Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Sådan skadeglädje när man precis har fått lönen och tänkt storhandla imorgon då det är tomt i kylen, för att sedan bli av med kortet då det fastnade i bensinautomaten... Lyckades med lite hjälp av personalen att tanka bilen iaf men kortet kunde de inte få ut och det skulle kräva en tekniker vilken tidigast kan komma nästa vecka. Spärrade kortet och hoppas att mitt nya kommer innan påsk åtminstone.

Så eh... Bara att räkna kronorna då! 180 kr i kontanter (varav 60 är mynt) och tomburkar av ett värde på ca 50 kr måste jag klara mig på fram tills dess. Enda gången jag känt att jag gärna hade haft ett kreditkort och Apple Pay är jag alldeles för gammaldags för Går iofs att betala med Swish på många ställen men det är ju svårt att handla i matbutiker med det.

Segt! Du har ingen Willysbutik i närheten? Vill minnas att du kan betala med Swish där om du låter Willys plocka och du hämtar upp i butik.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Segt! Du har ingen Willysbutik i närheten? Vill minnas att du kan betala med Swish där om du låter Willys plocka och du hämtar upp i butik.

"Betalning
Du betalar din order med bank- eller kontokort från Visa, Mastercard eller American Express alternativt genom fakturabetalning genom Klarna. Det går inte att betala med kontanter, checkar eller presentkort. "
https://www.willys.se/artikel/kundservice/villkor-e-handel

Så faktura fungerar ju

Annars kan man ju swisha en i familjen eller vän som tar ut kontanter.

Verkar som det går ladda ner ett kort via swedbank till telefonen och blippa med
https://www.swedbank.se/privat/digitala-tjanster/digitala-bet...
Går säkert hos andra banker också om du har en annan.
@Nissling

Permalänk
Medlem

Just nu är jag på ett gott humör då det är fredagskväll och jag njuter av att det är helg. Man får äta och dricka gott. Har inga tider att passa eller något arbete att sköta, vilket verkligen förgyller min tillvaro positivt.

Dock har jag i flera år känt mig bitter över människors mindre schyssta beteenden i olika sammanhang, inklusive människor i min omgivning, vilket resulterar i att mina sinnesstämningar är väldigt varierande från dag till dag. Hade jag sett den här tråden igår hade jag kanske svarat att jag var arg eller bitter. Hade jag sett den här tråden för ett par år sedan när jag precis hade vunnit en slant (har för mig det var 500 spänn) på ett bilbingo, hade jag skrivit att jag var jätteglad.

Mycket bra tråd då man kan få skriva av sig lite grann om hur man känner.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Bildexpert

Tack för tipset gällande Willys! Det vore ju en räddning i nöden.

Skrivet av Elektron:

Verkar som det går ladda ner ett kort via swedbank till telefonen och blippa med
https://www.swedbank.se/privat/digitala-tjanster/digitala-bet...
Går säkert hos andra banker också om du har en annan.
@Nissling

Har man iPhone, som jag har, så lägger man till ett befintligt fysiskt kort i Apple Pay. Det är just vad jag inte har i dagsläget...

Permalänk
Medlem

Är det jag som är en surskalle? Börjar nästan fundera. Det sägs ju att om man själv märker av samma typ av mönster eller problem oavsett hur långt man än försöker gå, så kanske det är en själv som är problemet?

Just det fallet jag tänker på gäller diskussioner som snabbt kan förvandlas till fientliga. Dessa diskussioner sker oftast i en gemensam gruppchatt vi har. Jag har väldigt lätt att missförstå saker, till exempel vad folk säger eller menar. Speciellt om de skojar eller driver med en. Min humor dömmer jag vara lika torr som en öken då jag inte ens kan komma på ett skämt om så mitt liv hängde på det. Familj, vänner och bekanta brukar beskriva mig som "en seriös person" och att jag behöver "chilla ner lite". Men som vanligt så är det betydligt lättare sagt än gjort. Jag har varit på det här viset så länge jag kan minnas, hela mitt liv med andra ord. När folk säger något som jag vet är fel men de hävdar ändå att det är rätt är något som kan störa mig. Det stör extra mycket om denne fortsätter komma med en massa påståenden eller antaganden som är helt åt skogen men säger det som att det är fakta eller självklart. Den situationen jag tänker på hände för någon dag sedan bara. När jag kom med motargument och motbevis så försvann motparten ur diskussionen tills mina meddelanden inte längre var senast skickade. Det beteendet tolkar jag som att personen är medveten om att denne har fel och vågar inte komma med något tillbaka mot mig. Trots det så kommer personen tillbaka efter ett tag och säger en massa nytt skitsnack och så fortsätter det tills personen helt enkelt ger upp för dagen. Nu senast ledde det till att personen till och med anklagade mig för att "flamea" personen. Sen när är att motbevisa och komma med motargument att "flamea"? Jag beskrev bokstavligen bara varför personen har fel. Anledning till att jag vet med 100% säkerhet att det var fel är för att jag har gått utbildning inom just det ämnet och min far är också väldigt kunnig i det området. Motparten är dock inte alls intresserad av ämnet överhuvudtaget och kan inte bry sig mer. Ämnet som det gällde är bilar. Jag upplever det som att till exempel denna person gör det här enbart för att provocera mig. Det har trots allt hänt många gånger tidigare i mitt liv att folk gjort allt de kunnat för att provocera mig. Dessa personer tyckte att det var kul att se mig bli irriterad eller uppspelt.

En bidragande anledning till att jag blir uppspelt är på grund av att personen har flera gånger tidigare dragit upp diskussioner som senare visat sig vara bara för att driva med en. En sådan diskussion drog personen massa repetitiva motargument till mina och vägrade ge sig. Tydligen var det roligt att tydligt se hur jag blev mer och mer frustrerad ju längre diskussionen pågick. Det nämnde personen några dagar senare och sa att det var kul. Personen sa också att sina egna argument var "helt retarded". Värt att notera är att personen lever och andas memes och troll, raka motsatsen till mig alltså. Faktum är att nästan alla mina kompisar är så vilket är väldigt ironiskt.

Är det helt enkelt jag som behöver "chilla ner lite" som folk runt mig brukar uttrycka det? Eller har jag fog för att bli irriterad? Är det någon annan som brukar känna likadant? Hursomhelst så var det skönt få skriva av sig lite även om kanske ingen orkar läsa.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oTiuZ:

Är det jag som är en surskalle? Börjar nästan fundera. Det sägs ju att om man själv märker av samma typ av mönster eller problem oavsett hur långt man än försöker gå, så kanske det är en själv som är problemet?

Just det fallet jag tänker på gäller diskussioner som snabbt kan förvandlas till fientliga. Dessa diskussioner sker oftast i en gemensam gruppchatt vi har. Jag har väldigt lätt att missförstå saker, till exempel vad folk säger eller menar. Speciellt om de skojar eller driver med en. Min humor dömmer jag vara lika torr som en öken då jag inte ens kan komma på ett skämt om så mitt liv hängde på det. Familj, vänner och bekanta brukar beskriva mig som "en seriös person" och att jag behöver "chilla ner lite". Men som vanligt så är det betydligt lättare sagt än gjort. Jag har varit på det här viset så länge jag kan minnas, hela mitt liv med andra ord. När folk säger något som jag vet är fel men de hävdar ändå att det är rätt är något som kan störa mig. Det stör extra mycket om denne fortsätter komma med en massa påståenden eller antaganden som är helt åt skogen men säger det som att det är fakta eller självklart. Den situationen jag tänker på hände för någon dag sedan bara. När jag kom med motargument och motbevis så försvann motparten ur diskussionen tills mina meddelanden inte längre var senast skickade. Det beteendet tolkar jag som att personen är medveten om att denne har fel och vågar inte komma med något tillbaka mot mig. Trots det så kommer personen tillbaka efter ett tag och säger en massa nytt skitsnack och så fortsätter det tills personen helt enkelt ger upp för dagen. Nu senast ledde det till att personen till och med anklagade mig för att "flamea" personen. Sen när är att motbevisa och komma med motargument att "flamea"? Jag beskrev bokstavligen bara varför personen har fel. Anledning till att jag vet med 100% säkerhet att det var fel är för att jag har gått utbildning inom just det ämnet och min far är också väldigt kunnig i det området. Motparten är dock inte alls intresserad av ämnet överhuvudtaget och kan inte bry sig mer. Ämnet som det gällde är bilar. Jag upplever det som att till exempel denna person gör det här enbart för att provocera mig. Det har trots allt hänt många gånger tidigare i mitt liv att folk gjort allt de kunnat för att provocera mig. Dessa personer tyckte att det var kul att se mig bli irriterad eller uppspelt.

En bidragande anledning till att jag blir uppspelt är på grund av att personen har flera gånger tidigare dragit upp diskussioner som senare visat sig vara bara för att driva med en. En sådan diskussion drog personen massa repetitiva motargument till mina och vägrade ge sig. Tydligen var det roligt att tydligt se hur jag blev mer och mer frustrerad ju längre diskussionen pågick. Det nämnde personen några dagar senare och sa att det var kul. Personen sa också att sina egna argument var "helt retarded". Värt att notera är att personen lever och andas memes och troll, raka motsatsen till mig alltså. Faktum är att nästan alla mina kompisar är så vilket är väldigt ironiskt.

Är det helt enkelt jag som behöver "chilla ner lite" som folk runt mig brukar uttrycka det? Eller har jag fog för att bli irriterad? Är det någon annan som brukar känna likadant? Hursomhelst så var det skönt få skriva av sig lite även om kanske ingen orkar läsa.

Som aspergare kan jag tycka att det är en väldigt bra sak att lära sig att släppa saker. Så länge folk inte hävdar att typ bilbälten dödar fler än de räddar eller andra rent av farliga saker får folk tycka som de vill. En milstolpe i mitt liv och hur jag såg på andra och mig själv i relation till andra var när jag faktiskt insåg att det jag ser som fakta (och som jag vet är fakta) kan andra se som åsikter. Det betyder att det jag ser som en korrektion ser de som ett påhopp. Här någonstans ryms en diskussion om varför desinformation är farligt, men som sagt, är det saker som inte spelar någon större roll så är det bra att kunna släppa saker. Här någonstans ryms också en diskussion om varför empati och ödmjukhet (alltså förmågan att ta hänsyn till andras känslor och insikten om varför det är viktigt) är bra egenskaper att utveckla.

Att lära sig känna igen när folk är dryga i textformat är svårare, men generellt tror jag det handlar om hur väl man känner personen ifråga. Här också är förmågan att släppa saker en bra egenskap. Lägg ner telefonen/kliv bort från datorn och ta en promenad, eller någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Som aspergare kan jag tycka att det är en väldigt bra sak att lära sig att släppa saker. Så länge folk inte hävdar att typ bilbälten dödar fler än de räddar eller andra rent av farliga saker får folk tycka som de vill. En milstolpe i mitt liv och hur jag såg på andra och mig själv i relation till andra var när jag faktiskt insåg att det jag ser som fakta (och som jag vet är fakta) kan andra se som åsikter. Det betyder att det jag ser som en korrektion ser de som ett påhopp. Här någonstans ryms en diskussion om varför desinformation är farligt, men som sagt, är det saker som inte spelar någon större roll så är det bra att kunna släppa saker. Här någonstans ryms också en diskussion om varför empati och ödmjukhet (alltså förmågan att ta hänsyn till andras känslor och insikten om varför det är viktigt) är bra egenskaper att utveckla.

Att lära sig känna igen när folk är dryga i textformat är svårare, men generellt tror jag det handlar om hur väl man känner personen ifråga. Här också är förmågan att släppa saker en bra egenskap. Lägg ner telefonen/kliv bort från datorn och ta en promenad, eller någonting.

Med lite öl i kroppen så värmde ditt inlägg för mig som också har Asperger. Du har helt rätt i att det bästa är att släppa saker och göra något annat istället. Det bör gälla för alla människor om det inte är något akut viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Är det helt enkelt jag som behöver "chilla ner lite" som folk runt mig brukar uttrycka det? Eller har jag fog för att bli irriterad? Är det någon annan som brukar känna likadant? Hursomhelst så var det skönt få skriva av sig lite även om kanske ingen orkar läsa.

Ett mycket bra trick mot sånt är att skylla på huvudvärk eller vadsomhelst. Då blir det bättre fort

Permalänk
Medlem

@Meathim @Mateush Tack för svar

Det ligger nog något i det att jag behöver lära mig att släppa taget och inte bli allt för fäst för snabbt. Det är ett problem som jag har haft länge som jag och min far har pratat mycket om. Men jag vet inte hur jag ska lyckas med det? Promenader brukar jag ta varje dag. Tyvärr fick jag en skada vid ena axeln förra helgen som gör det svårt för mig att ens gå längre sträckor som jag brukade göra innan.

Har ett annat beteende från min sida som jag inte vet om det kan upplevas som destruktivt eller manipulativt. Igår försökte bland annat just den kompisen jag berättade om ovan att få tag på mig på alla möjliga vis. Problemet blir dock då att ju mer någon försöker och jag inte svarat i tid på första, så får jag någon slags ångestbesvär som blir större och större för varje försök. Blir lite svårt förklara men jag upplever det som att jag i så fall skulle leka svår och ge mig efter tillräckligt många försök. Nu gör jag inte så men jag är rädd för att det ska upplevas som just så. Det känns också väldigt konstigt för mig att helt plötsligt svara efter ett tag och snacka. En kombination av detta gör att det inte känns rätt helt enkelt. Nästan som att jag skulle vara fejk.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag tänker aldrig mer lägga större summor vid inköpet av en bil min nuvarande bil från 2014 som köptes ny av mig får bli den sista, varför? Upplever att så som folk beter sig i trafiken nu för tiden är rent förkastligt, när man sitter sig i en bil och vrider om nyckeln har man vissa skyldigheter som att hålla avstånd, hålla hastigheten, använda blinkers, lämna företräde och allt det där som tycks ha glömts bort.. har ingen lust längre att dela spelplan med dessa människor så i framtiden får bilen hålla sig i garaget åtminstone i veckorna och jag på cykelsadeln om inte annat kanske man tappar några kilo och får några fina kryckor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goofa:

Jag tänker aldrig mer lägga större summor vid inköpet av en bil min nuvarande bil från 2014 som köptes ny av mig får bli den sista, varför? Upplever att så som folk beter sig i trafiken nu för tiden är rent förkastligt, när man sitter sig i en bil och vrider om nyckeln har man vissa skyldigheter som att hålla avstånd, hålla hastigheten, använda blinkers, lämna företräde och allt det där som tycks ha glömts bort.. har ingen lust längre att dela spelplan med dessa människor så i framtiden får bilen hålla sig i garaget åtminstone i veckorna och jag på cykelsadeln om inte annat kanske man tappar några kilo och får några fina kryckor.

100%. I Piteå har vi inga blinkers. Det är då ingenting jag ser användas, någonsin, av någon (hyperbol). Ibland undrar jag hur många liter bränsle som slösas årligen p g a att folk inte använder blinkers, som när man ska ut på huvudväg och det är massa trafik men ingen av dem använder blinkers så man får vackert stå där tills man inser att man stått på tomgång flera minuter helt i onödan.

Sen kan folk inte hålla ut på mindre vägar på vintrarna. De kör i sina stora suvar och pickuper i de tre spår som blir, vilket betyder att de kör nästan i mitten av vägen, så jag i min framhjulsdrivna S80 får nästan ställa mig i diket. Eller när folk kör extremt aggresivt på småvägar på mornarna och ska förbi till varje pris trots att sikten är noll, folk är ute med hundar och skolbarn på väg till skolan eller står väntar på skoltaxi. Men arslet i Audin ska förbi och när han väl tryckt sig förbi är det gasen i botten på 50-väg som gäller.

Och oavsett var man kör, om man håller hastigheten kommer det ligga en bil så nära inpå så rent kemiskt är min och hens bil ett stycke.

Och sen har vi ungarna i a-traktorerna (ni vet, fabriksnya BMW, Porsche Cayenne, stora pickisar) som bokstavligt talar kör mitt i vägen medans de kollar på mobilerna och helt enkelt inte bryr sig.

För varje år som går upplever jag att folk kör mer och mer aggresivt.

Permalänk
Medlem

Skulle ha flyttat in i nya lägenheten 1,April.
Dagen före ser jag att det fortfarande är gardiner och blommor i fönstren.

Blir lite fundersam,den borde ju stå tom nu kan man tänka sig.. Går ditt och plingar på,dörren öppnas och ser över axeln på nuvarande hyresgäst att inget är packat😯

Frågar vad som händer(har träffat hyresgästen tidigare)
Och får till svars att "hen" inte får tillgång till den nya lägenheten tidigaste vecka 15😯...

Så jag ringer direkt hyresvärden och ifrågasätter situationen,såklart börjar hyresvärden skylla på hyresgästen och hyresgästen skyller då på hyresvärden...

Situationen löstes till slut dock,blev kompenserade av hyresvärden🙂

Fast jag är redigit less på den här jäkla våren,var länge sen det var så här mycket strul,orsakat av andra,i mitt liv.

Man får hoppas på en fett vinst så man kan köpa sig något eget en vacker dag🙂

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte vad den här känslan kallas. Otålig kanske. Väntar på allt. Att grafikkortsmarknaden ska stabilisera sig, att jag ska flytta tillbaks till Sverige, att folk ska få vaccin så det blir en normal värld. Vänta vänta vänta.

Sen är jag obeslutsam också. Funderar om jag ska beställa ett grafikkort först, sen kolla på att köpa resten av datorprylarna för bygget om några månader när grafikkortet kommit, istället för att beställa allt på en gång. Kan det vara smart?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Min bil skulle byggas vecka 7 och levereras v 11-12. Visst bara 1 vecka försenad, men frustrerad ändå. Mest för att dom inte ens börjat bygga den än

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Lagt ca 15000:- på tandvård senaste året för 1 tuggtand (ingen visdom) som började med en lagning och smärta sedan dess. Innan detta hade jag 0 smärta. Slutade med utdragning då först djupa lagningen gjorde den inflammerad, och rotrensning lyckades aldrig och hoppades på alla problem med konstant molande värk i området skulle lösa sig när den drogs. Även fixat bettskena utan framgång på bli av med värken.
Men så vart så klart inte fallet.

Nu har tanden bredvid den som drogs ut börjat värka när man knackar på den och tuggar, exakt som tanden som drogs ut (denna värkte även när alla nerverna i tanden var borta).

Och börjar bli orolig om denna tanden, kanske den också måste rotfyllas nu, och går det inte måste den dras ut vilket betyder att jag måste fixa tand implantat då jag inte kan vara utan tuggtand där.

Värk i 1 år och 15k senare och inget är löst och ser minst 6000:- framför sig, följt av kanske 20k om det blir implantat......
Tandvård i Sverige är ett skämt i kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lagt ca 15000:- på tandvård senaste året för 1 tuggtand (ingen visdom) som började med en lagning. Innan detta hade jag 0 smärta. Slutade med utdragning då först djupa lagningen gjorde den inflammerad, och rotrensning lyckades aldrig och hoppades på alla problem med konstant molande värk i området skulle lösa sig när den drogs. Även fixat bettskena utan framgång på bli av med värken.
Men så vart så klart inte fallet.

Nu har tanden bredvid den som drogs ut börjat värka när man knackar på den och tuggar, exakt som tanden som drogs ut (denna värkte även när alla nerverna i tanden var borta).

Och börjar bli orolig om denna tanden, kanske den också måste rotfyllas nu, och går det inte måste den dras ut vilket betyder att jag måste fixa tand implantat då jag inte kan vara utan tuggtand där.

Värk i 1 år och 15k senare och inget är löst och ser minst 6000:- framför sig, följt av kanske 20k om det blir implantat......
Tandvård i Sverige är ett skämt i kostnad.

Staten betalar 50% på allt över 3000 och 85% av allt som överstiger 15000 på ett år.
Så borde inte bli så dyrt om du håller dig inom samma år.
Fick själv betala ca 23k för något år sedan för 5 lagningar en rotfyllning och en krona.
Tandvård är tyvärr jävligt dyrt.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag blir ledsen, dottern har blivit av med cykeln som stått låst ute på gatan i ett cykelställ utanför köksfönstret på lägenheten. Vem snor en barncykel för mindre barn?
Vad ska man göra? Bara att köpa en ny cykel antar jag?

Permalänk
Medlem

FyFAN! va folk kan röka/förorena... och är dem djävlarna flera så blir det tufft, tack för mig..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Jag blir ledsen, dottern har blivit av med cykeln som stått låst ute på gatan i ett cykelställ utanför köksfönstret på lägenheten. Vem snor en barncykel för mindre barn?
Vad ska man göra? Bara att köpa en ny cykel antar jag?

Var det nåt värde i den skulle jag göra polisanmälan + kontakta försäkringsbolaget. Annars är det bara att köpa en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Var det nåt värde i den skulle jag göra polisanmälan + kontakta försäkringsbolaget. Annars är det bara att köpa en ny.

Nej det finns inga direkta pengar i cykeln.
Polisanmälan vore kanske inte så dumt att göra ändå för då vet det ju om det iaf. Både ifall de får in någon cykel men mer för att de blir medvetna och kan eventuellt förebygga eller något om det sker många stölder i området.

Permalänk
Medlem

På tal om stulen cykel så minns jag bra för längesen när min morsas cykel blev stulen och efter nån år flyttade vi till en lägenhet där såg vi cykeln. Så vi tog ett samtal med "ägaren" och fick tillbaka den haha.

Permalänk
Medlem

Blir arg, besviken och uppgiven över att så många 75+ inte går och vaccinerar sig (covid-19)
Här går man och lever isolerat för deras skulle och så bryr de sig inte om att ta de tider som erbjuds.
Tusentals platser finns lediga bara i Stockholm och det gör mig sur, ledsen, galen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

lite sur över att jag pajade växellådan i 900:an i natt...men samtidigt inte förvånad.. XD
hade iaf 1-3 att kunna veva runt på, så jag kom hem efter jobbet iaf..
börja leta växellåda då.. tur 1 av tre bilar fungerar fortfarande.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vilket vidrigt slödder till "journalister" det jobbar på Aftonbladets redaktion, iaf de som sätter rubriker på framsidan. Hoppas de skäms inombords varje gång de skriver sina clickbait-rubriker, att de fattar hur lågt de sjunkit när de sitter där och spånar ihop orden. Ju sliskigare desto bättre. Sanningshalten är mindre noga. De lever på klick, vältrar sig i folks rädslor, älskar att smutskasta personer i sina "granskningar", blåser upp skitsaker för att folk ska bli upprörda och klicka in sig på artiklarna. Det är så nära rent horeri man kan komma. Fy fan.

Vet inte varför jag blev tvungen att skriva av mig just idag. Har stört mig länge, särskilt under pandemin har det blivit extra tydligt.

Du kan iaf lugna dig med att våran liv inte är obegränsad men visst är det beklagligt för framtiden i Sverige och stora delar av hela världen. Jag personligen TROR på att det finns nån högre som kommer rätta till allt, det hoppas jag iaf!

för att förtydliga för mod: JA JAG ÄR GALEN, PUNKT SLUT. JAG FÖRSÖKER BARA ATT VARA ARTIG.

Permalänk
Medlem

Något som gör mig väldigt arg är när man redan håller på att köra om en bil på motorvägen så kommer någon i 180km/h snabbt upp bakom en och hänger sig på dragkroken och blinkar med helljuset.
Vad vill dom att man ska göra? Ska jag preja in i bilen till höger eller höja upp bilen över vägen så han kommer förbi?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Något som gör mig väldigt arg är när man redan håller på att köra om en bil på motorvägen så kommer någon i 180km/h snabbt upp bakom en och hänger sig på dragkroken och blinkar med helljuset.
Vad vill dom att man ska göra? Ska jag preja in i bilen till höger eller höja upp bilen över vägen så han kommer förbi?

Finns alltid gott om idioter, fick tvärnita när en mötande bil kom mot mig som tänkte köra om en bil vid en kurva. Tyvärr hann jag aldrig se nummerplåten. Den personen utsätter alla för fara..

Permalänk

Corona. Så jävla trött. Nu kommer man stoppa ännu ett jävla vaccin sannolikt för att 6 personer i USA av 7 miljoner som fått jensen har fått blodproppar. Vad i helvete är den statistiken?! Det finns fan mer mediciner som dödar och ger biverkningar och gjort i flera år. Kolla på p-piller tex. Vi kommer aldrig komma ifrån detta jävla skit. Blir illamående och trött och vill inte leva i denna värld.

Permalänk
Medlem

Feberfrossa hela natten. Hoppas inte det är covid

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ny vikarie på jobbet har imponerat. En människa i mångt och mycket min stil.

Tills han häver ur sig "jag är lite vaccinmotståndare, sånt där gör mer skada än nytta".

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Ny vikarie på jobbet har imponerat. En människa i mångt och mycket min stil.

Tills han häver ur sig "jag är lite vaccinmotståndare, sånt där gör mer skada än nytta".

Dessa människor ska inte kallas "anti-vaxxer's" utan "pro-plague"

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.