge haft både svensk och dansk sajt också) och Webhallen ägs ju numera av Komplett Group (samma moderföretag). Jag blir fundersam på om de gjort ett aktivt val att prioritera norska ordrar via Komplett och svenska via Webhallen. Eller så är det så att norrmän bara är duktigare på att lämna recensioner på Komplett än vad svenskar och danskar är. Ett intressant mönster i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Jag fick precis en trackinglänk från PostNord.

Samma här, eller försändelsen dök upp i Postnord-appen. Gått iväg kl 12:11 idag.
Känns som att det inte var något buffel o båg iaf. Beräknas vara framme imorgon.

Permalänk

2 ps5

Tjena, haha storkund som man är hos telia fick jag länken. Max 1 per kund stod det. Köpte den digitala först. Testade sen länken kl 16:00 och köpte en standardversin då. Så har beställt 2 st på mig själv haha. Den ena skickades idag den andra imornbitti. Frågade telia om man fick köpa 1 av varje eller bara 1. Fick till svar 1 per kund.
Då det är ett special erbjudande för våra helkunder som har samlat sina abonnemang hos Telia.

Känns som en bugg i deras system men men. Jag o min kompis blev glada iaf 😁😁😁

Permalänk

Behövde tydligen även ha TV via telia berättade support då vi enbart har bredband och telefoni

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Det var ett demoex och en länk kom upp här i tråden från en användare:)

Grattis! Vad kostade demoexet?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Tack som fan till snubben som länka Telia länken, lyckades beställa ett ps5 nu och ska komma den 15de

Konstigt nog så har jag ingen tjänst hos Telia nu, bytte abonnemang för över 1 år sedan men funkade ändå 🤙

Permalänk
Skrivet av plotten:

Tack som fan till snubben som länka Telia länken, lyckades beställa ett ps5 nu och ska komma den 15de

Konstigt nog så har jag ingen tjänst hos Telia nu, bytte abonnemang för över 1 år sedan men funkade ändå 🤙

Jag har inte haft ett abonnemang hos dem på tio år (utan att överdriva) men det verkade fungera att beställa ändå! Stort tack!

Permalänk
Medlem

Beställde från Telia igår och paket leverans imorgon. Spontanbeställde då jag hörde att det kunde vara svårt att få tag i ps5. Ska bli kul att konsolla lite.

*edit*

Beställde idag runt tio på förmiddagen och paket på väg

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Grattis! Vad kostade demoexet?

Det var inte jag som fick tag på det exemplaret, kom bara ihåg att jag såg länken och att någon här fick tag på det:)

Permalänk
Medlem

Jag provade oxå och beställa via telia via länken. Har inte varit kund hos dem på många många många år. Måste man inte vara kund är min fråga

Permalänk
Medlem

Beställde från Telia via länken nu, men känns lite sådär alltså. Känner ni andra er bekväma med allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCarl:

Beställde från Telia via länken nu, men känns lite sådär alltså. Känner ni andra er bekväma med allt?

Hur menar du?

Permalänk
Medlem

Nej jag vet inte, vill inte bli blåst bara. Dock finns ju beställningen under ”mitt Telia” på deras hemsida. Har svårt och se att länken skulle vara scam liksom

Permalänk
Medlem

Testade att slänga iväg en order på Telia trots att man inte är kund. . .
Extremt mycket tack till den som hittade och delade vidare detta! får se om det dyker upp här, 2-4 arbetsdagar stog det 👍

Permalänk

Telia...

Gick att beställa för mig med nu via telia, har halebop sen flera år tillbaka hade telia förr.
Känns som att det är skitsamma genom länken eftersom man måste logga in via mobilt bank id o bekräfta ändå.
Digitala versionen var slut dock den jag ville ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCarl:

Nej jag vet inte, vill inte bli blåst bara. Dock finns ju beställningen under ”mitt Telia” på deras hemsida. Har svårt och se att länken skulle vara scam liksom

Är nog svårt att vara scam om du går in via Telia.se, och sedan står din beställning under ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Beställde från Telia igår och paket leverans imorgon. Spontanbeställde då jag hörde att det kunde vara svårt att få tag i ps5. Ska bli kul att konsolla lite.

Hmm, beställde igår vid ca 14:30, lade iof till extra hankontroll och laddstation men har fortfarande inte fått något sms om att den är skickad eller att något dykt upp i postnordappen. Dock så står det fortfarande dagens datum som leverans.
Lite nojig blir man...

Permalänk
Skrivet av iCarl:

Nej jag vet inte, vill inte bli blåst bara. Dock finns ju beställningen under ”mitt Telia” på deras hemsida. Har svårt och se att länken skulle vara scam liksom

Min beställning som jag gjorde tidigare ikväll dök precis upp i PostNord-appen. 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Hmm, beställde igår vid ca 14:30, lade iof till extra hankontroll och laddstation men har fortfarande inte fått något sms om att den är skickad eller att något dykt upp i postnordappen. Dock så står det fortfarande dagens datum som leverans.
Lite nojig blir man...

För mig rullade det klockrent, har allt uppfyllt som Teliakund så vet inte om de gör nån koll. Men paket imorgon.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

För mig rullade det klockrent, har allt uppfyllt som Teliakund så vet inte om de gör nån koll. Men paket imorgon.

Det är jag också, nu. Dvs jag såg till att jag var det innan jag lade beställningen (mobil, bredband och tv).
Beställde du enbart konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Det är jag också, nu. Dvs jag såg till att jag var det innan jag lade beställningen (mobil, bredband och tv).
Beställde du enbart konsolen?

Ja, jag la inte till något. Det följer ju med handkontroll etc. Kanske snabbade på det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Som sagt gjort 2 beställningar. 1 först me ddigital edition och 2 kontroller. Kom upp i PostNord appen idag kl 17ca. Och då genomförde jag köpet 1 min efter telia mejlet. Men gjorde en beställning igår kl 16 med standard edition och den kom upp imorse i postnord appen. Så verkar vara mer hantering om man köpt en extra kontroll.

Permalänk
Medlem

Lyckades precis lägga en beställning med länken (utan tillbehör). Får se om Telia täpper till detta hål innan paketet skickas 🙂
Sjukt att de inte har lösningar för detta? Tur att Telia inte sköter bokning för covid vaccinering...

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Är nog svårt att vara scam om du går in via Telia.se, och sedan står din beställning under ditt konto.

Ja, jag är väl vara nojig. Håller tummarna att det kommer på torsdag som dom skrivit!

Permalänk
Medlem

Vilket är försändelse id från telia

Permalänk

Jag lyckades beställa en nu! Martin123! Du är en gud!! <3 Tack så mycket! Jagat i evigheter. Nu hoppas vi bara på att den kommer också och att det inte är ngt fel på deras system/beställningar! Är det någon som fått sin från telia än??

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCarl:

Ja, jag är väl vara nojig. Håller tummarna att det kommer på torsdag som dom skrivit!

Absolut, var också lite nojig först, men fick kolla så att allting verkligen stämde. Nu står det på hemsidan att det är beställt, så ska inte vara några problem. Största risken är väl att Telia vägrar att skicka, men tror inte de har någon större koll på det.

Permalänk
Medlem

Är kund på Telia, så beställde en!

Är detta sant? Kan jag kanske få en innan helgen?
Hype, och tack för infon!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk

Det verkar som att alla kan beställa, vare sig man är kund eller inte. Får se om Telia annullerar alla ordrar.

Permalänk
Medlem

Japp, vem som helst kan beställa med den länken. Jag provade precis. Jag är INTE kund hos Telia

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42